Luleå HF

116755 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 447444 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Vivix:

Bra Vivix! En pessimist blir mer sällan besviken och oftare positivt överraskad.

Jag är tex ganska positvit överraskad idag. Att göra tre mål på bortaplan och bara förlora med två är mycket bättre än jag hade väntat mig.
Kommentera

Vivix: Fast det är inte någe skojsigt att vara pessimist, tror jag. Mina pessimistanfall brukar gå över rätt snabbt. Efter en kvart tror jag att det blir SM-guld igen : ) Eller i vart fall att allt skall ordna sig.

Det finns folk som tror att jag inte kan bli sur och att jag aldrig någonsin har varit riktigt förbannad. De människorna känner mig inte, för de som känner mig vet att jag kan bli rent djävulskt förbannad. Däremot går jag aldrig omkring och är sur och grinig någon längre tid utan eploderar snarare direkt och är glad igen en kort stund senare.
Kommentera

Albert Hall: Jaja det var ju väntat detta. Att man aldrig lär sig. Man skall aldrig hoppas. Nu ska jag börja ett nytt liv som pessimist.
Kommentera

Albert Hall: Jävla trist. MooDoo har kvitterat. Blä.
Kommentera

Vivix: Williams.

Nä, nu ska jag iväg och spela rinkbandy. Vi kommer garanterat att göra mer än två mål! :-)
Kommentera

Vivix:

Justin Williams.
Kommentera

Kickan: har stängt ner radion, vem satte straffen?
Kommentera

Albert Hall: Världsrekord! Nu blire ÄssÄmGluuuud.
Kommentera

5-3 låter inte lika hopplöst. Ja, hopplöst nog för att inte räcka till förstås, men bättre än 5-2.
Kommentera

Kickan:

Vafan! Tre gjorda på bortaplan!
Kommentera

Vivix: Visst gör det?

*bryter ihop*

Jävla skönt, jag har brytit ihop.

Fan vad uppgiven jag känner mig. Fast nu fick vi straff så vi kanske kan komma igen och putsa till nuffrorna iaf.
Kommentera

Vivix:

...och där kom femman i tom kasse.
Kommentera

Kickan: Bryta ihop, vad skönt det låter, tror jag ska göra det.
Kommentera

LL: Nej, jag skulle aldrig acceptera på att LHF blir pissade på av Floppagänget. Huga.

Nu bryter vi ihop och kommer igen. Jag menar, någon gång måste vi ju komma igen. Det är dags nu.
Kommentera

Hälge: Okej. Hoppas att någon av dem kan fixa det. Alla plank behöver en Savage.

...och det där med fixa är nog inte riktigt LHF:s grej. Ja, fixa förluster har vi ju varit bra på den senaste tiden, men annars fixas det rätt dåligt just nu. *griiiina*
Kommentera

LL: Efter lite undersökningar har jag nu kommit fram till att Sandström gjorde 1 mål och 10 assist förra säsongen. Så nu har han redan gjort lika många mål som förra året. Kan han inte passa på att dubbla dem också.
Kommentera

Albert Hall: Och där stängde pölsan matchen i kaffekvarnen. 3-1 Micke Wahlberg och obra så in i norden för Lulää...
Kommentera

På alla bortamatcher den här säsongen har LHF vid ETT (1) enda tillfälle lyckats göra mer än två mål - och det var också den enda gången vi vann. Ja, enda gången vi ens tog poäng till och med.

6-2 mot Modo, 5-2 mot Mora, 5-2 mot MIF, 3-2 mot TIK, 4-2 mot SSK, 4-2 mot VF, just nu 4-2 till FBK... nu inser jag till och med att om jag inte har glömt någon match i hastihgeten så har vi alltså gjort exakt två mål i alla bortamatcher utom en!
Kommentera

LL:

Ja det blev det. Jag ville likt Bagdad Bob försköna lite.
Kommentera

Albert Hall: blev det inte 5-2 till MIF?
Kommentera

LL:

Dom tre senaste borta har sluta just 4-2 till hemmalaget. Vågar man hoppas att det inte blir mer ikväll heller?
Kommentera

Vivix: Jaha då var det väl dessvärre rullgardinen ner å go´natt då för ikväll.

Tappert kämpat Lulää. Jag sänder en tanke till Norrbotten ikväll.
Kommentera

Jamen vad satan, 4-2 också... :-(((
Kommentera

LL: Jaha då vad det över igen. Jag orkar inte med det här.
Kommentera

Patrik Tano fick mycket skit och var väl inte världens bästa spelare, men faktum är att sedan han försvann har vi varit rätt usla i numerära underlägen. Vi saknar en riktig utvisningsdödare.
Kommentera

ernie eagle: Neeeeeeeeeeeej det är inte sant kaffebönorna har gjort 3-2 på Älsklingarna. Varför?
Det är var ju inge kul...
Ni kan väl få ta några på bortaplan i allafall...suck
Kommentera

LL: (alternativt att lära oss att spela box play...)
Kommentera

Fan också, vi MÅSTE sluta dra på oss så många utvisningar!!!
Kommentera

Petra: japp, Luleitiska är inte alltid ett helt enkelt språk!
Kommentera

ernie eagle: Faaaaaaaaaan oxå nu gjorde MooDooisterna en reducering till 2-1 i Scandinavium mot Blixtlåset....
Kommentera

ernie eagle: Tur det fanns en liten fin ordlista till detta inlägg:))
Kommentera

Hälge: 2-0 till pölsan mot Linkping. Obra för Lule, men bra för Gläfsers som om detta står sig ikväll vid en vinst imorrn mot Luggen får en liten behaglig lucka...
Kommentera

Kickan: nåja, på torsdag är det våran tur att bli pissade på i direktsänd tv från Kempehallen så glädjen kanske inte blir så långvarig...
Kommentera

Kickan: Hör efter med Marcus eller 250kg.
Kommentera

Kickan: hmm, jag vet inte riktigt. Det borde väl vara någon av de som har tillgång till hela HS-databasen och kan gå in och pilla där. Jag ska se om jag kan hitta någon han kan kontakta.
Kommentera

Kickan: Jag är väldigt benägen att hålla med dig:)))...
Kommentera

Albert Hall: Ja, tredje perioden börjar säkert med två utvisningar för oss, så det blir jämnt i statistiken det vill säga... Suck...
Kommentera

LL: Hehe. Staaaaaackars MooDoo. Not : )

*jag älskar när det går dåligt för MooDoo. Mycket bättre än julafton*
Kommentera

2-2 efter två perrar är ju mycket bättre än man vågat hoppas på. Detta blir nog en ganska hedesam förlust till sist. Kan man ju hoppas i alla fall.
Kommentera

LL: Så är det nog, appselut. Eller så är han Hentos tidigare okända men numera ökända brorsa : )

Savage har råkat ut för något slags moment 22 här på HS. Han reggade ju Simonsnicket, men bad att få det avreggat efter bara ett par inlägg, vilket han också fick. Fast sedan när han skulle regga om sig som sig själv fick han svaret att mailadressen redan var upptagen av det avreggade Lugganicket, vilket den inte borde ha varit då Lugganicket ju inte längre fanns. Vem på HS kan hjälpa honom att befria mailadressen från den ofrivilliga Luggasammankopplingen?
Kommentera

nappen: jo, Emil får jobba hårt för att komma ikapp i den statistiken :-)
Kommentera

Antila har 93,3% efter två perioder - på den nivån måste han nog ligga i mer eller mindre varje match om vi ska kunna nå slutspel.
Kommentera

LL: " Oj, Emil Lundberg får 2+2 för roughing - det kan inte vara ofta han åker ut överhuvudtaget?"

Emils statistik i Luleå HF:s a-lag innan kvällens match:
GP PIM
109 26

Och Bulan....
GP PIM
637 1040

Vilken skillnad. :)
Kommentera

För övrigt kan jag meddela att VF pissar på Modo i direktsänd tv. Hade bara inte VF skjutit så illa så hade det kunnat stå 6-0 vid det här laget, men det är än så länge bara 2-0. Modo har knappt haft en målchans på snart två perioder.
Kommentera

LL: Har ingen aning, men det kan i alla fall inte varit så många. Tycker dock att han är en av våra bättre backar, gör sällan direkt dåligt ifrån sig.
Kommentera

Kickan: eller så önskar han bara att han vore av det finaste av ursprung, så han hoppas att genom att uttala warulfvanamn på norrbottniskt vis så ska han bli lite mer norrbottnisk :-)
Kommentera

Förrexten uttalar han fler namn än så som vore han Norrbottning. Kanske har han bott här?
Kommentera

Vivix: gjorde Sandström något mål alls förra säsongen? Kanske kan ett mål få honom att lyfta sitt spel igen? Han är ju kapabel till ett näst intill landslagsmässigt spel när han får till det, men han har haft det tungt ganska länge nu.

Skit också, Brynäs tog just ledningen mot Linkping. Det var obra.
Kommentera

LL: En av kommentatorerna uttalar Nordström som om han vore Norrbottning och inte Warulfv. Det känns tryggt. Mer hemma liksom.
Kommentera

LL: Fuck. BP nu. Inte vad man önskar direkt med våran BP-statistik.

Kompensation enligt webradion.
Kommentera

« · 447444 · »