LHF:s väg mot SM-guldet

« · 203605 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
LL: Jamen vi skyller allt på Bengt bara det blir utv för Luleå så är det hans fel det vet du ju gamle LL eller hare blitt Fjollträskare till 1005 av dig månne????
Kommentera

NallePhu: nja, skyll inte på stackars Bengt. Det är swehockey.se som verkar ha vinterkräksjuka.
Kommentera

Har man sett, vi kliver ju till och med förbi HV igen eftersom de bara tog en poäng mot MIF. Jag hade för mig att de var tre pinnar före oss men det var ju bara en. Femteplats i tabellen känns inte helt fel. Sedan får vi väl se om vi får behålla den efter torsdagen, men det är en annan... eeeh... femma :-)

Två bra idrottsdagar hittills den här veckan. I går var det rinkbandymatch med korplaget på jobbet, där vi vann med 8-1 efter två LL-mål (det andra efter fint samarbete med Putte Ramberg, en gång i tiden landslagsman i såväl fotboll som bandy), och i dag tvålade Luleå Hockey till DIF uppe i Coop Arena.
Kommentera

LL: Ja, så var det dags att gratulera varandra, precis som förväntat.

Känns mycket trevligt att spöa Styvben för fjärde gången denna säsong. Och roligt att Styvben hade så mycket lir denna gång (17-7 i skott i sista, tydligen) men mötte en Hento som var en levande vägg, när han inte hade hjälp av stolparna.

Skulle sitta fint att så småningom få chansen mot Styvben, i kvart eller semi framåt våren. TIKarna ser jag gärna också som ett gäng vi vill möta. Tror de kommer att vara rätt möra om tio matcher, sådär. Möra, och mogna att plockas av ett slutspelserfaret lulehockey....

Annars har även snacket varit svårt stört ikväll. Det verkar dock som att pölsor, MooDooister och MiffMiffar kunna häcka ostört, antagligen därigenom inhiberande möjligheterna till att diskutera Riktig Hockey, som vår match...

Tjurgårn lyckades bara nå 5-5 och just nu tog MiffMiff starfafarna. Det betyder att vi återtar femteplatsen i elitserien.

Nuvarande ställning:

1. Blixtlåset 85p
2. TIKarna 79p
3. Warulfven 74p
4. Styvben 72p
5. Lulehockey 65p
6. Tjurgårn 64p
7. MooDoo 58p
8. Teglet 56p
9. Korvarna 55p
10. MiffMiff 50p
11. Pölsan 45p
12. Linkping 38p

Blixtlåset och MiffMiff har 8 matcher kvar, övriga 9 matcher kvar.

Hmm...vad tror man? Skall MiffMiff trots allt kunna ta sig till slutspel? De måste passera två av de tre lagen MooDoo, Teglet och Korvarna. Jag skulle tro att de kan lyckas, faktiskt. Om de kommer över debaclet ikväll, efter 7 minuter in på andra och 0-5. De fick ju iaf 2 pinnar med sig, fast de var nära att tappa allt.

Hur det går för oss? Ja, det har ju varit vi, styvben och warulfven som gått bäst på sistone, vilket borde innebära att vi kommer 5a, vilket just nu innebär Styvben eller Warulfven i kvarten. Styvben har man ju alls inget emot, men jag hoppas verkligen att Warulfven passerar TIKarna. Ser mycket hellre TIKarna som potentiellt kvartslag för oss, än Warulfven.

men ikväll blev det 3 fräscha pinnar, mot ett impotent styvben. Var det det laget som vunnit 12 av senaste 13? Moah-ha-ha-ha... Mycket härligt!
Kommentera

LL: Jag ser att svenne har skrivit sina första små berikande inlägg på detta HS!
Hm jag undrar om Bengt H haft en mindre bra kväll med datorn då onlinen visar att matchen inte gått igång ännu kanske den inte är ens spelad ännu....
Kommentera

Sven Savage: sådärja, Sven, då kan vi gratta varandra! Och detta märkliga Tjurgårn har nu kvitterat mot MIF. Ska de rent av hinna vända på hela steken? Jaja, shit the same. Nu har vi 65 pinnar och slutspelsplatsen närmar sig med stormsteg. Det lät som en stabil Luleåperiod i den tredje, med reduceringen med 26 sekunder kvar mer som ett olycksfall i arbetet. Vi drar nog inte ifrån så många av lagen under vad det verkar eftersom Leksand något överraskande slog TIK på bortaplan och Modo lite mindre överraskande slog Brynäs (Brynäs har jag sedan länge räknat bort från slutspelsstriden) samt att SSK ganska väntat (trots mitt tips på Forum tidigare i dag) slog Linköping. Jag noterar i samband med dessa resultat att TIK de senaste matcherna faktiskt inte har gått speciellt bra. Det kan iofs vara så att de har kört tung träning inför slutspelet, så jag drar inte alltför stora växlar på det.

Men seger för Luleå mot DIF var det viktigaste. Nu väntar ett skadedrabbat FBK på bortaplan på torsdag samt SSK på hemmaplan innan det blir landslagsvila. Och så jäkla skönt det är att känna att Luleå kan spela avslappnat och utan press på sig!
Kommentera

Detta Tjurgårn!

Eländiga, som kärleksförhoppningar från Fröding, har de lirat som krattor hur länge som helst.

Till de vände 0-4 hemma mot Teglet till vinst 5-4 häromdagen.

Och ikväll har de släppt iväg MiffMiff till hela 0-5 men tänker uppenbarligen vända igen? 4-5 nu. Sanslöst var ordet.

Får en att minnas 1995 då Tjurgårdarna hejdlöst gick på som ett flipperspel hela vägen till Guld....*och nu kommer HV!*...lät det från radiosproten, i match efter match.

Tjurgårn - laget som gav epitetet "skrattmatch" en helt egen innebörd...

Fast, över till Riktig Hockey:

Krama ihop styvben nu!
Kommentera

LL: Hmm...har varit offlinjad från hockeysnacket i nästan femton minuter. Med hänsyn till allt lidande man redan åsamkats, av swekhockeyservern, håller man på att drabbas av digital frustration av katastrofal dimension...*kastar några imaginära datorer genom fönstret*...

Skönt att höra att styvben tryckte på, men Snygg- och Bra-benec lirar fri Fagemo som proppar Fjollträskarna, låt vara med bjurlingen som sista utpost.

1.58 PP i början av tredje är en sådan där klassiker som aldrig ger några mål. Fast...mina påhejningar har ju givit två mål i rad....

Stryp styvben nu!
Kommentera

observant: japp, vi gillar våran Trollhätte-Linus! Låter på HockeyLive som om det är en rätt svängig tillställning. DIF har haft två skott i stolpen, och när de kvitterade var det fullt rättvist efter en ganska rejäl dominans så långt i den andra perioden. Men det verkar som om Luleå vaknade av det målet och efter det har det varit ganska jämnt vad jag har kunnat bedöma det av Pintos och Jantes kommentarer, men Luleå har visat lite effektivitet och två mål genom Husse och Fagemo har gett Luleå en tvåmålsledning. I den tredje perioden kommer Luleå att inleda med 1.58 i numerärt överläge.
Kommentera

Sven Savage: Det är en jävla bra kille vår Trollhättekille ;-)
Kommentera

Ha!

Ibland räcker det med att önska. Skugganpass från sarghörnet till en fri husse...jag riktigt känner, hur j-a obehagligt det måste kännas, för Styvben. Någon Skugga har ni inte, fjollträskingar..*na-na-na-na-naaa-na*...

Kläm ihop styvben nu!...*prövar målstimulerande åtgärd igen*....
Kommentera

Shit! 2-2, och dessutom, enligt sundquist, rättvist så långt. Styvben har tydligen vaknat i andra, och träffade nyss dessutom stolpen hos hento. Usch.

I avsaknad av onlinje vet man inte ens hur utvisningstätt det sannolikt inte är. När det vankas Styvbensmatch vill jag att det skall dugga utvisningar, som följd av fysisk hockey, vilket jag räknar med att Luleå vinner på.

Tryck ner styvben nu!
Kommentera

LL: Kul att veta att det finns stöd så vi kan gratta varandra om två perioder!

Bra att höra att lule haft spel; har förstått att liven fungerat allt bättre. Får väl testa snart, eftersom onlinjer och dylika inte fungerar längre. Har jag förstått rätt, att det är jante och pinto, som refererar, och refererar bra?

MiffMiff 5-0 borta mot Tjurgårn, efter att ha piskat pölsa borta sist, och snart har de bara hemmamatcher, nästan, under avslutningen av elitserien. Pågarna knåpar sig säkert upp till slutspelet, som vanligt. Rätt konstigt att det kan finnas så mycket tradition, eller otradition, i ett gäng, som pågarnas slöa uppträdande till de gäller. Fast deras lag börjar ju bli åldersstiget, minst sagt.

Blir MiffMiff mot Blixtlåset eller Warulfven i kvartsfinal. Rätt kul!
Kommentera

westerlind: Nog tycker jag att matchen skall vara jämn länge. Gärna orättvis också.
Kommentera

NuMountain:

Visst är det kul när det går bra för de norrländska lagen - jag förstod att du skulle bli glad när Brynäs kvitterade.
Kommentera

Nå, helt ensam är du inte, Sven. Jag sitter också och kikar lite här. Sitter också och lyssnar på HockeyLive vilket faktiskt verkar fungera nuförtiden. Luleå verkar ha det mesta av spelet så här långt.
Kommentera

Sven Savage: Det kan bli svårt att ändra på. Fula ovanor sitter ju ofta som segt tuggummi i en lovikavante. Luleå är ju i mångt och mycket en säkring för Modos ES-status nuförtiden. Luleå klarar sig bra utan de poängen.
Kommentera

NuMountain: Tack, Nyberg! De flesta, av de våra, sitter väl i COOPacabana, förstås, men jag får väl köra lite rajraj för mig själv.

Lycka till själva: bra, om ni tar pinnar av andra för omväxlings skull, så ni kan ge tusan i att spöa oss så ofta som ni haft oförskämdheten att göra, länge nu...
Kommentera

Sven Savage: En och annan gäst passerar ju i alla fall. Nu innan jag fortsätter till Modos gästbok så kan jag ju passa på att gratulera er för er senste vinst. Alltid lika kul när det går bra för de Norrlänska lagen.
Kommentera

Hmm...upptäckte just att Ligans "Hockeydirekt" länkas från swek-hockey.se, och alltså är lika dött som den sedvanliga onlinjen. LHF-DIF är på direkten, som på linjen, fortfarande ostartad och 0-0ad.

Idag gäller det alltså att radiosproten sköter sig: nu har ni chansen, sproten, tag den!

För övrigt kommer man inte in på Forum och här verkar vara lika tomt som ett AIK-omklädningsrum, i slutspelstider. Får väl sitta själv här, och lägga in ett antal JA! respektive NEJ!, förhoppningsvis, företrädesvis fler av de förra än av de senare...

Undrar hur det kändes, för Styvben: att glida in i COOPacabana, där de av tradition har så lite att hämta, med sina tidigare matcher mot lulehockey i fjollbollen i gott minne, matcher, där de utspelades efter noter. De har ju slagit allt och alla länge nu, men de måste ha känt att "så bra är vi nog inte, igenkligen" när de såg lules spelare skrinna fram ur björnhuvudet...
Kommentera

JA! Sådärja. Nu har lulehockey vänt 0-1 till 2-1! Och peter sundquists ljuva stämma meddelar att Styvben hamnat i just ett sådant dilemma de trodde de numera skulle slippa, efter att ha mött övriga elitserielag och slagit dem.

Men nu är det lulehockey, i COOPacabana: kan det bli värre för er, Styvben?
Kommentera

Paddan: Tack Padda! Nu änkligen kom sproten ut ur dagis-garderoben.

Tydligen står det redan 1-1, efter det att styvben tagit ledningen.

Har givit upp swek-hockey onlinjen, som bara menar att "game not started", samt ligans direkt, som ej kommer upp.

Nu gäller det, sproten: osnacka om en massa sekundasport nu, när det pågår elitserie!
Kommentera

Sven Savage:
Radiosproten börjar tyvärr inte sina sändningar förrän 19.15.
(Förlåt Kickan för detta inlägg)
Kommentera

Vad tusan? Jag sitter på jobbet, och har rattat in fyran för att följa radiosproten, men på P4 93,8 sänder de dagispersonal som surrar med två-åringar. Även om det är en nivå och kvalitet som kan tyckas passande, när pölsan "spelar hockey", vill jag nog hitta en kanal där sproten finns.

Någon som sitter i fjollträsk och kan ge mig råd om rätt frekvens så att jag slipper leta?
Kommentera

Paddan: Aaaah...här känns det mycket bättre.

Nu ni, Styvben. Småtjafs som Blixtlås och TIKar har ni grejat, men nu skall ni upp mot "the real thing". Nu är ni i COOPacabana för att möta Lulehockey. Annat, det...
Kommentera

Paddan: Leker du inte med elden nu?

Jag hoppas lulingarna återupprättar Norrlands ära ikväll efter Timrås lilla missöde senast...
Kommentera

Lulekickan:
Hmm...få se, hur var det nu. Var det här som jag inte fick skriva några knepiga inlägg.

Apropå knepigt, eller lustigt kanske. Lyssnade på skivan Metamorphobia med Tyskarna från Lund idag. En underbar drift med allt vad tysk syntmusik, eller syntmusik överhuvudtaget, innebär. Tycker mig hitta influenser från Ultravox, Human League, Kraftwerk m.fl i sångerna.
Kommentera

Lulekickan: Bered dig på en överraskning!
Kommentera

Portello: Ja, det är klart :)
Kommentera

Zoogin: Det är så sant, men om man nu skulle pricka in målskyttarna får man ju skryta lite ;)
Kommentera

Portello: Det spelar väl inte så stor roll vilka som gör målen, huvudsaken är att vi vinner.
Kommentera

Lulekickan: Tror det blir en väldigt jämn match ikväll.
Väldigt skönt att M:nilsson är tillbaka.
Vi vinner ikväll 3-2. Målskyttar: M.Nilsson, J.sandström samt J.Rönnqvist.
Kommentera

Dags att plocka fram guldtråden igen så inte matchen diskuteras i fel tråd. Om jag inte är online ikväll under matchen får ni vårda den som den vårdas bör, och med det menar jag INGA Paddanutsvävningar i den, utan bara före, under, och efter macthensurr om just kvällens match och andra lulingska framgångar.

Ikväll får Styvbenen det tufft, eller rättare sagt mer än tufft. Som så många gånger tidigare får de se sig besegrade av LHF. 5-2 till oss.
Kommentera

Chief: Nu tänker jag ägna mig åt att vara glad åt a-junsegern istället. MooDoomatchen har inte hänt, det var en ond dröm precis som Paddeländets bilder på Lennart.
Kommentera

Lulekickan: Hell and damnation...
Kommentera

Chief: Nähäru, för matchen är slut nu så det är försent för ungtikarna tt vända. Allstarrekordhållaren i hastighetsskridskoåkning, Pierre Berggren, gjorde båda LHF:s mål.
Kommentera

Lulekickan: Hmm, tyckte 1-1 lät bättre. Nåja, det ordnar sig. Snart vänder ungTIKarna det här.
Kommentera

Usch vad jag känner att man blivit bortskämd med vinster, jag är inte riktigt van att skaka av mig förluster. Missade nästan hela matchen, hann höra siste minuten pga att min sambo kom på att idag var en alldeles ypperlig dag att gräva fram skotern på. Nåja, det är ju tack och lov inget fö.....at spel uppehåll än på ett tag så på Tisdag ska ordningen ställas tillrätta igen. Har nu börjat trösta mig med middagsvinet, kanske läge att gömma guldtråden:)
Kommentera

Chief: Nix, Portello kommer att förses med en tröja med långa ärmar och låsas in i minst ett dygn innan matcherna börjar och så förbli tills matcherna är slut.

2-1 till LHF nu.
Kommentera

Lulekickan: Portello är varmt välkommen till Timrå närhelst vi möter Luleå! Jag kan till och med tänka mig att betala hans biljett i framtiden om trenden håller i sig.
Kommentera

Sådär borde jag inte ha sagt, nu står det 1-1.

Nåja, Tiimet vann över MooDooisternas farmarlag i alla fall. Froza Tiimet.
Kommentera

Våra a-jun leder i alla fall mot tikarna. Alltid något.
Kommentera

Sven Savage: Det borde inte finnas något hinder mot att säga så, det är ju sant. Dessutom har MooDooisterna under lång tid tillåtits skriva en massa dynga om LHF på sitt s.k. plank helt ostört, och nu blir de ilskna om man inte dyrkar deras ikoner eller tycker att MooDoo är beeeezzzzt.

Portello är hädanefter portad i samtliga ES-arenor. Det var bevisat redan tidigare, men nu är det ställt utom all såväl rimlig som orimlig tvivel vilken menlig inverkan hans närvaro har på LHF:s spel. Vi vinner alla matcher han inte ser live, och har så gjort under åtminstone två säsonger.
Kommentera

Chief: Enligt onlinjen skall Thomas Andersson ha dömt, men det kan ju rakt inte stämma. Totalt skall ha utdelats endast 10 2-minutersutvisningar, vilket är omöjligt, i en match mellan oss och MooDoo. MooDooisterna själva skulle säkert haft minst 20 st, + några längre, inklusive match för wernblom. Borde attacha match-staten i ett mail till förbundet och kräva omspel. Spola resultatet, spola om isen, och spela om matchen. helt klart!
Kommentera

Sven Savage: Vem var det som dömde förresten?
Kommentera

Savage till Savage: det är ruggigt hur illa du stavar. Har snacket ett tyrckfelstillägg, som omformulerar inlägg för att de skall nå en genomsnittlig nivå för pölsor så att de inte framstå som det de är?
Kommentera

Chief: han måste förhoppningsvis ha varit mycket, mycket säker. Att inte i ett så avgörande läge kollar film för ett avgörande beslut är vågat. Speciellt när de så filintresserade MooDoositerna är inblandade. För övrigt tycker jag att han satte nivån för högt. Skulle gärna sett 2-3 ggr så många utvisningar.
Kommentera

Lulekickan: Hade du å andra sidan åkt till dövik, skulle du säkert behövde mer än tre par nya skor, med tanke på allt onämnbart som skulle fastnat under desamma, sådant som materialiserats på twin peaks golv likväl som på stadens rännstenar, sedan uttalanden, utdunstningar och annat producerat av MooDoositiska ano-orala fistlar fallit platt, pyrande, osande, vidrigt.

Får man säga så här på snacket, tro? Fast hur skall man annars kunna diskutera hockey i en liga där MooDoositer tillåts?

Portello har en del att svara för nu.
Kommentera

Lulekickan: Men domaren måste ju ha varit säker på det eftersom han inte ens kollade på videon
Kommentera

Chief: Jag tror han påstod att dansken hade pucken, men var pucken inne lär han ju knappast ha haft den.
Kommentera

« · 203605 · »