Luleå HF

116755 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 455551 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Vivix: jo, och många gånger tappar vi den innan vi ens har nått så långt.

Oj, där fick vi till ett bra anfall och Fagemo skapade ett ganska bra läge.
Kommentera

Williams har förresten tekat bra i dag. LHC har inte riktigt samma tryck längre. Spelet har öppnat upp sig en aning, men som sagt: vi saknar Rönnken något alldeles jävulusiskt i offensiven.

Nära 2-1 till LHC där efter skott av Morrisson.
Kommentera

Sista 3-4 fyra minuterna har Luleå kommit till fler anfall. Fast det blir inte direkt några målchanser av det hela. Men det är klart, vi är ju i alla fall närmare att göra mål om vi är i anfallszonen än i försvarszonen :-)
Kommentera

OJOJOJ, Mike Knuble missar i stort sett öppet mål från en halvmeter efter 19.59 av perioden... men 1-1 efter den andra perioden.

Tycker ändå inte att det känns helt chanslöst på poäng i dag. Med lite tur så kan det bli en pinne eller två. Fast nog tycker jag att Linköping är det bättre laget så här långt, det är det inget snack om.
Kommentera

Vivix: Förhoppningen är att JR kan spela senare i veckan, men det går ju aldrig egentligen att säga exakt vilken dag någon kan vara tillbaka efter skada.

Jag hoppas han är tillbaka redan nästa match iaf.
Kommentera

LL och Vivix:

Nog ska vi vara jävligt glada att ha 1-1 efter två perioder. Stundtals har det ju sett ut som om spelet går ut på att hålla bort puckfan från egen zon. Men sista 7-8 minuterna blev det sakta bättre.

Antila har varit jävligt bra.
Kommentera

Kickan:

På C+ sa dom att han (Rönken) varit med på uppvärmningen och att det inte syntes något av skadan då. Fast det märkas i PP att han saknas. Samt att Fransson och Wallin saknas i försvaret... Huvva.
Kommentera

Albert Hall: i så fall var det väl antagligen så att han kände sig för men inte vågade chansa på spel. Och det kan nog bara bra att avstå en match om det innebär att risken att slå upp skadan minskar. Vi får väl se om han spelar på torsdag.
Kommentera

Albert Hall: Jaha, BP då.
Kommentera

Fucking shit! 2-1 : (
Kommentera

Jaha, börjar ju bra detta. Måtte det sluta lika bra för en gångs skull.
Kommentera

Vi måste ju plocka fram guldtråden ju.

1-0 till oss. Underbart! Hur skulle vi klara oss utan Favvo-Obsut?
Kommentera

Hehe, Styvben utvisade för sex-man-för-i helvete. En inte alltför vågad gissning är att LL skrek just "Sex man för helvete" : )
Kommentera

Någon av er som lyssnar på hockey-live? Själv vågar man inte. Om ni lyssnar, hur verkar vi spela?
Kommentera

Portello: Jodå, låter ut att vara en rätt jämn tillställning. Luleå leder dock rättvist. Antila riktigt bra också.
Kommentera

Portello: Jag har inte lyssnat hela tiden, men sett till det jag har hört verkar vi vara snäppet vassare än Styvben idag. Hoppas det gäller matchen igenom.
Kommentera

Tydligen gjorde jag en korrekt tolkning. Den ena kommentatorn sa just att "Luleå är något vassare".
Kommentera

Kickan: Och nu har Holmström gjort 2-0 i PP.Assist på Renberg och Rönnqvist.
Släpp inte det här nu.
Kommentera

Portello: Fan vad onödigt.1-2 nu.
Kommentera

Vivix: Och med 12 sekunder kvar till periodpaus gör DIF 2-2. Varför?
Kommentera

Portello: För att vi inte ska slappna av och känna oss någorlunda lugna.

Tack Kung Ledda som fixade 3-2 till oss.
Kommentera

Kommentera

Kommentera

Portello: Hehe, trippelpostning. HS är ju så jävla segt att man tror att det inte blivit postat när det har det eftersom man får stirra på rutan med sitt inlägg i en kvart efter att man klickade "skicka meddelande".
Kommentera

Kickan: Var det för att vi gjorde våra tredje mål du skrev det tre ggr? ;)

Ledin 1+1 och Renberg 0+2. Hoppas det kommer mer från deras klubbor.
Kommentera

Kickan: Blääääää.3-3 nu.
Vad less jag blir....
Kommentera

Portello: Faaaaan 4-3, varför???
Kommentera

Vivix: Nu går jag och lägger mig.Gonatt!
Kommentera

Portello: 5-3. Gonatt, nu ger jag också upp.
Kommentera

Jävla skit, på bara någon minut tappar vi allt och lite till.

LHF ger mig hjärnblödning.
Kommentera

Kickan: Snart avsäger jag mig hockeyintresset.Man blir ju bara på dåligt humör.
Men nog ska du se att Jesse och Micke hittar något positivt i den här matchen också.
Kommentera

Detta är ju helt tröstlöst. Jag tror jag ska börja intressera mig mer för sådant som inte är så påfrestande för nerverna istället.

Jisses! Styvben höll på att göra mål igen.
Kommentera

Jaha. Då är det definitivt kört. 6-3.

Fucking jävla skit. Nu ids jag inte lyssna längre. Godnatt med er.
Kommentera

Till råga på allt är ju forum ett stort jävla ERROR just nu det också. Det går inte att läsa inlägg ens.
Kommentera

Kickan: Har West lämnat forum helt eller har han bytt till sig ett alias som jag inte fattat är han?
Kommentera

Kickan: Passar väl på att sticka in nosen och skicka ett ograttis till er.

Klen tröst i sammanhanget - I know!

Men nu skall inte jag älta det här någe mer.

En annan har ju blivit bortskämd så jag skall väl sluta gläfsa för tillfället ;)

Puss å kram //ernie
Kommentera

Själv ägnade jag kvällen åt att titta på FBK-HV. En riktigt bra match där FBK vann rättvist. Men Håve var bra. Nog blir det däng på lördag med.
Kommentera

El Maco: West heter numera Ringo The Gringo, fast han skriver tyvärr där alltför sällan numera. Överhuvudtaget är det ju många av de skribenter som huserade där förr som har övergett forum nu. Trist. Forum är verkligt värdelöst nuförtiden.
Kommentera

Albert Hall: Jag överväger på fullt allvar att kolla bandy istället för hockey på lördag. Hockeyn knäcker ju en helt.
Kommentera

Albert Hall:

Tyckte du att HV spelade bra? Hm... Såg vi samma match? Visst kämpade dom, men mycket felpass och konstiga beslut. Tredje perioden var ok, men den första var dom åas helt ute och cyklade.
Kommentera

Iofs kanon att man fixar att ta ledningen två gånger om på bortaplan, men att inte kunna hålla i vid något av tillfällena är åt helvete! Om det ändå hade varit i numerärt underläge som man släppt in några av målen, men att mot Djurgården släppa till tre snabba i spel 5 mot 5 - BWAH! Jag har inte tillhört dom som varit mest pessimistiska, men nu börjar det pendla över en hel del. Torsk hemma mot HV är inte omöjligt på lördag och då fortsätter frifallet utför.
Kommentera

Kickan:

Ja hockey är inge vidare kul just nu. Jag ser att Odoya fick en femma plus matchstraff för slashing. Kul att nått är som det brukar vara.

I Matchen Modo-Mora delade Rådbjär ut inte mindre än 34 tvåor. Det måste väl vara något slags rekord?
Kommentera

Kickan:
Hm,,, kan kanske bero på annat ?
Kommentera

Dysso:

Det beror ju vad man jämför med. Nu jämförde jag Håve med dagens LHF och inte med förra säsongen Håve.
Kommentera

robhed: Jag har ju alltid varit extremoptimismen personifierad, men nu börjar jag känna mig rejält uppgiven. Ärligt talat har jag känt mig rätt uppgiven sedan en bit in på förlustraddan, och det blir ju inte bättre av att eländet fortsätter.

Det värsta är att laget verkar tappa gnistan helt om vi leder en bit in i tredje perioden och motståndarna kvitterar. Defensiven totalhavererar mer än allt annat, för faktiskt havererar ju mer eller mindre allt helt plötsligt och det drälls med pucken något så djävulskt.
Kommentera

Abron: Det kan det ju iofs också.
Kommentera

Kickan:
Men jag kan förstå din frustration, men det kommer en vändning....
Kommentera

Albert Hall: Mmm, Odågan är väl det enda som är som det brukar just nu.

LHF är definitivt inte som det brukar. Vi brukar inte tappa matcher på det sätt som skett den senaste tiden. I vart fall brukar vi inte tappa en radda matcher på det sättet.

Fast det är nog Bodens fel. Det är dags att något skylls på Boden med tanke på hur länge gröningarna har skyllt allt ont på Luleå. Eller så är det Fjollträsks fel. Det sistnämnda är ju till och med helt sant ikväll.
Kommentera

Kickan: Surt att förlora på det viset, men som Brynäsare vet jag mycket väl hur det känns. Vi torskade återigen i en "6p-match" mot SSK. Det lär bli en hård strid i botten i år!
Kommentera

Kickan: Det måste vara något mentalt problem i laget, att de antingen slappnar av för mycket i ledning eller att de börjar spänna sig och fundera kring hur det skall gå den här gången. En fet kollektiv elchock, för att få bort alla eventuella negativa tankar, är vad som skulle behövas.

Det kan inte vara lätt att spela under den press som de mest troligt sätter på sig själva just nu, eftersom varje match skall vara den match när det vänder.
Kommentera

« · 455551 · »