Luleå HF

116754 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 518042 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Helt rätt stå på dig. Men bjud upp till en riktig j-la tuff match på torsdag och vinner Luleå så kan spekulationerna sätta igång. Bara det blir en bra match.
Kommentera

Frisco:

Heter det inte buller i pluralis?
Kommentera

Chief:

Det har du ju faktiskt rätt i! Om VF blir svenska mästare kommer LHF att rankas högst av de lag som åkte ut i kvarten. Åtminstone kommer jag att göra det.

Heja Frölunda!
Kommentera

Albert Hall: På torsdag ska motsåndarna få se på andra bulla. Eller också nästa säsong.
Kommentera

Albert Hall: Ja, men mot Djurgården av alla jävla lag.

Ni förlorar ju iaf mot de blivande mästarna...
Kommentera

Paddan och Chief:

Ni ska fan inte klaga, ni ligger ju under med bara 2-1 i matcher. Jävla lyxproblem.
Kommentera

Albert Hall: Jäklar vad positiv du var då, det kommer ju att regna småspik och drivisen kommer att dra fram över land, dessutom kommer det att bli kollektivt spöstraff och Göran Persson kommer att införa en skatt på inandningsluft.
Kommentera

Albert Hall: Det känns skönt att du finns när det gör ont inuti. Du har precis rätt inställning och tar ditt neggande seriöst. Precis vad jag behöver.

Regnar det inte blir vi väl fästingbitna och får borrelia...
Kommentera

Chief:

Äh, det kommer ändå bara att regna och blåsa hela sommarjäveln.
Kommentera

Albert Hall: Du och jag och den stilla sommaren, Albert, du och jag...
Kommentera

Frölunda är för bra.
Henke Lundkvist är för jävla bra.
Vi kämpar bra, vinner skotten i alla tre perioderna, men saknar spetskompetense framåt som Frölunda har.
Vi är även för tunna bakåt när vi för kvällen saknar våra två kanske bästa backar.

Nu gäller det bara att gå ut och jävlas lite i den sista matchen också.
Sen är det sommarlov.
Kommentera

LL: Jag hoppas varje år men tyvärr.
Luleås budget kommer inte att räcka till Guld dom närmaste åren i vart fall.
Jag hade ett hopp att dom i alla fall skulle komma till semi, men lotten föll på Frölunda, då kändes det kört.
men utslagen i semi nästa år, då är jag nöjd! allt annat är en bonus.
Kommentera

Vem ska man nu heja på för man måste ju ha nån favorit,eller? Har tidigare tyckt bra om Frölunda men det har liksom gått över under slutspelet. Beror nog på vem dom möter i nästa omgång.

Djurgården och Färjestad vann, fy fan allt åt helvete i dag.
Kommentera

kalle_75: vägen mot SM-guld tog inte alls slut. Även om det inte blir guld i år så fortsätter vår vandring. Kanske kommer vi aldrig fram till målet, kanske blir det nästa år eller om fem år - men vi vandrar oförtrutet vidare på den här vägen :-)
Kommentera

Lhf.s väg mot SM-guldet?
I dag tog den slut.

Kul att inte behöva kritisera domaren som faktiskt dömde lite för Luleå.

men en klen tröst i alla fall är att skattmasen får inga 900.000 tusen för Justin Williams, en anledning att vara lite glad.
Föresten skit i sista matchen och spara lite pengar till nästa år.

Tack och hej för i år.
Kommentera

Leksand4Life: ja, Henke höll också nollan som du trodde. Frölunda är för bra för oss just nu, det är inte svårare än så.
Kommentera

LL: Fast jag måste säga att jag tycker att Luleå borde fått 1-2 mål men Henke är skit vass idag tror han håller 0:an idag
Kommentera

LL: mm vad tog det 43 sec? det ser inte mkt bättre ut nu när det står 0-3 Affe 2 mål
Kommentera

Jahaja, den här gången tog det inte ens en minut att bjuda på 0-1... varför är vi så ofta sega i matchupptakten?
Kommentera

Med en dåres envisenhet var det! Nu ska rätt tråd fram. Ikväll SKA vi fan vinna. Jag ger inte upp.

Och som vanligt:
Baka Karoliina, baka!
Kommentera

Lövva: DU är en hora! men ändå inte..torde väl vara samma innebörd:-)
Kommentera

Lövva: Dom tolkar väl det som att Obsut säger detta till linjedomaren och dom vill ju alltid överbeskydda sina egna.
Kommentera

mok: Jo, för att en match till skall kännas befogad så tycker jag Diciplinnämnden ska vara helt bombsäkra på vad som egentligen skedde, och sas. Å onekligen så är dom inte det.
Kommentera

Lövva: Svårt att säga nått om Obsut incidenten eftersom man inte vet vad han sade till vem men det kan ju tolkas på flera sätt helt klart. Kanske lite att ta i med ytterligare en match i vilket fall som helst.
Kommentera

mok: Läste föresten vad Micke Andersson sa om Obsut incidenten. "I´m going to knock you out" menade Micke att han syftade på Frölunda spelaren som stod å pumpade slag på Per Ledin när Pelle var fast hållen. Låter ganska trovärdigt att Obsut skulle säga så till en Frölundait. Å stridens hetta måste man väl ändå tillåta sådana verbala uttåg?

Det andra Micke påpekade var ju att ordet Fuck är ett ord som används mycket borta i NHL å behöver ju inte alltid åtsyfta på något negativt. Jag vet själv att Obsut är en spelare som använder ordet Fuck i nästintill varenda mening. Han hade bland annat åkt fram till Ryhed en match å sagt: "Fuck, you are the fucking best fucking reff in the whole fucking league". Litet ordföråd? kan hända...men det visar ju samtidgt att Obsut använder ordet fuck OFTA
Kommentera

Lövva: Jo där e jag helt med dej. Tycker inte alls om Sourays spelstil. Lite roligt när Salo säger att han inte vågar spela så i NHL :) Han försöker la leka tuff killen när dom tuffaste inte finns här. Stackars liten
Kommentera

mok: Det är ju bra att någon sätter sig mot Souray! Han kan spela smutsigt många gånger å kostar sig väldigt ofta på ett "cheap shot". Typ dra in en höger på målvakten etc
Kommentera

Lövva: Tyckewr bara detta som Salo säger känns otroligt barnsligt, hade han inget mer att komma med där. Men alltid kul med lite ordkrig.

Är jag dålig så är det väl just det man kan säga om honom, säger Salo.
Kommentera

Linkan: Det var många år sen jag hyllade Tommy Salo senast, men nu så ska grabben få en lite hyllning av mig! Se länk!

Kommentarer överflödiga!!!
FjantSouray!
Kommentera

Linkan: Jo kan Luleå koncentrera sej mer på hockey så kan det bli mer intressant än vad det vart tidigare måste jag säga.
Kommentera

mok: Ja han påstår ju det själv sen om det är sant eller inte det skiter jag i! Hoppas nu bara att Ledin håller sig till det han ska göra spela hockey!! tufft och på gränsen men inte över den som han gjorde sist mot Sami Salo, det var inte snyggt!
Kommentera

Linkan: Allt enligt Ledin själv.... låter som en mycket säker källa. When te going gets tuugh the tough gets going som man säger...
Kommentera

mok: Det var Påhlsson som tog strypgrepp på Ledin, allt enligt Ledin själv!
Kommentera

mok: Letar fel? Varför då? För att man påpekar saker även mot Frölunda spelare? Eller för att man påpekar saker som ej tar upps i diciplinnämnden?

Det har du rätt i. Man blir nästintill aldrig avstängd för en slashing. Men visst är det konstigt? Borde det inte vara värre å slasha någon än att slå någon?
Kommentera

Lövva: Sällan man blir avstängd för en slashing måste jag säga. Isåfall skulle det inte finnas många spelare att tillgå. När 17 tog Jens Karlsson strypgrepp på Ledin??? Låter mer som du försöker finna fel som inte finns.
Kommentera

mok: Hade en Frölundait gjort samma sak hade väl åtminstone diciplinnämnden brytt sig om att kika på matchvideon vilket ej fallet var nu. Först skrev linjemannen en rapport/anmälan och händelsen, sen fick Obsut ta del av den och säga sitt. Sen fick även linjemannen kommentera vad Obsut hade sagt. Sen satte de sig ner och beslutade ett straff. De utan att kolla på självaste matchsekvensen, som finns dokumenterat på video.

Då borde ju rimligtvis Alvaara också ha avstänging att vänta för sin slashing på Bulan men det påpekar ingen. (Dock så bör ju också Mäntylä ha det efter hans slashing på Axelsson).
Eller Jens Karlsson som tog strypgrepp (!) på Per Ledin, men det snackas det ju inte heller någonting om.

Notera också att bötesbeloppet blev detsamma för Obsut som för Marcus Nilsson....4000 kr
Kommentera

Lövva: Jasså fick han en match till det var värst men tror nog att hade en Frölundait gjort likadant så hade straffet blivit samma. Inget snack om saken. Skandaler hit o skandaler dit. Om Luleå spelarna hade ägnat sin tid åt att spela hockey kanske det hade gått bättre.
Kommentera

Nog fan är det skillnad på klubb och klubb. Obsut avstängd yttligare en match. Jälvlat skandal. Hade en Frölunda spelare gjort något liknande - inte fan hade han blivit avstängd.

För övrigt så var ju gullebarnet Jonte Hedström inblandad i en liknande situation - utan en enda matchs avstänging. Nu blir det alltså totalt två matcher för Obsut. Jävlat skadnal!
Kommentera

Danne_l: Fan blandade jag in dej i det hela :) Jag skulle givetvis skrivit albert Hall :)
Kommentera

mok:

Vadå "till skillnad från Danne"?

Jag har inte skrivit att jag inte tyckte det var mål. Det var korrekt dömt, från min plats såg man inte ens den misstänkta sparken:)
Kommentera

mok: Tack för det. Kändes inte riktigt som att Bulan hade fötterna under kontroll när han åkte in i buren. :-)
Kommentera

Bo_Beast: Råbjer signalerade för utvisning på Frölundaiten, interference. Dock signalerade linjedomaren för mål därför tog det lite tid innan mål dömdes då dom disskuterade detta. Ingen kamera användes eller som det tidigare sagts får användas i detta läge. Till skillnad från Danne tycker jag det var klockrent mål. Inget att disskutera. Bulan blev fälld och kan knappast klandras för att han får den på skridskon. Sparkrörelse? Knappast. Blev förbannasd på alla dom som buade i scandinavium för detta.... hur e det med regelkunnandet?
Kommentera

Albert Hall o Danne_l: Tack för reglerna. Såg inte att han kollade i kameran men läste detta nånstans.

Nåväl, det spelar ju ingen roll nu men är lite kul att veta.

Kommentera

Bo_Beast:

Han kollade inte kameran igår utan han diskuterade bara läget med sina linjemän - framför båset.
Kommentera

Bo_Beast:

Egentligen har domaren inte rätt att ta till videobedömning i något av de två fallen du nämner! Däremot har han rätt att ta till videon för att bedöma om pucken spekades i mål eller inte.

Jag citerar från regel 330:

Följande situationer är sådana som kan videobedömas av videomåldomaren:

- pucken över mållinjen
- pucken i mål innan målburen blev flyttad
- pucken i mål innan eller efter speltiden utgått
- pucken dirigerad i mål med hand eller sparkad i mål
- pucken reflekterad i mål av funktionär
- pucken spelas i mål med hög klubba ovanför målribban av en anfallande spelare
- fastställa den korrekta tiden på den officiella klockan

Enligt reglerna så har domaren alltså inte rätt att ta till videogranskning för offside i målgården vilken ju var fallet i båda dom fall som det nu påstås var orsaken till att videogranskning inte togs till respektive togs till. Jag gissar att Rädbjär igår faktiskt granskade spark eller inte. Alternativt om målburen var flyttat innan pucken ramlade in. Ett tredje alternativ kan ju faktiskt vara (hemska tanke) att han inte kan reglerna.

Calle Johansson på C+ tyckte i alla fall att det var solklart mål, själv är jag mer tveksam. Jag hade dömt bort det. Fast sparkegeln är jävligt luddig.
Kommentera

Vet någon varför Rådbjer använde kamera igår för att kolla om pucken eller Bulan var först in i målgården?

I fredags kollade han ingenting när han bedömde att Holmström var i målgården......

Konsekvent...icke

Kommentera

Lövva: Det missade jag isåfall men han kanske inte vart informerad? Tycker inte han görs sej pinsam där om så är fallet.
Kommentera

Lövva: Inte jag heller!! Det är så tråkigt, för Luleå som lag gjorde en kanonmatch i GBG och om laget skall gå till semifinal duger inte detta. Eller hur???
Kommentera

rullis: Jag har förstår fortfarande inte vad han blev så upprörd över? Det var ju en solklar hakning å det måste han ju varit medveten om. Begrep faktiskt ingenting i ärlighetens namn
Kommentera

mok: Han får matchstraff men vägrar acceptera det så han sätter sig på Frölunda bänken, istället för att åka ut till omklädningsrummet, som så börs efter ett matchstraff
Kommentera

« · 518042 · »