Sven Savage: Ärligt talat så är det väl Hv71 som är Berg och dal bane åkare. Under lång period var de överlägsna ledare av serien och sedan nästan ur slutspel under slutet av säsongen.. vänder sedan med 8-1 mot Södertälje i en vinstserie på 4 raka segrar under de sista matcherna. Börjar slutspel med att vinna med 4-0 och gör sedan 0-5 i första perioden i match 2. Helt klart, det är Hv71 som inte är stabila !
Äähh, lite oflyt och 1-1 :-( En LHF-spelares klubba blir kaffeved i ett uppspel och TIK får en två mot en. Pang upp i krysset. Inget att göra för Hento.
Albert Hall: Fantastiskt roligt! Det räckte med att du berättade att lule var bättre, Albert, så föll målet: berätta mer, Albert, Redogör! så vinner vi.
En annan imponarande insats av kedjan Albert-Salcin-LL som samtliga måljublar i en och samma sekund 20.10.29. Tala om samspelta!
Albert Hall: fast nog hinner man kalla in en ersättare om man får beskedet på bussen. Ja, om det nu inte är precis när de kommer fram de får beskedet då, kanske. Jag skulle dessutom tro att Leksand har åkt till Karlstad i ganska god tid (man vill knappast komma fram med ett par timmars bussresa i benen och gå direkt in till match) och så förbenat långt är det inte från Leksand till Karlstad att du inte hinner dit på ett par timmar med bil. Det är väl inte mer än knappa 30 mil att köra, tror jag.
oraklet: Ja det är en ren och skär skandal Wikegård's grej. Systemet måste verkligen ses öve rtill nästa säsong detta kan inte få fortgå blir ju rena cirkusen.
Hockey ska avgöras på isen och inte av en förbannad skrivbordshockey!
Salcin: Såg att Wikegård slängde in en anmälan mot Per Gustafsson Hv71, som för övrigt är den som "drabbad" av Djurgårdaren Eklunds tilltag. Wikegård har tydligen hittat något på en gammal video från 22 februari. disciplinnämden och det systemet sätts verkligen på prov just nu. Den verkar ha blivit någon slags polisstation för diverse småbrott och dess roll kommer säkert att omprövas efter säsongen..
LL: FBK har anmält Christer Olsson till nämnden. Han fick veta att han var avstängd i bussen på väg till matchen. Lexingarna hann inte ens ersätta honom...
Djurgården har gjort en motanmälan mot HV för en grej som hände i seriespelet! Cirkusen fortsätter.
LL: FBK lämnade in en anmälan i morse och Leksand fick besked när dom åkte i bussen att en av deras backar är avstängd. Ingen chans för Lexingarna att kalla in en extra back alltså.
Portello: Första perioden var oerhört chansfattig med tätt och tufft spel. Känns som att Luleå måste ha första målet, hoppas på bättring i andra perioden.
LL: Skandalerna i difiplinnämnden fortsätter även det här slutspelet. Tur att inte vi är inblandade den här gången. Jag förstår att lexingarna är upprörda. Uj, så lågt av FBK!
Jag tycker att Luleå spelar på i stort sett rätt sätt. Dock vill jag se att man är lite mer samlade när man väl går till anfall. Det är lite för mycket solokörning än så länge.
Vi får se hur det blir om något av lagen lyckas trycka in en puck under ordinarie tid. (Vad som händer om det inte blir mål förrän i sudden är väl rätt lätt att räkna ut :-)
DIF kör tydligen över laget som de har utnämnt till mesar. 5-0 (!) efter en period.
Salcin: jag tror att det blir en ganska klar torsk i kväll. Ska vi vinna så måste vi spela hårt och fysiskt och göra det med tanke - alltså genom att stressa TIK-backarna till misstag och inte genom att köra på målvakten.
Salcin: Tror att kvällens match också blir rätt tuff och tät. TIK kommer vara fyllda av självförtroende, bara hoppas att Luleås revanchlusta är stor. Tippar med hjärtat 3-2 till Björnarna från norrbotten.
Albert Hall: Känns jäkligt fel att säga någonting överhuvudtaget just nu, men jag måste ju tyvärr säga ett ograttis till er och gratulera Chief m.fl. till vinsten. Dessutom vill jag korrigera SveSav och säga att vi förlorade med 0-1 och inte 1-1...
En jämn match som väl egentligen kunde slutat hur som helst. Att Timrå vann var ändå inte på något sätt orättvist. Nu blir det tungt för våra grabbar, men omöjligt är det inte. Fast jävligt, jävligt svårt.
Matchen var förvånansvärt snäll, det var bara i första perioden som det var ganska hårt och tufft spel. Till nästa match föreslår jag att vi spelar mer fysiskt! Smäll på för bövelen!
Salcin: Och där ick du helrätt. Warulfven behövde bara 15 sekunder av förlängningen för att avgöra. har en känsla av att daladansen är oåterkalleligen slut nu. Korven dansade, den somnar.
Chief: Vi gillar er så mycket att vi vill låta er njuta, av att leda över helgen. Men det är fint att det är öppet, för om några dagar ska ni få se på lallning!
Det som faktiskt skulle kunna tala för Luleå nu är att nu kanske det äntligen går upp för såväl Luleå Hockey som Timrå att TIK faktiskt är favoriter. Jag kan inte komma ifrån känslan av att Luleå omedvetet inte tar TIK på fullt allvar trots den här säsongens tabellutfall.
Jaja, inte mycket att göra åt den här matchen nu. Bara att ladda om till på måndag. Men jag tror inte att vi vinner då heller.
Oden: Verkar ut som om ni redan vunnit hela matchserien men du vet det är bäst av 7 nu äre 1-0 till Lallarna i matchserien så jag känner ingen oro ännu!!
Sven Savage: Från min synvinkel sett så var det här det bästa och mest rättvisa resultatet, men inte var det enkelt inte. Och ännu svårare blir det nu, med ett revanschlystet och taggat Luleå i nästa match. Helt övertygad om att ni kommer igen, ännu är ingen final avgjord. Det är fortfarande öppet.
Salcin: Nej, före denna match kändes det som att vi skulle behöva vinna den här matchen, och vinna den klart.
Men, men. Nu kan vi bara bryta ihop och komma igen. Om två dagar är det lallarna som har pressen på sig att vinna. kommer att smaka fikon, när vi kvitterar till 1-1 i matcher då.
Fan i jävla helvete! Vi måste ge fan i att hålla på och dra på oss så förbannat många utvisningar. Klart som fan att man inte orkar när man spelar med en man mindre stup i kvarten.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Helt klart, det är Hv71 som inte är stabila !