Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 155255 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Lulekickan: Kommer Petter att spela ikväll eller har han för ont?
Kommentera

lizzard: Vad jag vet ska han då spela. Det finns ju smärtstillande om det skulle behövas.
Kommentera

Powerplay för LHF nu. Mål, snälla. Att få första målet är extremt viktigt.
Kommentera

Lulekickan: Ja Rönken mål i PP
Kommentera

YES! Rönnqvist gjorde 0-1.
Kommentera

...och en fiskutvisning till. Sätt 2:an nu, Kung Jonas!
Kommentera

Lulekickan: Jaha då blev Skuggan utvisad me :( Kom igen håll tätt i boxplay
Kommentera

Fan att vi inte kunde hålla tätt perioden ut......
Kommentera

Funkar inte swehockeys online?
Kommentera

Albert Hall: Jorå, min bordsgranne från i lördags blev just utvisad så nog funkar den.
Kommentera

Lulekickan: Bulan och någon vevade tydligen lite nyss men det är fortfarande spel 5 mot 4 eftersom utvisningen kvittades.

Fucking shit! Åkerström åkte ut. 5 mot 3 då. Tack för det, Vimmelkantig : (
Kommentera

Lulekickan: Inte för mig. Varken i Explorer eller Netscape. Underligt.
Kommentera

Albert Hall: Portello har nog varit framme med grävskopan igen. Någan annan förklaring kan då inte jag se och han lyser med sin frånvaro på HS : )
Kommentera

Lulekickan: Nu funkar det. Vi klarade utvisningarna. Men nu Finnström.... *suck*
Kommentera

Tur att radiosproten för en gångs skull sänt mer än två sekunder från LHF:s match dårå. Swehockeyservern kanske är överbelastad. Kommer du in på forum då?
Kommentera

Albert Hall: men det var då självaste fan vad de drar på sig utvisningar
Kommentera

Albert Hall: Vimmelkantig gillar nog inte riktigt att LHF:s backar är tillbaka från skadelistan.

Satan! 2-1. Fiskuslingar.
Kommentera

erkiperki: Verkar bli en hedersam förlust det här.
Kommentera

erkiperki: Verkar bli en hedersam förlust det här.
Kommentera

Lulekickan: vadå fisk?? :)
Kommentera

Albert Hall: verkar så, en sådan hade man kunnat vara utan
Kommentera

danoj: Det kommer sig av att Savage hittat på ett nytt namn åt Värsta Förlusta igen. Tidigare hette de Köplusta, en period hette ToaGubbarna och sedan tidigare ikväll Fiskbåset. Kärt barn har många namn, eller nåt. Det är inte elakt menat.
Kommentera

Lulekickan: okej, 3-1 nu :)
Kommentera

Lulekickan: Helvetes dommarzebra det är ju det berömda winnerbrödet som tar lite här och lite där.......
Ne nu är det läge att få in någon ny spelare i denna trupp!!!
Kommentera

Magnus Nilsson och Joel Lundqvist hade nyss någon slags uppgörelse. Märkligt att de matcher Vimmelkantig dömer alltid är nära att urarta.

Jaha, Petter klantade sig så Värsta Förlusta kunde göra 4-1 i tom bur.
Kommentera

Lulekickan: Första tremålsförlusten.
Kommentera

NallePhu: Surprise att du pratar nyförvärv efter en förlust... Vem ska vi värva tycker du? Duger Jagr eller är han för sopig?
Kommentera

Kanske blir det bara två ändå.
Kommentera

Albert Hall: Nix, Rönnqvist gjorde just sitt andra mål för kvällen. 4-2.
Kommentera

Lulekickan: Dags att jämna ut utvisningsstatistiken lite.
Kommentera

Albert Hall: Ja, Vimmelkantig kom nog på att han plockat lite för många lulingar, alternativt ville han se LHF göra mål, så han var väl tvungen att plocka någon fisk också. Ibland undrar jag faktiskt om Vimmelkantig försöker styra resultatet med sina utvisningar. När han tycker det är dags för ett mål ser han helt enkelt till att något lag får spela PP tills det blir mål. Som tidigare i matchen när LHF fick spela konstant BP.
Kommentera

Lulekickan: Jag hadde tänkt dig som sexig toppforward så motståndarlaget får annat att tänka på än pucken..............
Hörde lite på Radiospurten och där var det tydligen polskriksdag vid 5-3 läget på fiskarna så winerbrödet måste ju haft en väldig svår afton igen att svälja mygg och sila kameler!!!!
När ska Peter Andersson ta ett snack med winerbrödet han skulle nog må bra av att dömma matcher i hockeyallsvenskan ett tag...
Kommentera

NallePhu: På så sätt. Ja, jag ska göra mitt bästa för att ta en plats i truppen då. Eftersom jag är nästan sanslöst tjurskallig skulle jag nog göra mål på ren vilja.
Kommentera

Jag får väl önska lycka till ikväll dårå, men jag tror att det kommer att bli väldigt tufft för er, men å andra sidan så är ju ni ganska så tuffa själva. :-)

Även Paddan och Dysso får ett lycka till.
Kommentera

Hälge: Nejdå, ikväll blir det inte särskilt tufft. Tre lätta poäng.
Jag gissar att Timrå säljer sig dyrt ikväll. Var matchen i Malmö ett tecken på att timrå lekt klart? Kanske får vi åtminstone ett litet svar ikväll.
Kommentera

Hälge: Tackar, tackar, önskar dig och gud lycka till. Bör väl blir väl seger ikväll mot Leksand. Själv så hoppas jag att vi kan upprepa fjolårets segersiffror från slutspelet: 7-2. Men ska man vara realist så får vi nog vara glada om vi klarar oavgjort mot Frölunda.

Just ja, får ju önska lulingarna och Dysso lycka till också.
Kommentera

Albert Hall: Ja, det var ett tecken på att vi har lekt färdigt, nu kommer vi att starta på allvar.

Allvarligt så hoppas jag verkligen att vi säljer oss dyrt ikväll och visar att det var en tillfällig kollaps, det där.
Kommentera

Ikväll får det vara slut på hedersamma förluster! Det räcker nu.

Jag förlorar tamejfan hellre med fem mål efter att ha legat under med tre efter första perioden!
Kommentera

Albert Hall: Fick rysningar nu när jag kom på att TIK - LIF visas på Canal+. Det betyder förmodligen förlust...
Kommentera

Albert Hall: Har aldrig förstått det där med "hedersamma förluster". En förlust svider ju lika mycket oavsett hur mycket man förlorar med.

Själv så vinner jag helst med 5 mål efter att ha legat under med tre mål efter halva första!
Kommentera

Hälge: Jag ska titta på matchen när jag kommer hem. Blir nog från åttatiden ungefär. Om den inte är helt avgjord förståss.

Hmmmm det här är lite konstigt, alla lags supportrar påstår sig alltid förlora när favvolaget är i TV. Hur går det ihop? ;)
Kommentera

Albert Hall: Hmm, trodde du hade gjort den där utredningen om sambandet mellan tv-sända matcher och förluster som du lovade. Där ser man, får väl ta tag i det själv då ;)
Kommentera

Tilläggas kan att Lule inte vunnit många matcher som varit i TV.
Åtminstone inte i serielunken. I slutspel brukar det gå något bättre.

Den här säsongen har jag sett två lulematcher i TV. Resultat?
Två uddamålsförluster......
Kommentera

Paddan: Jo, jag började på den. Gjorde iordning ett excelark och började mata in siffror. Men jag blev så deprimerat av alla förluster för alla lag som dök upp så att jag slutade.
Var rädd att jag skulle komma fram till att senast någon vann en TV-sänd match var när Modo slog Brynäs borta med 10-3 anno 1993.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, om inget av lagen i elitserien någonsin vinner när matcherna sänds på teven, när är det då de vinner alla sina poäng som redovisas i elitserietabellerna?

Jo, vore ju hemskt om några Modoister skulle rucka på hela din teori ;)
Kommentera

Paddan: Kanske tar man poängen i otevesända matcher? Så måste det ju vara.
Kommentera

Albert Hall: Jäklar du, ett banbrytande genombrott i forskningen kring elitserieishockeyn och tv-sändningarna.

Känns som att man fick inspiration att börja titta på det där fenomenet, .....nej förresten inspirationen försvann lika snabbt som den kom!
Kommentera

Albert Hall: tror knappast att sambandet du tycker dig finna är signifikant...
Kommentera

regressionsfällan
Kommentera

Albert Hall: Dags att plocka fram guldtråden igen, det är ju match. DIF-LHF-tråden kan vi använda till eventuellt skitsnack.

Skönt att Fagemo fick näta. Rönnqvist kom igång mot Frölunda, Fagemo nätade idag. Kanske dags för en återförening om nu båda är i form igen, då är den kedjan oslagbar.
Kommentera

« · 155255 · »