LHF:s väg mot SM-guldet

« · 230002 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello: Jag är så lycklig över att jag har tagit ledigt resten av veckan. Nu har jag tillochmed gått lös på spriten. Kamomillte hjälpte inte, trots att det ska vara lugnande.
Kommentera

Albert Hall: Undra om man måste sjukskriva sig i morgon?
Det här är inte nyttigt.
Kommentera

Chief: Snygg-Brabenec är inte lika snygg längre. Fläskläpps-Brabenec?
Kommentera

Albert Hall: Krykov är grym. Men jag är lite bekymrad för Snygg-Brabenec . Kickan förlåter oss aldrig...

Det här är en blivande klassiker.
Kommentera

LL: Håller med dig. Fast nog har vi haft en och annan chans på sista tiden. Hoppas också Krykov tröttnar. Fan vad bra den mannen har varit. Bäste utespelare på isen.
Kommentera

LL: Räcker med ett ord. Hento.
Kommentera

LL: Skrev du före utvisningen sedan de blödat snygg-brabenec, ja. Men det blev som du berättade förut, femte perioden är lules. Äntligen tog lallarna slut, och plötsligt hade lule hur mycket kraft som helst.

Fortsätt så här nu. Nu är det slutspelslule som har nerverna, medan lallarna är på okänt vatten som de inte har kartor för.

Jag tror att de där skärmytslingarna hade god effekt. Likt Myllys en gång i tiden, blir lulespelarna bara bättre när det hettar till.

Sabla Laallare att ha tur när Petter fick lägga i favvoläge, bara en millimeter för långt åt vänster. För att inte tala om bulans lighet, och gång på gång därefter, när pucken dansade framför Kaapanen.

Bästa målvakten vinner matchen. Och bäst har Hento varit. Fortsätter han så här, kan det bli hur bra som helst!
Kommentera

Albert Hall: visst är det en blivande klassiker. Inget snack om den saken! Men tyvärr ser ändå TIK fortfarande piggare ut. Jag förstår inte hur detta ska kunna gå vår väg...
Kommentera

Albert Hall: Ja och kan bli den längsta också om det inte avgörs denna period.
Kommentera

Salcin: Petters skott tog väl i båda stolparna? Bulan tomt mål. Många bra timråchanser. Hårt spel från båda håll.
Detta är väl nästan en klassisk match va?

Jag fryser.
Kommentera

Petter i insidan av stolpen, Bulan bommar pucken när han har öppet mål...

Det saknas i alla fall inte chanser för något av lagen!
Kommentera

LL: Luleå's klart bästa period i den här matchen iaf, ett par grymma lägen för oss.
Kommentera

Albert Hall: nej, det var tredje eller femte minuten. Vi har alltså slagit klubbrekord nu, om nu det är något att lägga vikt vid just nu.

Hur fan ska vi fixa detta? TIK ser helt outtröttliga ut...
Kommentera

Sven Savage:

Vilken kanonmatch Henriksson gör. Han gör räddning efter räddning.
Detta kan bli en lååång natt känns det som.

Jag måste då säga att det är ljuvligt skönt att titta på en spännande match utan att vara nervös.
Det kan inte vara lätt varken för Er eller Timråfansen
Kommentera

LL: Hm. I så fall har vi kämpat oss fram till vårt vinnarläge nu. Nu tar Lallarna slut!

Lule har haft 28 utvisningsminuter mot lallarnas löjligt få 18. Men att döma av den tredje perioden kunde lule behövt ta 58 utvisningsminuer för att freda målet.

Hento har varit helt enkelt överljuvlig.

Usch och fy. Det känns som vi lirar mot warulfven...
Kommentera

Salcin: Ni är rädd att vi skall fixa detta... men jag ÄR jävligt
rädd att "Hento" skall vinna kampen åt er.
Kommentera

LL: Nej, det är enda gången det blivit fem perrar. Hur långt in i den femte perioden var det som Pauli avgjorde? Jag har ett svagt minna av nionde minuten, minns du?
Kommentera

Albert Hall: Nej han spelade inte mer sedan pucken träffade så han fick halta ut.
Kommentera

Sven Savage: det finns inte så mycket att säga. Det jag tror att Tavve säger är att man ska spela enkelt och hela tiden befinna sig på rätt sida om pucken utan att bli fega, och sedan kliva fram och anfalla när läge bjuds. Börjar man fega så går det garanterat åt skogen.
Kommentera

Chief: Ja det är väl bäst att passa på och tacka. Men borde man egentligen tacka någon för denna pina? Jag börjar ha svår syrebrist i hjärnan och känner hur armar och ben börjar domna bort, men tack tack, det var trevligt det här. Det måste vi göra om!:)
Kommentera

Albert Hall: Stackars Publiken i TIK
Kommentera

LL: Just nu är det 10 lulingar inloggade. Det har jag aldrig sett förut.
Ändå är inte Kickan här.
Kommentera

Jag har en bestämd känsla av att Luleå kommer att klara det här nu.
Kommentera

Eftersom den här matchen går till femte perioden så tror jag att vi är inne på Luleås längsta förlängning sedan matchen då Pauli Järvninen avgjorde i femte perioden mot FBK i Delfinen för tolv-tretton år sedan. Jag kan förresten inte påminna mig att någon förlängning förutom den har gått till en femte period för Luleå.
Kommentera

LL: Vad skulle du säga åt de trötta nu, vore du Tavve?
Kommentera

vivix20: Oavsett resultat tror jag det är bäst att jag passar på och tackar för god match redan nu. Fortsätter den här spänningen så lär jag ha fått hjärtflimmer innan det är slut!

Fördelen med att möta Lulingarna är att det blir täta och intensiva matcher som man sedan kan lida sig genom tillsammans med motståndarsupportrarna. ;-)

För övrigt, Hento är GRYM!
Kommentera

Sven Savage: Bulan var bra på gång här ett tag. Rogers raka vänster var också fin. Ett tag trodde jag tikarn filmade, men på reprisen ser man att han faktiskt går ner för räkning.

Alla: Har Lindman spelat nått mer efter att han haltade ut?
Kommentera

Sven Savage: Ja när Skuggan's line är på isen blir det något oerhört vad Timrå pressar det känns jävligt oroande!

Man bara längtar tills dom lyckas byta är helt unde risen den här matchen.
Kommentera

Albert Hall: ja herregud, det är illa när man mår så dåligt så att man faktiskt längtar efter speluppehåll. Jag ska aldrig klaga mer. Kan de inte avbryta nu och fortsätta i morgon, jag måste få lugna ner mej.
Kommentera

Äh, sillmjölkar! Pallar ni inte lite förlängning? :-)

Nog ser det ut som om Timrå kommer att ta hem det här. Det är bara att lyfta på hatten och erkänna att de är i en sagolik form.
Kommentera

Albert Hall: Ja för tusan, det var en harrejavlar hemsk period. De verkar vara 5 mot 2 när de matchar äckelkrykov mot gullhusse och andra. hemskt, hemskt. Men nu tände det till i slutet. Är bra om lallarna glömmer att lira som de lirat, för det de vill bråka i stället.

Go, Bulan!
Kommentera

vivix20: För att inte tala om sommaruppehållet.
Kommentera

Albert Hall: Nä nu orkar jag snart inte mer, jag får inte luft, jag mår illa och katterna har gömt sig för att jag skriker så mycket. Det här är inte roligt. Tänk vad skönt seriespelet ändå är.
Kommentera

Salcin: Hento har varit helt otrolig. Med en normal målis hade det varit klart för länge sen.
Kommentera

LL: Usch. Fyfan. Ångest.
Kommentera

LL: Inledning på 5te perioden måste bli bättre än vad 3de och 4de periodernas inledning har varit.
Timrå har varit bara milimetrar från att avgöra och vi får tacka Hento att det inte är avgjort ännu.
Kommentera

Slagsmål efter nästan varje avblåsning nu. Trötta spelare och slutspel är en explosiv kombination...
Kommentera

Salcin: men jag tycker att Rådbjer har tappat greppet. Han måste ju ta även hemmaspelarna.
Kommentera

LL: Roger's utv var än mer klantig måste kunna hålla sig mer kall!!
Kommentera

Salcin: fast det ska vara utvisning på TIK-spelaren i läget före. Det var ju en solklar interference där.

Helvete, nu åker Roger ut också :-(
Kommentera

LL: Helvete BURSTRÖM hur kan du ta en sådan utv i sudden!!!
Kommentera

frölundaindian: vi får hoppas på det!
Kommentera

LL: men, Då kommer Kontringarna
Kommentera

frölundaindian: Timrå har varit vassare hittills. Skuggans femma är helt under isen och har inte ett rätt i egen zon hittills i sudden.
Kommentera

LL: ja tror ändå att Luleå grejar det...eller?.....puh
Kommentera

LL: Vi får lida tillsammans...
Kommentera

frölundaindian: skojar du? :-)
Kommentera

Nervöst???
Kommentera

Salcin: tror på en kort pina
Kommentera

Salcin: fast jag är lite pervers så jag tycker att det är rätt kul också :-) Det är ju spänning vi vill ha!
Kommentera

« · 230002 · »