LHF:s väg mot SM-guldet

« · 229740 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
LL: Dags för nedsläpp nu börjar pinan, förlåt sudden menar jag..
Kommentera

¨Härligt. Nu får man ju se matchen när den går på c+
Kommentera

LL: Usch vad jag blev illamående. Klart mycket värre att sitta framför radion än att vara plats.
Kommentera

Salcin: jo, nog är det många gånger man har funderat på att gå och göra något annat när det blir sudden så att man slipper se vad som händer :-)
Kommentera

LL: Jag gillar inte sudden death när Luleå är inblandat man får nästan hjärtsnurp varje gång det är farligt åt fel håll.
Kommentera

Även om Timrå har pressat på en hel del så tycker jag inte att det har känts speciellt farligt mer än enstaka gånger. Luleå har haft två vassa avslut också (styrning av Huczkowski som Kapanen räddade utan att riktigt veta om det och Garvey just efter med ett avslut från nära håll där Kapanen räddade med armen).

Eftersom jag alltid förlorar i lotterier så blir det säkert TIK-vinst i suddenlotteriet. En snedstuds i sargen avgör, alternativt ett offsidemål.
Kommentera

LL: Ja, det är grymt grymt. Bra att övriga matcher är slut, så man får se sudden live. Om de nu inte skall köra reklam i stället?

Jag lämnade Modig-tröjan från förra matchen och satsar idag på en målvaktströja, Skoog nr 1.

Nej, nu tycker jag det är dags att Lallarna har lite otur. 1-2?
Kommentera

Sven Savage: och det var absolut ingen utvisning med tanke på vad han har släppt tidigare i matchen. Att tikaren dessutom hakar Fagemo ganska så grovt i situationen innan gjorde inte saken bättre.

Ja, nu är det ju rena lotteriet. En snedstuds eller en klubba som går sönder blir väl det som avgör som vanligt.
Kommentera

LL: Verkar som att det hela kommer att gå till sudden.
Vem avgör? Hurtig? ;)
Kommentera

Portello: Satan, nu åkte Fagemo. 4 mot 4 inget önskeläge, och så blir det 5 mot 4 sista halvminuten...
Kommentera

MEN SNÄLLA RÅDBJER!!!
Kommentera

LL: Nu äntligen live från Ladan och sproten. Bara 2,5 minuter kvar nu och lule har haft lägen utan att lyckas, vilket ökar ryyysningen för slut-TIKande, men så kommer en TIKarutvisning. De skall lira 4 mot 5 till 19.36.

Kommer ON-Sproten att hjälpa nu? Eller blir det SH1?
Kommentera

Sven Savage: Nu har vi chansen. PP .
In med pucken nu!
Kommentera

LL: Nu äntligen slog jag på sproten. TVn och onlinjen har fått hålla ställningen till nu, då jag söker en klassisk ON-taktik för att rädda oss ur BP-spelet med 1-1.
Kommentera

oraklet: Det har nog hockeylives kommentatorer också funderat på... Tycker dom är riktigt bra.

Hento är också riktigt bra. Illa för oss, men imponerande!

Kanonrädning av Kapanen! Kung Kapanen!
Kommentera

Hur skall egentligen Skrbek uttalas ?
Kommentera

Linjedomaren på Luleås defensiva blå är ju för fan helt blind. Nu har han släppt fyra-fem solklara offsider på rad för TIK.
Kommentera

Albert Hall: Skrbek och Koskinen ut 51.47 enligt onlinjen. Och Hägerbäck. Hur många blir det?

Är det bråkiga bråket nu?

Verkar inte bli någon mer? BP, efter de rapporter ni lämnat senaste minuterna känns inte världsbäst.

DÖDA! Utvisningen...
Kommentera

frölundaindian: nej, det var en tikare som åkte också. Fem mot fyra är det.
Kommentera

frölundaindian: 5 mot 4 skall det vara
Kommentera

5 mot 3 för TIK
Kommentera

LL: Timrå har varit kopiöst bra i tredje.
Kommentera

Albert Hall: Det gör det säkert.
Kommentera

Portello: Oj, Timrå slår en icing. Nu vänder det nog.
Kommentera

Albert Hall: äh, det är bara att acceptera att vi inte orkar. Timrå är mycket bra. Vi kanske skulle ta fler icingpuckar bara för att få stopp på spelet.
Kommentera

Portello: Taavola tar timeout. Bra försök, men inte fan kommer det att hjälpa.
Kommentera

Albert Hall: Äsch. När Timrå pressar som mest kontrar vi in den fattarduväl?
Kommentera

Portello: Nu är det Timråpress. Endast en tidsfråga när den sitter.
Kommentera

Albert Hall: Inte alls.Det är fakta ;)
Kommentera

Chief: Det här är ju inte ens kul. Inte ett dugg. Hemskt är vad det är. Varför blev man nånsin intresserad av det här eländet?

För övrigt så verkar Hägerbäck vara en riktig slutspelslirare.
Kommentera

Portello: Hallucinerar du? ;)
Kommentera

LL: Så ofta som man tycker att man varit i sådana lägen, oavgjort inför tredje. Jag tycker att det är dags att lule vinner sådana jämna lägen nu.

Har digital-TV och kan därför inte se Zap-matchen, men det skulle bli mellanlandningar i Canal+, fast det blir det inte mycket av. Hittills oredigerat, hoppigt och reklamavbrutet till max när de visar en minut från vår match. I alla fall såg man många lulingar ofta sig rejält nu. I slutet med 4 mot 3 och skuggan slänger sig raklång, viktigt, sådant!

Låt mig lägga en from förhoppning om bra lulespel i trean:

DÖDA, DÖDA, DÖDA!
Kommentera

Nu har jag fått tummen ur och lagt ut förklaringarna på min profil.
Kommentera

Salcin: Jo, jag noterade det. Svor någon lämplig ramsa över det också som min stackars farmor förmodligen rodnat om hon hört.
Kommentera

Salcin: Fick just en uppenbarelse. Petter kommer att avgöra denna tillställning och kvittera till 1-1 i matcher. Vad slutresultatet blir förkunnar inte uppenbarelsen.
Kommentera

Chief: Spännade blev det här på HS ett tag också kändes ett tag som att sevrvern skulle braka ihop segare än sirap!
Kommentera

Salcin: Säga vad man vill, men nog får man spänning så det räcker och blir över.
Kommentera

Efter två perioder vill jag påstå att matchen är ohyggligt jämn. Luleå kämpar bra, men det är bara att inse att TIK är ett jäkla bra lag den här vintern.
Kommentera

LL:

Låter bra. Då ska jag inte beklaga mig mer. :)
Kommentera

Samma utgångsläge inför sista perioden som i lördags, men ikväll hoppas jag på en lyckligare utgång, peppar peppar.
Kommentera

oraklet: jag vet fortfarande inte vilka Pölsan är.. Skulle vara kul med en lista på lag och kanske en kort förklaring ..
Kommentera

Dysso: det kommer att komma en info om vilka lag som är vilka. Det handlar bara om att jag ska få tummen ur...
Kommentera

Sven Savage: Har observerat de nya namnet som plötsligt dykt upp överallt på HS. Jag hänger dock inte med i svängarna tydligen :=)

Jaha var det i slutet på den andra .. tiden går så snabbt nuförtiden.
Kommentera

Sven Savage:

"Tjurgårn" är ett väldigt svårtolkat namn för de som inte är insatta. Jag tolkade det också som djurgården första gången jag såg det på LHF's officiella. Det blir lite svårt för nyanlända att hänga med i kryptosnacket här ...

Kanske skulle lägga upp en ordlista längst upp på sidan, om det nu ska snackas om pölsor å sånt? Skillnaden på här och officiella är ju att det faktiskt ÄR mycket andra fans som bara dyker in och kollar lite när LHF råkar möta dom.
Kommentera

Sven Savage: Och nu klantar vi till det med byterna. Usch så onödigt.
Kommentera

oraklet:

Mål efter 16 resp. 17 minuter av andra perioden, hur får du det till i början av andra perioden? :)
Kommentera

LL: äh kom igen nu upp med hakan 1-1 e ju ÖPPET.
Kommentera

oraklet: Du glömde räkna upp underläget 0-4 mot Teglet som de vände till 5-4, och underläget 0-5 mott MiffMiff som de vände till 5-5.

Och mycket riktigt. Nu när halva matchen lirats petar de in 2 mål på 57 sekunder.

Men jag håller med dig, det är HV-71. Tjurgårn = HV-71, syftande till de tjurar de tjurar omkring med.

Inte att förväxla med Djurgårn, om nu någon kommer ihåg det gamla namnet på Styvben.
Kommentera

oraklet:* svarar mig själv* Nu håller förresten Hv71 på att vända matchen igen med 2 raka mål i början på den andra perioden..
Kommentera

frölundaindian: jo, så är det nog. En torsk i dag har vi nog inte råd med. Men jag tycker att Luleå gör en bra match, och torskar vi i dag så gör vi det helt enkelt mot ett bättre lag.
Kommentera

« · 229740 · »