Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 985440 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
GävleLasse: Trodde jag inte skulle åka något mer till LA denna säsong men du har nog rätt i att det blir BIF och LHF i kvalserien. *rysa*
Kommentera

GävleLasse: Ja LHC är ett rent köpelag.
Kommentera

distanserad: I mina ögon är inte LHC mer än en uppkomling... var finns traditionen?
Kommentera

65selander: Jepp... tyvärr kan jag inte säga emot.. :) Men vi har kissat 2 ggr på er. Vi kanske ska lägga ihop totala resultatet denna säsong?
Kommentera

Metal Guru: Du är för rolig. Jag dör.
Kommentera

distanserad: Pissa och pissa vi har fortfarande den största [url=live.hockeyligan.se/livegame.php?id=99901007]strålen[/url] ;-)
Kommentera

distanserad:
Inte för att jag vill vara taskig, men jag tror att det stänker mest på dig själv. När du hanterar snablen, menar jag.
Kommentera

Metal Guru: Kul att se att du fortfarande orkar.
Kommentera

GävleLasse: Jag kissar gärna på alla andra lag. Först och främst vill jag nämligen vinna våra egna matcher. Sen kan jag ha sekundära önskningar om andra resultat, matcher och andra lag.

För att inte någon ska offra tid på att analysera sönder sig så - jag menar inte bokstavligt "kissa" eller "pissa", utan det är endast ett något pubertalt uttryck för en överkörning.
Kommentera

Hannu Neimi: För sina onödiga utv belönades han med typ 24 min speltid och mäst bland fwds. Omark tog en utv(å två andra) som domarn horribelt fick till 2+10 å han fick bara 8 min speltid.
Harju fick 12 min ... varför är dessa tränare kvar på sina poster.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Med så många 5 mot 3 chanser laget hade borde dom punkterat det hela rätt snabbt, Men jag vet fan inte vad som gick troll i afton bör allt gick på halvfart och ingen vill liksom göra något....

Jupps satt och funderade just på det under matchn hur fan kan dom ha Janne på backen men OBie, Upp med Chabi och in med Miettinen där då kan det bli åka av!!

Men dommaren och nya nivån den är pinsam att disskutera om iaf, Hälften av utv var inga utv överhuvudtaget det var ju närmast kamp + lite duttar med klubban och asap upp med armen och vips satt en för hakning på bot bänken...
man undrar stundom om dom har en plan att förstöra ES och dessa kvalitè på spelet, För som det är nu är det tamjefan ointressant att se 2 lag kämpa i BP och PP mer än 70% av en match vete fan om inte innebandy har mer kamp än hockeyn har i dagsläget!
Kommentera

Lindberg Råkkar: Chabada tar fyra onödiga utvisningar. Spelar han för laget?
Kommentera

GävleLasse:
"Har ni ingen humor härinne?"
Kommentera

GävleLasse:
Men det är hans stående replik, då han trasslat in sig i sin egen argumentation, utan att hitta tillbaks till 'gå' igen.
Kommentera

Metal Guru: Jag har svårt att se det roliga i det.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Dessvärre så tror jag att det blir Luleå och Brynäs i KS...
Kommentera

distanserad visar humor, GävleLasse:
Kommentera

Bolivar: Fyfan vilket skitlag vi är, en 1:a femma där Bartecko inte orkar jobba alls och Chabada som tar onödiga utvisningar i parti och minut.
När man tycker Larose är bäst i den trion så förstår man ju att det är åt helvete. Vi får nog se till att LHC köper loss Bartecko så fort det går för han är verkligen ingen ledare som gör ngt när det gäller.
Ta bara timeouten på slutet när 1:a linen är inne på isen och det tar 15 sek för dom att masa sig till båset för att få direktiv. Hade jag varit tränare hade jag skickat ut dom till duschen, hur kan man betee sig på det viset inför 4500 på läktaren.

Sen har vi ju våra berömda coacher, det känns bra att det tog till slute av 2:a perioden innan Sandström och Obsut blev 1:a val i PP och att lagets bästa målskytt Harju inte spelas alls i PP är fan helt jävla sjukt.
Han ska vara förste man inne i ett 5 mot 3 läge.
Trots årets hemmadomare som gav oss 10 min i 5 mot 3 så åker vi på däng.
Vårat hopp står till att Brynäs ska förlora 9 matcher till.

AVGÅ 2xROGER!!
Kommentera

distanserad: å det är väl vad du vill?

saxat från din presentation:
" För övrigt önskar jag att Luleå och Mora åker ur elitserien.
Mora för att de är så jävla tråkiga, och Luleå för att deras fåniga insnöade självgoda förening och supportrar ska få verklighetsuppfattning och ödmjukheten tillbaka genom att få harva i allsvenskan. En förening som lirar på övertid - utan chans till bonuspoäng."

Kommentera

Bolivar: Hav förtröstan. Vi pissar på Brynäs åt er.
Kommentera

Faaaan också. 2-5 i halvtom bur. Vi tappade 1 poäng emot SSK och SkAIK. 
Kommentera

Och 5 mot 3 nu. Löjligt låg nivå men Johnsson har i alla fall varit konsekvent.
Kommentera

Mycket utvisningar men Johansson är i alla fall konsekvent. Och nu 2-3. Härligt!
Kommentera

F-n också. Prestberg gör 1-3. FBK är effektiva. 2-2 vore mer rättvist!
Kommentera

Efter alla missade målchansser i 1:a satte vi i alla fall 1-2 i början av andra. Kom igen nu, vi behöver minst oavgjort!
Kommentera

Bolivar: Yes, MIK 0 poäng, SSK och SkAIK 1 poäng vardera. Nu har vi chansen att ta in något. Minst 2 poäng ikväll och jag är mycket nöjd. BIF möter LHC samtidigt som vår match.
Kommentera

Lövva: Mora förlorade och SSK-SkAIK delade på poängen, Det är bara att hoppas att ingen får bonuspoäng nu.
Kommentera

Bolivar: Jeppjepp. Blir även intressant att se kedjan med Isak, Marre och Harju
Kommentera

Lövva: Ikväll blir det Gusten i mål i alla fall.
Kommentera

PEN: Fast Lärking missar det kan det ju bli avstängning ändå. Vad som krävs att någon anmäler Widing och att diciplinnämnden finner honom skyldig men det är ju svårt då klubbarna inte få anmälla varandra längre.

Sjukt är det i alla fall. Flera spelare har denna säsong blivit avstängda för slagsmål, tacklingar som har tagit olyckligt men var ej illa menat. Den här saken som Widing gör var ju defentivt avsiktlig men självklart komma man undan med det, konstigt vore ju annars. Hur hade det sett ut om diciplinnämnden agerade rättvist.

Blir så jävla läss. Folk bli avstängda till höger och vänster för att de kramas litegrann men en spearing bakifrån är helt okej.
Kommentera

Lövva: Inte precis förvånad att han slipper det då Lärking tog på Månsson som var way off situationen, Man undrar som smått om han inte borde skaffa sig linser på knapparna så han börjar se vem som ska ut och inte chansa!!!
Kommentera

Linkan: Widing verkar klara sig från avstängning. Tala om att svensk hockey är sjukt
Kommentera

Grekland, med endast 422 licensierade a-lagsspelare gjorde idag comeback i VM samanhang efter 18 års frånvaro. Dem spelade öppningsmatchen i E-VM mot hemmanationen Bosinen. Slutsiffrorna skrev tillsist till hela 10-1 (1-0, 4-1, 5-0) till Greklands favör.
Imorgon väntar match mellan Grekland och Armenien för att sedan avslutas på söndagen med match mellan Bosnien och Armenien

Notera: Bosnien har ännu mindre a-lagsspelare. Endast 80 st. Däremot har dem 180 juniorspelare. (Kan jämföras med Sverige, 64 000 a-lagspelare och 45 000 juniorspelare)
Kommentera

Bolivar: RR = R&R
Kommentera

Lövva: Finns ju mycket att säga efter matchen igår. Vill inte heller ha Burra på isen med 30 sek kvar och PP men det kan ju vara så att man ville ha inne sin bästa tekare eftersom det var nedsläpp i anfallszon. (Larose var ju redan i duschen). Kan inte se någon annan förklaring.
Att inte Gusten fick komma in i tredje kostade oss säkert 2 poäng men RR har ju en tendens att låta någon misslyckas ordentligt innan det händer något.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lövva: har inte orkat att läsa igenom allt. omarks matchstraff kom nog igenom alla protester vid hans utvisningar. Widings tilltag är för djävligt enl mig iaf. Att det gick som det gick i matchen har med tre dåliga målisar.
Kommentera

Lindström: Njaa, tycker Luleå var bättre första halvan, Brynäs bättre andra så oavgjort känns ganska logiskt sett till 65 minuter. Men självklart borde vi stängt matchen då det stod 5-2. Men att gnälla på domaren ska man göra om sådana fula tilltag som Widing gjorde går obemärkt förbi.

Finns alltid situationer i en match man kan diskutera hit och dit om domaren gjorde rätt eller fel. Åsikterna går oftast isär därav en debatt känns föga nödvändig. Men när det kommer till rent sagt fult och farligt spel bör det beivras omgående och då Lärking ej klarar av att göra det tåls det att nämnas
Kommentera

Lövva: Kan jag hålla med på, men lite klantigt att tjata på domarna. Annars så var NI värda 3 pinnar INTE vi..
Kommentera

Lindström: Njaaa, kan inte påstå att jag tycker någon Luleå spelare förtjänade matchstraff, å allra minst Luleås bästa spelare
Kommentera

Färgad Bifare som man är så kan man ju bara skratt åt den sk domaren.. Var nog fan lika illa åt båda hållen som vanligt..
Kommentera

Lövva: Han tar ju Månsson som absolut inte har ett piss att göra med det Widing pysslande med på Kuiper!
Kommentera

Lövva: På Kuiper tror jag det var! men det är bland det fegaste jag sett på länge.
Kommentera

Bissett19: En riktigt ful spearing bakifrån på en Luleå spelare (Tror det var Janne Sandström). Lärking står perfekt och måste ha sett hela situationen men han tar ej ut Widing
Kommentera

Lövva:

Vad gjorde Widing?missade det....
Kommentera

Fyfan vad värdelösa tränare vi har. Dem är ju fullständigt inkompetenta. Det är deras fel att vi förlorar matchen.

I hur många klubbar tillåts en målvakt sila FYRA GÅNGER? Självklart finns det ingen regel som säger att en målvakts ej får bytas ut. Och självklart ska Piff och Puff byta ut honom när dem ser att han silar gång på gång. Om inte annat så borde dem ju ha gjort det mellan andra och tredje perioden när vi fortfarande leder med 5-3.

Sen varför i helevete tar dem inte time out i tredje perioden när Brynäs trycker på som mest? "Vi hade tänkt att ta time out men då fick Brynäs time out och vi ville inte låta Bredl kedjan vila" var bortförklarnignen. Men herregud, det var väl inte utvsingar i varje avblåsning?

Och självklart, en halv minut kvar och powerplay för Luleå. Vem kastar dem in då? Givetvis elitseriens sämsta spelare Burström. Men det är klart, varför ska vi inte kunna ha elitseriens sämsta spelare på isen då vi har elitseriens sämsta tränarpar i båset.

Ang. Myllynemi så är det ju faktikst pinsamt hur dålig han var. Alla kan ha en dålig dag men om en dålig dag innebär att man skall släppa in fyra billiga mål bör man nog inte syssla med hockey överhuvudtaget. Maken till billiga mål har jag nog aldrig skådat. Helt plötlsigt kändes Modig som stabilitetens själv. Givetvis bör Gusten vara det självklara valet på lördag men med tanke på att det är Piff och Puff som tar ut laget skulle jag inte bli ett dugg förvånad om han istället för öppna båsdörren.

Vågar man nämna Lärking? Nja, risk för att jag yttrar allt för fula ord men för att dra den snälla versionen så kan jag säga: Han var VÄRDELÖS.

Och varför fick inte Widing matchstraff? Som sagt, blir han inte avstängd efter det där så är det en klar markering från svensk hockey att hockey är inget annat än orättvisornas kamp. Jag gillar Widing, han har en underbart härlig spelstil och påminner i mångt och mycket om Per Ledin. Men idag fick han totalt hjärnsläpp, ett hjärnsläpp som ej bör accepteras. En avstänging på fyra fem matcher vore att önska.

Nu krävs det nog sex poäng på de två kommande hemma matcherna mot Färjestad och dynastin. Annars vet vi nog vad som väntar. Ush å tvi, var längesen jag var så här förbannad
Kommentera

PEN: Lärking har väl inte ens en hjärna lika lite hjärna har väl Widing! tänk att man får inte haka men man får slå och hugga mot veka livet SKANDAL!
Svensk hockey liknar ingenting.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ja men det är ju R2D2:s sätt att toppa upp laget tycker dom med Burra då Larose drog på sig ett matchstraff som var billigt av Lärking, Men men R2D2 måste börja ha tajming i vissa läagen som dom tydligen inte upptäckt ännu och jag vet inte när det ska gå upp ett ljus för dem????

Avd Lärking i ett nutcase är spearing/Slashing i veka livet på Kuiper som stuper som en tjur asap men vem tar Lärking jo en Månsson som är way off situationen fattar inte hur han tänker där!
Kommentera

Portello: 30 sek kvar, man har PP och chansen att avgöra. Då sätter man givetvis in Burström som inte har på isen att göra i ett sånt läge.
Sen har man Obust och Janne som gjort mål i matchen och när vi då spelar PP i förlängningen så lirar vi Skrbek och Saravo.
SKANDAL!!

AVGÅ 2xROGER!
Kommentera

Portello: Bara att hålla med. Men med Freddy eller Osten i båset hade vi aldrig släppt den här matchen
Kommentera

Salcin: Helt otroligt. Urusel målvakt, obefintlig coaching samt att bara spela hockey i 40 minuter gör att vi bara får med oss ett poäng. Saknar ord.
Kommentera

« · 985440 · »