LHF:s väg mot SM-guldet

« · 213271 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
erkiperki: Ursäkta att jag hoppar in men.
Tar ni er till SM-Final så tar vi revansch
GO INDIANS GO
Kommentera

I och för sig ska inte alla mål skyllas på Hento, hela försvarsspelet var väl så virrigt ibland. Men vi får hoppas att det här var en tillfällighet och det är ny match på torsdag mot HV.
Då vill jag se ett heltaggat Luleå som inte bjuder på någonting i egen zon och sätter chanserna framåt.
Kommentera

Ja, nu kan vi då definitivt glömma den där 4:e platsen som jag yrade om före matchen. Bland dem 6 bästa kan också bli svårt när Hento är ur form och när både Modo och SSK vann sina matcher. Vi får nog vara glada om det överhuvudtaget blir slutspel.
Kommentera

LL:
Tänkte på det här guldet i rubriken på tråden, är det månne guldet i SM-liiga?

Får beklaga förlusten idag, antar att åskmolnen tornar upp sig över i varje fall Umäää-trakten just nu.
Sen så får jag gratulera TIKarna till tre fina poäng men tyvärr tvingas jag säga ett ograttis till Dysso.
Får revidera mina egna planer också och nöja mig med en åttapoängsvecka...
Kommentera

Vad som är mer oroande än att vi förlorar stort är att Hento ser sliten ut. Han verkar inte vara på alerten, och det är inte bra.
Kommentera

I dag är inte ens Hento bra :-(((((
Kommentera

Sven Savage: nja, ser inte precis ut som om 2-4 skulle vara ett troligt resultat just nu :-(

Jaja, vi kan inte vinna varje match. Nya tag nästa omgång.
Kommentera

LL: Man tror inte att korvarna skall orka stå emot i tredje. 2-4?

Skönt, var det, att se blodiga bulan lägga sig över tekningspucken med 2 sekunder kvar av säsongen för sex år sedan.
Kommentera

Sven Savage: jag tycker att Leksands ledning inte känns speciellt motiverad. De har faktiskt en hel del tur. 1-1-målet är ren bonnröta. Rosén har ju inte en susning om att han gör mål. 2-1-målet är väl inte så mycket att säga om även om även den snedstudsen är ganska turlig.

Men vad fasen, tur och otur jämnnar ut sig i längden så vi får väl tillbaka det en annan gång. Kan vi kanske be om att få den turen redan i den tredje perioden i den här matchen?
Kommentera

Sven Savage: Verkar som jag pratar med mig själv här och har redan petat in et prat trick. Kanske kommer fyran här? Korvarna är ett tragiskt lag, bara slå bort tio puckar, i hopp om att åtminstone en skall gå fram. Gautier har lyckats bli skjuten på, därför står det inte 0-4, utan 2-1. Den där bingolotto-hockeyn som korvarna presterar måste vara riktigt trist för korvarpubliken att se på. varannan gång slår de puckarna fel, och 3 gånger av 2 slår de icing. Jo, jag menar det. 150% av möjliga icinglägen, sätter de icing på. Pinigt...
Kommentera

Lulekickan: 2-1 spelar ingen roll. Vi taromnog: Froza Luleå Alltid!
Kommentera

LL: Korvarna verkar lira på chans, tycker jag. Nog känns lule som minst ett nummer större än de där, som har spelat klart för säsongen om sex matcher drygt. Flaxpuckar än hit än dit, skall inte räcka till mot ett Riktigt Hockeylag.

Rätt intressant att höra korvarpubliken. För mig låter det som att de inte vet vad som händer på isen? Som det tar 5-6 sekunder innan de reagerar, jämfört med en normal publik? Som såg de matchen i tidsfördröjd repris...när man tänker på saken, är det nog precis det de gör...fast inte av tekniska skäl. Utan av orsaker som sitter mellan öronen.

Och nu skall de korva in 2an. Det är j-täckligt pinsamt vidrigt. Skit-korvar!
Kommentera

Albert Hall: Tycker det var ännu vackrare; att petter vallade in målet själv, i stort sett, genom att skjuta på ledins klubblad. Hade petter varit son till kenta nilsson skulle tv-sproten köra det i repris efter repris....

Hej Kickan! Kul att så många vettiga är närvarande när det vakas match mot Korvar!
Kommentera

Albert Hall: fast det var ett jäkla tjat på kommentatorerna om att det skulle ha varit interference på Skuggan. Jag tycker att Micke Karlberg söker upp Skuggan just för att bli interferad och sedan är det allt också lite helium i skridskorna. Rättvis ledning så här långt, tycker jag, fast det är lite väl avvaktande spel bitvis. Å andra sidan har det varit sammanlagt fem tvåminutare (varav en iofs inte blev mer än ett par sekunder eftersom Luleå gjorde mål), och då blir spelet ofta lite profillöst.
Kommentera

Albert Hall: Fan vad du skriver uselt, Albert. Vsr? Upp ställningen?

Uselt!
Kommentera

Lulekickan: Det ser ganska bra ut hittills. Vi är lite bättre. Målet vsr den där patenterade upp ställningen i PP när man tekar bak till Petter som går runt och skjuter, Ledin lägger in returen.
Kommentera

Zoogin: Hittills går det vägen. 0-1 Ledin i PP. Froza honom, ju.
Kommentera

Albert Hall: Jag hoppas absolut att vi får möta DIF i kvartsfinal eftersom vi inte har förlorat mot dom den här säsongen. Det bästa vore givetvis om vi kunde passera DIF och HV och sluta på 4:e plats och få ev avgörande match på hemmaplan men det kanske inte är helt realistiskt.
Kommentera

Äntligen dags för match! Leksand borta. Svårt att säga var vi står efter uppehållet.
Men vi ställer för en gångs skull upp helt ordinarie (om man undantar Michael Johansson och Finnström som ju är mer eller mindre ersatta i truppen) och det känns faktiskt som att vi borde ha en rejäl chans.

Sju matcher kvar och man börjar så smått titta på vem man vill och inte vill möta i en kvart. Jag håller med de flesta andra. Inte FBK eller VF. Mot både Timrå och Djurgår´n ska vi kunna vara med och jävlas lite i alla fall.

Nu har man tydligen kört i gång version 4 av hockeysnack. Vi får väl se hur det funkar ikväll när det blir tryck under matcherna. Själv tänker jag i alla fall kolla matchen på canal+.
Kommentera

Portello: Nej, du har inte sågat hocom. vanlig kritik skall de kunna tra, och kan de ta, men i de fall det närmar sig ren förföljelse och personangrepp har det gått för långt, vilket jag också sa till ett par personer efter matchen.

Jag vet också att du inte skulle skrika en massa dynga åt spelarna, du är alldeles för snäll och tillräckligt vuxen för att låta bli sånt.

Vad jag önskar är att fler skulle inse att även spelarna är människor, och att det faktiskt inte är helt ok att skriva eller säga vad som helst om dem. Även de är skyddade av lagstiftningen som stadgar starff för t ex förtal, ofredande och förolämpning.
Kommentera

Lulekickan: Jag sågade inte honom va?
Tycker bara att han ser lite loj ut vissa matcher.
Nog förstår jag att Rönnqvist största krav kommer från han själv.
Dessutom skulle jag aldrig få för mig att skrika saker till spelare, det gör som du mycket riktigt påstår dom inte bättre.
Kommentera

Portello: Oki, ett sista inlägg innan jag går hemifrån. Fansen har extremt höga krav på Rönnqvist, men han har ännu högre krav på sig själv än fansen har. Ta dig en titt i poängligan. har Rönnqvist floppat kanske? I så fall har hela LHF floppat.

Låt killen spela ifred och finna lite ro i sitt spel. Beröm honom för det han gör som faktiskt är bra, tala om vad som är mindre bra (för det tål han) men såga honom inte helt omotiverat. Gör absolut inte som Lövva och skrik omogna saker om honom under matcherna, det gör knappast honom bättre. En blomma måste få näring för att växa, utan näring dör den.
Kommentera

Lulekickan: Ta det någorlunda lugnt och undvik karaoken så mår du bättre imorron.
Kommentera

Albert Hall: Skrbek var faktiskt förjävla bra enligt min mening. Han har en enorm räckvidd och idag stoppade han varenda möjlighet till anfall Kringlorna hade. Sandström är landslagsmässig, och jag sa redan förra säsongen att det kommer att bli landslagsman av honom så småningom, liksom jag sa till honom under 25-årsjubileumsfesten att han skulle platsa i landslaget. Han är min absoluta favvoback i LHF.

Nej, dags att dra sig mot krogen. Vi hörs senare. Kanske.
Kommentera

Paddan: Verkar som om Mickey Rourke träningen funkat för MoDo. Trevligt att du fick till en sanndröm - till sist.
Kommentera

Albert Hall:
Hmm...så Kickan har varit förbi och hållit några terapisessioner för att försöka få dig att komma ur den där hemska pessimismen.
När du nu är så positiv så kan du väl också samtidigt passa på att redogöra för den där funktionsdugligheten...
Kommentera

Albert Hall: Jag hör då inte till dom som uttalar "Schärrbäck" :)
Vilka spelare tycker ni har varit bäst/ sämst i Luleå?

Själv så tycker jag Skrbek,Sandström och Hento känns som de jämnaste spelarna.

Rönnqvist har tyvärr varit så bra som vi vet att han kan. Bara hoppas att det lossnar snart.
Kommentera

Portello: Hento var inte dålig. Bara lite mindre säker än han brukar vara i mitt tycke.

Lulekickan: Snygg-Brabenec var också godkänd. Kanske Skuggan och Skrbec (uttalar man föressten namnet "Schärrbäck?, jag hör allt fler som säger så) också. Janne Sandström var definitivt godkänd.

Sådärja, mitt positiva jag börja komma fram igen. :)
Kommentera

Lulekickan: Har jag inte påstått heller. Tänkte mer på det Albert sa. Atthan inte var riktigt förtroendeingivande idag.
Kommentera

Portello: Nåja, så extremt dåligt är det väl inte att släppa in 1 av 33 skott under ordinarie matchtid, elle?
Kommentera

Albert Hall: Extermt bra räddningsprocent för målisarna i alla fall.

Annars tycker jag faktiskt att Snygg-Brabenec var bäst, med Burström som god tvåa. Hade Brabenecs passningar förvaltats bättre hade vi vunnit enkelt.
Kommentera

Albert Hall: Hento måste ju också få ha sina sämre matcher.
Han har stått ca 90-100 matcher de senaste säsongerna så det vore ju underligt om han inte är på topp alla.
Kommentera

Portello: Frågan är väl snarare vad Rönnqvist gjorde under hela matchen. Inte många rätt där. Han åker inte skridskor, glider bara omkring. Fast idag var han inte ensam.

Jo, det ska bli kul att se Hento i 3:- . Fast han var heller inte särskilt förtroendeingivande idag.

Usch, nu låter jag som en sån där gnällspik som jag brukar hata. Jag behöver nog också landslagsuppehållet......
Kommentera

Albert Hall:
Ska faktiskt bli skojj att följa SHG nu när Hento för göra debut i landslaget.
Hoppas han får vakta målet i tisdagens match.

Vad gjorde Rönnqvist vid SSK segermål?
Kommentera

Portello: Du missade inte mycket. Matchen innehöll faktiskt 66 skott (33-33) men nästan inga målchanser hgur konstigt det nu än kan låta.
Ett glädjeämne, bäst i Lule var Burström. Han är på väg uppåt. Plötsligt funkar puckbehndlingen någorlunda för honom. Eller så var den bara normal och verkade bättre eftersom de flesta andras var så usel.
Kommentera

Portello:

Jag väljer det i mitten!
Kommentera

Portello: Ni kan ta bort ett av t:n i vinnartrend.
Vilket får ni bestämma själv.
Kommentera

Albert Hall: Man är ju nästan glad att man inte hade möjlighet att se matchen idag. Inte ofta man är glad för att slippa se en match.

Bara hoppas att vi kan börja om med en ny vinnarttrend efter SHG uppehållet.
Kommentera

Albert Hall: Ja, inte var det någon höjdarmatch direkt.

Nåja, LL:s närvaro var nog inte helt bortkastad. Han fick ju besöka restaurangen och baren, delta i mina uppfostringsförsök mot några som skriker en massa dynga åt diverse spelare under matcherna och förhoppningsvis ha kul efter matchen när han och några andra skulle ut efter ett besök hos Robban.

Gissade det, fast det hördes aldrig någon sån däringa ringsignal som brukar höra när det är videogranskning.
Kommentera

En mycket trist hockeymatch tycker jag. Troligen säsongens segaste historia hittills på hemmaplan. Ett säkert tecken på en trist match är när jag och mina närmaste stolskamrater pratar annat än ishockey. Idag hann vi med en massa ämnen, lite politik, lite datorer, lite Robinsson, lite dirty talk och lite musik. Bara för att nämna något. Kroppskontakterna i matchen var exempelvis i nivå med allstarmatchen för ett par veckor sen. Synd om LL som åkt så långt för så lite.

Fast om något lag var värda två pinnar så var det SSK.

Lulekickan: Det var videogranskning, men eftersom det var solklart mål så gick det fort.
Kommentera

Dysso:
Kan inte direkt påstå att jag är ledsen över att ha missat dagens match.
Får hoppas att det tränas bra nu under uppehållet och att Luleå får en formtopp som efter All-Stars matchen.
Kommentera

Portello:

Bara att instämma, även om det hade inneburit att LHF hade gått förbi HV så hade jag hellre sett 3pinnar stanna i Luleå.
Kommentera

Dysso: Usch, Usch, Usch. 1-2 mot SSK. En rejäl missräkning för mig ivarjefall.
Kommentera

Portello:

Trist... Min tippning visade sig inte så överdrivet bra, 4 - 1. Får väl glädja sig med att alla 3 - 2 tippare inte fick mer poäng iallafall. Extrapoäng till lule vore inte direkt tråkigt nu!
Kommentera

Portello: Usch, bara 1-1 mot SSK.
Nu måste vi ta extrapoängen.
Kommentera

Sven Savage: Har blivit bättre än i andra, men jag tycker ändå att det verkar vara en tråkig match.

Kom igen nu. Nu vill vi se ett Luleåmål.
Kommentera

Portello: Hmm....undrar om det blir intervjuer efter matchen?

Sundquist på sproten menar att lule kommit nu i tredje, men nu är det sprot och snabblandande rymdfärja. Vad sägs på livet?
Kommentera

Portello:

Sämre än matchen i Lule, skulle jag tippa. Lågt tempo, inget ös alls. Det passar säkerligen LHC bättre än det gör HV. Hoppas dom driver upp tempot nu i tredje och trycker dit ett par puckar...
Kommentera

Dysso:
Hur verkar matchen mellan LHC-HV vara?
Något att hänga i julgranen?
Kommentera

Portello:

Ja, att släppa upp SSK nu vore inge vidare. Dom ska tryckas ner till sin 8'nde plats där dom hör hemma. Nåja, en hel period kvar, lule kanske inser att det är dags för ett par mål nu.
Kommentera

« · 213271 · »