Luleå HF

116756 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 435362 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Puh, tre poäng trots en enorm DIF-press i tredje perioden. Luleå kom helt ur rytmen av ett tidigt spel i numerärt underläge och hittade aldrig in i det hela igen. Men tre poäng i alla fall, och bitvis finns det ett bra spel där.
Kommentera

Man får gratta så mycket till segern!! Men de jag får ut av LL:s inlägg var matchen rätt jämn, eller?
Men grattis enu en gång!
Kommentera

LL: Låt mig bli den första att gratulera till tre fina poäng! :)
Kommentera

difzi: Jaha, så fick jag inte vara först heller. Men det gör inget en kväll som denna. :)
Kommentera

difzi: jo, matchen var rätt jämn men jag tycker att det ändå var ganska rättvist att Luleå vann då vi hade något fler heta lägen. I DIF var Daniel Tjärnqvist mycket bra liksom Nisse Ekman. Czerkawski och Espen Knutsen var nästan helt osynliga.
Kommentera

Chief: Båda var först ^^
Kommentera

LL: De lätt inte så bra att Czerkawski, Schampo var onsynliga. Men hur spelade Salmonsson?
Kommentera

Chief: Hmm, blir jag då den tredje att gratulera till de tre poängen, om jag nu skulle gratulera till poängen?
Kommentera

difzi: jag tror inte att han spelade någonting alls. Han och Staffan Kronwall satt på bänken hela matchen vad jag såg (fast jag var förstås mest koncentrerad på Luleå så jag kan ha missat något byte här och var).
Kommentera

LL: Låter konstligt de, han brukar få mycket speltid, men lagen blev ju lite ändrade, med de skulle vara fel att sätta honom på bänken.
Kommentera

Efter två perioder borde Lule lett med 2-3 mål, efter den tredje ska vi var otroligt nöjda att vi vann.

Spännande match.
Kommentera

Trots segern är jag på uselt humör. Nån jävel hade under matchen slangat cirka 20 liter bensin från bilen samt slängt bort tanklocket. Grr...
Kommentera

Albert Hall: Det satt jäkligt skönt med 3 poäng iaf. Jag sa på jobbet att om LHF förlorar idag så kommer jag inte till jobbet vare sig imorgon eller någon annan dag innan LHF har vunnit igen. Jag blir så jävla grinig när LHF förlorar att jag känner att folk borde slippa umgås med mig då.
Kommentera

Albert Hall: Det var säkert någon gröning som konverterat till luling och lagt sina sista kronor på entrébiljetten. Hade han inte slangat hade han inte tagit sig hem ju. Fast man kan ju tycka att det var onödigt att slänga bort tanklocket.
Kommentera

Kickan:

Skulle inte förvåna mig om det var Andrew Peters.
Kommentera

Albert Hall: Äh, det var ju såklart Wikegård...
Måste ju se till att klara föreningens ekonomi på något sätt.
Kommentera

Albert Hall: Inte mig heller. Han är ju vaneförbrytare.
Kommentera

Paddan:

Wikegård har alibi, jag såg honom på matchen. Fast pauserna har jag iofs ingen koll på...
Kommentera

Albert Hall: Jag tror att Wikegård var hjärnan bakom det hela men att det var peters som genomförde det, för Peters saknar ju hjärna.
Kommentera

Albert Hall: Grymt härligt med en trea idag. PP-spelet var väldigt glädjande, och även BP-spelet.Rönnqvist verkar vara i väldigt bra form.Tror han har gjort poäng i de flesta matcherna. Kanske alla? Någon som har koll?
Hur var det med Luleås 2-2 mål? Var det Mäntylä eller Nordqvist som gjorde det.Olika bud på olika ställen...
Måste även berömma Ryhed. Väldigt bra insats av honom.
Kommentera

Portello: En motiverad JR tillhör de absolut bästa spelarna i ES. Just nu skulle jag inte byta ut honom mot någon öht. Snarare skulle jag vilja klona honom så vi hade kunnat ha en i varje kedja.
Kommentera

Vi har inte en endaste spelare bland de 25 värsta syndarna i ES. Det var väl det jag visste - vi är fairplayigast i världen. Floppa är en riktig fuling däremot, på flera sätt.
Kommentera

Kickan: Rönnqvist har tydligen gjort poäng i alla matcherna.Imponerande!
Nu är det bara hoppas vi vinner mot Hv borta och Linkping hemma. Tror tyvärr att Hv borta blir för svårt, men hemma mot Pingen ska vi nog kunna ta en trea.
Kommentera

Kickan: Äh, jag vägrar att tro på den statestiken, måste vara en luling som satt samman den, någon annan förklaring kan jag inte hitta.
För övrigt så känner vi oss fruktansvärt missförstådda i hockeysverige, inte minst av domarna...
Kommentera

Kickan:

Hm, något måste vara fel när MIF(!) leder fairplayligan. Vart är världen på väg?
Kommentera

Kickan: Hehe, Floppa. han är het nu sägs det.
Kommentera

Mycket bra matchrapport på Djurgårdens hemsida.
Kommentera

Usch, nu börjar jag bli nervös. Hoppas nu att vi får en bra start på matchen så vi slipper att jaga.
Kommentera

Portello: Och att vi inte drar på oss onödiga utvisningar.
Kommentera

Väldigt låt ljud han hade på micken, har mailat in å frågat om det går att skruva upp ljudet lite.
Kommentera

lizzard:

Undrar vad det är för kille, låter inte som den "vanliga" kommentatorn i KA...
Kommentera

Härligt att vi kunde hålla tätt i boxplay
Kommentera

Dysso: Precis vad jag också tänkte. Dessutom är det tomt när han inte har någon bisittare.

Skönt att vi klarade BP-spelet. Nu är det bara hoppas att vi får spela lite i offensiv zon.
Kommentera

Powerplay nu kom igen och sätt den då
Kommentera

Portello: PP nu hoppas vi är lika effektiva som mot Djurgården.
Kommentera

lizzard: Vi har tydligen en ny spelare som heter Obust.
Låter som att Luleås PP är rätt bra.
Kommentera

Portello: Ja undra just vem det är, och han fortsätter å säga det hela tiden.
Kommentera

lizzard: Damnit, man får ju vrida volymen i botten för att höra något.
Kommentera

Kickan: Tusan också.3-5 i nästan minuten.Måtte vi klara detta.
Kommentera

Kickan: Huuu 5-3 för Hv nu, håll tätt!!!
Kommentera

Mycket sex-man-för-i-helvete idag.
Kommentera

lizzard: "Portello: Och att vi inte drar på oss onödiga utvisningar."

Verkar fungera bra, inte..
Kommentera

Nu får han väll ändå ge sig
Kommentera

nappen: Meeeen igen... Spela hockey istället för att ta utvisningar på detta sättet kan man inte vinna någon match.
Kommentera

nappen: Vad är detta.Ytterligare en utvisning.Förr eller senare resulterar detta i ett baklängesmål...

OBSUT, Inte Obust!!
Kommentera

nappen: Kollade just vem som dömer. Surprise att det är Vinnerborg som har satt pipan i röven.
Kommentera

Kickan: Kul att Antila verkar spela bra.Hoppas han fortsätter med det hela matchen.

JAAAAAAAAA!!!!! Williams!
Kommentera

Williams !!! Yes 1-0
Kommentera

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Älsklings-Justin! Tjoho! 1-0 till oss.
Kommentera

Jaa Williams!

Vinnerborg brukar få den tamaste match att spåra ur.
Kommentera

« · 435362 · »