LHF:s väg mot SM-guldet

« · 227407 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
LL: F-n så grymt. Först liras vi trötta, med 4 mot 5, i fyra av fem minuter. Och när vi klarat det, sätter lallarna 2 mål på 36 sekunder.

2 minuter kvar nu. KVITTERA!
Kommentera

Sven Savage: Hmm skådar jag en viss frustation eller????
Vi ska inte glömma att vi kan vända denna matchserie ännu denna match lär bli en väckarklocka så det sjunger om det!
Kommentera

Nej, det blir som jag sade. Det här kommer att skita sig :-(
Kommentera

LL: Flåt... sa jag 3-1.. menade 3-2 =//

Håll i det här nu TIK
Kommentera

Fan fan fan skit jävla helvete! Jag vill ju att Luleå ska vinna!
Kommentera

LL: Nu skall vi inte bli pessimistiska och ge slaget förlorat. Just nu är det ju bara #"%#&?/)&%/()&?%&##%&/?&/(?%&/(/&?&%#?&#%&?/(&%)/)(&&/%??%&##%"?%#?%&E%YR&/%&/(%/&%&%#%#&/%&/%/&%?&/%?%&/&%R%&??%&/#?%!!!!!!!!!!!
Kommentera

LL: Japp detta var nyckeln i denna matchserie tyvärr och den tar inte jävla fucking Luleå tydligen!
Kommentera

Jaja, det var den kvartsfinalen det. Vi får gratulera TIK till semifinalplatsen, helt enkelt.
Kommentera

LL: Helvetes jävla skit fanstyg 2-3
Kommentera

LL: helvete!!! 2-3 :(
Kommentera

Jamen vad fan, 2-3 nu också :-(((((((((((((((((((((((((((
Kommentera

Sven Savage: helvete också... :-(((((
Kommentera

LL: Puh! Vi klarade även den utvisningen. Publiken buade tydligen massivt när junkka åkte ut...

SKIIIIIT! 2-2
Kommentera

NallePhu: FANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN 2-2
Kommentera

Luleå fulltaliga. JOBBA NU, GUBBAR! KÄMPA NER TIMRÅ NU!!!
Kommentera

LL: Ja BP avklarat
Kommentera

LL: Hm Swehockey online verkar ha ballat totalt ur!! FAN JUNKKA inte en till utv
Kommentera

Satan också, en tvåa på Junkka... Jobba nu, Luleå!!!
Kommentera

Luleå fulltaliga. Huvvaligen, tio minuter kvar att spela... minst.
Kommentera

Ja! De BPade bort utvisningen! Knyt ihop Lallarna nu!
Kommentera

Sven Savage: Verkar vara total press i PP för Lallarna nu..... Jaaa Skuggan tebax på isen nu kämpar vi ner dom
Kommentera

HV verkar i alla fall ha avgjort nere i Kinnarps. 4-0 till HV nu.
Kommentera

LL: Hento! Hento! Hento!
1.20 kvar av skuggans utvisning. Kämpa, Luleå!
Kommentera

Jag drar till med min Foo Fighters-parafras igen:

There goes my hero, he's Hans Huzckowski!

Nej, Skuggan ut på en tvåa, skit också!
Kommentera

Sven Savage: JAAAAAAAAAAA!!!

Nu j-r spelade vi POWERPLAY!

2-1! Husse på pass från Rönken för hundrasjuttielfte gången i ordningen!

Utvisning nu. HÅLL IHOP!!
Kommentera

Sven Savage: YYYYYEESS!!! 2-1 till Luleå!
Kommentera

JAA!
Husse har vaknat i tredje perioden i vanlig ordning!
Kommentera

LL: Gruvligt är det. 14 hemska minuter kvar. men tänk så ofta det varit vi som väntat på vinstmålet, när det blivit precis tvärtom. Typ i alla j-a semifinalsmatcher vi lirade mot Styvben i förfjol och året dessförinnan. Förutom 0-7, då. Nog känns det kritiskt, men i dag måste det väl ändå vara vår tur att ha tur?

Kom igen Luleå!
Kommentera

Äh, en TIK-utvisning igen. Då väntar två minuter av långsamt spel med dåliga passningar från Luleås sida, med andra ord.
Kommentera

Sven Savage: "Krossa litegrann"? Låter som en paradox.

Ledin verkar vara lite hetsig, det tycker jag han ska sluta med.
Kommentera

Nej, dxet här känns inget bra :-( Jag är rädd att det blir torsk i dag :-( Verkar mest vara TIK i den här perioden att döma av kuriren.nu.
Kommentera

Chief: Och nu har Lallarna startat lallandet bäst i tredje också. Kan ni inte, som Foreman, ramla ihop snart och låta oss krossa litegrann?
Kommentera

Sven Savage: Nix, lallandet tar vi hand om!

Däremot kan jag lova att lalla dig sen som liten tröst.
Kommentera

Sven Savage: Mej talar med kluven tunga och mej vill se Stora Krossen Nu!
Kommentera

Chief: Jodå nog stämmer det som du säger.
Kanske man ska tänka såhär det som är säkert är det som känns säkert i sjväla verket är osäkert?
Kommentera

Chief: Mej smakar det bäst om vi kan få lalla om er ordentligt närmsta tjugo minuterna...*ber snällt*...
Kommentera

Huga, nu är tredje perioden igång...
Kommentera

Salcin: Det verkar som att kommentatorerna tycker att korven är värda de 3-1 de har. Men jag håller med du. vaknar warulfven vänder de på detta. Och för övrigt vinner de lätt hela kvartsfinalen.

Nervösare är det för oss. 1-1 inför tredje, i en match som vi måste vinna. Och obehagligt nog lirade tydligen lallarna ut oss några minuter i mitten av andra. 23-18 i skott hittills. Ett nytt lag på banan nu i tredje, tack!

Kämpa, Luleå!
Kommentera

Salcin: Fast nog är det lite märklig hockey som spelas i vinter? Alla säkra tips verka förfelas. Var det något jag var säker på så var det att FBK skulle spöa Lexingarna hur enkelt som helst. Får väl se om de vänder nu i tredje...
Kommentera

IceMaster: usch, vilka otäcka framtidsvisioner du har...
Kommentera

Norrbottens Nallar åker bara runt och kramas idag ;)

3-1 till TIK så slutar matchen
Kommentera

Sven Savage: Man kan lalla mjukt, man kan lalla hårt. Finns ett lallande för alla smaker.
Kommentera

Sven Savage: Warulfven är warulfven tror nog dom lyckas tråckla sig ur greppet och vänder i sista.

Men vågar inte tänka på vad som hände rom Lallarna får nästa mål, nä usch det får inte hända.

Kämpa nu Luleå i tredje!!1
Kommentera

LL: Attans! Blir vi tvungna att lira håkki för att vinna med andra ord...
Kommentera

Chief: nocka hela vila-laget med hög klubba? Ni är så...brutala, ni lallare!
Kommentera

Chief: aha, då ska jag skynda mig att ringa till Taavola så får han säga åt spelarna att vara beredda så att de hinner ducka :-)
Kommentera

Salcin: Vad tusan? Korven har nu hela 3-1 på Warulfven? Varför fick inte vi möta detta, tydligen så lättspöade gäng? Men nu är det Lallarna som är vår spöpåle.

KOM IGEN NU, LULEÅ!
Kommentera

Sven Savage: Jag vet faktiskt inte riktigt i vilken period Luleå har gått bäst under säsongen. Jag tycker att det rent intuitivt känns som om det är ganska jämnt fördelad. Jag tror inte att någon period har varit anmärkningsvärt framgångsrikare än någon annan. Möjligen då att andraperioderna har varit lite svagare än första- och trejdeperioderna. Fast jag vet som sagt inte med någon som helst säkerhet. Och finns det skillnader så tror jag inte att de är signifikanta.

Vad fasen, 3-1 till Korvarna? Håller Warulfvarne på att nerva ihop? Tydligen hade Sinuhe Wallinheimo silat grovt på Korvarnas 1-1-mål (enligt Arne Hegerfors på Canal+).
Kommentera

Sven Savage: Illa nog för dig så har vi också en vana att bli bättre i tredje. Vi får nog stå ut med ovissheten en stund till, men sudden vete väl tusan om hjärtat klarar av...

LL: Jodå, jag känner till taktiken. Och har förvarnat Kapanen, så det funkar inte. Däremot tänkte vi passa på att knocka alla i Luleås bås genom att åka förbi med hög klubba i tredje.
Kommentera

Chief: Du Chief! Jag kollade nyss topplistan och fann att jag kommer närmare dig. Men även du har kommit igång, och nu har du lagt både lövva och hälge mellan oss!

Spelar ingen roll. Jag skall köra över er, alla tre, som vore ni kapanen hela bunten...
Kommentera

« · 227407 · »