Luleå HF

116755 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 444972 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Vivix: Vi verkar vara laget som gör att lag som har svårt med målproduktionen får i gång den. Brynäs hade gjort 2 mål på 4 matcher före vi mötte dom.Mot oss gjorde dom 4.SSK hade inte gjort mål på tre matcher innan ikväll.Nu har dom gjort fyra.Och då återstår en period....

Antila har ryggproblem enligt radiosportens man i Scaniarinken... Nu börjar skadeproblemen....
Kommentera

lizzard:

Underligt vad vårt traditionellt så goda BP har blivit dåligt. Fem mål insläppta på två matcher. Då är ju denna inte slut än...
Kommentera

Vivix: Nej ge upp e ju för tidigt än, men det känns så tröstlöst att det ska va så svårt att vinna på bortaplan.. Jaha nu tror jag det e kört 4-2. BLÄ!
Kommentera

lizzard: Kanske är där alla är? Nåja, man ska ju inte ge upp riktigt än. Fan utvisning igen.
Kommentera

Vivix: Den går ganska mycket i vågor, början dominerade Luleå och nu verkar SSK ha tagit över. Men enligt kommentatorerna är det en underhållande match. Undra just om LL är i Scaniarinken ikväll?
Kommentera

lizzard: Blev naturligtvis tvungen att svara i telefon, här händer det saker i alla fall. Både possitiva och mindre possitiva, hur låter spelet ut annars?
Kommentera

Jahapp då gör ssk 3-2 usch..... Var e allt folk?
Kommentera

Härligt Fagemo 2-2, trampa på nu och avgör matchen.
Kommentera

2-1 till SSK efter första perioden, fattar inte att det ska va så förtvivlat svårt att spela bra på bortaplan. Hoppas hoppas att dom rycker upp sig i de två kommande perioderna.
Kommentera

Vivix: Mmmm men vad ska man förvänta sig, bortaplan säger ju allt.
Kommentera

lizzard: tänk att man alltid får vara glad så länge:(
Kommentera

Albert Hall: Tjohoo Tukka gjorde mål i PP, ass av Rönken.
Kommentera

Albert Hall: Ja vad skönt. Mäntylä. en seger i kväll känns välbehövlig på många sätt.
Kommentera

0-1 Mäntylä i PP. Bra start!
Kommentera

Vivix:

Vi verkar börja bra. Snurrar friskt. PP nu.
Kommentera

Vivix:

Det är Gusten. Vet inte om det är någe fel på Antila, han är i alla fall båsöppnare.
Kommentera

Nu måste vi väl i allafall plocka fram guldtråden.
Gusten står tidligen ikväll enligt webbradion, är det nått fel på Antila?
Kommentera

nek97raj: nja, det är väl snarare "hemma bra, borta är det ingen större idé att ens ställa upp till match" :-(
Kommentera

Portello: Borta dållet, hemma bäst, devisen för LHF?
Kommentera

4-1 till Malmö nu. Ser inte bra ut detta. Det mindre smickrande bortaspelet strikes again.Bläää.
Kommentera

Portello: Info på hockeyligan:

Tekniska problem gör att sändningarna från Malmö och Karlstad uteblir.
Kommentera

nappen: Härligt.Tuuka reducerar efter ca 1 minut i andra.Ledin och Williams för assisten.
Kommentera

Portello: swehockey funkar för mig..
Kommentera

Portello: Ni ligger under med 2-0 nu.
Kommentera

Portello: Fan, hannula...
Kommentera

IOch nu får inte jag upp någon text i matchrutorna på swehockey.Någon mer än jag som har samma problem?
Kommentera

nappen: Skiit.Malmö gör 1-0. Det var ju eländigt.Men vi kommer igen.
Kommentera

Portello: :-)
Kommentera

Hälge: Okej.Bara hoppas det löser sig snart.Har fö spelat på att ni vinner idag. Så se till att göra det :)
Kommentera

Portello: Vi hör inget heller. Tydligen problem med att nå hockeyligans server.
Kommentera

nappen:
Borde ju vara det.Men jag får inget ljud.Står: "Inget media". Men blandannat DIF-BIF går det att lyssna på...
Kommentera

Albert Hall: Upp med tråden nu. Bara fem minuter kvar!

Är det Malmö-SSK man ska klicka för att höra Luleå, måntro?
Kommentera

Klippt från dagens tidningar:

Ett ljus i mörkret för Luleå var att Mikael Renberg kunde spela hela matchen i sin comeback. Renberg blev bättre och bättre ju längre matchen led och tycktes inte hämmad av sin lårskada. Han lär bli att räkna med framöver. (NSD)

Mikael Renberg, som bara spelade en elitseriematch tidigare i år, gjorde comeback i Luleå.
Han placerades till en början i fjärdekedjan tillsammans med gamla polaren från Piteå Thomas ”Bulan” Berglund. Men skador och utvisningar gjorde att Renberg fick spela i ett antal olika konstellationer under matchen.
– Det känns som jag har en lång, lång väg tillbaka, säger Mikael Renberg självkritiskt.
Renberg fick godkänt
Men så dålig var han inte. Visst, det syntes att han var lite rinkrostig, men han visade ändå en härlig vilja de byten han var inne. Och en Renberg i toppslag kommer att förstärka Luleå rejält, inte minst med den inställning han har som hockeyspelare.
– Mikael Renberg var klart godkänd, tycker Jens Hellgren.
– Han personifierar vilja och energi och kommer bara att bli bättre och bättre. (NK)

Det låter ju hyggligt lovande.
Kommentera

El Maco: yes sir, det stämmer - det var du som lanserade namnet Luggen! Därom kan jag intyga.
Kommentera

En sekunds självförhärligande: Dör jag i sömnen inatt har jag i alla fall lämnet ett arv till eftervärlden. Jag döpte Mora till Luggen.
Kommentera

nappen: Japp tyvärr men det måste ju spricka någon gång.
Kommentera

lizzard: RIP, Rönnqvists minst 1poäng/match
Kommentera

Är svehockey nere för er med?
Kommentera

Portello: Hade inte räknat med att ta nåt poäng från Götet, men men vi får hoppas att dom överaskar och rycker upp sig den tid som är kvar av andra och tredje perioden.
Kommentera

Och den glädjen varade ca en minut.4-1 till Frölunda .
Kommentera

lizzard: Sådärja! Holmström gör mål.
Nu vänder vi! ;)
Kommentera

Albert Hall: Det är väl det enda som är kul i den här matchen.Som väntat är vi utan chans.3-0 nu.
Kommentera

Albert Hall: Ja det är ju väldigt positivt faktiskt. Hoppas han fortsätter att hålla med han behövs i laget.
Kommentera

lizzard:

Kul att Renberg verkar hålla!
Kommentera

lizzard: Han verkar het idag vår gode vän Demolition Man. Två 2 minuteare i rad och så den obligatoriska 10 minutaren då du påpekade.
Kommentera

Ajdå Holmström ut 2+10 för checking from behind. Det behövde vi verkligen inte.
Kommentera

Vad e detta har ingen dragit fram denna tråd. Nu fick Luleå PP gör ett mål nu
Kommentera

TIKA: Antar att du tänker på trådnamnet. Det skapades en gång i HS guldålder av någon av de där suspekta lulingarna, antar att det borde kunna vara Kickan, som något slags tråd för att kunna dokumentera det här stackars lagets ångestfyllda väg till något SM-guld (något som väl troligen inte kommer att hända under de närmaste hundra åren).

Sen brukar det också hävdas att jag solkar ner den här tråden med jämna mellanrum, men det kan jag inte tänka mig.
Kommentera

TIKA: vad mennar du nu ?
Kommentera

Är inte ni Luleå supportrar lite väl optimistiska??
Kommentera

« · 444972 · »