LHF:s väg mot SM-guldet

« · 193806 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
LL: Verkar ut som om det blir förlängning i matchen skulle inte förvåna mig om att det blir straffar också
Kommentera

NallePhu: 3-2 FFFFFFAAAAAAAGGGGGEEEEEMMMOOOOOOOOO
Kommentera

NallePhu: Oj så underbart :)
Och inte skadar det att man drog hem 15 poäng på tvävlingen.
Kommentera

NallePhu: Grattis till 3 p, fina avslutningar på perioder ni har ;)
Kommentera

FAAAAAAAAAAGEEEEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMOOOOOOOOOOO!!!!!!

Fy fan så härligt... femte raka!

Fagemo gjorde alltså mål med åtta sekunder kvar av den andra perioden - och med åtta sekunder kvar av den tredje! Fy fan så skönt!!!
Kommentera

Jag sitter och kikar på FBK-LIF på com hem och har onlinen på datorn. Nervös så inihelvete tänker jag "det kan inte vara länge kvar i Luleå nu". Mindre än en halvminut senare dyker "59.52 3-2 EQ Luleå 10. FAGEMO, Linus" upp på skärmen. OJ, SÅ JÄVLA SKÖNT!
Kommentera

LL: Måste ha varit många säsonger sedan vi tog fem raka segrar.
Kan tänka mig att Fagemo lär sova rätt gott inatt .
Kommentera

Portello: Grattis på er lulingar.
Kommentera

NallePhu: 8 sek kvar fan....
Kommentera

Hälge: Man får tacka så mycket. Vi är inne i ett grymt flyt nu :)
Kommentera

Portello: 99/00 tog vi sex raka trepoängare, varav tre på bortaplan. Dessutom vann vi på straffar före och efter denna svit så det blev åtta segrar om man räknar straffvinster, fast det gör inte jag.
Kommentera

LL: Ska man våga tro på sex raka? MIF hemma på torsdag låter ju som tre säkra poäng.
Vad är den längsta vinst raden för Luleå?? Du brukar ju ha koll på det mesta verkar det som :)
Kommentera

Aha, där reducerade Leksand till 4-2. Då vinner jag på Mixen (har spelat på Fler än fem mål). Vinsten? Imponerande 18 kronor :-)

Hentos tid utan insläppt mål: 6.18 + 20 + 60 + 20 + 10.41 = 116.59 minuter. Det hade varit kul om man hade lyckats hålla undan i 3.01 ytterligare så det hade blivit två timmar jämnt. Men vad fan, det bjuder vi på en sådan här dag :-)
Kommentera

Portello: nja, riktigt allt har jag väl inte koll på, men en del i alla fall :-)

Vår längsta svit är just sex vinster under ordinarie tid, vilket vi har haft två gånger, dels den jag nämnde alldeles nyss från 99/00 samt en gång debutåret i elitserien.

Räknar man sudden-vinster i slutspel som "riktiga" vinster så har vi dock en svit på sju raka segrar från 96/97 då vi dels vann den sista grundserieomgången och dessutom sex raka slutspelsmatcher (varav två i sudden mot just VF, för övrigt).
Kommentera

LL: Dom sa just att FBK har tagit sin fjärde 5-2 seger efter nyår.

Dom sände just från Coop när Fagemo nätade, jag skrek rakt ut.
Grannarna måste väl tro jag är en galning. Men det bjuder jag så gärna på :)
Kommentera

Portello: sedan ska vi väl inte ta ut någon vinst mot MIF på förhand. Det är nästan lite synd att vi inte har match förrän på torsdag när vi nu är i ett sådant stim. Fast man kan väl inte få allt.

En snabb telefonrapport från Coop Arena säger att det var en kanonmatch där Luleå spelade bra under i stort sett alla 60 minuterna.

Om DIF slår HV i morgon är vi förbi Jönköpingarna. Vi är under alla omständigheter nio poäng före Leksand, 14 före Brynäs och 22 före Linköping. Fast kvalet var det ju faktiskt ett tag sedan man slutade oroa sig på allvar för.
Kommentera

vivix20: Just hemkommen från COOP? Berätta om matchen är du superduper gullig :)
Kommentera

LL:
Jag tror faktiskt ändå jag föredrar en HV-vinst i morgon skulle innebära at vi får större häng på fjärdeplasten bara 4p efter isåfall.
Och sen har vi bårde DIF och HV kvar på hemmais mot slutet.
Kommentera

Salcin: fjärdeplatsen...
Kommentera

Man får passa på att gratulera er till vinsten. Ni verkar vara i ruggig form just nu. Kul att det går bra för Fagemo.
Kommentera

Portello: ja jag har nyss kommit hem från en riktigt bra match. Nu är jag nog inte så där alldeles lysande på att referera matcher men jag får väl försöka.

Första perioden vann Luleå rättvist och Huzckowski (kan fan aldrig lära mig stava till detta namn) satte 1-0. Frölunda kom inte till sin rätt där.
Andra perioden var riktigt spännande och Fartfylld. Men tyvärr lyckades dock frölunda kvittera i mitten av andra. Men sedan drog de på sig en hel mängd utvisningar, en hel del riktigt onödiga i mina ögon Och Luleå drog till med 2-1 av Linus Fagemo som var ohyggligt bra idag.
Tredje började med PP som inte gav så hemskt mycket men jag kände mig ändå inte speciellt orolig. Men Frölunda lyckades görfa 2-2 genom en Luleåmiss i försvaret. Nåja med 8 sek kvar passar Brabanec fram pucken till Linus som sätter 3-2. Ett otroligt snyggt mål på ett fantastikt pass.

Så såg den väldigt förkortade matchen ut. Det var en mängd spelare som var riktigt bra idag. Husse, Linus, Brabanec, Ledin och Tano för att nämna några. En som dock ser lite nervös ut är Petter Nilsson. Vet inte vad som hänt med han, han fular och passar istället för att skjuta osv...
Kommentera

vivix20: Hmm fumlar ska det ju vara, inte fular:)
Kommentera

vivix20: Jag tänkte just: Vad menar hon med att fular och passar :)

Man får tacka för rapporten, attans att man inte kunde närvara.
Kommentera

Portello: Min stavning är inte vad den varit. Jag tycker väldigt synd om dig som inte fick se matchen idag. Det var riktigt spännande och väldigt mycket folk, nått på 5200! Inte illa och vilken glädje när Linus sätter 3-2 med bara 8 sek kvar och man sitter och väntar på förlängning.:)
Kommentera

vivix20: Man får tacka för ditt medlidande :)
Har inte sett enda Es match detta året , senaste var 30 december borta mot TIK.
Och till min fasa ser jag på mitt schema att jag även jobbar på torsdag när vi spelar mot MIF. Måste göra något åt det.
JAG VILL SE HOCKEY!!!1
Kommentera

Portello: Vad har d för konstigt jobb? Säg upp dig och börja sälj popcorn i Coop i stället:)
Kommentera

vivix20: Jobbar faktiskt innom Concernen, så jag borde få gratis inträde :)
Kommentera

vivix20: Kollade just på Highlights från matchen. Tycker Husse var väldigt kylig när han gör 1-0.
En liten fråga: Varför i hela friden går inte Rönnqvist på avslut iställe för att passa när han mer eller mindre är ren mot Norrena?
Kan det vara att hans självförtroende inte är på topp?
Kommentera

Håller med Vivix om att det var en riktigt, riktigt bra match. Högt tempo och snabba spelvändningar från båda håll.
Vi var bättre och vann rättvist. Skotten blev väl 31-29 men vi hade många fler vassa chanser.

Första och andra perran var klart våra. Tredje jämnare med kanske litet övertag för VF. Sista fem var jag nöjd om vi klarade oss till lottdragning, men Brabenec ville annorlunda och lade från sarghörnet upp pucken mitt i slottet för Linus som med kraft dängde in ett slagskott. Kollektiv orgasm i COOP-arena!

Magnus Nilsson och Ledin klart bäst hos de våra tycker jag. Magnus fick utgå i tredje, vetefan varför. Men Ledin, om honom skulle man kunna skriva ett kapitel för sig. Hur fan har det kunnat bli en LIRARE av honom? Bakom ryggen passningar, fintar upp motståndare på läktarna mm. Skuggan låg i lä där idag.

Laget är fyllt av självförtroende just nu. Man gör grejjer som man aldrig vågat göra i höstas. Försvarsspelet är tryggt och fint trots att vi har ett rörligt och enormt uppoffrande anfallsspel.
I höstas hade vi ALDRIG vunnit den här matchen, då hade vi förlorat med 2-3 även om spelbilden hade varit likadan.
Skillnaden heter självförtroende.
Kommentera

Portello: Du är inte ensam om att ställa den lilla frågan. Drygt 5200 ställde den redan vid halvfyra tiden.
Sen, om han nu inte skulle avsluta själv kunde han väl lagt en lite bättre passning.
Kommentera

Albert Hall: Kollektiv orgasm. Hahaha den var bra.
Oj vad underbart det är då allting flyter på .Måtte det hålla på till långt in på vårkanten......
Kommentera

Portello: Ja det är en bra fråga! Men det är lite typiskt för Luleå nu tycker jag. Dom man minst räknade med förr vinner matcherna nu och dom man mest brukar räkna med ser , vissa av dom, väldigt darriga ut. Tycker dock att Burstöm har börjat lyfta sig ganska rejält från sin svacka. Hoppas bara att Rönnqvist och Petter Nilsson också gör det snart. Hur bra kan det inte gå då när det går så här bra nu?
Kommentera

vivix20: Bäst måste det ju gå då . Helt klart :)
Kommentera

vivix20: Håller bed dig. Burström är på uppgång medan Rönnqvist, Petter och Skuggan inte är särskilt bra. Alla tre mycket rutinerade spelare som kan bättre.
Däremot tycker jag Åkerström gör en bra match.

Junkka hade ett stenhårt klockrent stolpskott, Hägerbäck lade pucken mellan benskydden på Norrena men den gled retsamt utanför.
Två exempel på chanser när vi spelade överljuvligt underbart i andra perioden.
Kommentera

Albert Hall: Junkkas stolpskott var jag säker skulle gå in, från där jag satt kunde man följa puckens väg mot krysset, jag jublade redan. Åkerström har varit väldigt bra de senaste matcherna så där finns inget att klaga på, Sandström har jag inte heller nått att anmärka på. Men Petter Nilsson gör mig nervös.
Kommentera

vivix20: Hehehe, likadant från min synvinkel! Jag jublade också! Vi sitter nog rätt lika i vinkel du och jag.......

Såg just highlights och Jantes intervju med Ledin. Hur var det nu? Den minst talangfulle spelare som någonsin spelat i LHF, eller nått liknande?
Kommentera

vivix20: Sandström fullkomligt radar upp bra matcher. Inga misstag. Enkelt. Enorm i boxplay.
Kommentera

Hento är ju naturligtvis enorm, lugn och säker. Står rätt hela tiden.

Men om det är något han ytterligare kan förbättra så är det spelet utanför mål. Idag var det nära en dundertavla.
Fast han var ännu sämre på det tidigare.
Kommentera

Albert Hall: Lite om dagens match.
Kommentera

Portello: Inte helt olik min egen matchrapport va? Däremot har jag hela tiden trott att det var Burström som gjorde 2-1, men jag ser att det på flera ställen påstås att det var Fagemo. Nåja, jag får väl ge mig, jag har haft fel på värre grejjer än det i mitt liv.......

Däremot börjar jag bli lite less på "formstarka Luleå". Det har man tamejfan kallat oss sen i november. Kan man vara formstark hur länge som helst?
Kommentera

Albert Hall: Nog var det Fagemo som gjorde 2-1 målet. Bara att kolla på bilderna på hockeylive.
Kommentera

Albert Hall: Tja, det kunde varit värre. Tänk om ni kallats formsvaga sedan i november...;-)

Grattis till segern förresten!
Kommentera

Chief: Jo, du har rätt. Hellre kallas vi för formstark än formsvag! ;)
Tack för grattiset.
Kommentera

Portello: Speakern sa först att Burra var målskytt, men han ändrade sig snabbt till Fagemo.
Kommentera

Albert Hall: Får gratulera er lulingar till tre fina poäng, men om en vecka blir ni tyvärr utan poäng. Då kommer Wilde & Co att snurra runt som yra höns och faktiskt vinna matchen åt MoDo.

Hmm.....lämplig musik till detta? Nightwish med låten Wishmaster kanske.
Kommentera

Paddan: Börja nu inte försöka sabba den här tråden igen med ohockeysnack ;).

På lördag kommer Luleå ta sin sjunde raka seger, helt klart :)
F ö så var det någon som fixade 15 fräscha poäng i tvävlingen .
Kommentera

NallePhu: Det var inte särskilt hönsigt, trots 6 man. Fan så jäkla bra LHF var idag, helt underbart! Matchen var våran rakt igenom. Snygg-Brabenec var kung.
Kommentera

Portello: Så du var inte där, det förklarar saken ; )
Kommentera

Portello: Jag fixade 15 p i tvävlingen, vilket borde betyda att jag drar ifrån ytterligare där i toppen. Pessimistalbert som låg tvåa innan matchen lär ju ha tippat förlust.
Kommentera

Lulekickan: Nana na nanaaaaana! Pessimistalbert hade också 3-2! Femtom pinnar. Man märkar att slutet närmar sig. Lögner, halvlögner och andra fula knep blir allt vanligare.
Må bäste man (dvs jag) vinna!
Kommentera

« · 193806 · »