LHF:s väg mot SM-guldet

« · 227307 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
LL: Jaha, då är det bara en period kvar. Visst har vi väl för vana att bli bättre i sista? ladda för ett gäng mål nu, så vi slipper att som så ofta förr ta förlängning i slutspel...visst var det vår melodi, en gång i tiden, men sedan vi lirade mot pölsan tycker jag inte riktigt att det är så bra.

Fast nu har jag förstås Modig på mig. Det kanske ändrar på saken?
Kommentera

Sven Savage: ja, det borde ju Chief om någon veta hur man gör. Fagemo får åka förbi Kapanen och vråla "hey, Kapanen! Your wife's a dyke!"
Kommentera

Sven Savage: 1-1 efter 2 perioder, argh att det ska behöva vara så oliidligt spännande.
Kommentera

Jahaja, 1-1 efter två perioder. Hujaligen, nog känns det allt lite nervöst, tycker jag.
Kommentera

Chief: nej, jag överdrev nog. jag menade bara att de skulle viska saker om Kapanens mor när de passerar...
Kommentera

Kom igen nu, Luleå, kämpa!
Kommentera

LL: nej, det är sant. Den här sista utvisningen lyckades de t o m stoppa oss vid blå, elakingarna. Bättre att rådbjär höjer nivån ännu mer. Nu börjar det bli allt mer ryyysligt...
Kommentera

Sven Savage: tyvärr har vi ju ett power play som inte är så där jättebra den här säsongen, så det verkar ju inte gynna Luleå så där enormt mycket att TIK får en spelare utvisad.
Kommentera

Sven Savage: Hallå där! Så blodtörstig du var då! Här tas ingen Kapanen inte.
Kommentera

LL: he he just det!
Kommentera

LL: Ha! Det bidde sex man för helvete! Tydligen kommer COOPacabana ihåg hur man skall göra, sedan du förde ordet, LL!

Sundquist berättar att Lallarna lirar bra. Inte bra. Ta kapanen igen!
Kommentera

SEX MAN FÖR HELVETE!!!

:-)
Kommentera

LL: Kan de inte ta ut den Styfve igen? Med Styfvt felaktig utrustning skulle iaf liston söderberg ta honom av isen...
Kommentera

Jamen det var då själve fan vad vi drar på oss utvisningar :-(
Kommentera

Sven Savage: vad ini...? Korven har 2-1 på warulfven??
Kommentera

LL: J-a skit-lallare 1-1. Men nu åker styf på 2 för felaktig utrustning...hade han för hög böj på bananen tro?
Kommentera

...och nu åker Per Styf ut för felaktig utrustning. Jag sade ju att TIK var ett fuskande och oärligt gäng ;-)
Kommentera

LL: ...och när jag skrev det där om Krkov tänkte jag "det är livsfarligt att skoja på det sättet för då gör säkert Krykov mål alldeles strax". Gissa vem som gjorde målet :-(
Kommentera

Skit också 1-1 :-( Jag sade ju att vi måste hålla oss på banan :-(((
Kommentera

Sven Savage: men där kom Krykov in igen. Jag tycker att han ska fotsätta att sitta i utvisningsbåset i stället. Domarn, ut med Krykov nu!

Nejnejnej, och så skickar han ut Huczkowski i stället! Domarskandal! Appselut en felaktig utvisning! Det var ju filmning!
Kommentera

Hmm. Nu har andra börjat, och Krykov åkt ut.

Nu är det vi som får pröva PP!
Kommentera

Sven Savage: aha, OK, då fattar jag.
Kommentera

Ujuj, andra perioden igång... Jobba på, Luleå!
Kommentera

LL: jag menar att lallarnas elitserie är över. De har överraskat hela hockeysverige med att inte hamna i kval utan i stället bli ett topplag. Men det var dåde. Nu har de pinnarna ingen betydelse alls, förutom att de får en eventuellt sjunde match på hemmais. Men blir det ingen sjunde match...betydde inte ens det något: )
Kommentera

Sven Savage: hehehe, det låter som fina slutsatser där. Nu är det över för TIK!

Nåja, vi kanske inte ska dra iväg så mycket bara för ett lite slumpartat ledningsmål. Eller nej, vad säger jag, det var förstås så att Luleå lurade TIK att slå till icing så att vi skulle få det psykologiska ledningsmålet :-)

0-1 i Kempehellen. Ett kollektivt "NEEEEJ" hördes från läktarna in i Canal+ mikrofoner och sedan in till min tv. Mikael Andersson gjorde målet på friläge.
Kommentera

LL: Satan så skönt! Lallarna sätter en orutinerad icing med s e x sekunder kvar. Ojojoj smågrabbarna måste känna sig riktigt små nu, när Bulan-Sandström avslöjar Kapanen. Möjligen är han ...lite störd, efter att ha blivit pååkt två gånger. Härligt att ha rådbjär vid pipan en sådan här dag. fick vi ha honom 12-21 matcher till vore det klart...

Fy satan så pyskologiskt. Lallarnas hela serie är nu över, och i slutspelet är det VI som leder!
Kommentera

LL: JAAAAAAAAAA!!
Snacka om härlig icing av Timrå!
Kommentera

LL: ja, det jag skulle säga var alltså att de kastade in grejor efter en fullt korrekt Modoutvisning. Nu är det slutspel och även publiken är på helspänn :-)
Kommentera

...och i Kempehallen har publiken kastat in grejor på banan efter en fullt korrekt M

JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

JANNE SANDSTRÖM MED TRE SKUNDER KVAR AV PERIODEN!!!!!!!
Kommentera

LL: JAAAAAAAAAAA!!

19.57 kan det bli mer överljuvligt?
Kommentera

Jäklar vad utvisningar det är i Leksand, apropå att hålla sig på banan...
Kommentera

...fast Kuriren rapporterar om fint spel i numerärt underläge. Låter ju förvisso bra, men nog vill jag att Luleåspelarna ska hålla sig på banan ändå.
Kommentera

LL: Boxplay fortsätter att vara övertygande!
Kommentera

LL: Aha, tydligen var det Ledin som åkte på Kapanen första gången, och Hägerbäck andra. Vi verkar...heta? Har strax klarat den här utvisningen också.

Skulle tro att Lallarna förstått att serie är serie och slutspel är slutspel nu. Har de, det som behövs? Skulleintetrodet....
Kommentera

Sven Savage: ojojoj, Ledin verkar vara het... Bara det inte slår över så är det nog bra. Fast nu får vi spela med en man mindre och det är ju obra :-(

HV har målat på DIF. Mål i hälften av kvartsfinalserierna, alltså.
Kommentera

Salcin: Tack, det var mycket bättre! Verkar som Lallarna haft mer i inledningen men nu kanske det börjar vända? Ledin åker på Kapanen för andra gången? Verkar...intensivt nu...
Kommentera

LL: Jämtarna har kapat kurran? Eller så har republiken jämtland en egen almanacka, där 1 mars är 1 april?

Enligt Peter Sundquist lät det som att matchen börjat mycket intensivt. Det låter bra. Nu finns det ingen anledning att hålla tillbaka - in med Lallarna i planken bara!
Kommentera

Sven Savage: Prova detta länktips
Kommentera

Sven Savage: huh? Hur fasen gick det till? :-)
Kommentera

Sven Savage: ERA JÄÄÄÄVLAR!!! östersundsposten? *flina*
Kommentera

LL och Salcin: Stort tack - jag öppnar kurran direkt!
Kommentera

Hehe, Ledin och Hallin utvisade samtidigt. Vad förvånad jag inte är att just dessa åker ut tillsammans :-)
Kommentera

LL: Hoppas att den crosscheckingen visar sig viktig framöver genom att den skrämmer framkontrande lallare. Nej va fan?

Nu har de klarat utvisningen, men nu åker också Ledin?

Vakna, Rådbjär!
Kommentera

Sven Savage: Ser inte så lovande ut inledneingen om man skall tro kurirens rapportering.
Kommentera

Sven Savage: det finns en utmärkt direktrapportering på www.kuriren.nu. Fredde är inne på banan igen. TIK hade inte ett enda skott på mål i det numerära överläget.
Kommentera

Sven Savage: Hmm, Warulfven sätter ettan redan efter 27 sekunder. Byebye, Korven...
Kommentera

Ojdå, FBK var snabba med att näta. 27 sekunder hann det gå.

Ajajaj, Fredde S utvisad, inte bra :-(
Kommentera

Sven Savage: Sproten bara sitter och jiddrar. 2.42 fredrik utvisad 2 minuter...
Kommentera

LL: JA! Guldtråden - såskareseut!
Kommentera

Jjjjjjahaja, då var det dags för den första matchen i kvartsfinalserien mellan de alltid skönspelade och ärliga Luleåspelarna och de oärliga, fuskande och ruffande Timråiterna... Kämpa nu, Luleå!
Kommentera

« · 227307 · »