Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 156876 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Lulekickan: Låter bra att det är närmare 2-0 än 1-1 enligt radiosporten
Kommentera

Vivix20: vad säger dom om matchen på live radion?
Kommentera

YES Husse skönt PP mål
Kommentera

lizzard: De säger att Luleå styr allt och borde leda med ca 5, 6 mål.
PP ser tydligen super ut och bp ser lika bra ut som vanligt...
Kommentera

lizzard: Nu jäklar tar vi det här! Skönt att höra att LHF spelar bra.
Kommentera

Lulekickan: Skulle va jätte kul om Hento skulle få hålla nollan denna match det är han klart värd...
Kommentera

lizzard: NEJ NEJ NEJ !!!! Varför
Kommentera

Nu får dom ta å vinna i sudden eller på straffar så vi får med oss 2 poäng iallafall känns ändå lite som en förlust
Kommentera

lizzard: YES Petter avgjorde skönt med 2 pinnar
Kommentera

lizzard: Tjoho! Vilken älskling han är våran Petter. Bonuspoängen till oss och någorlunda rättvisa är skipad. Det borde ha varit 3 om det inte hade varit för en felstuds som ledde till DIF:s första mål.
Kommentera

Lulekickan: Och kröp över nedflyttning sträcket me :)
Kommentera

lizzard: Det känns skönt att veta att vi kommer att klättra ännu mer i tabellen på lördag. Eller hur Paddeländet? ; ) (när han nu dyker upp)
Kommentera

Lulekickan: Jamenvisst blir det 3 såkra mot Modo tyvärr missar jag matchen jobbar
Kommentera

Mmmmmm... två väldigt välbehövliga pinnar. Men visst deppade man när kvitteringen kom.
Kul dessutom att vi verkar spela bra på bortaplan. Även VF var ju en bra match vad man förstått så här efteråt.

På lördag kan vi passera både Modo och Linkping om vi tar tre poäng.
Kommentera

Albert Hall: Jag tror bestämt du skrev fel där på slutet. Du fick bl a med ett litet "om" som inte hör hemma där utan borde vara ett "när". "På lördag passerar vi både Modo och Linkping när vi tar tre poäng" skulle det väl stå? : )
Kommentera

Lulekickan: Jajaja, inte lätt för en gammal pessimist att bli omvänd. Jag tyckte jag var duktig som åtminstone påpekade att möjligheten fanns. :)
Kommentera

Lulekickan: (Nu har han dykt upp) Jomenvisst, ska man döma av den matchen jag tyvärr "tvingades" att bevittna idag så blir det en tung hemresa från Luleå.
Kommentera

Paddan: Jag tycker alltid era matcher är avgjorda efter första perioden. Antingen leder ni stort eller så ligger ni under stort.

För övrigt kan vi konstatera en näst intill historisk händelse ikväll.
Ett lag har vunnit trots tevesändning!
Jo, det är sant, jag bevittnade själv andra halvan av Tik-Lif och Timrå verkade vinna i min teve ialla fall.
Kommentera

Paddan: Skönt att höra : ) Annars har vi ju en fin restaurang och ett par barer i arenan där du kan tömma plånboken innan du åker hem. Resan blir kanske skojsigare då.
Kommentera

Albert Hall: Det var inte bara i din tv dom vann, det hände även live.
Kommentera

Lulekickan: Plånboken är nog tom som den är ändå. Väldigt fina ekoeffekter i den just nu faktiskt!
Kommentera

Men vad håller ni på med besudlar vår Guldtråd kanske måste låta Gud ta bort de inläggen vad tycker ni om det?
Kommentera

gud med litet g ska de va :)
Kommentera

Det var lugnt här ikväll. 1-1 efter första ser jag. Lyssnar du på webradio vivix20? Vad sägs isåfall?
Kommentera

Hmm........ 11-4 till Timrå i skott efter första. Det här ser bra ut. Vi måste ju prova att låta motståndarna dominera nån gång också.
Kommentera

Albert Hall: hellre det och poäng än omvänt i alla fall
Kommentera

erkiperki: Jovisst. Men nu står det 2-1 till Tik.......
Kommentera

Albert Hall: det var illa, och ett boxplay direkt på det.
Kommentera

Albert Hall:
heja domaren...;0)
vet någon vem som dömmer??
Kommentera

gud: En viss zebra vid namn Patrik Sjöberg tydligen en petigherre
Kommentera

NallePhu: hoppas att ni vinner mot tik!
ni måste vinna!

// Trogen djurgårdare
Kommentera

difzi:
näääää...

//Trogen Timråit...
Kommentera

gud: Mycket utvisningar är det.... Verkar ha varit ett par slaggisar också.
Kommentera

Leksand krossar Link ping. Sandberg är utbytt. Jag har alltid tyckt att han är ojämn och överskattad.
Kommentera

3-1. Då ere nog kört.
Kommentera

Albert Hall: skit, där var den matchen körd
Kommentera

Albert Hall:
skulle dom inte spela hockey??
men så är det alltid när Luleå är inblandade...;0)
Kommentera

difzi: Jo vi vet men det är svårt då ingen gör målen som sagt var!!!
Kommentera

NallePhu: bra gjort av södertälje att at ledningen med tio sekunder kvar och sedan tappa den. det skulle inte ens luleå klara
Kommentera

gud: Säsongens hittills största Luleförlust. Ni verkar ha vunnit välförtjänt också. Känn er lite stolta!
Men Link ping.......?
Kommentera

erkiperki: Hur fan kan det ske? Fem sekunder efter målet så sitter kvitteringen? Måsta ju nästan varit ett långskott?
Paddan får berätta senare.
Kommentera

Albert Hall: från halva plan visst, de får lite turliga poäng just nu tydligen
Kommentera

Albert Hall: En ganska rolig match, ur Timrås synvinkel, med hög fart och kommandot redan från start. Bitvis kom det några farligheter från erat håll, men på det stora hela så kändes det stabilt.

Inte ens "Bulan" märktes...
Kommentera

Hälge: Bulan är jättesnäll numera. Han är alltid det när han inte är i form. 39 pinnar nu va? Snart kan ni losa resten och ändå slippa kvalserien.
Kommentera

En bra match från båda lagen...... tempofyllt från början till slut.... dock fler chanser från TIKs sida..... men Luleå spelade långt ifrån dåligt.... en av de bättre matcherna i Isladan i vinter...
Kommentera

Albert Hall: Japp, mycket riktigt ett långskott. Hlinka tekar till Wernblom som avancerar och skjuter en fladderpuck från någonstans mellan rödlinjen och offensiva blå med fri sikt för målvakten och som smiter in bakom Wanhainen. Wennerbergs 2-2 mål var ett liknande mål som det Wernblom sköt, alltså även det avlossat mellan röd och blå med fri sikt för Wanhainen.
Kommentera

Paddan: Wanhainen kanske är närsynt? :-)
Kommentera

Tjing på er!

Vi har tydligen loosat vår tränare ikväll... han sa visst upp sig efter första perioden. Tackar leksand för det...

Får vi se om fettbobbarna på isen kan få fart på sitt fläsk. Har ni ingen hård finne som kan skrika där uppe som vi kan peta in som tränare?
Kommentera

Albert Hall: Hmm, nu när du säger det så. Har för mig att han har glasögon. Nej, ärligt talat så såg Wanhainen väldigt nervös och darrig ut hela matchen, vände sig om och tittade efter pucken vid varje blockering, väldigt sen i reaktionerna mm.
Kommentera

3-1 till FBk inför tredje och sista? perioden. Kan Luleå göra en stark period och hämta upp ett tvåmåls underläge? Hoppas vetrkligen det. Någon som kan berätta hur dom första perioderna har gestaltat sig??

Åhhhhhhhh!!!! Då var det kvart-i-fem-ekot :(
Kommentera

« · 156876 · »