Luleå HF

116753 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 603335 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Chief: ja, det kan vara läge för den här tråden igen kanske - även om vägen till guldet känns ganska lång än så länge :-)

2-0 känns bra så här långt. Men det är två perioder kvar... lite nervös är man allt.
Kommentera

Chief: Och Renberg gör 2-0 dessutom. Bara en sån sak.
Kommentera

Jag tycker väl nästan att det är dags att damma av en gammal favorit åt lulingarna. När ni nyss tagit ledningen mot Modo menar jag.
Kommentera

LL: Precis, och just därför så börjar alltid i regel tabellen avslöja sanningar innan omgång 10. Den formar sig för beakting för vad som komma skall.
Kommentera

man går ju på rosa moln i dag så starkt av våra gubbar att ta fbk borta nu vågar man hoppas topp 6 :))
rautio 4ever
Kommentera

Lövva: "man kan inte kika på tabellen föränn omgång 10"

Dock är det så att kikar man på tabellen efter tio omgångar, så är den nästan alltid i stort sett oförändrad efter 50. De lag som ligger på slutspelsplats då går i allmänhet också till slutspelsplats. Jag gjorde i vintras en genomgång av de senaste tio säsongerna tror jag det var, där jag kollade på tabellen efter tio och efter femtio omgångar. De flesta säsongerna var det samma åtta lag överst efter tio som efter femtio omgångar, och minns jag rätt (jag har inte sammanställningen framför mig) så var det inte under någon säsong mer än ett lag som klarade att klättra upp på en slutgiltig slutspelsplats under de 40 sista omgångarna. Få lag klättrade dessutom mer än två placeringar på de matcherna.
Kommentera

Albert Hall: Eftersom han inte gjorde poäng idag måste han ju naturligtvis kompencera det på torsdag - med ränta! Minst två plus två på torsdag. Annars får han ta sitt pick å pack å dra!
Kommentera

Portello:

Nja, jag tycker vi ska ta det lugnt med sågningen. Ett tag. Fast nog såg det klantigt ut när han missade friläget. Undrar om det var med avsikt? Han får en chans till, men om han inte gör poäng på torsdag så är det absolut dags. Alla problem löses ju lämpligen genom sparkning.
Kommentera

Chief: Om man har gjort fyra pinnar på två matcher och sedan gör noll så är det en stor fet skandal.Rätta mig om jag har fel.
Kommentera

Portello: Hm, anar jag här en ironisk underton riktad åt det timråitiska hållet?
Kommentera

Lövva: Kul att vår förstakedja fick producera idag.Renberg 2+1 är bra.Men dock inga poäng av Nordqvist.

Bartecko poänglös idag.Sparka honom!
Kommentera

Portello: Haha, ja det är fanimej otroligt. Kan inte låta bli att kopiera från Savages inlägg. Lysande statistik tamejfan. Inte ens 93-94 när dom var usla och spelade allsvenskt efter jul lyckades vi vinna.

92/93 8-3 0 pinnar
92/93 7-3 0 pinnar

93/94 8-2 0 pinnar

94/95 5-3 0 pinnar
94/95 3-3 1 pinne

95/96 5-2 0 pinnar
95/96 5-2 0 pinnar

96/97 2-1 0 pinnar
96/97 2-1 0 pinnar

97/98 3-2 0 pinnar
97/98 5-4 0 pinnar

98/99 3-2 0 pinnar
98/99 2-2 1 pinne

99/00 3-2 0 pinnar
99/00 6-3 0 pinnar

00/01 3-2 0 pinnar
00/01 4-3 1 pinne (sudd)

01/02 2-1 0 pinnar
01/02 3-2 0 pinnar

02/03 3-4 2 pinnar (Petter på straff!)
02/03 4-2 0 pinnar

03/04 3-1 0 pinnar
03/04 4-2 0 pinnar

04/05 5-3 0 pinnar
04/05 4-2 0 pinnar
Kommentera

Huge: Kolla in länken.Senast vi vann borta mot FBK var 4902 daar sedan...
Och då talar vi om i grundserien som sagt var.
Kommentera

Grymt skönt! Nu är det bara å ladda om batterierna till torsdagens drabbning mot Hiphip.

Hoppas för övrigt SSK kan vinna imorgon mot Brynäs. Mitt tips är tre ettor i omgångens tre matcher. Frölunda - DIF. Kan väl bara sluta på ett sätt (eller?). Och Modo får det nog tufft i Jönköping. Södertälje ÄR bättre än vad säsongsinledningen har visat och Brynäs brukar ha av tradition svårt på bortaplan (hmm, har för mig att ett annat ES lag brukar också ha det, ett lag som ligger ca 70 mil norr om Gävle. Vilket det är kan jag förnärvaradne inte komma på).

Nu har vi spelat fyra matcher. Två vinster, två förluster. De båda förlusterna kom mot två lag som ej har förlorat hittils iår (förutom mot oss då, Färjestad alltså). Vinsten mot Leksand kändes ganska given. En dag på jobbet helt enkelt.
Mora är ett lag som vi SKA slå. Gör vi bara vårt borde det sluta med tre poäng på torsdag. Men vars står vi i vinter? Kommer vågmästaren som blir våran värdemätare bli Brynäs? Ett Brynäs som har öppnat säsongen starkt och ligger någolunda med i tabelltoppen. Att vi är ett sämre lag än vad Linköping, Färjestad och Frölunda är känns väl ganska givet. Lika givet, även om det ska spelas om det först, är väl att vi är bättre än DIF, Mora, Leksand och Timrå. Men däremellan då. Vars ligger vi?

Vi har garanterat spetsen för att kunna vara med å slåss i den absoluta toppen. Men bredden saknas ju som bekant. Men med en ev. förstärkning så förbättras ju bredden ganska mycket vilket öppnar för nya möjlighter.

Fast jojo, "man kan inte kika på tabellen föränn omgång 10". Men säg det till ett lag som har nio raka segrar. Eller säg det till ett lag smo ahr nio raka förluster.

Lite kul känns det ju ändå med hockey ;)
Kommentera

Huge: Då tycker jag du ska kolla gammal statistik. Jag kan ha fel, men tror det inte. Fast i slutspel har vi slagit dom några gånger, bland annat i semifinalen 1996.
Kommentera

Albert Hall: Har aldrig sagt att ni vinner där jämt.
Men att dom brukar ha svårt för er på hemmaplan.
1992? Kan aldrig stämma....
Kommentera

Huge: Verkligen. Vi vinner där jämt. Senast vi vann där i serien var så sent som 1991. Eller var det rent av 1992? Om man inte räknar någon enstaka seger under pajastraffarnas förlovade tid.
Kommentera

Portello: Man skall inte underskatta traditionens makt inom idrotten.
FBK har alltid haft svårt för Luleå hemma, och det fick vi ytterligare ett bevis på idag...
Kommentera

Albert Hall: Ojoj, så grymt härligt med seger.Dessutom så är den ju otroligt oväntad.Man skulle ha spelat på Luleå, den gav väl 7 X pengarna eller nå sånt på Svenska spel.
Kommentera

En trea på bortaplan var ju inte precis vad man räknat med. Starkt jobbat! Skönt besked av Renberg också, två mål och en ass.

Skönt med en uddamålseger också som hämnd för dera här i Lule i torsdags. Den matchen tycker jag faktiskt vi borde vunnit. Ska bli kul att kolla Hockeykväll om några minuter, Ledin skulle väl specialgranskas. Fanskapet har ju hunnit göra tre mål på LHF, och då har vi bara spelat fyra omgångar...
Kommentera

LL: Vad har hänt med Frallan han e ju Luleås klart mest utvisade spelare, han brukar väl inte dra på sig så mycket utvisningar i vanliga fall.
Kommentera

Sibbe: tackar!
Kommentera

Nu ska man se hockeykväll om 10 min.
Kommentera

Det här var förresten den första fullpoängaren i seriespel i Karlstad för Luleå sedan 1992, tror jag. Eller var det till och med -91?
Kommentera

Grattis till segern! 1-1 i inbördes möten nu...
Kommentera

skellefteå_elit: Tack tack vi behöver varje poäng vi kan ta på bortaplan. Om man ser på statestiken vi haft på bortaplan de senaste säsongerna
Kommentera

Frisco: ja, det skulle väl vara Luleå då som kan släppa in en kasse på fyra sekunder... men så blev det inte, och tre MYCKET oväntade poäng kan inkasseras!
Kommentera

Snyggt jobbat LULE-imponerande!
Kommentera

LL: Ojdå 3-4 nu.. 4 sek kvar det ska väl gå ändå.
Kommentera

LL: 59.56 3 - 4 PP1 FBK 10. PRESTBERG, Pelle
Kommentera

JAAAAAAAAAAA! FY SATAN SÅ HÄRLIGT!
Kommentera

Underbart Underbart 4-2 nu är poängen bärgad.. Renberg
Kommentera

nej, Koch ut med 1,30 kvar... men EN pinne kanske vi ska kunna greja i alla fall?
Kommentera

Nu blir det jobbigt framför radion KÄMPA NU GUBBAR!!!!!
Kommentera

Yes!!!!! nu vinner vi
Kommentera

jamen vad fanken... 2-3 med mindre än två kvar?!? Ta mig jävulen!
Kommentera

Fransson har ingen höjdarkväll. 3x2 + 1x10 i syndabåset...
Kommentera

Fina procentsatser för målvakterna. 71,4 för Heino och 66,7 för Rautio. Skillnaden beror på att LHF har skjutit hela ett (1) skott mer än FBK...
Kommentera

Inget mål för något av lagen på flera minuter nu. Vad är det här för tråkhockey? :-)
Kommentera

lizzard: ja visst fasen, vi måste ju hålla oss i rätt tråd :-)
Kommentera

Dax att dra fram denna tråden första gången denna säsong.
Kommentera

rullis: Tycker personligen att han kan gnälla lite för mycket på domarn, när han tar den sidan till. Men i övrigt tycker jag han är en bra tränare. Inte allra minst för att han är ett riktigt bra fönster utåt sett för Luleå Hockey. Han är mycket verbal. Tyckte han var klockren i studion under Sweden Hockey Games. Men nog är du snäll när du skrive ratt Luleå var bra. Spelmässigt så var de väl okej, men hockey går ju ut på göra mål å där var Frölunda, återigen, överlägsna
Kommentera

Albert Hall: Tyvärr blev inte Åkerström tifot så lyckat. Däremot så kom Luleå Hockey och gnällde på LuleåFans och hotade med att fimpa allt sammarbete pga. LuleåFans har lagt upp en bakgrundsbild, där Luleå loggan är smått förändrad. Märket är detsamma men dem där "flamesen" är borta vilket Luleå Hockey tydligen har reagerat startk på. "Försvinner inte de så lägger vi ner allt sammarbete med er"

Hur fan kan man hota sina egna supporters så där? Ofattbart.
Kommentera

Lövva: Nej faktiskt inte. Han gör det väldigt sällan, relativt vissa andra tränare tycker jag i alla fall
Kommentera

rullis: Kul att du uppskattar Micke Anderson, men var du ironsikt när du skrev att han aldrig klagar på domarn? ;)
Kommentera

Lövva: Vad skall man säga, trots mina färgade ögon, så tycker jag att Luleå är grymt bra. Micke Andersson är nog den bästa tränaren i landet.

Klagar aldrig på domaren, skyller inte ifrån sig, peppar laget till stordåd. Så vem vet hur det kommer gå igentligen. Tänk om Wikegård hade haft en endaste gen av Micke.

Men som sagt, Luleå SPELAR hockey och jag hoppas på en riktig holmgång på torsdag.
Kommentera

Lövva:

Ja, Nagander var riktigt, riktigt bra. Vi sa just att det kanske var ett tronskifte vi såg. Åkerström ut - Nagander in. Kanske får vi dras med honom också i 21 år?
Kommentera

Va ska man säga? Nagander gjorde en riktigt bra match. I övrigt så måste man ju imponeras av Frölunda.Och trots denna dominans så lyckas de behålla sin ödmjukhet, vilket nog är ganska unikt!!! Tummen upp för Frölunda helt klart! Dom hedrar verkligen svensk hockey
Kommentera

Albert Hall: Buller...nja, just nu låter det bättre med butterkaka i pluralis...varför vet jag inte
Kommentera

Albert Hall: För det skulle du givetvis inte gjort annars...

Mästerlig kombination av dig för övrigt. Misär med guldkant liksom. Mästare!
Kommentera

« · 603335 · »