Luleå HF

116753 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 983686 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
SKANDAL ATT KASTA BORT 2p på det sätt man gjort i denna match!
Kommentera

Lindberg Råkkar: YES. En pinne. Får vi vara nöjda med....
Kommentera

Lindberg Råkkar: ÅK SKRIDSKOR!!!!!! Sopor!
Kommentera

SOPOR !!
Kommentera

Jesper Jonsson: AVGÅ 2xROGER
Uslare coachning får man fan leta efter.
Kommentera

Jesper Jonsson: Och där kommer 5-5. Ska vi få en pinne med oss?
Kommentera

Bolivar: Nu är det nära.

SSK tappar och vi leder fortfarande.
Slutspel hägrar och då måste givevis gludtråden upp
Kommentera

Jesper Jonsson: det gäller att passa på :D
Kommentera

Det 'är dags nu

UPP MED DEN

SM-GLUD
Kommentera

Albert Hall:

Skellefteå och Djurgården spelar kvalserien du behöver inte oroa dig ett dugg.
Kommentera

Albert Hall:

nej men ejdepalm är en try out alltså en spelare som har svårt att få kontrakt. hur många nyförvärv har lule presenterat efter honom?
Kommentera

distanserad: Ja, jag är känd för min enorma humor. Till skillnad från dig som är känd som ett stolpskott.
Kommentera

Albert Hall: Hahaha. Den var rolig
Kommentera

Barbapappa: Nåja, ES avgörs på isen och inte på internet. Vi har för övrigt inte värvat Ejdepalm, ännu iaf. Han är med för att visa att han platsar.

Jag tycker att det är många lag som inte är bättre än LHF på papperet. Inte ens Mora.
Kommentera

Albert Hall:

både surovy och renberg är ju två spelare som skulle kunna ta plats i vilken första femma i es som helst. sedan har ni förlorat leinonen och hynning. det är kännbara förluster för vilket lag som helst.

och det värkar inte som att ni har ekonomi att erbjuda en vettig lön till nån spelare heller. misstänker att det är därför som ni värvat spelare som ejdepalm. hade jag varit dej så hade jag varit orolig.

men ni blir inte sist det blir skellefteå;)
Kommentera

Uno Gordon: Det blir knappast SM-final den här säsongen. Men inte heller kvalserie.
Kommentera

Albert Hall: Vi ses i SM-finalen då. För dit tar ni väl er med detta oerhört skickliga lag ni skrapat ihop.

Kör hårt!
Kommentera

Uno Gordon: LHF spelar inte kvalserien till våren. Jag fattar inte varför nästan alla tippar LHF i absoluta botten. Vad är motiveringen? Att vi tappat Surovy? En spelare av 25? Resten är ersatt. Folk verkar ha glömt att vi har ett halvt lag födda i mitten och slutet på åttitalet som gjorde bra ifrån sig redan ifjol och är på väg uppåt i karriären. Två VM-backar. Chabada. Bartecko.

Jag är känd som en obotlig pessimist, men nu sitter jag bara och småler när jag läser alla "experttips". Vi har ett minst lika bra lag (med betoning på lag) som förra säsongen.
Kommentera

Uno Gordon: Tillägg: Se och lär utav Timrå IK! Det finns bara en väg ut ur detta dilemma och det är att satsa. Att köra lågbudget nu för att sedan måste panikvärva i elfte timmen för undvika Kvalserien när kvalstrecken kryper svettigt nära och flåsar i nackarna är dödsdömt och idiotiskt ifrån början till slut.
Kommentera

LL: Har ni ingen scoutverksamhet i Norrbotten? Jag tycker det luktar panik och lågbudget-variant över Luleå denna säsong.

Jussi Tarvainen? Miroslav Skovira? Avdankade föredettingar och meritlösa nobodys är alltså vad ni sätter ert hopp och tilltro till i vinter.

Krydda det med Gusten Törnqvist, Mats Lavander och Tommi Miettinen och man bör ställa sig frågan vad det är som försiggår?

Jag tycker föreningen LHF spelar ett högt spel. Ett riskabelt sådant.

Visst jag gillar erat offensiva tänk vad beträffar satsningen på unga hungriga lovande juniorer och första-års seniorer, men detta lagbygge är sannerligen inget att ta i när det blåser snålt. Det svajar betänkligt.

Jag begriper mig inte på vilken filosofi föreningen LHF använder sig utav?

Föreningen LHF är lika jävla dåligt skött som fotbollslaget GIF Sundsvall. Alltså har ni inte lärt er någonting alls överhuvudtaget efter mer än 20 säsonger i Elitserien? Finns det överhuvudtaget någon strategi? Vart är pengarna?

Se och lär utav Timrå IK! Det finns bara en väg ut ur detta dilemma och det är att satsa. Att köra lågbudget nu för att sedan måste panikvärva i elfte timmen för undvika Kvalserien när kvalstrecken kryper svettigt nära och flåsar i nackarna.

Det är sorgligt att se vilka risker en sådan fin och anrik förening som LHF är beredd att ta.

Man satsar allt på ett kort och är kaxigt självsäkra på att man än en gång skall reda upp efter sig bara för att man gjort tidigare.

Det är en farlig stig ni vandrar på och eran nonchalanta hållning kommer att straffa ut er ur Elitserien förr eller senare.

Var så säkra!
Kommentera

LL:

Jag hade ju hellre sett en center, fast det kryllar ju inte av lediga sådana just nu. Men hellre Tarvainen än att chansa på någon kanadick från farmarligan. Att Taravinen inte gör bort sig i ES har han ju bevisat, 35, 26 och 28 poäng på sina tre säsonger i LHC mellan 2003 och 2006 är ju godkänt.

Jag hade gissat att han var äldre än sina 31 år, känns som att han varit med länge.
Kommentera

Jussi Tarvainen på g till Luleå, enligt Expressen. Vad tror vi om det? Själv är jag lite skeptisk, han har inga särskilt imponerande siffror på senare år.
Kommentera

Salcin: Själv förerdrar jag wienerbröd med kolasås och pecannötter på.

Tack för kaffet.
Kommentera

Salcin: Ja, och så göra sig märkvärdigare än man är.
Kommentera

Hannu Neimi: En dammsugare till kaffet, tack!
Kommentera

Nu slutar vi att negga, kom ihåg att Hans Huczkowski sköter värvningarna och Janne Dannberg marknadsidan. Då kan ingenting fattas oss.
Kommentera

Paddan: Just Omark har jag aldrig haft nå förhoppningar de skall komma överens med. Han är nog förlorad även om han inte far till NHL.
Kommentera

Jesper Jonsson: Det verkar som att tongångarna i LHF fortsätter att vara lite lätt mörka.

"Omark ska enligt uppgifter vilja ha samma typ av kontrakt som centern Johan Harju, som nyligen signerade ett nytt tvåårskontrakt med Luleå - men förhandlingarna mellan Omark och klubbledningen ska nu ha strandat.

- Vi kommer inte överens och jag har inte hört av dem på länge, säger Omark till nsd.se. "
Kommentera

MorganaLefaey: DU hör ju själv vilka namn det är som släpas fram.
Nog för Renberg inte direkt var min favvo på slutet men han var ju iaf från pite.

Fan vi har ju snart samma upptagningsområde som moodoo
Kommentera

Salcin: Utifrån hans statistik så kan man väl säga att han faktiskt producerar en hel del, ja i alla fall i Slovakiska ligan. Det är iofs ganska svårt att enbart gå efter sådant då han kanske har en spelstil mm som stämmer överens med vad tränaren vill ha osv. Men annars så är Döme numera ute på marknaden om det låter som ett bättre alternativ.
Kommentera

Jesper Jonsson: Skovira som rykte på forwardssidan, börjar kännas alltmer tragiskt detta. Höll ju inte ens för div1 med Asplöven -04.
Kommentera

Jesper Jonsson: Känns som en lång och slingrande väg med denna trupp.

och rätt var det är slank vi nere i diket.
Kommentera

Sablar, det var nog in i denna tråd jag skulle kastat det lilla hundbenet...
Kommentera

Albert Hall: Fan denna tråd måste ju vara överst.

Det är alldeles för lite GLUD snack.
var är alla fjortisar?

Har vi åldersgräns här elle

GLUD GLUD GLUD
Kommentera

Träningsmatcher 2006, snott från Kuriren:

1/8 1:a isträningen,
12/8 Skellefteå-Luleå (Corona Rossa Cup, Norsjö Ishall)
18/8 Luleå-Ässät (Vaasa 400-års turnering)
19/8 Luleå-Vaasan Sport (do)
20/8 Björklöven-Luleå (do)
24/8 Luleå-Leksand (Corona Rossa Cup, Coop Arena)
26/8 Geneve-Luleå (do, Lombia ishall, Kiruna)
29/8-4/9 Turnering i Lugano
12/9 Luleå-Björklöven (Coop Arena)
14/9 Modo-Luleå (Swedbank Arena)
Kommentera

ståpäls: vi har nog mest bara glömt bort den.
Kommentera

Portello: Kom igen nu och visa lite guts. Varför har ni gömt undan den här tråden?
Kommentera

Trots att jag är frölundait måste jag grattulera Mange (Magnus Isaksson) till sitt första elitseriemål.
Kommentera

Orszagh hade bra fart på grillerna, inga spår av någon knäskada där inte.

Kan laget bara få fason någon gång på bortaspelet också, så blir det nog bra det här ändå tillslut.
Kommentera

Albert Hall: hehe ja lätt komiskt var det, trodde först Lahti fick hjärnsläpp och tänkte dömda utvisning där.
Kommentera

Salcin:

Den här utvisningen var ännu värre än den mot Timrå. Kvällens tackling delade Bartecko ut på Sikac. Den var så tuff att Lahti blåste av omedelbart för att kolla hur det gick för killen trots att tacklingen var helt just.
Kommentera

Albert Hall: Vore kalas om dom kan bli stommen i laget, många år framöver.

Lindqvist felaktigt utvisad igen efter en i mitt tycke helt klockren tackling liknade den mot Timrå. Vilken engeri han uppvisar ständigt jagandes efter puckföraren hos motståndarna.
Kommentera

Salcin:

Isaksson, ytterligare en 87.a som imponerar. Väldigt klok i sitt spel och bländnade teknik. Vilket sparkapital vi har i våra 87:or Isaksson, Lindqvist och Omark! Då finns det ändå 4-5 86:or som vill vara med också. Tänk om vi skulle få behålla dom här grabbarna i 4-5 år till!
Kommentera

Albert Hall: Ja det var skönt med ett så pass "enkelt" mål efter en lång tid av måltorka, hela laget lyfte efter det.

Kul med Isaksson's första mål också.
Kommentera

Skön seger. Vi vann hur rättvist som helst även om Modo hade rätt så mycket av spelet men var märkligt uddlöst. Inte många målchanser på hela matchen faktiskt. Särskilt PP var uselt, jag tror man hade ett (ofarligt) skott på sina tre PP.

Annars var det en snäll match, bara fyra utvisningar totalt. Orszagh kan visa sig vara den värvning vi behöver. Kul att han fick göra mål redan i början av matchen när han snöpligt snodde pucken av Viklund och sedan pricksköt en isare vid ena stolpen. Bäst på plan var dock Bartecko även om han gick poänglös från matchen.

Nu väntar två svåra bortamacher. Allt annat än noll pinnar på dessa ser jag som en överraskning.
Kommentera

LL: Jotack, det har jag också konstaterat. Och jag är inte glad. Jag hoppas de vaknar till nu i sista. Hittills har det varit rätt passivt.
Kommentera

LL: va försiktig med vad du skriver!...*får stora darren av onda minnen från förr*
Kommentera

Chief: jo, det är väl bättre att leda med tre mål inför sista än att ligga under med tre :-)

Verkar vara lite underskattning i Timrå? TIK har varit genomusla mer eller mindre hela matchen.
Kommentera

Chief: *tittar in och strör lite mjöl över haket här*
Kommentera

LL: Äh, fega inte nu. Finns en guldtråd ska den givetvis användas också.

Känns det lite bättre nu?

För egen del känns det lite avigt. Det var inte riktigt så här jag hade tänkt mig vår kväll.
Kommentera

« · 983686 · »