Luleå HF

116730 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 169422 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall:

Kan glädja dig med att jag tippat oavgjort, så för att jag ska få några poäng krävs ett par mål av DIF, vilket jag hoppas att dom inte gör. Tvivlar på att det blir jättemycket poäng för någon i den här omgången (av oss på HS iallafall).
Kommentera

Dysso: Hv mål härligt, härligt! Bra för luleå :)
Jag tippade faktiskt 4-2 seger för oss.
Kommentera

Portello:

Underbart! Precis när jag tryckte för att posta så blev det mål... :)
Är HS fruktansvärt långsamt för alla andra också, eller bara för mig?

4 - 2 ger väl inte så mycket poäng, 3 mål från "rätt" resultat om 5 - 0 står sig... Dock knaprar du in lite av min och alberts försprång. Grattis! =)
Kommentera

Dysso: SKIIIIT. Ingen nolla den här matchen. DIF reducerar med 25 sekunder kvar. Jaja härligt med andra femmettan på raken .
Kommentera

Portello:

Lite trist, men du får se det positiva i det.. Du får tre extra points i tävlingen (om jag kommer ihåg poängsystemet rätt) .. Tror det innebär att jag får 1(?) poäng också.

Lule går förbi DIF i tabellen, härligt!
Kommentera

Härligt! Ska bli kul att kolla kommentarer och hockeykväll! Målskyttet har lossnat rejält också! Allt är underbart!

Det enda lilla negativa är väl isåfall att inte Hento fick hålla nollan. Nåja, nu ska vi inte vara sånna. Nog måste man var nöjd med en femetta på bortaplan!
Kommentera

Albert Hall: Ska bli intressant och se hur många mål som kommer att visas nu efter reklamen........
Kommentera

Albert Hall: Det lär nog inte bli mycket från Lhf matchen ikväll nu blir det krismöte igen på hockeykväll
Kommentera

Jaha det var det man fick se å ingen analys som vanligt... Dom visade ju mest utvisningar hehe
Kommentera

lizzard: Tyckte att Challe såg ut som om han svalt ett lass med citroner:)
Hadde en feeling av att det inte skulle bli någe prat om Luleås seger men hadde Difforna vunnit då jäklar i min låda hadde dom tagit fram Rit-Olas tv för att visa spelvändningar och hur man sågar sönder Luleå sönder och samman, Men nu nada visade 4st mål på ca 1min och inget beröm åt Luleå det skiner igenom Dif komplex när dom förlorar så stort när lapparna leker med asfaltbarnen:)
Kommentera

Kollade just in höjdpunkterna från DIF-LHF.
Vilket underbart pass av Åkerström till Hägerbäck som kunde göra sitt första mål i ES, kul!!
Tycker att Luleå blev "bestulna" på en nolla. DIF spelaren trycker in Hento och pucken i målet. Jaja vi vann ju hur som helst , känns kanonbra :)
Kommentera

NallePhu: Tycker det är BEDRÖVLIGT av tv4 som NallePhu skrev, att knappt visa matchen där LULE spelade 2 divisioner högre än Challes Dream Team, dif.
DÅLIGT, tv4 och challe berglund. kan visa halva programmet om danskar, men drygt en (1) minut åt ett lag som SPÖADE ditt lag, Challe - dåliga förloraren - Berglund
Kommentera

Sådärja, då har jag rotat fram guldtråden igen. Nedsläpp om ca 2 timmar då Warulfven gästar Coop Arena. Det första hemmamötet slutade med förlust, men senast i WarulfvsLLyan plockade LHF med sig 2 p, vilket också betydde början på LHF:s väg mot formen.

Dagens match då? Jag tror det blir en tuff och jämn match där LHF till slut drar det längsta strået. 4-2 till LHF, varav det sista målet i tom bur.

Lite oroväckande att våra backar är så skadebenägna. Finnen är axelskadad och det är osäkert hur länge han blir borta. Frågetecken för Skrbek och Junkka i dagens match. För att slippa drabbas av akut backbrist för den händelse att fler blir skadade har LHF lånat in Rova från BIK, sedan återstår att se om han får spela nåt idag. Bäärnhjelm lär ju i alla händelser gå före honom.

För alla som har tänkt käka något innan matchen har resturangen Tacobuffé idag. Det känns faktiskt lite mer lockande än den sedvanliga hamburgaren.
Kommentera

Lulekickan: Taco lät ju inte helt galet,men nu kan man ju tyvärr inte åka till Coop Arena idag eftersom att man slutar jobbandet klockan 17,15.
Tror att Luleå kommer att göra en bra match ikväll och skicka hem Warulfven med noll poäng . Jag gissar att matchen slutar 5-3 till de våra.

Bara att hoppas Junkka och Skbek spelar ikväll , skulle vara lite tungt med tre ordinarie backar borta.
Kommentera

Portello:

Luleå losar ida....vet det..
Kommentera

Karlstad BK: kanske beror på att matchen är slut?
Visar hur insatt du är.
Kommentera

danoj: Såg matchen på tv och nog är det stor risk för er att ni hamnar i kvalserien.
Kom ihåg att ni börjar nya året med 4 borta matcher.
Att ligga så risikt till i serien och haft det klart bästa programet visar på endel brister,som kommer att visa sig om ca en månad.
Kommentera

henrik: Nja du, att Frölunda skulle hamna i kvalserien är väl inte direkt överhängande. Jag tror snarare att Frölunda kommer vara inblandad i guldstriden. Dessutom inleder vi med 3 bortamatcher.
Du kan ju fråga danoj vad han anser...
Kommentera

henrik: jag e frölundait :)
Bara besvarade inlägget nedan.
Kommentera

skalpjägaren: Hoppsan jag tror också att det kan gå vägen för indians.
Kommentera

En bra och spännande match tyckte jag. FBK är bra. Rättvist resultat till slut. Synd att vi hade borta våra två bästa defensiva backar. Den inlånade Rova spelade enkelt, men gick trots detta bort sig på FBK:s andra mål. Eller var det det första?
Åkerström var enorm idag. Bäst på isen.

Men fy vad FBK spelade högt med klubborna! Hur många utvisningar fick dom för att dom viftade med klubborna i ansiktshöjd? Minst 4 i alla fall.

SSK borta på tisdag och Leksand hemma på torsdag. Skulle sitta fint med sex pinnar där........
Kommentera

Albert Hall: Det var det andra målet han gick bort sig på. Det var Junkka som var inne samtidigt tror jag och inte heller han gjorde vad han skulle i det läget. Det såg hemskt ut, hugg-/hak-/häng-/fasthållnings-FBK:arna bara åkte rakt igenom dem.

Trist att se att FBK återgått till den hockey de tidigare representerade. Make till spelförstörande gäng har jag tamefan aldrig skådat. Äckligt! *kräks*
Kommentera

Albert Hall: Det var nog förresten på FBK:s första mål han gick bort sig nu när jag tänker efter.
Kommentera

Lulekickan: Lät som en riktigt trevlig match idag, ryggsäckshockey, åh vad jag älskar den hockeyn.

Vet inte om jag ska gratulera eller beklaga idag. Men, ok, gratulerar till en poäng mot FBK men beklagar att det inte blev tre!
Kommentera

Saxat ur Ab "Stor del i det hade domare Stefan Danielsson som var mycket ojämn i sina bedömningar. Färjestad förde matchen i två perioder och stressade sönder Luleås försök att hitta sitt eget spel. Norrbottningarna reste sig i tredje perioden, hjälpta av att Färjestad drog på sig utvisningar genom vårdslöst spel."

Vårdslöst spel kan man säga 2-3 klubbor i ögonhöjd och nåra fula bordingar
Kommentera

lizzard: Såg matchen själv på ComHem och för att balansera det hela en aning kan jag som objektiv åskådare konstatera att Bulans höga klubba på Kalt strax efter Hållbergs 5+GM faktiskt var den fulaste. Tyvärr (för FBK) stod Danielsson dumt placerad, hade Kalt mellan sig och Bulan, annars en solklar GM.
Hållbergs GM var värd högst en 2+2:a, inget avsiktligt mao....
Kommentera

Huge: Ja, visst borde Bulans förseelse ha bestraffats lika hårt, men warulfvarns klubbor var konstant krokade kring LHF:are alternativt hackade de med klubborna i ögonhöjd på LHF-spelare eller hängde runt koppen på dem. Under första perioden tog Danielsson knappt för någonting. Märkligt också att han lyckades missa en fullkomligt vidrig checking from behind på Fagemo trots att han stod alldeles i närheten.
Kommentera

Lulekickan: Hmm, var det SM i fikarast som avgjordes i Coop? "Hängde runt koppen", ja det är klart, de var väl tvungna att kolla vilket kaffemärke som användes........
Kommentera

Paddan: Cirkelkaffe. Givetvis.
Kommentera

Lulekickan: Det blev som ja trodde. Jämt o tufft o seger för oss till slut ;)

Ert pp stämde inte riktigt ida, man kan ju knappast säga att ni inte fick så många numerära överläge. Men att resa sig från 2-0 mot oss e bra, så ni ska ha all heder för en bra kämparinsats.

Då blir väl ställning i poäng i interna möten så här långt 6-3 till oss om ja inte misstar mej ;)
Kommentera

Paddan: Jag var nog bara så upprörd att jag inte kunde stava, eller rättare sagt lät bli att läsa igenom inlägget innan jag postade det. Annars var det ett rasande tempo matchen igenom och allt annat än fikarast. En av säsongens intensivaste matcher faktiskt, där Danielsson var rejält på efterkälken. Kaffemärket var väl annars rätt synligt. Den lilagula geggan var nästintill epilepsiframkallande.
Kommentera

Sebbe: Det hade kunnat vara en ruggigt bra match om domaren inte tappat matchen redan från början. Matchen var minst sagt intensiv med många fina offensiva initiativ från båda håll.

Att vårat PP inte riktigt funkade idag är väl en underdrift - mer än ett mål borde vi rimligen ha mäktat med i PP med tanke på att FBK:s utvisningsminuter ändå var rätt många. Dock borde de som sagt ha varit ännu fler. Det är sorgligt att se att FBK inte spelar samma fina hockey som i fjol.

Jaja, än så länge iaf, fast nästa gång vi möts i WarulfvsLLyan tar vi med oss alla 3 p hem. Sådeså ; )
Kommentera

Lulekickan: Äsch, sånt där tjafs som att förhandsgranska sina inlägg är ju bara för amatörer. ;) Själv brukar jag strö grodor omkring mig ganska flitigt så man kanske skulle använda sig av den funktionen mer ofta. Nä!

Jahapp, där ser man, knepigt att domarstandarden försämras så mycket från ett år till ett annat. Sven-Erik, kom tillbaka, allt är förlåtet....

Repris-kaffe, fy faan vad vidrig smörja.
Kommentera

Lulekickan: Anledningen till att vårt fina spel från förra säsongen inte visar sig nu e enkel, det hela kan sammanfattas i ett ord, eller namn rättare sagt:

GERBER!

Utan en helt trygg o säker målvakt i baken kan man inte bjuda på fulländat skönspel där fram o samtidigt ta hem segrarna. Förra säsongen släppte vi in efter 50 omg totalt 100 puckar. Hittills nu tror ja vi har 70 eller nått där omkring, o vi har bara spelat 27 omg.
Målvaktsbyte tycker jag personligen är högaktuellt i FBK. Att Wally gjorde en bra match idag ska ja inte ta ifrån han men han är sannerligen inte en Gerber!
Kommentera

Sebbe: Ändå har ni det spelarmaterial som krävs för att ta hem ett SM-guld igen. Ja, undantaget målisen dårå. Grejen är ju att FBK inte alls skulle behöva spela fult för att vinna, eran trupp håller så pass hög kvalitet trots avsaknaden av Gerber att ni gott kunde överlåta åt lag som inte kan bättre att spela ryggsäcks- och yxhuggarhockey. Era backar må väga lite lätt, men de har så många andra kvaliteter som gör att det är av mindre betydelse.
Kommentera

Paddan: Kan Paddan sprida grodor? Knasigt.
Kommentera

El Maco: Jepp, tänk så det kan bli när vi inte är tillräckligt snabbt framme när ett uttryck ska myntas.
Kommentera

El Maco: Du trivs visst i lulingsällskap tror jag bestämt : ) Fast du är såklart alltid välkommen hit så vi har någon som (o)roar oss. Du har ju trots allt stått för kvällens bästa inlägg. Vilket och var får du lista ut själv.
Kommentera

Lulekickan: Det finns ju en jäkla massa att välja på de senaste timmarna. Jag tycker att alla är bäst och kan inte välja.
Kommentera

El Maco: Hmm, ska försöka mig på en gissning.
Kan det möjligen vara höger hålfotsinlägg?
Kommentera

...men jag chansar på att det inte är den roliga historien i Värvningstråden på Luleforum som vann.
Kommentera

Paddan: Fan, det är såna där gången man önskar att man hade en virveltrumma och en cymbal att slå på när man läst ett inlägg!
Kommentera

El Maco: Hmm, ännu en ny funktion att lägga till de övriga nyheterna på HS, varför inte! Gillar verkligen det där uppslaget.
Kommentera

El Maco: Du kan få en ledtråd. Det inlägg jag syftar på var egentligen väldans styggt, fast jag är ju en elak jävel så jag gillar sånt.
Kommentera

Lulekickan: Jamen det var väl verkligen ingen ledtråd. Jag har ju varit stygg hela kvällen. Var det Jante eller någon annan som drabbades? Hoppas att det var Jante.
Kommentera

Kvällens match är återigen en match som känns, åtminstone lite, som en måstematch. De som påstår att eliteserien är 50 omgångar serielunk kan ta sig nånstans. Nästan varenda match är ju viktig för alla lag! Åtminstone de lag som ligger från plats fem och nedåt i tabellen.
Ikväll hoppas jag att vi kan fortsätta med det spel som vi haft den senaste månaden. Stabilt försvarsspel, framförallt målvaktsspelet, men samtidigt en kul offensiv med hygglig utdelning. Gör det det så vinner vi. Hoppas också att Skrbeks ljumskar visar sig hålla då han är en mycket viktig defensiv back.

Drömresultat i den här omgången:

HV71 - Linköping 1
Leksand - Frölunda 2
Södertälje - Luleå 2
Färjestad - Brynäs 1
Djurgården - MoDo X
Mif - Timrå 2

En satsat 50-lapp på detta ger 4000 riksdaler tillbaka hos Svenska Spel.

Om det där skulle slå in så skulle det kännas riktigt, riktigt bra för LHF:s del.
Men jag har lite dåliga vibbar inför kvällen, tyvärr.
3-2 till SSK.
Kommentera

Albert Hall: Sådärja, då är matchen mot Kringlorna igång. Ser att HV redan börjat göra sin plikt mot Linkping - tack för det!
Kommentera

Lulekickan:

HV's två överlägset bästa forwards som visar framfötterna som vanligt. 2 - 0 ser iallafall mycket bra ut för både HV och LHF's del.

Själv har jag förövrigt tippat LHF vinst!
Kommentera

Dysos gäng verkar ordentligt på gång att döma av matchinledningen. Redan 2-0.

Wow, sprotradion inleder med att referera från matchen SSK-LHF. *kors i taket*
Kommentera

Dysso: Om du har tippat LHF-vinst så blir det så klart LHF-vinst.

Kul att HV verkar vara på g igen. Lite extra kul är det ju förstås om ni piskar just Köpelaget rejält : )
Kommentera

« · 169422 · »