Satt och lyssnade på HockeyLive från Linköping, men blev så trött på kommentatorn att jag gick över till LHF's match istället. Att dom kan ha så kassa kommentatorer är för mig en gåta... Nåja, LHF's är mycket trevligare att lyssna på, så jag får väl nöja mig med att följa HV's match via swehockey.
tydligen bara du och jag som är aktiva, än så länge. Och det både på Forum och på Snacket.
Båda verkar fungerar bra än så länge, antagligen för det MooDooister, TIKar och Pölsor lirar hemma och det därför är gott om plats på snacket, samtidigt som swekhockeyservern antagligen orkat öka på internminnet med nödvändiga kilobytes.
Vi borde kanske välja en plats att skriva på idag? Vi får se var det är flest deltagare och mest intressant? Lutar kanske åt Forum idag?
Lulekickan: Får försöka. Blir det något schabbel, hotar jag med salt och nypor.
Själv ser jag ju Teglet varje gång Lulehockey är på besök i Scamligarinken. Rätt trevliga matcher, fast Teglet vinner för ofta, bara.
Teglet på hemmais är rätt kul att se. Jag gillar det laget, för de sätter gärna av ett antal riktiga tacklingar när det behövs. Tacklar hellre än krokar, vilket jag uppskattar mycket.
Annars förstår jag inte detta hyllande av deras försvar. Det är wanheden som räddar teglet. Försvaret är dassigt. Dels är de långsamma, och dessutom saknar de organisation. Sätter man press pårom handlar det om blindpass av indiantyp var tredje gång. Popo (som betyder avföring på spanska, apropos inget) täcker en del av banan med utsträckta lemmar och klubba som påminner om salig warulfsvragor när han härjade som värst. Men han är en kollos på lerfötter, Popo. Allmänhetens åkare skulle åka åttor runt honom om de försökte.
teglets hockey på hemmais är lotterihockey. De sprätter iväg pucken för kontringar så fort de kan, och just på det är de rätt så duktiga. Större delen av laget är alltid på språng över blå, och så fort de får en chans kommer passet bakifrån. Ofta går det åt helsikcke, men når det fram blir det inte sällan farligt.
Motståndarna är fortfarande rätt ovana vid den där lotterihockeyn, och backar hem mer än vanligt konfunderade. Alltså blir det sällan så mycket tryck på teglen, och därigenom få mål. Vilket feltolkas som att de har ett bra försvarsspel.
Detta om teglet på hemmais. Hur de lirar borta, vet jag inte. Men de är ju ett typiskt hemmalag, med jämförelsevis få pinnar på bortais.
Idag räknar jag definitivt med att lule krossar. Det ligger i luften, om jag inte känt efter fel. Dessutom tycker jag det vore trist om vi grytar ihop oss med tjurgårn, MooDoo, korvarna och teglet om en fight där 4 av 5 lag vinner vinsten, en plats i slutspelet. Vi är definitivt för bra för att bli inblandade i sådant, det får de övriga 4 sysselsätta sig med.
Inför slutspelet vill vi börja från 5e eller sämst 6e position.
7or och 8or får räkna med blixtlsået och warulfven i kvart och semi. Det vill vi slippa. ett av de lagen kan vi acceptera, i final. Men i kvart och semi skall vi ha TIKarna och Styvben.
Så är det dags för match och därmed guldtråden igen. De om inte ser matchen får härmed ansvaret att dels skriva om matchen i den, dels se till att den inte urartar i diskussioner om annat. Jag litr på att Savage vakar över den.
Zigge: Hmm...grattis Zigge, och ograttis. Det var tusan vad ni vinner. Nu kommer ni att få, till leda, lida av att alla skall kalla er formstarka, formstarkare, formstarkast, så till den grad att ni måste förlora, för att slippa tjatet. Det har varit tungt att bära det tyngande epitetet länge nu, men några måste ju offra sig.
Men än så länge handlar det bara om att skaffa sig slagläge till slutspelet, och att jobba på att bli bäst, när det gäller.
Själva har vi gnuggat oss fram till något som kan komma att hålla länge, och krånglar det till sig, obänkar vi bara fjärdefemman.
Styvben och warulfven kommer lugnt att passera TIKarna, och själva landar vi antagligen på 5e-6e. jag tror inte att ni hinner om oss, och för övrigt har jag svårt att tro att vi inte står högre än tjurgårn när det är klart.
Vilket innebär en 50%ig chans att vi lottas mot TIKarna i kvarten. Det kan bli riktigt kul. Så lyckliga som de kommer att vara över att ha hållt sig kvar i eliten, och efter de närmaste åtta matcherna där de säkert fortsätter gå på kryckor...så blir de lätta som plä...som TIKar för slutspelsrutinerade lule. El Maco kan börja träna för sin kommande säsong som lulesupporter. Kanske jag skickar en platta till honom, med muskler av stål och andra godingar.
Ni och vi lär inte mötas i första rasket. För semifinalsmöte måste ju tre av fyra topplag elimineras, vilket naturligtvis aldrig hänt. Nejdå, det blir väl i final som bäst. Och då tar vi fram de hjälmar som prövades ut med kamera på knoppen.
Annars är vi beredda på vilka som helst. Vi har ju slagit styvben, blixtlåset, tikarna, tjurgårn, warul...äsch, vi tar det där om åtta matcher ungefär. När vi vet vad som väntar.
Få se om nu klarar styvben nu, exexformstarklaget. kan bli lite att bita i. Själva skall vi hämnas på teglet. Ajöss, tegel. Nu har ni lekt färdigt för i år. vanheden eller ingen vanheden. Jag tror att vi kommer att krossa teglet. Och sedan får hento stå och jäsa i TV och säga att det är kul att möte teglet; inte alltid man når tvåsiffrigt, medan man själv håller nollan...
Sven Savage: O-Grattis, det är som sagt bara att bryta ihop....Vår 9-points-week närmar sig slutet!! Inte ens ett Bäckis-drivet Percy-lag kan stå emot the RedMeenMoooDooMachine!! Nu får alla småbröder i Styvbens-laget se upp på Löddag!! Kickan kan ju glädja sig att Sko-bombaren är insydd, nu kan han ju inte komma o bomba hennes nyinköpa onödiga skor i Militanta Vegan-huvudstaden! Dags att sätta sig på HELA ryggen. GodNajjt HS:es, wherever you are!
lizzard: Mmm, du har rätt. Vi tar hellre warulfven i slutspel. Låt dem ha sin löjliga, vidriga, äckliga hemma-satsetik. Om några månader blir det andra bullar. Vi gnuggar vidare, efter att först ha brytit ihop!
vivix20: Dessutom garvey och nyfinnen ut för ruff 43.09, inte kvittad väl? Men exakt två minuter senare, samma killar ut för slash på båda men garvey får dubbeltid??
Och sedan burra också...hallå, sjöberg! Börja döma nu! Ut med warulfvar!
Och nu börjar utvisningarna dugga tätt, fast inte riktigt som man vill. Förstår jag onlinjen rätt, får warulfven chans i fem mot tre nu? Stå emot! Och lite kompensations-5-3 av domaren därefter!
Radiosproten kör fortfarande armboll. 13 mål att hämta in nu, bara, med tre minuter kvar, för att vara klara för semifinal. Sproten tror kanske att de klarar det, eftersom de inte sänder direkt från matchen mot warulfven...
lizzard: Tack för info, fastän ryyyslig. Sproten väljer ju armbollen, där sverige nu har sex under frankrike. Skulle de inte lira armboll, i stället för sådant där fräckt?
Vad är detta? Jag skrev ett långt inlägg (nåja: rätt kort för att vara mig) men snacket eliminerade större delen av det skrivna...vad är det för warulfvsfasoner?
9-3 till frankrike nu...spola armbollen, radiosprot: följ live i karlstad i stället. Mycket intressantare.
lizzard: Hmm...idag fungerar onlinje och Forum. fast en guldtråd måste man ju in i.
Men radiosproten satsar från och med nu på en ointressant armbollsmatch, där sverige måste spöa världsmästarna med 7 mål för att nå semi. Det går naturligtvis inte.
Väldigt tyst på onlinjen, dock. En dubbelutvsining snabbt var trevligt att se, men därefter är det blankt. Mer fysik! Mer utvisningar!
NallePhu: fast om det inte är Bengt som sitter vi datorn då? Fast det är klart, annars är det väl broder Stig som sköter spakarna så felet kanske ligger i släkten? :-)
Nej, nu är vi på väg att spåra ur i guldtråden. Trådbyte anbefalles!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?