LHF:s väg mot SM-guldet

« · 223623 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Sven Savage: å andra sidan har de snart förlorat tre av fyra matcher mot Tjurgårn i år. Vad ere för uschla warulfvar?

Fortfarande inte paus i vår match fast de andra klarat av andra. Och ändå visar rönnmark inte ut någon alls längre? Har Percy infört långreklamtimeout?
Kommentera

Sven Savage: Jag hatar sprotradion. Först uselt val av vilken match de skall fixera sig vid, sedan info om att snart skall vi höra om skidåkning, vilket vi redan hört hela förbannade dagen, och sedan kass musik. Skärpning Sprotradion!
Kommentera

Lulekickan: Ojoj nu är man supernervös!
Det får bara inte komma fler MIF mål ikväll.
Kommentera

LL: Tänk på att de är Warulfvar, så de har nog en annan tideräkning än oss. Egentligen finns de nog inte ens, de är bara en ond dröm.
Kommentera

Lulekickan: *sympatigriiinar*...de jädra slapptaskarna Warulfven har orkat reducera till 1-4 nu. Kanske har de änkligen insett att de har 50% isk att sitta med MooDooisterna i knäet om knappt två timmar. Ett MooDoo som slagit warulfven i tre av fyra matcher i år!
Kommentera

Lulekickan: jag vill också ha fler LHF-mål!

De har långa perioder nere i Karlstad. Efter en 19 timmar och 44 minuter lång förstaperiod har de nu spelat en 20 timmar och 22 minuter långa andraperiod. För det kan väl inte stå fel på onlinen?
Kommentera

Nu får de väl ge sig, vi har tvingats genomlida minst 15 minuters referat från Teglet-Korvarna på sprotradion.
Kommentera

Sven Savage: Just det, jag har ju glömt att grinhota. Om inte LHF gör mål snart så börjar jag grina. *griiiiiiina*
Kommentera

LL: Egentligen inte. De talade om vilka som gjort mål och hur det gick till. Tydligen var det inte alls långt ifrån att Hadelöv tog Husses skott.
Kommentera

Sven Savage: Har onlinen dött? Inte en utvisning på väldans länge.
Kommentera

Lulekickan: sade de något av värde från vår match på sprotradion?
Kommentera

Lulekickan: Nu kommer ketchupen ur linkping. 2-0 nu. Slutar väl 8-0, eller någe.

Visst måste vi få miffmiff att lämna matchen mentalt i periodpaus, gärna med några mål ytterligare för lule nu.

*grinhota, kaffehämtahota, slå-på-och-av-hota*
Kommentera

LL: Och nu har MooDooisterna punkterat linkping. Vi blir nog tvungna att ordna det här själva, om vi skall slippa warulfvar i COOPacabana på lördag...

Usch. Nu flosklar hegerfors att korvarna varit "liraranas lag i många, många år" och 20 sekunder senare påstår han att jens nielsen gör "det där lilla extra"...Isch!
Kommentera

Sven Savage: Jag vill helst se ett till LHF-mål innan periodpausen, gärna fler. En uddamålsledning känns inte särskilt säker. Kors i taket, sprotradion sänder från våran match.
Kommentera

Sven Savage: precis, lägg av nu, MIF :-)

Jahapp, där spräckte Modo nollan på Linkping. LHC höll ändå emot imponerande länge, får man lov att säga.
Kommentera

Lulekickan: vi lulingar är bra även med en man över. Jag tycker att Mif skall ge sig nu. Varför kämpa och stå i när de ändå skall promenera på stranden om några dagar? Ni försökte och lyckades kvittera, men nu räcker det väl?
Kommentera

Huczkowski strikes again! Och ännu en assist till Rönnken. Han får gärna hitta formen lagom till slutspelet.
Kommentera

Sven Savage: En olycka kommer sällan ensam.

Där kom arne hegerfors första uttalande av "det där lilla extra" i kväll. Ett uttryck jag mår illa av. Usch!

Nu åkte äntligen en miffare ut iaf. COOPacabana-PP igen?

*hämtar kaffe, grinar, och slår på och av diverse attiraljer*

Ja, j-r! Det hjälpte, redan innan jag hann maila. HUSSE!!
Kommentera

...och Rönnqvists andra assist för ikväll.
Kommentera

Lulekickan: Husse! Mycket bra PP enligt webradio även om målet kom nån sekund efter.
Kommentera

Lulekickan: 1-2 menar jag.
Kommentera

Lulekickan: Underbart! 0-2 genom Husse.
Kommentera

Albert Hall:

Modo har ju inte lyckats göra mål på LHC än, så... Men LHF måste väl ändå ta MIF? Ni kommer nog i tredje perioden!
Kommentera

Sven Savage: Vi har iaf PP nu.
Kommentera

Albert Hall: Protest! Ribban satt säkert för högt upp och egentligen skulle pucken ha gått ribba-ut i stället...

Fast det är klart, får FBK dyngstryk av HV ikväll kanske de blir lite osäkra på sig själva. Kanske det går att besegra dem i en kvartsfinal i alla fall?
Kommentera

Jaha, vill vi ha VF eller FBK då? *deppar*
Kommentera

LL:

Alltså, vi har sparat vårat knark i 35 omgångar, tycker vi är värda att få ha det för oss själva nu. ;)

Allvarligt talat så går FBK knappast på 100%, men att leda med 4 mål efter 1 minut i andra perioden är starkt ändå. Läggmatch eller inte, dom vill knappast bli förnedrade.
Kommentera

Albert Hall: Usch. Senaste 7,5 minuter lirat sex med en man under.

Sex med en man under kan vara mycket trevligt, men här tycker jag det osar katt.

Shit! Där snubblade petrasek in kvitteringen i equal sedan vi antagligen tröttats av tidigare sex

Och Tjurgårn har 4-0. Nu fattas bara att Linkping börjar glappa.
Kommentera

LL: Jävla skit, 1-1.
Kommentera

LL: 1-1. Ribba in. :(
Kommentera

Albert Hall: det måste vara en dålig domare...

Nej, det håller inte i längden med alltför många utvisningar. Skärpning, tack.
Kommentera

Lulekickan: Såg just att det är Rönnmark som dömer. Varför är jag inte förvånad?
Kommentera

LL: ...och Sandström utvisad. Jyri Rönn-varning på den randige verkar det som.
Kommentera

LL: BP igen. :(
FBK-HV 0-4. :(
Kommentera

Dysso: Slappt av warulfven att släppa fram så, eller om det faktiskt är HV som är bra? Det kan bli rätt spännande slutspel, detta. Fortsätter det så här får ju Zippers eller Warulfven möta MooDooisterna. Och trean-fyran kommer knappast att kunna känna sig säkra mot HV eller lule.

På Forum mailar PK in en uppdaterad tabell var 4e minut : )
Kommentera

Dysso: ...och 0-4 direkt i inledningen av andra! Vad ni än har hittat för doping i HV, kan ni inte låta oss få lite också? :-)
Kommentera

LL: Oj, nog förstår jag om Warulfven är så trött att den inte förmår göra mål i så fall.
Kommentera

Jahapp, då var andra perioden igång nere i Malmö... Jobba på, Luleå!
Kommentera

Sven Savage:

Enligt FBK radion så ska 0 - 3 vara rättvist, så jag anar att HV's chanser varit en aning bättre. Sen att FBK's målvakt inte är världens bästa är kanske ingen nyhet. :)
Kommentera

LL: ...19 timmar och 33 minuter till och med. Ytterligare en halvtimme, alltså :-)
Kommentera

Lulekickan: fast titta på första perioden mellan FBK och HV - just nu står det på onlinen att den tog 19 timmar och 3 minuter att spela. Världens längsta period någonsin?
Kommentera

Dysso: Warulfven har 8-12 i skott och 0-3 i mål. De blir kanske inte så hiskeligt svåra i slutspelet om sinuhe egyptiern skall sila sådär. Eller så har ulfven bestämt sig att de föredrar MooDooisterna i kvarten?
Kommentera

LL: Jo det tog ett tag att vänja sig. Men nu reagerar jag när nån säger Delfinen, faktiskt.
Kommentera

LL:

HV's försvarspel har varit under all kritik efter Pelle's skada. Anfallspelet tappade efter hand, man vågade helt enkelt inte anfalla eftersom det blev mål i baken hela tiden då. HV säkrade inte slutspelsplatsen i den matchen heller, det gjorde man med 8 - 1 mot SSK. :)

Fast.. det ligger säkert en del i det där med att man inte har pressen på sig längre, HV har alltid varit mycket bättre som "underdog". Hela den här säsongen har man spelat jämt med topplagen, men gjort riktiga bottennapp mot bottenlagen...
Kommentera

Albert Hall: Utmärkt kämpat, albert! Du får ta fram små expresso-koppar! Och hämta en fyra-fem i andra. 0-5 känns som ett lagom resultat inför tredje, om biloxi-warulfven skall bete sig som...warulfvar.
Kommentera

Albert Hall: ja, det är inte lätt att lära om och säga något annat än Delfinen efter alla år. Man säger ju själv Delfinen rätt ofta.
Kommentera

Albert Hall: Det är inte bara svårt, det är helt omöjligt så de har ju helt rätt. Vi lulingar kan ju tycka att sådant är självklart fast kanske ser man på saker och ting på ett annat sätt i Skåne?

26 minuter. Förstaperioderna tycks alltid gå rekordsnabbt när jag följer matcherna från jobbet.
Kommentera

Skott 6-11, rättvis ledning säger dom nu. Hehehe, så har det inte låtit under spelet.
Kommentera

Lulekickan:

*brr* .. hemska tanke..
Davidsson eller Pelle skadade är min värsta mardröm inför slutspelet..
Kommentera

Dysso: ja, kanske är det så enkelt som att Pelle G är tillbaka.

Fast jag tror att det hela beror på det där felpasset som Stefan Öhman slog i egen zon med lite mer än två minuter kvar av matchen Modo-HV för ett par omgångar sedan, det felpass som bäddade för Hassinens 2-3. Jag tror att det var det som vände trenden för HV, för när slutspelsplatsen till sist blev säkrad så släppte pressen på dem och de kunde hitta tillbaka till sitt ursprungliga spel igen.
Kommentera

« · 223623 · »