LHF:s väg mot SM-guldet

« · 223478 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Lulekickan: Jag har det illa också. Till rummet brevid är en stor öppning , men den är täckt av en stor duk som visar canal-matchen via projektor. Så inser jag att jag kopplat så att tar jag bort ljudet för att koppla in sprotradion, så kopplar jag helt ur canal-bilden. Drar jag lite in och ut i sladdarna ordnar det sig nog, men mitt under pågående match vill jag inte börka slita...

Projektorbilden syns inte ens in i mitt rum, så jag måste springa dit via ett annat rum, när och om det händer något där. Det som hänt är att det gång på gång sagt pling, men varje gång jag rusat runt har allt försvunnit och latankan och lathägern ids inte säga det som plingar.

Just nu lever jag alltså bara på onlinjen, som har fräckheten påstå det omöjliga, att warulfven håller på att göra en biloxi, nu 0-3! Samtidigt som luling efter luling åker ut. Nu petter, med 1.20 kvar av första...hållihop, luleå!
Kommentera

Lulekickan: Morr! Nu åkte Petter ut också. Jela hemmadomare.
Kommentera

LL: Webradiokommentatorn påstår att det blir svårt att besegra Luleå i slutspelet. Speciellt i Delfinen.(!)
Svårt var ordet. :)

Fan, ännu en utvisning...
Kommentera

Dysso: Han funderar inte att bli skadad igen lagom till slutspelet?
Kommentera

Jamen domarn, kom igen! Det var inte alls någon tripping från Hägerbäck! Det var en solklar filmning!
Kommentera

LL:

Pelle G tillbaka, nu 3 raka segrar, på väg mot den fjärde?

Pelle blev skadad efter HV's underbara inledning, nu är han tillbaka. Need I say more? ;)
Kommentera

LL: Här gäller det nog att vinna själva. Någon hjälp från FBK blir det inte, 0-3 nu. Bäärnhjelm verkar få spela mer än jag trodde.
Kommentera

Petrasek, vid såna här tillfällen saknar man honom inte...
Ett mål för LHF, och Modo verkar sova mot LHC, fortfarande inga mål

Vad ska man säga? Matchen där många dömde ut HV, nu 0 - 3 ..
Kommentera

Albert Hall: HV har redan gjort 3 mål på Warulfven. Hemskt.
Kommentera

0-3 i Karlstad nu. Vad håller FBK på med??? Eller ska man kanske fråga vad HV håller på med? Nu blir man ju riktigt konfunderad. Alldeles nyss lirade de ju som ett bottengäng...
Kommentera

I övrigt kan jag rapportera att det är två ruggigt nervösa lag i Scaniarinken. Felpass, missade skott, spelare i samma lag som krockar med varandra och så vidare. Fast det är en grymt underhållande match!
Kommentera

Sven Savage: Härligt!
Jag hämtar kaffe = mål. Jag har märkt det förut också. Inte bra för magen...
Kommentera

Sven Savage: JAA!!

PP-spelet hemma igen. Rönken -> Mange
Kommentera

Hehe, jag får kanske ta tillbaka det där jag sade :-) Mange Nilsson målar på sina gamla lagkamrater!
Kommentera

Yes! 0-1, Mange.
Kommentera

Shit, jag tänkte lyssna på sprotradion och upptäckte att radion på mitt kontor idag bara hade två lägen - jättehögt ljud eller inget alls. Nåja, de av mina kollegor som fortfarande är kvar får väl gå hem om de tycker att jag lyssnar på sprotradion med en aning för hög volym.
Kommentera

Sven Savage: Och nu åker pågen petrasek ut 2 för att han krok-klubbat. Dags för att PP-spelet återvänder från den resa det gjort sedan oktober?
Kommentera

Sven Savage: fast nu åkte Petrasek ut. Fast med tanke på hur vårt pp har sett ut på senare tid så är det nog bättre att vi får spela fem mot fem...
Kommentera

Albert Hall: nu kommer ledinutvisningen, den typiskt första med 2x2 för ruff, tillsammans med hammar-miffen, som får detsamma efter 9.07...Rönnmark dömer. Är det bra eller dåligt för oss, tro?
Kommentera

Albert Hall: Jag vet inte vad jag tippade. 2-4, tror jag, fast jag minns inte om jag postade tipset eller om det är ett gammalt som står kvar. Tror dock att det gamla i så fall också är 2-4, det är lite av mitt standardtips när LHF spelar på bortais.
Kommentera

Och Mif har övertag enligt webradion. Känns inte bra det här...
Kommentera

LL: Och nu är det ajajajajaj: Tjurgårn har 2-0!
Kommentera

Lulekickan: Nu ska ju tvävlingen avgöras. Vad har du tippat? Jag har 1-3.
Kommentera

LL: jahapp, och där släppte SSK in sin första balja för kvällen - i numerärt överläge. Det verkar vara en helvetes massa leksingar på plats. Det blev ett ruggigt liv på läktarna när det blev mål.

Ajajaj, där gjorde HV 0-1 i Karlstad.
Kommentera

LL: Yes, webradion funkar!
Petter jätttechans efter några sekunder.
Kommentera

Albert Hall: Nejdå, Zoogin har plockat fram den, fast när det ännu var omatch kändes det bättre att ta omatchsurret i andra trådar även om samtalet gällde så vackra saker som LHF-prylar.

GK in, sådärja!
Kommentera

Apropå ingenting så har bara VF släppt in färre mål än vad Luleå Hockey har gjort hittills den här säsongen. Vi har två mål tillgodo på SSK och tre på DIF som är närmast och sedan är det en ytterligare en bit till nästa lag, FBK med sex fler insläppta. VF har hittills släppt in 95 kassar, vilket alltså med största sannolikhet kommer att innebära att de slutar på ett snitt på mindre än två insläppta per match samtidigt som bara ett enda lag har gjort fler framåt - grymt imponerande!

Såvida vi inte drar på oss en h-vetes massa utvisningar och spelar idiotkass under de numerära underlägena idag kommer vi att vinna en sak i år: vi kommer att ha bästa procenten i numerärt underläge. Inte världens viktigaste statistik direkt, men det är ju alltid kul att vinna i alla fall något.
Kommentera

Zoogin: japp, strax dags för match!

Vi borde ta en trea mot MIF i dag, tycker jag. Men oavsett det så bör FBK ta tre pinnar mot HV så sämst sexa ska vi bli i alla fall.
Kommentera

Zoogin: Bara några minuter kvar till nedsläpp så det har du rätt i. Huga så hemskt det är att sitta bakom datorn när man inte vill något hellre än att vara där och se matchen.
Kommentera

Nu är det hög tid att plocka fram den här tråden.
Kommentera

Zoogin: Samtidigt hade väl matchutvecklingen sett rejält annorlunda om Fagemo haft mer flyt i sina avslutningar i första och andra. Sedan finns det ju en viss Lundqvist som inte gillar att släppa in puckar.

Tycker för övrigt att det var en rätt seg tillställning, framförallt från hemmalaget under de två första perioderna. Sista perioden var dock mycket roligare för oss.
Kommentera

Luleå orkade inte stå emot i 3:e perioden men Frölunda hade även en del flyt. Luleå gjorde ändå en godkänd match och kunde ha avgjort matchen i 2:a perioden. Det är väl bara att deppa ihop och komma igen mot Malmö på tisdag.
Kommentera

Jaha 2-1 till Frölunda
Kommentera

Verkar ut att vara en rätt snäll match med tanke på att Frölunda haft 6x2 min utv medans Luleå haft 4x2 min utv och man kan tänka på att det är Wimmelkantig som är dommaren i kväll!
Kommentera

Portello: Andra perioden var mycket bra, och Luleå borde ha haft ledningen med ett par mål, t ex har Skuggan haft ett ribbskott och Fagemo har haft 5 bra målchanser och missat alla. Men det är en underhållande match så långt.
Kommentera

Portello: Svårt att säga, men kommentatorerna ska låta tråkigare än matchen i alla fall. Det gör de nu.
Kommentera

NuMountain: Hur låter det när en dartmatch kommenteras?
Kommentera

Portello: Det låter som om kommentatorerna på hockeylive faktiskt kommenterar en dartmatch.

Jag undrar om det inte är bra för Modo om Lulio förlorar. - Heja Moda!
Kommentera

NuMountain: Jo det är lite ensamt här. Var tusan håller dom hus?
Kom igen nu. Tryck in 2-1 målet .
Kommentera

NuMountain: De kanske spelar "dart". ;)
Kommentera

Portello: 1-1. Det var ju kul. Dart är alla dina kollegor som brukar snacka hockey? Man hade förväntat sig tjugotusen inlägg i minuten vid det här laget.
Kommentera

Chief: Jihaa! 1-1 Husse . Passet kom från Skuggan.
Sådärja, nu vinner vi.
Kommentera

Portello: Då är det väl dags för det sedvanliga lycka till:andet också. Lycka till, lulingar.
Kommentera

Det börjar vara dax för nedsläpp i götet så jag plockar fram guldtråden.
Idag väntar en tuff match för våra björnar. Bara hoppas att vi tar minst två poäng ikväll och därmed slipper VF eller FBK i kvarten.
Kommentera

Zigge:

Men hallå...hur kan man glömma det väldigt fantasifulla namnet "Johan Johnsson"? ;) (Jag reserverar mig för stavningen...)
Kommentera

Huge: Du blandar ihop korten, det var så att när Tellström spelade i MODO, och möjligen hette nåt annat (Andersson??) o mötte just huggar-Brynäs, så tog psykopaten Djoos o vevade till med klubban mot Tellström, så armen gick av! Ja inte Juice-armen,asså, utan Johan X:s arm. Va fick dJuice för det? Inte ens 2 min. Johan x fick resten av den säsongen spolierad.
Välkommen ner i Helvetet, som Eder hrr Persson så Xact uttryckte det. ;-))
Kommentera

Albert Hall: Bra att du inte dubbelpostar eländet(?)
Några blivande motståndare i KS kan ju tjuvlyssna... :-)
Försvarsspelet i år är väl det som fällt oss. Eskos försök till omläggning av det defensiva spelet föll ju inte väl ut, som bekant.
Just detta försök till omläggning tror jag var orsaken i höstas, till det virriga försvarsspelet. Efter tränarbytet och en tillbakagång till det gamla så spottade vi upp oss ett tag. När vi sedan tagit oss ikapp, har detta nog kostat en del både fysiskt och mentalt, och detta tror jag är den största orsaken till det virriga spelet för tillfället. Nya tag i KS, även nya kulor i kassan, ngt som kan behövas. (även om det kan kosta mer än det smakar.....hua)
Kommentera

Portello: Varken VF eller Malmö har ju det minsta att spela för så nog fasen borde det gå. Även om vi inte tar en enda pinne så måste ju Modo ta 5 av 6 för att gå om oss.
Nej, 5-6 plats är mest logisk just nu. Hoppas FBK håller sig kvar där uppe också.
Kommentera

Albert Hall:
Två poäng på dom två sista matcherna innebär att vi slutar femma eller sexa. Det ska vi väl klara? eller?
Kommentera

Huge: Nix, här skickas ingen Tellström. Han platsar inte hos varken er eller Modo har jag hört. Däremot sägs han ha Brynäs som favoritlag faktiskt. :)

Nog finns det hopp för er i kvalserien alltid. Vad jag sett och hört om era blivande motståndare så har dom inte imponerat direkt.
Fast oj vad tamt ni spelade i egen zon ikväll.

Detta ska jag INTE varken dubbelposta eller fyrdubbelposta!
Kommentera

« · 223478 · »