Luleå HF

116772 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 232037 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Chief: Chief, vi måste ine bara ta er i två bortamatcher, utan därefter i en hemmamatch, och sedan en bortamatch till. Med tanke på hur det sett ut mellan er och oss hela året finns det nog ingen som allvarligt tror på en vändning nu. Allt talar väl i stället för att vi försvinner med 4-0.

På rak arm kan jag inte minnas att något lag slagits ut med 4-0 någon gång tidigare i historien. Vi blir först, kanske?

Vi faller, när vi faller, med flaggan i topp. Eftersom vi tar en förlust mot ett bättre lag. Ni Lallare har ju ingen erfarenhet av slutspel, men jag kan berätta att det inte är så vanligt att ett lag låter sig bli utslaget på det viset. Många lag har i lules läge hemfallit till rena barbariet och vevat klubbor omkring sig.

Sådana är inte vi.
Kommentera

Salcin: Refererade vad 1. Kuriren.nu skrev i sin rapport matchen direkt och 2. Sportradion sa i direktsändning.
Kommentera

Sven Savage: Jag har en bekant i Boden. Hans spontana kommentar ikväll var "Nu har vi släppt upp dem nog". Optimismen flödar uppenabarligen väldigt ojämnt fördelat i era led.

Men det ser lite tufft ut för er. Klarar ni att ta ett urstarkt Timrå i två bortamatcher? Personligen tvivlar jag, men det lär bli härlig kamp i alla fall. Jag gillar att ha lulingar som motståndare. Spännande in i det sista, och dessutom kan man leva ut ångesten tillsammans med motståndarsupportrarna. :-)
Kommentera

Johan J: Du kan hålla dig härifrån med din dumdryga attityd.
Tycker synd om Timråfansen som behöver dras med dig.
Kommentera

heart: Mm. Det är inte klart, förrän det är klart. Men nu är det svårt, för att inte säga omöjligt, att vända. Tre förlorade matcher och Timrå lär ha varit värda vinst varje gång. Första kunde vi förstås ha vunnit om vi haft tur, likaså andra, men tredje låter värre. Att vi får ha puck, men lallarna konrollerar matchen och gör fler mål, låter äckligt obehagligt.

2-1 i alla kvartar nu, även om korven fick vinna bara för att warulfven lät dem.

Utom i en kvart. 0-3 för lule. Uj, det här bli inte roligt att bära med sig till mars 2004 då vi får nästa chans, ja, förutom fredag då, men den räknas väl inte.
Kommentera

Sven Savage: Även om Modo vänt en gång från 0-3 till 3-3 i matcher mot oss är det en stor skillnad mot då.
Modo hade 2 hemmamatcher vid ställningen 0-3, för oss väntar 2 raka bortamatcher.

Bara att lyfta av hatten för Timrå, dom är väl värda detta.

Synd bara att Lärking tappade totalt greppet i slutet var Hägerbäck nr 20 och nummer 11 i Timrå som slog smest men Lärking förväxlade det hela och skickade nr 11 Skrbek i Luleå på matchstraff.
Kommentera

Sven Savage: men nu måste ni ju bara vinna fyra raka mot oss...tre bortamatcher!
Kommentera

Sven Savage: godnatt luleå...ni kämpade väl...
Kommentera

Salcin: Men som du beskrivit matchen är det svårt att tro att lule skall kunna lyfta sig och kvittera. Slagsmålet kanske tänder oss, liksom i matchen i början av januari. De skulle ha tagit fighten redan i första perioden.

Nu har det startat om, och redan 20 sekunder senare rullar lallarna in den i öppen bur...

Gonatt, Luleå.
Kommentera

Chief: Mm, jag förstår. Påminner om sådana fall när man i US of D avslöjat massmördare och grannarna förvånas "Men han var ju så snäll?!) Usch, nu talar de om jörgenjönsson på sproten. Påminnande om en annan fuling.

Jaha. Nu kvitterar Styvben.

Undrar hur många matchstraff Lärkning skall dela ut? 15-20 per lag?
Kommentera

Vad händer? Så mycken ovänskap på isen... Ska bli spännande att se hur utvisningarna faller.
Kommentera

Sven Savage: Heta känslor i samband med målet blev ett redigt rallarslagsmål med väldigt mycket folk inblandade.
Kommentera

Jaha. Nu slåss de på fem olika ställen, efter det att Fagemo reducerat. Nu får man väl se om det finns några krafter kvar. Undrar varför det blev bråk? Är det vårt fel? Eller lallarnas? Eller Lärkings?

2 minuter och sex sekunder kvar.
Kommentera

Salcin: Hur hemskt som helst. strax 0-3 i matcher. Inget lag är så ute som vi, tydligen.Isch!

Tjurgårn-Djurgårn 1-0 Låter inte som att Liv står.

Men MooDoo blir bara värre och värre. Nu 4-2 mot Blixtlåset.

Och Korven har 2-0 på warulfven. Inte så oväntat att de släpper en match. Tycker nog att warulfven alltid släpper någon match i onödan i kvartar och semifinaler, när de egentligen är överlägsna. En extra fullsatt lilla arena drar in en massa pengar till klubben, förstås. men kan verkligen kassören be dem släppa?
Kommentera

Salcin: Det finns vissa spelare man beundrar och helst skulle se i sitt eget lag, Werner är en sådan. En riktigt kämpe som alltid är rolig att se och lyfter laget. Det är dessutom ovanligt att spelare har sådant stort hjärta för sin klubb som han har.

Nu börjar jag faktiskt känna mig försiktigt optimistisk. Det verkar som om mina pojkar grejar det här...
Kommentera

Sven Savage: Åja, nu måste jag faktiskt försvara honom. Han kan vara trevlig att diskutera med han också.

Klockan tickar lite för sakta för min smak.
Kommentera

Sven Savage: Ja Werner är en klippa.

Enda som skulle kunna få Luleå in i den här matchen är ett slumpmål eller ett misstag fån Timrå's sida, vilket tvivlar på att kommer inträffa.
Kommentera

Salcin: Men MooDooisterna verkar vara de som lirar med Svenskt Stål i kväll. 3-2 nu. Wernblom skulle vi haft, den äckliga lilla råttan.
Kommentera

Chief: Du kan vara lugn det är mest uddlöst från Luleå's sida, Timrå ställer upp med 4 man vid mittzon och bryter gång på gång luleå's uppspel inget av vikt uträttat ännu för Luleå.
Kommentera

Chief: Jag vet, liksom jag gillar i stort sett alla lallare. Selinatjafset var ju onödigt. Så det är bara jörgenjönsson, den fulingen, som jag inte gillar. Å andra sidan finns det ingen luling som gillar denne fuling. Å andra sidan kanske man skall vara förstående. Det kan inte vara så lätt, att vara så ful. Stackars jörgen.

När man hör sproten låter det som att lule har chanser. Men det är väl bara snack. Usch.
Kommentera

Sven Savage: Uj uj uj! Nu verkar Lule ha tryck. Inte bra ur mitt perspektiv...
Kommentera

Salcin: Jag hörde att Taavola vaskat om. Kul att det blivit coachning.Men nu krävs extraordinära åtgärder...

Bänka fjärdefemman!
Kommentera

Sven Savage: Det ante mig att du skulle komma fram till "den andre Jörgen" förr eller senare. Den striden lägger jag mig inte i (även om jag står fast vid mitt utlåtande om jörgen jönsson, dubbelgångare eller ej ;)). Vill bara göra dig uppmärksam på att de flesta av oss lallare faktiskt gillar lulingarna. ;-)
Kommentera

Johan J: Tack, Jörgen!
Tack för denna säkert allra högst viktiga information som du lämnar ut. Fast jag förstår inte riktigt varför du riktar dina Hemskt Mycket Viktiga Utsagor till mig.

Uppenbrligen förväxlar du mig med någon som inte skiter fullständigt i dina åsikter.
Kommentera

Hälge: Gör lulingarna ett mål nu och får häng, så lär de lägga i överväxeln. Låt oss hoppas att det är vi som gör nästa mål...
Kommentera

Chief: Det räcker alldeles utmärkt, Chief. Jag trodde att du skulle tycka det. Till och med jag, som man, inser att det inte är så lätt för den där.

Knepigt nog har jag sett en bild av en person som är rena dubbelgångaren av jörgen jönsson. Man tycker väl att den skulle ha hållt tyst med det, men hör och häpna: Han la ut bilden på sig själv utan att förstå att den väckte sådana känslor som ja, du vet.

Måste vara svårt att se ut så där. Jörgen har ju kompenserat det hela genom att ibland vara en så duktig hockeyspelare. Men den andre jörgen, han...har inte mycket att komma med, inte mycket alls.

Grattis till segern, för övrigt.
Kommentera

Chief: Alldeles rätt, gör lulingarna ett mål nu, då kan vad som helst hända. Gör vi nästa mål, då hoppas jag att det är klart.
Kommentera

Johan J: Nu tycker jag faktiskt att du är en smula orättvis. Lule har ett bra gäng, det är väl snarare så att Timrå har överraskat de flesta med att ha ett starkt gäng. Du gör ett misstag om du räknar ut lulingarna redan nu.
Kommentera

Sven Savage: Plötsligt är du helt förvirrad, Sven. Skriver som jante, utan subjekt.

Nu börjar till och med JAG att ge upp, skall det vara. Eller, skall det vara inte. Borde inte vara...USCH!
Kommentera

Sven Savage: Min kvinnliga bedömning av jörgen jönssons utseende kan sammanfattas med ett ord: pellejöns.

Jag vet inte om det är en kompetent bedömning, men det är min bedömning i alla fall. Han utstrålar inte den manlighet och säkerhet som krävs för ett högre betyg från mig. Hjälper det dig, eller vill du ha en längre utläggning och motivering?
Kommentera

Sven Savage: Du, jag såg redan i höstas att Luleå saknar tillräckligt kompetenta spelare. Inledningen av serien var inte alls bra, sedan överraskar man alla, inklusive sig själv innan man lagom till slutspelet blir sig själva igen.
Kommentera

Salcin: Det låter inget vidare. Om man viker ner sig i den här hemmamatchen, och sedan skall ned till Timrå för en eller två matcher...

Visserligen vände MooDoo 0-3 till 3-3 mot oss för ett par år sedan. Men viker sig lule nu låter det inte som att de har skuggan av en chans, nej. Bara att lämna w o. F-n, nu börjar till och med att ge upp...
Kommentera

Chief: Med Skrbek vet jag inte, har bara radiosproten att lyssna på, och har inte hört något.

Jo, det där jag behövde hjälp med, är din kompetenta bedömning.

Hur tycker du att jörgen jönsson ser ut, som kvinna?

Nu menar jag inte att han är kvinna, men din kvinnliga bedömning. Hur skulle du sammanfatta din uppfattning om hans utseende?
Kommentera

Fan, nu är det bara en period kvar, och 1-3. Och nu säger också sproten att lule äger pucken, men är inte tillräckligt bra för att göra något med den, precis som salcin hade sett redan för en period sedan.
Kommentera

Sven Savage: Vad skulle jag kunna hjälpa dig med?

Vad hände med Skrbek förresten?
Kommentera

Chief: Nu är det tungt. Håll för öronen:

VAAAAAAAAAAAAAKNA LUUUUUUUUUUULEÅ!

Chief, skulle du vilja hjälpa mig med en sak?
Kommentera

Salcin: Det kan vända snabbt i ishockey och inget är avgjort förrän domaren blåser slutsignal.
Kommentera

Johan J: ett tröstmål för oss men bara av akademisk betydelse..
Kommentera

Få se vad ni kan göra nu i power-play!
Kommentera

oraklet: 3 mål nu i powerplay blir ren DEFILERING!
Kommentera

Salcin: Vi har varit med om för många motgångar för att någonsin ta ut något i förskott.
Kommentera

oraklet: Timrå lärde sig av den matchen går knappast i samma fälla igen. grattis till utskåpningen med 4-0 i matcher.
Kommentera

oraklet: Det är väl just det som gör att jag inte vågar jubla ännu. Som sagt, vi räknar inte ut Lule och försöker hålla huvudet kallt. Mycket kan hända ännu.
Kommentera

Ja ja .. Har ni alla glömt vad som hände då TIK ledde med 3-0 mot Luleå och missade en straff ? Det var inte länge sedan..
Kommentera

Sven Savage: Din omtanke om min person värmer! Känns skönt att du tänker på vad som skulle göra mig gott. Själv har jag ju haft en helt annan uppfattning om vad som gör mig gott, men nu inser jag att jag kanske inte tänkt igenom det hela ordentligt.

1.23, 0-2. Det gör mig väldigt gott...
Kommentera

Sven Savage: Så var den här matchen avgjord med den kontroll Timrå haft hela matchen släpper dom inte 2-0.

Onödig utvinsing av Petter resultertade för Timrå per omgående.
Kommentera

Chief: Jag tror att det kommer att kännas fint för dig. Att bara vinna och vinna är inte bra för framtiden. Bättre att jämna ut det lite, så man vet att det kan gå lite var som helst. 2-1 efter idag kommer att göra dig gott! ;)
Kommentera

Salcin: Ahaja. Men det låter bättre att vi är nere hos dem iaf, jämfört med sist när de hade lekstuga hos oss, mot onämnd femma i trdeje och fjärde. Lite fina pass av shadow skulle lätta upp stämningen!

Grymt att inte kunna se. Tydligen måste jag dra bredbands-comhem till huset, när inte marksänd digital har tagit in PPV. Kan de inte samarbeta om tjänsten? Å andra sidan har jag väll ett brett band till datorn jag nu sitter vid...kanske går att lösa. Nästa match kommer jag till slut åt, på anal+.

Kom igen, Luleå!
Kommentera

Sven Savage: Det var väl ungefär så vi lallare tänkte om Hento under förra matchen också.;-)
Kommentera

Sven Savage: Just nu känns slutspelet som en ren lyckotripp faktiskt. Men jag försöker hålla mina förväntningar på en realistisk nivå. Lule ska man aldrig räkna ut. Men visst känns semi som en möjlighet just nu. Vi får väl se hur det känns efter denna match. :-)
Kommentera

« · 232037 · »