Luleå HF

116756 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 444972 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Vivix: Vi verkar vara laget som gör att lag som har svårt med målproduktionen får i gång den. Brynäs hade gjort 2 mål på 4 matcher före vi mötte dom.Mot oss gjorde dom 4.SSK hade inte gjort mål på tre matcher innan ikväll.Nu har dom gjort fyra.Och då återstår en period....

Antila har ryggproblem enligt radiosportens man i Scaniarinken... Nu börjar skadeproblemen....
Kommentera

Albert Hall: Dom måste nog special träna på Bp igen, som dom gjorde förr. Kanska det blir bra igen i några matcher.
Kommentera

Portello: Usch vad less jag blir, man hade ju hunnit vänja sig med att det gick så bra. PP gick bra, bp gick bra, målvaktsspelet var bra, målskyttet var bra och inte minst skadorna var få. Nu börjar man känna igen sig igen.
Kommentera

lizzard:

17- 24 i skott. Fast skottstatistiken säger inte mycket. Jag tror att i de flesta matcher som Lule spelat i höst har det lag som vunnit matchen INTE vunnit skotten.
Kommentera

Vivix: Kom igen nu.Ett tidigt mål så är vi med.
Kommentera

Portello: Det låter ut att vara så nära hela tiden, men nej. Varför???
Kommentera

Vivix: PP nu.Skulle sitta fint med ett mål.
Kommentera

Portello: Oj då, Domarn har tydligen respekt för Mäntylä. Nu 4 min på oss nu ska vi ha ett mål.
Kommentera

Vivix: Dom verkar inte så glada på domaren
Kommentera

alfnisse: Tror inte jag heller hade varit det faktiskt:)
Kommentera

Vivix: Och nu håller vi på att släppa in ett mål i PP. Inte bra...
Kommentera

Vivix: nu är det dags att sätta en puck i rätt mål
Kommentera

Äh, nu loggar jag ut och kollar lite på matchen mellan LHC-Hv 71.
Blir så less när vi inte kan vinna borta.
Kommentera

Portello: Missconduct på Wallin åxå, väldigt väldigt onödigt.
Kommentera

lizzard:

Trejde raka bortamatchen som slutar 2-4. Däremellan har det klämts in en hemmamatch som slutat 3-4.

Men 14 mål i Gävle! När gjordes det senast 14 mål i en elitseriemach?
Kommentera

Albert Hall:

Trodde knappt det var sant när man såg målen plinga upp på C+. Stannade alla backar hemma och dom lirade 3 mot 3 eller vad hände egentligen?
Kommentera

Albert Hall: Säg så här: Honken har väl gjort bättre matcher....
Idag släppte han allt och mer därtill. Har ju varit vägg hittills men nu kom nog ngn form av reaktion.
Kommentera

Albert Hall: Fyra raka förluster och Timrå hemma på lördag.Sedan har vi Färjestad och Modo borta. Där kan vi ju kallt räkna med noll poäng.
Ett litet förslag. Testa Rautio borta mot FBK eller Modo.Vad har vi att förlora på det?
Kommentera

Dags för denna tråd kanske. Man kan ju ha den redo, det kan ju gå bra ikväll...
Kommentera

Vivix: Viktigt att PP och BP fungerar ikväll. Skulle vara väldigt skönt om vi skulle göra första målet ikväll.

BP, nu.Se nu till att klara detta.
Kommentera

Portello: Usch vad nervöst, verkar som vi överlever detta pp i allafall. Antila verkar ju ha börjat bra.
Kommentera

Vivix: jo, det kan gå bra ikväll. Och man KAN ju faktiskt få sju rätt på Lotto tre veckor i rad... :-)
Kommentera

LL: Man måste komma ihåg att det är aldrig för sent att ge upp!:)
Kommentera

LL: Låter som att Antila och första kedjan har börjat bra.Nu fattas det bara att vi gör ett mål.
Kommentera

Portello: ska vi överhuvudtaget ha en chans ikväll så måste Antila göra en riktigt, riktigt bra match och sedan gäller det att ta vara på de lägen vi får.
Kommentera

Vivix: Det är fan mycket mer nervöst att följa matchen via datorn och webbradion än att se matchen live. Man skulle nästan behöva en stor grogg för att hålla nerverna i styr, alternativt en hel burk valium. Hjälp! Jag är skraj. Vi måste vinna.
Kommentera

Kickan: Ja, det är inte bra för nerverna. Obsut skjuter vilt hör jag, men den dj...a Hento lyckas ju vara ivägen.
Kommentera

Kickan: det är därför jag i stort sett aldrig lyssnar på radio. Så fort något av lagen anfaller så låter det som om det är värsta superjättemålchansen...
Kommentera

LL: Och Frallan slarvar enligt kommentatorerna. Skit också. 1-0 till FBK.
Kommentera

Jahapp, där kom FBK:s ledningsmål. Vi stod i alla fall emot i över tolv minuter den här gången. Ett fall framåt jämfört med de senaste matcherna.
Kommentera

LL: HURRA!!!!! 2-0 nu.Alltså, så typiskt. Varför är man inte förvånad ?
Kommentera

2-0 :-( Tack och godnatt.
Kommentera

LL: Varför? Kan man aldrig få behålla hoppet i åtminstone två perioder.
Kommentera

Vivix: Och nu blir det BP.Nu kommer väl 0-3 också...
Kommentera

Portello: det mest upprörande är väl egentligen att man inte ens blir speciellt upprörd. Man är så van vid att det alltid ser ut så här på bortaplan att det bara är ett normaltillstånd.

Och tyvärr tror jag att alltför många spelare ser det på samma sätt också.
Kommentera

...och på torsdag ska vi spela borta mot ett revanschsuget Modo som i dag kommer att få stryk mot Frölunda i Scandinavium. Ska vi gissa på 7-1 till Modo eller något i den stilen? Klarar vi oss undan tvåsiffrigt?
Kommentera

LL: Om vi inte får poäng ikväll eller på torsdag så har vi tagit ett! poäng på de sju senaste matcherna. Och med vårat bortaspel så tyder väl inte så mycket att blir mer en ett poäng. Och det mest skrämmande är att vi inte ens tar 3-poängare på hemmaplan....
Kommentera

LL: Och vi skapar knappt något i 5-3.Suck, vad leds jag blir.
Kommentera

Portello: frågan är dock om det kanske inte kan vara lika bra att vi åker på två riktiga förnedringar i dag och på torsdag. Då kanske det äntligen blir någon reaktion från klubbledningen. För där verkar det ju inte hända ett smack. I alla fall inte som syns utåt. Vi måste förstärka laget, så är det bara. Annars måste vi hoppas på att Malmö och Brynäs ska fortsätta att vara sämre än vad vi är - och det vete fan om det är så mycket att hoppas på, det.
Kommentera

LL: Jag anser att vi behöver en spelskicklig center. i dags läget har vi bara två centrar som håller måttet.Vem det är kan ni lista ut själva.

Man tycker ju att vi borde ha pengar eftersom att Öhlund inte kommer, för jag antar att han inte skulle spela gratis.

Nää, nu ska jag ta en paus från det här och lira lite Pro Evelution Soccer på X-box. Hoppas att vi har vänt matchen då jag kollar in här senare.
Kommentera

Portello: Jaa Sandström, kul. Hoppet finns ju
Kommentera

Vivix: lugn, det blir snart 3-1!
Kommentera

LL: Ja, jag vet, men man kan ju låssas i allafall.
Kommentera

Vaa??? 2-2?!? Huh? Hur gick det till? :-)
Kommentera

LL: Men vad händer nu då 2-2?? Jag tror jag svimmar. Tavla av Hento tydligen. Men det tackar vi för.
Kommentera

Vivix: Jens-Mikael kanske drog till med det klassiska citatet "grabbar, kom ihåg att de har minst lika dålig målvakt som vi!" vilket gav LHF nytt mod :-)
Kommentera

LL: Haha ja omöjligt är det inte. Något måste ju i alla fall ha gjorts. Bra pp i alla fall låter det som. Phu, vilken mardröm, men inte vinner vi inte.
Kommentera

LL: Viljan och den rätta inställningen verkar då inte fattas idag. Hittills alltså. Halva matchen återstår ju att spela så än är det inte för sent att ge upp.
Kommentera

Kickan: lugn, det går snart åt helvete igen... ;-)

Fast om inställningen ser ut att vara bra så låter det i alla fall positivt. Det är faktiskt helt ok att torska bara man har gett allt och försökt allt man kan. Det enda jag egentligen kräver är att alla spelare ska ha inställningen att ge allt i 60 minuter plus eventuell förlängning. Förlorar man ska man ändå kunna se sig själv i spegeln och veta att man har gjort allt man kan.

Från tv-sändningen av VF-Modo kan meddelas att VF spelar power play mer eller mindre hela tiden - oavsett hur många spelare lagen har på banan... fast nu får Modo spela fem mot fyra så då blir det kanske lite jämnare.
Kommentera

Oj, Emil Lundberg får 2+2 för roughing - det kan inte vara ofta han åker ut överhuvudtaget?
Kommentera

« · 444972 · »