Luleå HF

116756 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 431107 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Underlig match, mesig och tafatt.
Konstigt att det ska behöva bli så i en sån uppskriven match.
Två jävligt bra målvakter.
Mycket målchanser för båda lagen, 69 skott på mål, 35-34.
Första perioden hade Lule för stor respekt.
Luleås andra period var usel.
Den tredje riktigt bra.
Ledin en av få som stod upp i Luleå.
Och Wallin.
Antila är nog bättre än Gusten.
Renberg var överraskande bra.
Så länge han nu var med.
Sedin och Weinhandel vann matchen åt Modo.
Modo har inte alls ett dåligt PP.
Foppa var bra i första, försvann sen.
6000 betalande.
Slutresultatet var nog hyfsat rättvist.
Kommentera

knaskamilla: vi vet ju iofs inte om det är samma skada även om det ligger när till hands att tro det.

Slog över till MIF-HV och kikade på slutet av den matchen och jävlar vad griniga och stressade HV-spelarna ser ut att vara.
Kommentera

LL:

Inte särskilt oväntat att Renberg inte skulle hålla.

HV har inga NHL-proffs... ;) Eller hur det nu var.
Kommentera

Äääääh, skit också. 1-3, då är det nog kört. Inte helt oväntat att vi skulle torska, men likafullt blir man småsur i alla fall. Det låter på webradioreferatet som om Luleå har gjort en lite halvdan match, men det kan ju vara Modo som har gjort Luleå passiva och stillastående också. Kul i alla fall att höra att Antila har spelat bra, men inte kul att höra att Renberg inte ens klarade att spela en period.

Ser förresten TIK-DIF på tv och DIF var fullständigt under isen i hela den tredje perioden. Det blev 7-1 till Timrå till sist. DIF:s NHL-spelare är oerhört bleka, medan Zetterberg och Modin är riktigt heta i TIK.

Och vad fasen håller HV på med? De har tappat 2-0 till 2-3 borta mot MIF. Ska HV bli årets flopp?
Kommentera

Jamen HEJA Bulan, jättebra att du drar på dig din tredje utvisning innan ens halva matchen har gått och dessutom ger Modo ett fem mot tre i nästan en minut! Jätte-jätte-jättesmart gjort, Bulan!
Kommentera

Skit, 1-2 :-((( Givetvis måste ju det ju lossna förr Steen och Weinhandl i den här matchen... och Luleå drar på sig sin tredje utvisning för interference. Inte bra.
Kommentera

nappen: nej, steen på pass av sedin och sedin :-( Håll dig på isen, Bulan!!!
Kommentera

Ja! Nordquist på pass av Rönnqvist! 51 sekunder! Härligt!
Kommentera

Portello: Jag ska stå på torsdag. fick inga sittplatser! ringde tio i tio kom fram två min före och vart nekad sen ringde jag från tio till halv elva och kom fram då var det slutsålt! men jag han få mig en ståplats:-)
ska vi köra två bilar då? Härligt med tre pinnar igår!
Kommentera

Albert Hall: Enda anledningen till att det blev mål var att pucken var inne i målet innan han träffades hento. Annars hade det blivit ett straffslag.
Kommentera

Titta här vad jag helt skamlöst stjäl från ett inlägg av 65Selander i FBK-boken:

1 Luleå HF 5 17 131 12,98%
2 MODO Hockey 4 14 111 12,61%
3 Frölunda HC 4 16 131 12,21%
4 Brynäs IF 4 12 116 10,34%
5 Södertälje SK 5 13 140 9,29%
6 Djurgårdens IF 4 10 110 9,09%
7 HV 71 5 12 151 7,95%
8 IF Malmö Redhawks 4 8 103 7,77%
9 Timrå IK 5 11 149 7,38%
10 Mora IK 5 9 122 7,38%
11 Linköpings HC 4 10 144 6,94%
12 Färjestads BK 5 12 181 6,63%

Vad det där är? Jo, det är effektiviteten i målskyttet. Visst är det efter bara fem matcher (fyra för hälften av lagen), men likförbannat ligger LHF i topp av den tabellen. En välkommen ändring mot de senaste åren då vi redan från början av serien har parkerat oss i bottenregionen av dylika sammanställningar.
Kommentera

Albert Hall: och väl värt att notera är att vi, förvisso med en match mer spelad än hälften av lagen, faktiskt har gjort flest mål. Fast det lär ju vara ändrat efter morgondagens matcher.

Kul som fan med tre pinnar mot Warulfvarne. Igenkligen är det väl rätt barnsligt, men nog fasen känns det extra bra att Hento inte fick besegra oss.
Kommentera

Albert Hall:

Förmögenhest katt? Den kattjäveln har tagit bort mycket kul från elitserien och gör att det är lättare att fylla lagen med kanadensare som får kattfördelar via artist katten medan svenskarna bara får nackdelar av alla andra katter.

För övrigt ser tabellen rätt fin ut, fast lite, lite högre kunde vi väl ligga ändå?
Kommentera

Albert Hall: Måste vara en förbannat dyrbar katt det där. Vad lever den på? Hummer?
Eftersom den medför kostnader på 1,5% av förmögenheten så måste det vara riktigt furstlig kost i varje fall...
Kommentera

Portello:

Jag vet som sagt inteom knuffen spelar roll.

Publiksiffra: 4884

Skott: 28-35

Holmström om förmögenhestkatten: se länk.
Kommentera

Portello:
Jo jag tycker oxå det borde spela in om man får hjälp eller inte att hamna i målet
Kommentera

Albert Hall: Men visst borde det spela roll om man blir inknuffad eller om man åker in självmant?
Kommentera

lizzard: Hörde aldrig någon publiksiffra.Hörde inte ens vad skotten blev.Fbk vann skotten i andra med 15-5.I sista tror jag dom vann med ett skott.I första har jag ingen aning om hur skotten slutade.
Kommentera

lizzard:

Fyratusenåttahundranånting.

Portello:

Enda anledningen till att målet godkändes måste vara att pucken var inne innan Holmström träffade Hento. Holmström blev visserligen fälld också, men det ska väl inte spela roll? Ett rätt typiskt Holmamål var det i alla fall. Hans andra var inte ett sådant, där smekte han in pucken vid stolpen från 5-6 meter. Känsliga handleder...
Kommentera

Portello: Okej det låter bra det. Hur mycket folk var det i Coop idag sa dom det?
Kommentera

Albert Hall: Trodde aldrig att målet skulle godkännas. Men tydligen så var pucken in. Och det är jag väldigt glad för.
Kommentera

lizzard: Jag fixar biljetterna imorrn.Blir en lite annorlunda trojka som åker.Du,jag,Kievan,Robban och Jim.
Ante skulle sitta med sin farsa och Jenny tror jag skulle till Göteborg.
Kommentera

Portello:

Peter Eriksson. Han kan väl inte ha dömt många eliseriematcher. Han hade ingen vidare känsla.

Dock ska sägas att det inte var han som dömde 1-0 målet, det gjorde videodomaren. Dessa anonyma människor som sitter och tittar på TV och har så mycket makt...
Kommentera

Portello: Underbart på Torsdag får man sätta sina fötter i Coop igen, jag längtar riktigt mycket att få se Älsklingarna live igen.
Kommentera

Albert Hall: Måste bara skriva en sak och inte kunna beskyllas för att vara en dålig förlorare. Domaren var hemsk. Speciellt två av FBK:s utvisningar var horribla. Dom rörde ju knapp Luleåspelaren.
Kommentera

Paddan:

Hentos brorsa är urluling och buade nog högst av alla.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, så till och med Hentos brorsa har övergett honom...
Illa, illa
Kommentera

oraklet:

Nja, att jämföra Hento med Tobias Grahn är nog inte rättvist. Grahn har väl rykte om sig att vara lite av ett problembarn, det är absolut inte Hento även om även han kan vara lite kaxig ibland.

Lite kul var det ju i Hockeykväll där Henton hoppades att åtminstone hans mamma och pappa höll på honom... Han såg faktiskt inte ut att trivas med livet just då.
Kommentera

Albert Hall: Ok !
Låter lite som Tobias Grahn när han lämnade Vålerenga för Malmö tidigare i år.. Fucktecknet till sin egen publik, m.m..
Visste att han inte skulle bli långvarlig i MIF heller, MIF hade för bra spelare för att en överskattad typ som Granhn skulle ta plats.

För övrigt så är jag imponerad över er start på serien.
Kommentera

oraklet:

Hento gjorde inget snyggt avslut i Lule. Det jag kommer ihåg var när han blev utbytt i första kvarten mot FBK och han gick längst bort på bänken, drog en handduk över huvudet och tjurade istället för att öppna båsdörr och peppa. Sen hade han ett par uttalanden under förhandlingarna som inte var så klyftiga.

Men det går nog över.
Kommentera

Kickan: Varför buar ni ut Hento ?
Tycker ni kanske inte att han har gjort det bra under tid han varit hos er.
Som upplysning kan jag meddela att I TIK har man varit tvungen att gå ut officellt och sagt att vi inte får hylla våra gamla hjältar allt för mycket.
Kommentera

Ahh, vilken skön seger! En match som hade höga höjder och mycket djupa dalar från båda gängen. Lule vann helt rättvist, FBK vann nog skotten vilket jag tror beror på att dom sköt på allt som rörde sig i hopp om att Gusten skulle visa sig vara dålig. Fast Gusten gjorde några sagolika räddingar, fast å andra sidan var han lite släpphänt på ett av målen samt att han lämnade en onödig retur på det tredje FBK- målet.

Matchen gick i vågor, stundtals hafsigt spel med massor av felpass och i nästa stund glimrande spel, framför allt från Luleås sida. Holmström gjorde nog sin bästa match efter come-backen, inte bara för sina två mål. Med sin järnvilja och uppoffrande spel så SER man hur han drar med sig övriga. Linus, exempelvis, blev understundom så inspirerad att man lätt kunnat förväxla de två.

Holmas första mål var dock underligt. Jag hade nog inte godkänt det om jag dömt.

Många bra i Lule. Eller bra och bra, men en härlig inställning och vilja. Det kommer man rätt långt på. Niclas Wallin var outstanding på isen. Mycket ilsk matchen igenom. Kul.

Priset som Lules bästa spelare gick till Obsut. Helt otroligt eftersom jag tyckte han var direkt dålig idag. Hämmas kanske av sin axelskada? Men, han avgjorde. Han är en av orsakerna varför vi nu har elitseriens giftigaste PP, prickar alltid mål från sin backplats.

Hento var nog lite tagen av stunden. Jag tyckte han släppte returer som aldrig förr.

Alla lules målskyttar spelade i Nordamerika förra säsongen.

Till sist: vi hade lite otur med domsluten idag. Förutom 1-0 målet då.
Kommentera

lizzard: Underbart att spöa Warulfven. Måste dessutom medge att jag känner en viss skadeglädje i att Hento fick förlora mot oss med sitt nya Warulfsslynelag.
Kommentera

nappen: Nu är det snart hockeykväll, alltid härligt å se när Luleå har vunnit.
Kommentera

lizzard: Fan vad härligt! Synd att det inte bara är måndagsmatcher i COOP, verkar vara våran grej. ;)
Kommentera

lizzard: Oj så underbart härligt vinst med 4-3 över Fbk. Känns skönt att vi var de första som spräckte Färjestads förlustnolla.
Kommentera

LL: Jaaaaa mål i PP Obsut. Håll detta nu.
Kommentera

lizzard: fast det verkar ju inte ha funkat så bra med numerära överlägen för Luleå i kväll så det kanske vi inte ska hoppas alltför mycket på.
Kommentera

LL: Powerplay nu skulle smaka mumma om dom skulle sätta in ett mål nu.
Kommentera

lizzard: Hmm, känns som ett bekant resultat på något sätt...
Kommentera

Äsch, 3-3, det var lite synd. Det skulle sitta fint med en trepoängare, men ärligt talat vore nog en poäng också ganska OK. Fast det är klart, det beror väl på hur spelet ser ut också förstås.

Hmm, det där blev något av en heldgardering, ser jag nu... :-)
Kommentera

LL: Å nu blev det 3-3. Kom igen å sätt ett mål till.
Kommentera

nappen: jag är inte heller på matchen. Däremot har jag beskådat en synnerligen medioker match på tv i form av Landskrona-Bajen. När Bajen inte fick in bollen efter att ha spelat ut BoIS efter noter i cirkus en timme iddes de inte längre och det blev 0-0 vilket Bajen därefter ska vara mest glada för. Eller också AIK är de som är mest glada? :-)

Men vad fasen, inte snacka fotboll här i guldtråden. Jag fick en telefonrapport från Coop Arena som sade att domaren var något alldeles gudförbannat usel i den andra perioden. Lite halvsil av Hento på 2-0 enligt samma rapport. Snyggt förvaltat friläge av Williams på 3-2. 2-0 var missvisande efter den första perioden, FBK var det bättre laget utom på att göra mål i det läget. Som jag förstod det var det dock inte helt fel ändå att Luleå hade 3-2 efter andra.
Kommentera

Nepp jag e inte på matchen heller, kom just hem från jobbet. Hatar när dom har flyttat de flesta hemma matcherna till Måndagar, missar så ofantligt många matcher då :(.
Kommentera

nappen: Inte jag..
Kommentera

Paddan: Ja! Willams gör 3-2!

Vi verkar vara ganska ensamma här ikväll. Alla är på matchen?
Kommentera

nappen: ...och Homer ökar även på LHFs ledning till 2-0.
Kommentera

Upp med tråden nu! Grym start av Luleå! Tog bara 15 sekunder innan Homer nätade.

Silen Hento!
Kommentera

nappen: F*n. :(
Kommentera

alfnisse: Jodå, han har gjort två mål ikväll. Vissa har även honom på Dreamteam. ;)
Kommentera

« · 431107 · »