Sven Savage: Hmm skådar jag en viss frustation eller???? Vi ska inte glömma att vi kan vända denna matchserie ännu denna match lär bli en väckarklocka så det sjunger om det!
LL: Nu skall vi inte bli pessimistiska och ge slaget förlorat. Just nu är det ju bara #"%#&?/)&%/()&?%&##%&/?&/(?%&/(/&?&%#?&#%&?/(&%)/)(&&/%??%&##%"?%#?%&E%YR&/%&/(%/&%&%#%#&/%&/%/&%?&/%?%&/&%R%&??%&/#?%!!!!!!!!!!!
LL: Gruvligt är det. 14 hemska minuter kvar. men tänk så ofta det varit vi som väntat på vinstmålet, när det blivit precis tvärtom. Typ i alla j-a semifinalsmatcher vi lirade mot Styvben i förfjol och året dessförinnan. Förutom 0-7, då. Nog känns det kritiskt, men i dag måste det väl ändå vara vår tur att ha tur?
Salcin: Det verkar som att kommentatorerna tycker att korven är värda de 3-1 de har. Men jag håller med du. vaknar warulfven vänder de på detta. Och för övrigt vinner de lätt hela kvartsfinalen.
Nervösare är det för oss. 1-1 inför tredje, i en match som vi måste vinna. Och obehagligt nog lirade tydligen lallarna ut oss några minuter i mitten av andra. 23-18 i skott hittills. Ett nytt lag på banan nu i tredje, tack!
Salcin: Fast nog är det lite märklig hockey som spelas i vinter? Alla säkra tips verka förfelas. Var det något jag var säker på så var det att FBK skulle spöa Lexingarna hur enkelt som helst. Får väl se om de vänder nu i tredje...
Salcin: Vad tusan? Korven har nu hela 3-1 på Warulfven? Varför fick inte vi möta detta, tydligen så lättspöade gäng? Men nu är det Lallarna som är vår spöpåle.
Sven Savage: Jag vet faktiskt inte riktigt i vilken period Luleå har gått bäst under säsongen. Jag tycker att det rent intuitivt känns som om det är ganska jämnt fördelad. Jag tror inte att någon period har varit anmärkningsvärt framgångsrikare än någon annan. Möjligen då att andraperioderna har varit lite svagare än första- och trejdeperioderna. Fast jag vet som sagt inte med någon som helst säkerhet. Och finns det skillnader så tror jag inte att de är signifikanta.
Vad fasen, 3-1 till Korvarna? Håller Warulfvarne på att nerva ihop? Tydligen hade Sinuhe Wallinheimo silat grovt på Korvarnas 1-1-mål (enligt Arne Hegerfors på Canal+).
Sven Savage: Illa nog för dig så har vi också en vana att bli bättre i tredje. Vi får nog stå ut med ovissheten en stund till, men sudden vete väl tusan om hjärtat klarar av...
LL: Jodå, jag känner till taktiken. Och har förvarnat Kapanen, så det funkar inte. Däremot tänkte vi passa på att knocka alla i Luleås bås genom att åka förbi med hög klubba i tredje.
Chief: Du Chief! Jag kollade nyss topplistan och fann att jag kommer närmare dig. Men även du har kommit igång, och nu har du lagt både lövva och hälge mellan oss!
Spelar ingen roll. Jag skall köra över er, alla tre, som vore ni kapanen hela bunten...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
2 minuter kvar nu. KVITTERA!