En telefonrapport från Coop Arena säger att Luleå spelar som skit. Om min rapportör (Robban) har räknat rätt har Micke Sandberg en räddningsprocent som upgår till hela noll (0) procent...
Lulekickan: och poäng för Ledin och Hägerbäck igen!
Men 2-9 i skott mot LHC på hemmaplan? Nej, det låter inget vidare. Robban bara skrattade åt eländet när han ringde. Jag tror inte att vi kan lita på att Sandberg ska fortsätta att ha 0% räddningar i hela matchen, så det får nog bli lite uppryckning i nästa period.
LL: Jepp Robban har en glasklar analys och en lika säker uträkning i räddningsprocent för LHC 0%... Luleå måste vara effektiva som har skjutit 2 skott och gjort 2 mål 100%:ig utdelning på det!!! Man kan önska sig att det blir mera tempo på Luleå nu i 2:a perioden och kör över LHC!!!
LL: Kul att Ledin och Hägerbäck har börjat få igång poängproduktionen. De förtjänar sannerligen lite framgång efter alla sågningar.
2-9 i skott är mer än kasst även om 2-0 i mål är fullt godkänt. Jag räknar med att Tavve inte är särskilt tystlåten i pausen, så du ska se att de kommer ut som pånyttfödda i andra perioden.
Lulekickan: Tänkte just på vad NSD:s krönikör Johan H skerev innan säsongen började, Nämligen att det spel Luleå spelar i år passar Ledin och att han skulle börja producera poäng just med detta som bakgrund.. Han ser ut att få mycket rätt i den krönikan
NallePhu: Saves 0,0%. Jag tror inte att jag läst det någon gång förut - är det inte rekord? Kommer ihåg i höstas att jag läste att linkpingarna skulle överraska, och nu sätter de rekord, precis som väntat.
Gävlarnas tråd idag heter "Rädda Brynäs!" medan vi kör guldtråd. Korvarna skriver under rubriken DIFiplinnämnden, medan de diskuterar hur orättvisa deras utvisningar äro, sedan de i helgen blivit det mest utvisade laget under en elitseriesäsong under alla tider. Jojo, oväntat...
Vad har hänt med Modo igenkligen? 0-2 nu. De är totalt utspelade. Hur kan ett lag gå från att först inte ta en poäng på massor av matcher till att sedan ta så gott som allt som går i tiotalet matcher till att sedan som på en given signal klappa ihop fullständigt och spela som ett div 1-gäng? Märkligt. Med lite effektivitet hade HV ledat med fem-sex mål vid det här laget.
LL: Troligen är pirro slut nu. De får byta tränare. Britta är ledig, har jag hört...tillsammans med en massa andra. När dessa träningskaruseller nu blivit legio väntar man sig att få se en tränare värvas mitt under brinnande säsong. Tänk om MiffMiff värvar Evensson lagom till slutspelet? Påminner kanske om linkpingsvärvningen av melin från knögle...
LL: Skit att Cluben reducerat, fast att HV leder gråter jag inte över. Det var nog matchen mot Leksand som fick Modo att inse att de inte är bättre än så, igenkligen.
Förb... sprotradio. Först Grodan Boll, sedan nyheter och annat oväsentligt, som konstigheter i Globen, varannan minut. Jag ska starta en kampanj - mer sprot i sprotradion.
LL: Allt är Portellos fel. Hade han bara hållit sig hemma hade det varit hur enkelt som helst.
Jag blir tokig av att inte kunna se matchen. Det är tortyr, människoplågeri, misshandel, nästan mordförsök att inte se till att jag jobbar i Luleå när LHF har hemmamatch.
Petter hänger in trean! Ta vara på det här nu, Luleå!
Modo kvitterade just. Jag tror att lagen i Ö-vik bytte tröjor efter halva matchen. Nu är det HV som är utspelade. Kim Staal kvitterade på en grymt snygg straff.
Sven Savage: Något fler skott i andra i alla fall, fast tyvärr färre mål för LHF. Jag vill ha minst en tvåmålsledning innan jag känner mig någorlunda lugn.
Sven Savage: Jag blir helt nervös av det där rapporterandet från kast med liten boll i stor boll. Hjälp! Jag får snart en infarkt eller nåt ännu värre.
Gör mål nu Rönnqvist eller vem som helst bara det är i rätt mål. Snääääälla!
LL: Kan bli ett lyft. LLoffline måste prövas förr eller senare. Nu har pelleklund åkt ut för linkping. Sätt 4-2 nu, så att sötknoppen tar sig fram till ensam andraplats i tippartävlingen, bland annat...
Sven Savage: ...och jag kammade också hem 15 p i tvävlingen. Nu ni, Albert, Paddeländet och Dysso, nu får ni det svårt om ni skall lyckas ta er förbi mig.
Lulekickan: Din rackare! Jag böt mit 4-2 till 6-2 i eftermiddags, och tänkte t o m dra till med än värre typ 7-1. Jaja, då hinner jag inte ikapp dig längre: Grattis, Kickan!
Lulekickan: Hmm. Finner att i stort sett samtliga inlägg jag skrivit under kvällen eliminerats. Finner vidare att gud 18.13 varnat att inlägg tas bort om lag kallas vid andra namn än de formella.
Det protesterar jag inte emot. Webbarna skall naturligtvis bestämma hur det skall vara.
Själv kan jag inte tänka mig att sitta och kalla lag för annat än de heter för mig. Kör en omvänd Padda. Jag får byta sida på snacket och skriver i fortsättningen på MoDo (!) sidan i stället. Raderas jag även därifrån får jag tacka för den tid som varit.
Och för mig var det tvärtom tror jag tippade 6-2 i tipstävlingen, men skrev igår att hade på känn det skulle bli en dålig match av Luleå med 4-2 som resultat. Ändrade inte tipset på officiella så det blir inga 15p.
Matchen blev precis så usel som man kunde befara. LHF ska vara väldigt glada att vi inte mötte ett heltaggat lag ikväll. Det enda minnesvärda från matchen är väl Sandbergs räddingprocent från första perran. 0%. Godkända lulingar var Hento, Åkerström, Garvey och Bulan.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?