LHF:s väg mot SM-guldet

« · 215828 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Paus nu. Vad jag har sett så leder Luleå ganska välförtjänt, men då bommade jag som sagt några minuter när bilden försvann. Men enligt kommentatorerna skapade Luleå ett par bra chanser då.
Kommentera

LL: Härligt att Ledin gör mål igen! Vad hade man fått för odds på att han skulle göra första målet tre matcher i rad?
Enligt mig hade lule dom första tio minutrarna, sen hade Timrå den andra halvan. Fast TIK hade nästan inte en enda vass chans vad jag kunde se. Jag missade ju också ett par, tre, fyra minuter. Hento verkar vara lika lugn och fin som vi är bortskämda med.
Skrbec och Mange kunde mycket väl hängt varsitt mål också.
Skotten blev 11-8 till tikarna. Men de vassaste cahnserna hade i alla fall vi. Ser rätt bra ut. Men det är länge kvar.
Kommentera

Albert Hall: nja, det blev väl 12-8 till Luleå i skott enligt onlinen.

Länge kvar, japp. Men tendenser till ett vinnande spel finns där igen för Luleå. Bara att bygga vidare på det här nu så är vi på rätt spår igen.
Kommentera

Äh, 1-1 :-(
Kommentera

LL: Fel av mig. Jag såg på "saves" istället för "shots".
1-1 nu i PP.
Kommentera

Skit. 2-1. Lite väl frejdig forechecking av Luleå.

Dock ska det sägas att det var enn ytterst tveksam offsidesituation i anfallet för TIK. Jaja, ibland blåser domaren rätt och ibland fel. Kom igen, Luleå!
Kommentera

Nej, nu tycker jag faktiskt att domarna gynnar TIK lite väl mycket. Jag såg ett flertal rätt klara interference av TIK men Hägerbäck får åka på en tvåa i stället.
Kommentera

2-1 efter andra. Inte helt orättvist, men det hade inte heller varit orättvist om det hade stått 1-2, om ni förstår vad jag menar. Ingen sådär enormt upphetsande match, egentligen. Jag tycker att Luleå har lite oflyt, faktiskt. Puckarna vill inte riktigt studsa rätt den här matchen. Hårt jobb brukar hjälpa i de lägen. Vi får se om Luleå orkar jobba tillräckligt hårt i tredje.

Efter att ha sett reprisen på 2-1 tycker jag faktiskt att det är offside. Men nu har ju inte domarna tillgång till repriser, så man ska väl inte gnälla alltför mycket.

Leksand har fått proppen att gå ur ketchupflaskan. 5-1 mot Modo nu.
Kommentera

LL: Värst vad Ledin börjar göra mål, 3 mål på 3 matcher . För mötet mot LIF hade han gjort 4 på ca 130 matcher.....
Kommentera

Portello: JA! Fagemo sätter 2-2!

Hämtar en mörk Staropramen!
Kommentera

JAA
Härligt Fagemo.
Kommentera

Sven Savage: Enligt onlinen så är det skuggan som gjort målet.
Spela roll, huvudsaken det blev mål.
Kommentera

Portello: Just, såg det också nu. Fagemo stod för passet bara.

Kul, i vilket fall som helst. Nu surrar de bara från andra matcher, radiosprotare. Kan bara var någon minut kvar i Timrå. Men inget får man höra..Vakna, sproten!
Kommentera

Sven Savage: 1 pinne räddad. Då lyckas vi iaf megarycka från MooDoo. Bye bye, Padda et al.

Teglet och Korven har plockat 3 pinnar, MooDooisterna således 0at, och Tjurgårn tar en pinne, och förlänger just nu mot pölsan.

Gärna en ytterligare pinne nu...

Verkar som att Lule definitivt fått tag på TIKarna nu, jämfört med tidigare under säsonge. De 6-3 senast verkar ha satt sina spår...
Kommentera

Hade vi oflyt med domaren vid 2-1 så fick vi igen det vid 2-2. Nog var det en tripping på Petter just innan målet.
Kommentera

LL: Tydligen hade Burra ett rungande stolpskott just innan full tid.

Kom igen nu, en extrapinne skulle smaka mumma.
Kommentera

LL: Skit också! Jaja en poäng är ju bättre än inga alls.
Man får väl passa på att säga grattis till Hälge, gud medflera.
Kommentera

Portello: 3-2 till TIK i sudden. Jo, Burra hade ett stolpskott just innan slutet. Men så går det ibland. En poäng mot TIK på bortaplan är i det här läget ändå en poäng över budget, så att säga.
Kommentera

Sven Savage: Fy %%#%& vad jag hatar den j-a skitsprotradion. Inte en j-a minut från TIK - Lulehockey, utan bara växla mellan andra j-a skitmatcher där korvarna och teglet redan vunnit sedan länge, och sedan hoppa mellan %?%#%&7 ointressanta tjurgårn-pölsan resp miffmiif och warulfven, skitointressant t o m för de egna supportrarna.

Och t o m den super-seeega on-linjen hinner meddela att TIK vunnet efter 3 minuter i sudd, utan att sproten haft en sekund därifrån.

Usch!

Det var sprotens fel, alltihop!
Kommentera

Välförtjänt pinne för lulehockey! Oj, vad skönt när Skuggan äntligen tryckte in den. Mycket kul och sevärd match. Härligt tufft. Förr, dvs förra säsongen och tidigare tyckte jag alltid att det var supertråkiga matcher dessa lag emellan.
Nu tvärtom.
Kommentera

LL: Hmm. Då har vi en ny tabell. Vi lyckades ta en pinne borta mot TIK, medan Tjurgårn gjode detsamma, hemma mot MiffMiff. Tycker nog att vår insats var nååågot starkare. MooDooisterna nollande mot Korven, iofs lika kasst som vi själva, i tisdags. Men de var ju andra sidana varnade.

Nu har vi en pinne på MooDoo, och 2 pinnar på Tjurgårn. Dessutom en mycket bättre målskillnad. Sådant kan bli värdefullt om några matcher?

Blixtlåset 46 +60 95
TIK 46 +22 87
Warulfven 46 +39 85
Styvben 46 +5 78

Lule 46 +3 70
MooDoo 46 -12 69
Tjurgårn 46 -10 68
Teglet 46 ±0 66
Korven 46 +14 65

MiffMiff 47 -11 54
Pölsan 46 -55 49
Linkping 45 -55 42

Som synes har det blivit ännu mer trångt vad det gäller kampen om 5-9e plats. Men ju längre tiden går, desto färre matcher kvar, och det blir allt svårare att hinna med att ändra på något.

Och i morgon är det två ytterligare matcher:

Styvben-Korven
Linkping-Blixtlåset

Får man önska sig att Styvben piskar Korv?
Kommentera

Modo losade och HV tog också bara en pinne. Vi vann faktiskt lite idag gentemot de lag som vi slåss om 5-6 placeringen om.
Fast synd att Tik tog en pinne mer än FBK.
Kommentera

Portello: Man får väl säga grattis till eran poäng, men det kändes som om ni blev bjuden på det målet.

Jag tyckte domaren var dålig, alldeles för ojämn.
Kommentera

Synd att oturen ska grina oss i ansiktet. Hade Burras stolpskott gått in hade det med största sannolikhet blivit 3 poäng, nu blev det istället bara en. Dessutom borde Luleå avgjort i 1:a perioden då Timrå inte hade vaknat ännu. Men man ska väl ändå vara nöjd med tanke på att TIK var nära att göra 3-1 några gånger före 2-2 målet. 3-2 målet i sudden borde väl ändå Hento ha tagit? Han var ju oskymd.
Men det var helt klart en sevärd match. Precis som hockey ska vara. Jag hoppas vi får möta Timrå i final.
Kommentera

Hälge: Erat 2-1 mål var också diskutabelt. Offside?
Kommentera

Albert Hall: Jag tror ändå FBK kommer att gå om TIK, om inte förr så kommer dom att göra det när lagen möts på torsdag i Timrå.
Kommentera

Albert Hall: Har ingen aning, faktiskt. Tror inte jag såg någon spelare som diskuterade det heller.
Kommentera

Albert Hall: Hmm. Det börjar sluta nu. Kampen om 5-9e plats.

Lulehockey 70->82
MooDooism 69->81
Tjurgården 68->80
Teglet 66->78
Korven 65->77

som max-slutresultat, skull men kunna tro. Men de andra möter varandra mågra gånger, så så blir det inte. Går det riktigt olyckligt i övriga fyra lags matcher (för våra slutspelschanser), kan de som bäst nå:

MooDooism 69->78
Tjurgården 68->77
Teglet 66->76
Korven 65->76
och så bra blir det naturligtvis inte, för dem. Det kräver bl a att teglet på tisdag spöar warulfven borta. Knappast troligt.

Redan närmsta två omgångarna lirar Tjurgårn två sexpoängsmatcher, vilka de jantagligen förlorar, båda två:

MooDoo - Tjurgårn
Teglet - Tjurgårn

samtidigt möter vi Linkping och Pölsan hemma, två matcher vi med stor sannolikhet vinner. Och därefter är tjurgårn ohjälpligt bakom oss. Tur det, för våra avslutande matcher är Blixtlåset och MiffMiff borta. Där kan det bli svårt att ens få en pinne.

Nu på tisdag - torsdag gäller det alltså.
Kommentera

Här är matchreferat från Timrås hemsida.
Kommentera

Bara en timme kvar till nedsläpp så nu åker guldtråden fram igen. Den skapades just inför en match mot Linkping så på något sätt firar den ju något slags jubileum ikväll. LHF firar samma jubileum genom att enkelt vinna med 6-1 ikväll. Bäva Linkping, bääääva!
Kommentera

ALLA....
nu börjar vi snart att plocka inlägg där övriga ES lag INTE
benämns med sina vanliga namn...

orsaken till detta att vi inte tycker detta är något roligt längre och det drar ner det goda rykte denna HS bok har byggt upp sedan den kom igång ordentligt här på HS...

att det händer någon gång är ok..men inte hela tiden....

mot förmodan att det är någon som vill protestera så gör det via mess till mig...sker det inne på denna underbara sida så plockas dom..
Kommentera

Lulekickan: Justdetja, tråden skapades inför en LHC förlust! Dåligt omen?
Nåja, vi har ju alltid sagt att arbetet med tråden är långsiktigt. En riktig gnuggartråd.
Även om jag har tippat 5-1 så har jag dåliga vibbar inför den här matchen.
Kommentera

Lulekickan: själv drabbades jag för en stund sedan av en grym pessimism inför matchen. Jag var på pissuselt humör, så trött att jag knappt orkade stå och hungrig som f-n och allt var bara elände. Jag var helt säker på att Luleå skulle torska ikväll. Men efter lite mat känns allt lite bättre och nu har hoppet börjat återvända igen. Tar vi inte tre poäng i kväll blir jag riktigt besviken, så är det bara.
Kommentera

LL: Jag har varit säker på seger hela tiden, fast det är jag ju iofs väldans ofta så det behöver inte betyda något. Har dock svårt att tro att klubben som kallar sig Cluben ska ha något att sätta emot ikväll, de verkar mer eller mindre ha fallit ihop helt så det ska väl i så fall vara om de har dödsryckningar ikväll eller om LHF tror att det räcker med att ställa in skridskorna på isen för att vinna, men det tror jag inte det finns någon risk för.

Håller du mig sällskap på HS under matchen? Det blir så tjatigt att prata med sig själv hela tiden annars.
Kommentera

Lulekickan: ja, det enda som talar för LHC skulle väl vara den effekt som kan uppstå när ett lag har gett upp - helt plötsligt spelar de av någon anledning bättre än någonsin. Men har Luleå rätt attityd så ska det bli en klar seger för oss.

Jorå, jag kommer att vara här under matchen!
Kommentera

LL: Bra! Åsså dyker säkert savage upp här också. Annars får vi väl nöja oss med olulingsällskap i övrigt. Ja, vi har ju Dysso förstås som är lite halvluling så där så vi är väl 2,5 lulingar här då, eller 3,5 om Savage ansluter.

Jag skulle behöva 2 datorer nu, minst. Det blir jobbigt att bläddra mellan HS, forum, onlinen och SM-liigaonlinen annars.
Kommentera

Lulekickan: äh, du är ju tjej, och ska ju därför ha en bra simultankapacitet så du ska väl klara av att ha många fönster på samma skärm :-)
Kommentera

Hmm, jag noterar att SSK har reservkeepern i mål enligt onlinen. Där kräver vi att FBK gör sin plikt och tar alla tre poängen.
Kommentera

TEEEELLLLAAA!!!!
Kommentera

LL: Tellström sätter ettan! Såskareseut! Linkping spelar som de ska.
Kommentera

LL: Jaja ropa inte så högt att dina halsmandlar kommer ut, Själv sparar jag glädjetjuten till slutspelet...
Hoppas på en riktig islossning i målväg för Luleå det kan behövas!
Kommentera

Äh, utvisning på Kamil... den var säkert felaktig!

Sitter och håller ett halvt öga på Modo-HV på C+. HV har öppnat klart bäst och har haft en klingande stolpträff (Pavlikovsky).
Kommentera

LL: Jaja ropa inte så högt att dina halsmandlar kommer ut, Själv sparar jag glädjetjuten till slutspelet...
Hoppas på en riktig islossning i målväg för Luleå det kan behövas!
Kommentera

LL: I och för sig, fast det är värre att skriva på två plank samtidigt om man bara har en dator : )

LHF får gärna fortsätta som hittills, dvs med ett mål var fjärde minut.

Hrmpf! Snygg-Brabenec utvisad. Jela bortadomare.
Kommentera

NallePhu: äh, det jublet var väl ingenting. Du som känner mig borde veta att jag har inte ens börjat leva om ännu :-)
Kommentera

LL: Nej jag vet när LL börjar leva om då står alal andra still ett gammalt Luleå ordspråk
Kommentera

Lulekickan: det är klart, med två tangentbord kan du förstås skriva med vänster hand på ena stället och höger på det andra :-)
Kommentera

NallePhu: japp, såere!

0-1 i Kempis. Modo är helt under isen. HV har tokdominerat i 10 minuter och bombarderat Hirsch med skott.
Kommentera

Lulekickan: Snygg-Brabenec borde ha kommit in nu. Linkping var duktiga som stod emot SH1 under hela hans utvisning.

Änkligen slut störradio; lät som de sändå grodan boll i femton minuter. Paddan kanske vet besked.

Men nu är det dags för radiosproten. Men...tydligen menar man att det pågår upp-å-hoppa i fjollbollen. Bara de inte tänker sig att bevaka sådant?

Nu kommer strax peter sundquist in och berättar varför det står som det står...

Jahaja. Linkping har börjat bäst och leder skotten med 5-1, men matchen med 0-1. Vakna Luleå!

Ja! MooDoo får ett mål omed sig! Det lutar mot att vi får omöta warulfven i semi!
Kommentera

« · 215828 · »