Luleå HF

116764 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 424578 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello: Se upp, nu blire full fart framåt och mästarhockey från Gävle. Tips: 1-7.
Efter första perioden.
Kommentera

Inte ett inlägg idag, det måste jag ändra på.
Match ikväll mot Brynäs.Luleå ställer upp med samma lag som emot Modo.Själv så trodde jag att Antila skulle få chansen ikväll men Gusten har kanske sett bäst ut under träninggarna.
Om vi får hål på Brynäs tidigt i matchen så kan det nog bli en rätt enkel seger, men ju längre BIF hänger med, ju svårare blir det. Så drömscenariot är att vi gjort 2-3 mål första 12 minuterna.
Matchtips: 5-1 till Luleå. Williams,Hynning,Mäntylä,Rönnqvist samt Fabricius gör våra mål. Danielsson gör Brynäs mål.
Kommentera

Damnit Albert, jag kom på att vi numera har originalguldtråden tillgänglig. Vi måste nästan överge del 2 och återgå till den här. Tjoho vad skoj med gamla HS-inlägg! Nu kan jag tom komma åt mina gamla extremt långa matchrapporter.
Kommentera

Börje: Tack. Inte mycket att säga om. Maco var smartare än jag.
Kommentera

Sven Savage: Gratulerar till medlemskapet! Nu är du en riktig lallare!
Kommentera

Vi här på hs är betydligt mer uppgivna än laget. Två perrar har gått, och ännu har ingen plockat fram guldtråden!

Vi säljer oss i alla fall dyrt ikväll. Dyrare än jag räknade med.
Kommentera

Vad ini alla glödheta? Guldtråden oöppnad?

Inte nu längre.

Intressant att se Lule live. Det här j-a snacket om Lule som ryggsäckare är rena dravlet. Är det något lag som kör ryggsäckshockey är det Lallarna. Jag har inte sett alla tidigare matcher, men är det sådant här som helg ernest och andra sprider sin digitala diarré om, säger det mer om dem än om något annat.

Lika okunniga som många lallar-skrivare är, är också publiken. Buh, bara, så fort en lallare inte kan hålla balansen. Fy fan så värdelöst. var det någon som såg reprisen på martin lindmans knä på tellström? TV visar det för att visa hur fula lule är, men som vanligt är det lallaren som borde åkt ut.

Till råga på allt sitter en viss anders fredriksson och kommenterar, lika värdelös som ohejdad. Troligen är han inlånad från sin vanliga sport, dambowling.

Glöm vartenda positivt ord jag skrivit om Timrå. Det här gänget tar inte en j-a pinna av Warulfven!
Kommentera

Sven Savage: Njaa, abdikera o abdikera, Du får det att låta så negativt...Snarare ställ före trädande, medans Foppa lallar på borta i U S D.
Men Lärlingen då? I analogi med din appsolut objektiva beDomning, så måste han ju vara ... obra??

Appropå O , min favvo-minister måste ju bara vara ohälsoministern, va han nu än heter, så mittbottning jag är!
Kommentera

Zigge: Den där adressen du har, O, MooDooZyggy, syfter den till att foppa abdikerat och werner tagit över? Eller är det werners skägg? Själv kör jag samma stil, med slutspelsskägg. Inte en hyvel kommer mig nära förrän vi är ute. Nu lär det inte bli i tomteklass, efter denna utveckling. Men det duger att skrämma gamla damer och HV-supportrar med...Om rådbjär bara gott - allt annat har jag förträngt eller glömt, troligen förglömt.
Kommentera

Sven Savage:
Tackar, tackar, SveSav. Själv så måste jag ju tyvärr ogratta dig.
Visst var väl Wernblom bitvis ganska giftig, men kvällen store lille spelare var ändå Tobias Enström som efter Hedins totala kollaps under kvartsfinalspelet växt till en jätte och dominerar backspelet totalt.
Kommentera

Zigge:
Kan inte riktigt hitta några belägg för det, men det är nog inte omöjligt.
Självklart finns det ett liv efter söndagen, att kunna vinna över Blixtlåset trots att man spelar så häpnadsväckande dåligt i egen zon är imponerande. Tycker inte att Blixtlåset varit så fruktansvärt överlägsna som alla experter trott. Deras spel verkar gå väldigt mycket i vågor. Lite åt berg-och-dalbanehållet, men med väldigt många dalar.
Kommentera

Paddan: Visst tillhör hon Ougadougado-stammen, va?
tror Du på ett liv efter söndan?
Kommentera

Sven Savage: Ograttis, o Grattis ni Söder om mig, i MittBotten!!
Tänka sig, det behövdes att jag åkte upp till Templet o ryade o ryhedade på Werner, för att han skulle få till en seger!
Det vet vi ju alla, teminstingen vi som minns när Pölsor va me, mer än de äro idag, att inget är klart, förrns det är klart!
Ehuru det kan synas så ibland.
SveSav, jag vet ju, vad Du tyckte om Rådmans-bäret, men det behöver vi ju inte säga här&nu, ifall ingen mindre än skulle råka läsa här...
Kommentera

För mig är det ingenting, ett lag som verkligen försöker utan hjälp.
Men de kämpar på, sanna mina ord.
Kommentera

Paddan: He he he, den är lika vacker som vanligt. Grattis till blixtlåsets ovinst, Padda. En spritt språngande wernblom som körde över de små låsen, såvitt man förstod av radion. Efter det tvivelaktiga nöjet att ha varit er kvartsmotståndare senaste åren skulle jag inte tro att blixtlåsen kan klara sig nu. Inte nu, när ni fått in MooDooismens spökgrepp pårom.
Kommentera

Paddan: Fräck bild!
Kommentera

Salcin:
Det är väl klart det heter MooDoo. Tro om jag har något bildbevis?
Kommentera

250kg kärlek: Tack för informationen...men vad är "Moodo"?
Kommentera

250kg kärlek: Ett tips läs på förklaringarna om dom alternativa lagnamnen, som förövrigt skall ta smed glimten i ögat och inget annat.
Kommentera

Sven Savage: Moodo stavas MODO.
Kommentera

LL: Aaah - tack för den trevliga informationen. Då slipper vi riskera att sätta ett så trist rekord. Konstigt, att jag inte gladde mig så åt det att det fastnade i minnet. Det finns troligen en MooDooistisk förklaring till det. Jag är så fokuserad på vår kamp, att jag inte märker mycket av de övriga. När vi åker ut, brukar jag slänga TVn genom fönstret, symboliskt, och strunta i resten. I år blir det redan i övermorgon, som det ser ut. Annars har det ju ofta varit först efter semifinal, och tre gånger har vår match varit spelets sista.

Mitt snack om din pessimism kom på skam. Om nu inte realism bytt stavning.

Nåväl. Det kommer fler slutspel. Redan om ett år. 365 dagar. 8760 timmar. 31 miljoner sekunder, drygt. Drygt, var ordet.
Kommentera

Jag bor på samma gata som Lärking här i Fjollträsk. Bara så ni vet.

Det är bara att konstatera att Timrå är i toppslag och Luleå är det inte. Det återstår bara att gratulera Timrå och hoppas att Luleå värvar bra under våren.

Sven, vi är absolut inte först att åka med 4-0 i matcher. I fjol åkte tex Brynäs ut med 4-0 i matcher mot FBK. Och året innan vann MIF med 4-0 i sin kvart. Motståndare? Jamen Pölsan, förstås!
Kommentera

Sven Savage: Känner mig inte ens besviken bara tomhet.

Kände redan efter första perioden att det var en match Timrå skulle komma att manövrera ut oss enkelt.
Kommentera

Albert Hall: Bra idé. En annan bra idé kunde vara att värva gamla spelare, precis som rådbjär. Rätt många som slutar, och sedan bara går omkring på hemmamatcherna i skinnjackor modell xxl i stället för att fortsätta. Där kunde förbundet säkert skaffa sig lite folk med pondus och förståelse för hockey. Men du har rätt. Så uselt ersatta som de är har vi ingen anledning att klaga. Förutom på förbundet, som inte ordnar saken.
Kommentera

Sven Savage: Jag anser att vi har dom domare vi förtjänar. Amatörer som tjänar en bråkdel av spelarna som dom ska leda. Jobbar ofta minst halvtid på sidan om.

Nej, skaffa tolv proffsdomare och ge dom hygglig lön, då har vi åtminstone rätt att gnälla!
Har vi råd med kanske 250 heltidsproffs + 25-30 välavlönade tränare i elitserien så har vi råd med tolv proffsdomare.
Ge dom riktiga förutsättningar, kanske tex att dom träffas en gång i veckan och gå igenom matcher och domslut.
Då ska jag börja gnäll på domare! :)
Kommentera

Albert Hall: Huh? Aha, du menar du skyller inte bort en förlust? Mm, det är vackert. När det är förlorat, är det förlorat. Jag kan nog nämna domarinsatsen ibland, när jag tycker den verkligen betytt något. Men jag skulle tro att det händer några gånger per säsong, bara. Inte så lätt att vara domare, men lättare om man heter rådbjär, förstås.
Kommentera

Albert Hall: Inte ens ikväll.... det måste innebära att även du är lite irriterad.
Kommentera

vivix20:
jojo.... domarfrågan kan man bolla fram o tillbaka hur länge som helst.
Nu tänker jag bara njuta av dagens seger o känna doften av semifinalplatsen runt hörnet.
Hade bra =)
Kommentera

Sven Savage: Jag har skrivit några tusen inlägg här, ingen kan hitta ett enda med domargnäll.
Så blir det inte ens ikväll.
Kommentera

Sven Savage:
ja du ser va tiderna kan förändras =)
Kommentera

BlackBay: Har för mig att Timrå ansåg att Rådbjär var landets bäste domare? Något som ni i så fall delar med övriga Sverige. Jag har ju inte sett lärlingen idag, men gissar att lärling stört hockeyn mer än rådbjär. Som vanligt. Att sämre lag försöker stoppa bättre är inget nytt. Men hade ni varit uppe i elitserien på den tiden warulfven och pölsan spelförstörde, skulle du nog vetat att välja andra adjektiv. På den tiden var lule det skridskoskickligaste laget, och stoppades med klubbar runt halsen som rev ner våra spelare till höger och vänster.
Kommentera

BlackBay: Mycket möjligt att det är så faktiskt, men jag skulle nog inte haka upp mig så mycket på det. Spelförstörande tilltag sysslar alla lag med (tyvärr) och jag tycker inte att Timrå vare sig är bättre eller sämre på det. Så är det och så blir det i täta och tuffa matcher. Domarnas viktigaste insats i mina ögon är att få bort de farliga sakerna och förvisso spelförstörande moment. Men jag pratar inte om dem nu när jag klagar på domaren, jag klagar på ojämnheten och det faktum att ingen annan än han tycktes se någon orsak till många utvisningar. Höga klubbor och fula tacklingar tycktes dock inte bekymra honom nämnvärt.
Kommentera

vivix20: Jag kan stryka under på att den inträffat under dagens match och inte under någon paus. Förövrigt gjorde han en liknande grej senast i Timrå.
Kommentera

vivix20: Säga vad man villom Rådbjers nivå, men som jag fattat det var han åtminstone konsekvent. Något jag betvivlar att herr Lärking var, utan att ens ha sett matchen. Å andra sidan brukar han väl vara lika dålig åt båda hållen, så det är väl en sorts konsekvens det med...
Kommentera

vivix20:
Den kommentaren sa jag inte för att reta upp några Lulingar..... den syftade på det sätt Luleå taktiskt genomförde måndagens match.... "spelförstörande" menade jag att dom försökte förstöra Timrås spel genom att hela tiden trycka upp dom mot sargen, fasthållningar av spelare o klubbar... massa tjuvnyp o sånt...... det var ett taktiskt sätt av Luleå att få stopp på Timrå som är duktiga på att skrinna snabbt o dom lyckades också i 5½ period.
Hade det varit Rådbjers nivå på domarinsatsen idag så hade Luleå kunnat köra samma taktik i större utstäckning idag med o kanske lyckats denna gång.

MVH BlackBay
Kommentera

Mr Magoo: Den tacklingen måste jag ha missat, menar du att den inträffat i dagen match? Måste varit i pausen. Men är det sant att det var en ful tackling och det inte gav nått så understryker det ju bara det faktum att Lärking var kass, för utvisningar hittade han. Dock aldrig då han borde ha gjort det.
Kommentera

Jahapp, då var säsongen så gott som över. Timrå är bättre och vinner rättvist. I semin ska jag hålla på dom har jag bestämt mig för. Det är ändå pånågevis ärliga tag när man möter dom. Sen gillade jag Eldebrinks kommentar i Norrbottensradion idag! Bra kille!
Kommentera

Chief: Man får försöka leva med det. Som luling måste man det, skulle inte ha råd att äta om jag skulle pendla landet runt för att se hockeyn.
Kommentera

vivix20: Visst var Lärking petigare än Rådbjer.. men att han inte tillät tacklingar är fel att säga. Fagemos tackling i ryggen på Halvardsson en meter från sargen renderade i...hur många utvisningsminuter? Situationen var inte heller helt olik en annan som slutade med 9 matchers avstängning. Men ingen blev ju allvarligt skadad så det var väl inte så farligt kanske...
Kommentera

vivix20: Trist, jag känner igen känslan. Gråter mig till sämns på kvällarna för att jag inte kan närvara på Timrås matcher...;-)
Kommentera

BlackBay: Rådbjer håller en jämn nivå och tillåter lagen att spela hockey. Ibland på gränsen, visst, men det är slutspel. Lärking höll en ojämn nivå och tro mig, någon gräns var aldrig inärheten av att ens nuddas vid.

Du skriver "För övrigt förstår jag Luleå om dom vill ha en domare som Rådbjer som släpper mycket utvisningar så att dom kan spela sitt spelförstörande sätt som dom bla gjorde i måndags något som också biter på skridskostarka lag som Timrå" Hejohå, hur ids du? Fira och var glad istället. På Fredag är det match igen.
Kommentera

Chief: Det hoppas jag att det blir för alla andra lulingar, jag kan inte:(
Kommentera

vivix20:
Å andra sidan så släppte Rådbjer för mycket klara utvisningar i sina matcher... en domare som har en nivå MELLAN Lärkings o Rådbjers hade varit lagom.
För övrigt förstår jag Luleå om dom vill ha en domare som Rådbjer som släpper mycket utvisningar så att dom kan spela sitt spelförstörande sätt som dom bla gjorde i måndags något som också biter på skridskostarka lag som Timrå.
Kommentera

vivix20: Blir det mobilisering av styrkorna och invasion av Ladan för er på fredag eller?
Kommentera

Johan J: Du har mycket åsikter för en match du inte sett. Skärp dig!
Grattis till vinsten alla Timråare, utom då vissa som inte kan ta det. Ni vann åtminstone ganska rättvist, men även om jag inte vill skylla på Lärking så måste jag få klaga lite. Han förstörde en slutspelsmatch, han gjorde om den till en mesig pojkmatch där inte ens tacklingar var tillåtet. Suck, vad trött jag är. Att förlora är en sak, men att få en slutspelsmatch sabbad på det här viset känns ännu värre. Inget var tillåtet idag.
Kommentera

Lugn bara lugn lulää-fans! Nån påstod här för nån dag sen att vi bara har tur.. och jag är beredd att hålla med. Först har vi tur i 50 omgångar och sen så har vi mage att ha tur i tre slutspelsmatcher också..! Det måste ju vara slut på vår tur snart.. så håll ut!

Och kom ihåg.. det är bättre att ha otur än ingen tur alls!
Kommentera

Sven Savage: Det är aldrig en skam att förlora mot ett bättre lag nej. Men framförallt är det ingen skam att förlora efter att ha kämpat väl, vilket jag tycker att LHF gjort. Vi får väl se om det är min tur att gratulera er på fredag.

I övrigt tror jag det är dags att byta tråd nu. Så mycken negativism i guldtråden kan inte vara bra. Den ska väl respekteras oavsett motgångar?
Kommentera

Johan J: Konstigt. Jag hörde inte att sportradion i direktsändning påstod "så förbannat dåliga förlorare". men du har väl en egen radio i lilla rummet på körsbärsvägen där du själv både pratar och lyssnar.

Det finns segrare och det finns förlorare. Sådan är hockeyn.

Det finns också goda förlorare.

Och dåliga segrare.

Oberoende av om Timrå vinner eller förlorar. Så är du dålig.
Kommentera

Johan J: Du är helt fel ute !
Kommentera

Jag står nu till förfogande för frågor och svar !
Kommentera

« · 424578 · »