LL: Jaha, då är det bara en period kvar. Visst har vi väl för vana att bli bättre i sista? ladda för ett gäng mål nu, så vi slipper att som så ofta förr ta förlängning i slutspel...visst var det vår melodi, en gång i tiden, men sedan vi lirade mot pölsan tycker jag inte riktigt att det är så bra.
Fast nu har jag förstås Modig på mig. Det kanske ändrar på saken?
LL: nej, det är sant. Den här sista utvisningen lyckades de t o m stoppa oss vid blå, elakingarna. Bättre att rådbjär höjer nivån ännu mer. Nu börjar det bli allt mer ryyysligt...
Sven Savage: tyvärr har vi ju ett power play som inte är så där jättebra den här säsongen, så det verkar ju inte gynna Luleå så där enormt mycket att TIK får en spelare utvisad.
LL: ...och när jag skrev det där om Krkov tänkte jag "det är livsfarligt att skoja på det sättet för då gör säkert Krykov mål alldeles strax". Gissa vem som gjorde målet :-(
LL: jag menar att lallarnas elitserie är över. De har överraskat hela hockeysverige med att inte hamna i kval utan i stället bli ett topplag. Men det var dåde. Nu har de pinnarna ingen betydelse alls, förutom att de får en eventuellt sjunde match på hemmais. Men blir det ingen sjunde match...betydde inte ens det något: )
Sven Savage: hehehe, det låter som fina slutsatser där. Nu är det över för TIK!
Nåja, vi kanske inte ska dra iväg så mycket bara för ett lite slumpartat ledningsmål. Eller nej, vad säger jag, det var förstås så att Luleå lurade TIK att slå till icing så att vi skulle få det psykologiska ledningsmålet :-)
0-1 i Kempehellen. Ett kollektivt "NEEEEJ" hördes från läktarna in i Canal+ mikrofoner och sedan in till min tv. Mikael Andersson gjorde målet på friläge.
LL: Satan så skönt! Lallarna sätter en orutinerad icing med s e x sekunder kvar. Ojojoj smågrabbarna måste känna sig riktigt små nu, när Bulan-Sandström avslöjar Kapanen. Möjligen är han ...lite störd, efter att ha blivit pååkt två gånger. Härligt att ha rådbjär vid pipan en sådan här dag. fick vi ha honom 12-21 matcher till vore det klart...
Fy satan så pyskologiskt. Lallarnas hela serie är nu över, och i slutspelet är det VI som leder!
LL: ja, det jag skulle säga var alltså att de kastade in grejor efter en fullt korrekt Modoutvisning. Nu är det slutspel och även publiken är på helspänn :-)
Salcin: Tack, det var mycket bättre! Verkar som Lallarna haft mer i inledningen men nu kanske det börjar vända? Ledin åker på Kapanen för andra gången? Verkar...intensivt nu...
LL: Jämtarna har kapat kurran? Eller så har republiken jämtland en egen almanacka, där 1 mars är 1 april?
Enligt Peter Sundquist lät det som att matchen börjat mycket intensivt. Det låter bra. Nu finns det ingen anledning att hålla tillbaka - in med Lallarna i planken bara!
Sven Savage: det finns en utmärkt direktrapportering på www.kuriren.nu. Fredde är inne på banan igen. TIK hade inte ett enda skott på mål i det numerära överläget.
Jjjjjjahaja, då var det dags för den första matchen i kvartsfinalserien mellan de alltid skönspelade och ärliga Luleåspelarna och de oärliga, fuskande och ruffande Timråiterna... Kämpa nu, Luleå!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Fast nu har jag förstås Modig på mig. Det kanske ändrar på saken?