Lulekickan: nej, han Jonasson på sproten lät ganska förvånad över att det dömdes bort. Och dessutom är det per definition fel att döma bort mål för Luleå *hrmpf*
Albert Hall: jahaja. Tjurgårn luggade Korvarna på en pinne, och återtog därigenom 5e platsen, samtidigt som Styvben spöade Blixtlåset i slutsekunderna.
Detta Styvben är inte möjligt att förstå sig på. Så som Lulehockey lirade ut dem, båda matcherna i Fjollbollen i höstas. Och nu bara vinner de och vinner.
Det trevligaste idag var nog att MiffMiff fick krossa pölsa på bortais. Bra gjort, pågar. Att döma av pölsornas kommentarer i HS liveshow är de inte glada, gävlarna. Det verkar som om de ville sälja hela laget till någon annan kommun. kanske något för några med ögon känsliga för grönt?
Sven Savage: Tur att jag lät bli att åka till Dövik och istället köpte 3 par skor som jag egentligen inte behövde. Fast å andra sidan, hade bara Portello låtit bli att åka dit hade vi vunnit. Det var första matchen han såg efter nyår. Say no more.
1 jävla fucking 0. Jag slår vad om att det var fel att döma bort målet på slutet dessutom... Fan också. Jag hade förvisso räknat med torsk, men nog blir jag lite besviken ändå. Usch, aldrig kul att torska, men jämfört med hur det lär kännas i Gavloe med omnejd nu så känns vår förlust i dag ganska lätt att bära.
DIF avgör mot VF med nio sekunder kvar. Har inte Frölunda lärt sig att perioderna håller på till 20.00 och inte 19.50 efter att Fagemo gav dem en lektion förra helgen? :-)
lizzard: De kanske sparar tid? Annars skulle de vara tvungna hänga på prefixet snygg- till samtliga i bortalaget, när det är omgång i dövik.
Igenkligen har man inte lust att slösa tid på att gnälla, men radiosproten behöver rycka upp sig. bara när sundquist pratar, blir det lite ordning och reda. När vi lirar borta, blir det på senare tid som regel ingenting, förutom information om gjorda mål. Förlåt, nu överdrev jag. De lägger då och då till "formstarka" luleå.
Just "formstarka" är ett skitord, när det skall användas hela tiden om i stort sett alla lag...
formstarka X-laget, som vunnit två månader i sträck; formstarka Y-laget, som klarade oavgjort sist; formstarka Z-laget, som åkte dit i förra perioden med 0-7, men nu håller 0-0 första fem minuterna av denna period...
lizzard: Kan inte de helvetes nyheterna ta slut. Nu har de surrat i minst en halvtimma om Gudrun och annat jag ger blanka fan i. Jag vill ha hockey i sprotradion.
Sprotradion är verkligen osprotig idag. Okänd bollsport, någon slags skidåkning, nyheter, något som skall föreställa musik och väldans mycket ohockey. Morr!
Men det är svårt att motstå en tråd med ett sådant överljuvligt namn som denna. Man kommer in i den, och känner sig som hemma, varmt och skönt, och osydbottniskt.
Kul att se MiffMiff straffa pölsan. Och megaförstärkningen ger styvben fullt bry mot blixtlåset. Tjurgårn har just nu tagit tillbaka femteplatsen, dessutom. Opålitligare korvar finns inte.
Lulekickan: Tackar - snacket har redan varit överlägset för att följa match, det har jag ju förstått. Men nu har matchtråd i Swehockyregi gått från dålig till obefintlig.
Hoppas och vet att du har rätt. Tavve kör ali vs. foreman. Låter MooDooisterna slå sig trötta. Och sedan...
Sven Savage: Välkommen igen, nu när du har anslutit till HS på riktigt. Vi har såklart saboterat swehockeyservern för att få dig att posta lite här också.
Vi tar MooDoo. Att vi inte har målat hittills är Tavves nya taktik. I sista öser vi in mål.
Så var det min tur, att förlora min snackliga oskuld. Blir tvungen, eftersom Swehockey ballat ur som ett Blixtlås i slutspelstider. Idag har det varit riktigt ruskigt. Forum dör, så fort det vaknar. Onlinjen poppar fram en utvisning då och då, men lika tyst för övrigt som vanligt. Och på radiosproten har man bara hört gamla trötta skidåkares skitsnack, förlåt skidsnack.
Har följt upp en tidigare diskussion på Forum. Den om hur lätt vi förr i tiden hade för MooDooisterna och hur vi brukade pulvrisera dövikarna. Men det har ju blivit annorlunda.
Fram till SM-guldet, och året därefter gick ju lule riktigt bra. Därefter har vi i knappare omständigheter, gnuggat oss med, fast vi spelat mot spolad motis, gång efter annan.
Hur har det gått mot de olika lagen då, efter säsongen 96/97?
Jag räknar 3 pinnar för vinst, 2p för vinst övertid, 1 pinna för oavgjort, och för förlust övertid, och går både på hemma och bortamatcher..
Läs och häpna! Vi möter alltså Värsta Gänget just nu!
Jahaja. SadoMooDooisterna snubblar in första målet.; 1-0 nu.
Känns som ett j-a skit-scenario man upplevt rätt ofta, senaste 6 säsongerna. Men just nu har vi väl ett lag med mycket bättre resning? Som kan vända detta, t o m mot MooDoo. ??mot MooDoo??.låter vackert, som uttryck betraktat. Anti-MooDoo, o-MooDoo, ?
Vi vände 0-3 motr TIKarna. Vi vände 0-2 mot MiffMiff.
Nu jela vänder vi 0-1 i sista, fastän mot &%%?#?-MooDoo!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?