Portello: Jag är så lycklig över att jag har tagit ledigt resten av veckan. Nu har jag tillochmed gått lös på spriten. Kamomillte hjälpte inte, trots att det ska vara lugnande.
LL: Håller med dig. Fast nog har vi haft en och annan chans på sista tiden. Hoppas också Krykov tröttnar. Fan vad bra den mannen har varit. Bäste utespelare på isen.
LL: Skrev du före utvisningen sedan de blödat snygg-brabenec, ja. Men det blev som du berättade förut, femte perioden är lules. Äntligen tog lallarna slut, och plötsligt hade lule hur mycket kraft som helst.
Fortsätt så här nu. Nu är det slutspelslule som har nerverna, medan lallarna är på okänt vatten som de inte har kartor för.
Jag tror att de där skärmytslingarna hade god effekt. Likt Myllys en gång i tiden, blir lulespelarna bara bättre när det hettar till.
Sabla Laallare att ha tur när Petter fick lägga i favvoläge, bara en millimeter för långt åt vänster. För att inte tala om bulans lighet, och gång på gång därefter, när pucken dansade framför Kaapanen.
Bästa målvakten vinner matchen. Och bäst har Hento varit. Fortsätter han så här, kan det bli hur bra som helst!
Albert Hall: visst är det en blivande klassiker. Inget snack om den saken! Men tyvärr ser ändå TIK fortfarande piggare ut. Jag förstår inte hur detta ska kunna gå vår väg...
Salcin: Petters skott tog väl i båda stolparna? Bulan tomt mål. Många bra timråchanser. Hårt spel från båda håll. Detta är väl nästan en klassisk match va?
Vilken kanonmatch Henriksson gör. Han gör räddning efter räddning. Detta kan bli en lååång natt känns det som.
Jag måste då säga att det är ljuvligt skönt att titta på en spännande match utan att vara nervös. Det kan inte vara lätt varken för Er eller Timråfansen
LL: Hm. I så fall har vi kämpat oss fram till vårt vinnarläge nu. Nu tar Lallarna slut!
Lule har haft 28 utvisningsminuter mot lallarnas löjligt få 18. Men att döma av den tredje perioden kunde lule behövt ta 58 utvisningsminuer för att freda målet.
Hento har varit helt enkelt överljuvlig.
Usch och fy. Det känns som vi lirar mot warulfven...
LL: Nej, det är enda gången det blivit fem perrar. Hur långt in i den femte perioden var det som Pauli avgjorde? Jag har ett svagt minna av nionde minuten, minns du?
Sven Savage: det finns inte så mycket att säga. Det jag tror att Tavve säger är att man ska spela enkelt och hela tiden befinna sig på rätt sida om pucken utan att bli fega, och sedan kliva fram och anfalla när läge bjuds. Börjar man fega så går det garanterat åt skogen.
Chief: Ja det är väl bäst att passa på och tacka. Men borde man egentligen tacka någon för denna pina? Jag börjar ha svår syrebrist i hjärnan och känner hur armar och ben börjar domna bort, men tack tack, det var trevligt det här. Det måste vi göra om!:)
Eftersom den här matchen går till femte perioden så tror jag att vi är inne på Luleås längsta förlängning sedan matchen då Pauli Järvninen avgjorde i femte perioden mot FBK i Delfinen för tolv-tretton år sedan. Jag kan förresten inte påminna mig att någon förlängning förutom den har gått till en femte period för Luleå.
vivix20: Oavsett resultat tror jag det är bäst att jag passar på och tackar för god match redan nu. Fortsätter den här spänningen så lär jag ha fått hjärtflimmer innan det är slut!
Fördelen med att möta Lulingarna är att det blir täta och intensiva matcher som man sedan kan lida sig genom tillsammans med motståndarsupportrarna. ;-)
Sven Savage: Bulan var bra på gång här ett tag. Rogers raka vänster var också fin. Ett tag trodde jag tikarn filmade, men på reprisen ser man att han faktiskt går ner för räkning.
Alla: Har Lindman spelat nått mer efter att han haltade ut?
Albert Hall: ja herregud, det är illa när man mår så dåligt så att man faktiskt längtar efter speluppehåll. Jag ska aldrig klaga mer. Kan de inte avbryta nu och fortsätta i morgon, jag måste få lugna ner mej.
Albert Hall: Ja för tusan, det var en harrejavlar hemsk period. De verkar vara 5 mot 2 när de matchar äckelkrykov mot gullhusse och andra. hemskt, hemskt. Men nu tände det till i slutet. Är bra om lallarna glömmer att lira som de lirat, för det de vill bråka i stället.
Albert Hall: Nä nu orkar jag snart inte mer, jag får inte luft, jag mår illa och katterna har gömt sig för att jag skriker så mycket. Det här är inte roligt. Tänk vad skönt seriespelet ändå är.
LL: Inledning på 5te perioden måste bli bättre än vad 3de och 4de periodernas inledning har varit. Timrå har varit bara milimetrar från att avgöra och vi får tacka Hento att det inte är avgjort ännu.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?