Luleå HF

116755 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 447444 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Vivix:

Bra Vivix! En pessimist blir mer sällan besviken och oftare positivt överraskad.

Jag är tex ganska positvit överraskad idag. Att göra tre mål på bortaplan och bara förlora med två är mycket bättre än jag hade väntat mig.
Kommentera

Kickan: Nej, misstänker att jag åter igen vaknar upp i morgon med tanken, på Torsdag vinner vi säkert. Jag lär mig nog aldrig är jag rädd.:)
Kommentera

Albert Hall: Du har nog rätt i det, jag ska göra ett verkligt försök. Men det går nog åt h-vete det också. (se där, börjar redan arta mig)
Kommentera

Vivix:

På torsdag är det ju naturligtvis bara att glömma poäng.

På lördag spelar vi dock en otroligt viktig match, Mora hemma. Förlust där och kvalseriespöket har oss i ett järngrepp.
Kommentera

Albert Hall: Kollade inte så noga på Hockeykväll, men sa de inte att de skulle fråga Jesse så dök Micke upp?
Kommentera

Vivix:

Du är på rätt väg. Du är så pessimistisk att du inte ens tror att det kan gå att bli pessimistisk... ;-)
Kommentera

nappen:

Jag tänkte inte på det.
Kommentera

nappen: Jo, så var det.
Kommentera

Albert Hall: Det jobbiga med alla dessa förluster är dagen efter. Man måste undvika att läsa alla tidningar och arbetskollegor som inte har förstånd nog att kolla upp hur det gick utan har den enorma fräckheten att fråga hur det gick med hockyn igår.

Nä, som sagt det är aldrig för sent att ge upp så nu gör jag det.
Kommentera

Det verkar bli ett mode det här med att ta ut målvakten i sudden, ikväll gjorde Modo det, i helgen var det ju Lule. Snart ska ni se att det inträffar att BÅDA lagen tar ut målvakten samtidigt. Varför inte, det delas i alla fall ut tre poäng i matchen. Kan bli kul att kolla och lite mindre lotteri än straffar i alla fall...
Kommentera

Vivix: Det är rätt skönt att vara optimist ändå. Tror man att det ska gå bra så går det bra, åtminstone om "gå bra" hänger på en själv. Det är i alla fall min erfarenhet och hittills har det ju gått bra. Alltså borde jag få spela så ordnar det sig nog : )

Ibland tror hjag att jag är på gränsen till galen pga min optimistiska inställning till allt. Fast det gör inget om jag de facto är galen. Dårar verkar ofta vara lyckliga. Åtminstone går många omkring och garvar för sig själva till synes helt omotiverat.
Kommentera

Vivix: Folk fattar inte hur mycket man lider och att man måste få lida ifred dagen efter en förlust. De tror att de uttrycker sin sympati medan de i själva verket vrider om kniven ett varv till.
Kommentera

Det där sista skulle nästan platsa bland mikes ångestladdade kommentarer inser jag nu.
Kommentera

Kickan: Jag lovar att inte vrida kniven i ryggen på dig. Jag lovar! Det skall bli intressant att se hur Modo skall lyckas betvinga Luleå den här gången. David lyckades ju få in en fullträff på Goliat en gång i tiden så varför inte. Modo har en liten chans för pucken är rund och isen är hal.
Kommentera

NuMo: Jag är faktiskt inte ett dugg orolig för att du ska vrida om någon kniv. Vi vinner ju, såklart. Eller nåt.

Blir det "eller nåt/not" så ska jag undvika alla som kan tänkas prata om det däringa eller nåt/not - vilket är de flesta - tills vi börjar att inte eller nåt/not igen.

Den tid jag får över genom att undvika att umgås med folk som kan tänkas prata om eller nåt/not kommer jag att använda till att fortsätta tröstshoppa.

Haha, min sambo är chockskadad. Han råkade se prislapparna på några av dagens tröstinköp.
Kommentera

Kickan: 19 stycken replicatröjor med #19 för 499:- stycket????
Kommentera

Kickan: Jag har ju sagt åt dig att du inte ska köpa defibrillatorer på överskottsbolaget...
Och framförallt inte omfamna honom samtidigt som du håller i "paddlarna"
Kommentera

Frisco: De får betala mig MINST 499 kr/styck för att jag skall ta emot en enda. Egentligen mycket mer än så eftersom det krävs minst 300 000 kr/tröja för att gottgöra mig för det psykiska lidande jag skulle drabbas av genom att ha en sådan tröja i min ägo. Ungefär som att ha en MooDootröja ; )
Kommentera

Kickan: Kunde inte låta bli att lägga ut en bild på din sambo

[bild]www.alfons.se/bilder/per_mallgan.gif[/bild]
Kommentera

Mmhmm, 65selander:
Går upp ett ljus från gårdagskvällens paneldebatt i Caféet.
Kommentera

65selander: Aha, spännande. Men bor inte han i Bjästa?
Kommentera

Usch, jag trodde jag satt och skrev i den tråden. Vet inte vad man gör längre..
Kommentera

Renberg verkar verkligen ha kommit igång; ett mål till redan idag. Verkar ha vänt ordentligt för honom...
Kommentera

Dysso: Ajaj,Rönnqvist spelar visst inte nu i andra.Han får inte vara skadad. 2-2 Williams. Nu gäller det att vi kan ta ledningen också.
Kommentera

Shit, BP nu.Måtte vi klara det här.Vårat BP-spel har inte imponerat på sistone.
Kommentera

Vivix: det var Justin Williams om du menar borta mot fbk
Kommentera

Ja det är väl dax då igen.
Det är lite tomt här, alla bänkade framför canal + antar jag.
Kommentera

Hoppsan, hur det än går i matchen så har vi i alla fall gjort ett snyggt mål och det var dessutom gamle Ågi som gjorde det. Man får ta vara på de få glädjeämnen som finns :-)
Kommentera

Vivix: Ja tack och lov för vårt PP. Här får man sitta och dilla med sig själv.
Kommentera

Vivix: nejdå, du behöver inte vara ensam. Jag är här också. Fast jag hinner inte se hela matchen - måste åka iväg hemifrån vid ca 21...

Skit också, nu åkte JJ ut. Såg förresten att Sagge fick spela för en liten stund sedan. Ska bli intressant att se hur han klarar sig.
Kommentera

LL: Antila har börjat bra låter det som. Nervöst med bp. Det är lika dåligt som pp är bra.

Vad är det för fel med Wallin?
Kommentera

LL: ...och där kom ett första svar - Sagge hängde inte riktigt med Huselius och åkte ut. Fast det är klart, det är väl inte så många som hänger med Huselius när han får till det.
Kommentera

Vivix: tyckte att de sade något om att det var nacken som krånglar för Wallin. Inte helt säker, dock.
Kommentera

Ca 12 minuter spelade. LHC skapade i stort sett ingenting under Sagges utvisning. Mycket bra spel av Luleå i numerärt underläge. Det är man inte van vid!
Kommentera

LL: På senare tid har inget varit som man är van vid. Vi vinner mot modo borta, men förlorar hemma. Vi spelar bäst i PP och sämst i bp osv, det är som att allt är tvärt emot vad det brukar vara.
Kommentera

Vivix: ja, det är lite uppochnervända världen den här vintern. Vi har i flera år varit bra bakåt och dåliga framåt, men i år är vi dåliga bakåt och faktiskt ganska bra framåt.

0-1 efter den första perioden. En ganska bra period av Luleå. Fan, det här laget har ändå potential - kunde de bara ha den här inställningen hela tiden skulle vi inte behöva torska mot Brynäs på hemmaplan och MIF och SSK på bortaplan.

Dock spelar vi tvättäkta grishockey, det ska vi inte förneka. Vi spelar som Modo gjorde för ett par år sedan med fyra man på egen blå och sedan en libero där bakom. Men vi har nog inte mycket val i det här läget. Dock måste vi få till fler anfall för annars kommer det aldrig att hålla.
Kommentera

LL: Efter förra hemma matchen, som faktiskt är det mest bedrövliga i matchväg jag sett, så kan det i allafall bara bli bättre. Jag struntar just nu i vilken sorts hockey som spelas bara det visas lite vilja och ger resultat, för som sagt har vi inget val.
Kommentera

Sagge hänger tyvärr inte med. Han måste förbättra skridskoåkningen för att kunna hålla i elitserien. Nu åkte han ut igen efter att själv ha ställt till det i egen zon.
Kommentera

Luleå klarade utvisningen. LHC spelar inget vidare spel i numerärt överläge hittills, samtidigt som Luleå även denna gång spelar ganska bra försvarsspel. Men vi MÅSTE komma ur egen zon någon gång - stundtals ser det nästan ut som om vi spelar på att hålla 0-1...
Kommentera

Vi saknar Rönnken något OERHÖRT, den saken är klar.
Kommentera

LL: ajaj, tycker att det låter som att lhc trycker på rätt bra nu. Det är bara att inse att man snart få ge upp och skaffa canal +. Det finns inget värre än att sitta och lyssna, satan där kom det.
Kommentera

Jahapp, där kom 1-1, och jag måste återigen säga att det är Sagge som ställer till det och det är dessutom hans spelare som helt ostört får åka in och smälla in kvitteringen.

Nej, Sagge får åka hem och träna på skridskoåkning.
Kommentera

LL: Har du någon anin om hur länge vi får klara oss utan Rönnqvist?
Kommentera

Vivix: tyvärr inte.
Kommentera

Gissa vem som åker ut igen efter att inte ha hunnit med sin forward i en spelvändning? Just det, Sagge :-(
Kommentera

LL: nähäpp, de tog Koch i stället?!?
Kommentera

LL: Låter inte som att detta är sagges bästa match. Även om han var oskyldig just denna gång.
Kommentera

Vivix: en som däremot har varit riktigt bra är Mäntylä.

20-6 i skott efter halva matchen - vi har haft ett skott på mål i den andra perioden, och det var en halvlam backhand av Ledin numerärt underläge... defensivt spelar man ganska bra ändå, men det blir i stort sett inga anfall överhuvudtaget.
Kommentera

PP för Luleå nu, Williams fick ett halvhyfsat läge som med lite tur hade kunnat ge 1-2.
Kommentera

LL: Tycker att det låter som att vi har enorma problem i uppspelen. Vi tappar pucken direkt vi kommer över blå.
Kommentera

« · 447444 · »