Luleå HF

116754 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 515871 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Konspirationsteorier...
LL: Jag såg inte heller någon Holma i målgården. Hörde du vad han sa i periodpausen när han blev intervjuvad? (Antar att du kollade på PPV.)

Rådbjer är en härlig lirare! www.expressen.se/index.jsp?a=244048
Kommentera

nappen: jag hörde inte riktigt vad han sade, för jag pratade i telefon just då.
Kommentera

nappen: Han var mer snabbt in o sen snabbt ut igen men som sagt hade ju ändå ingen avgörande effekt för matchen hur det än gått.
Kommentera

mok: Helt rätt mok. Ingen avgörande effekt för matchens utgång. Ska bli intressant å se Luleås taktik på Söndag.
Kommentera

rullis: Luleå försökte med taktiken att spela hårt men det hjälpte föha så skall som sagt bli intressant att se vad som höänder på söndag. Antagligen nya hårda tag. Såg för kul ut när Salo åkte o höll en Luleå spelare runt nacken :)
Kommentera

LL: Förmodligen är en längre avstängnign på Obsut att vänta. Tre-fyra matcher är förmodligen inte alls omöjligt. Dock så har jag bara ännu hört sk. "andra hands uppgifter" ännu men där sägs det i alla fall att han slog till linjemannen, och sa även en hel del mindre valda ord när han gick ut.

Frölunda gjorde för övrigt en stor tabbe idag. Nemi fick ju matchstraff på slutet - men ändå gick han å satte sig på Frölunda bänken. Tillåtet?

Dagens fulaste övergrepp får väl bli Henke Lundqvist spirring (hmm, stavas det så) på Holmström som skulle ha renderat i ett solklart matchstraff, men icke.

Tyckte annars att Rådbjer gjorde en bra match. Folk har ju lite dubbelmoral,. Först säger de att de vill att domarn ska höja ribban i slutetspelet - men när hang ör det gnäller alla.
Men som sagt, Rådbjer skötte sig bra, enligt mig
Kommentera

mok & rullis: Ja! 2-4 och 1-5 är samma resultat! Nästa gång ni ligger under med 2-4 kan vi ändra det till 1-5, för det har ändå ingen effekt på matchen! Ok?
Kommentera

Hmm, kanske ska nämna något om våran pajas till målvakt också:. Han spelar under all kritik och skämmer ut sig. Så dålig som han är ska du inte vara om du är första målvakt i ett slutspels lag. Å nej, det är inte bara idag han är dålig. Hoppas verkligen Antilla får stå på söndag!
Kommentera

Jävligt hårt bortdömt mål måste jag säga! Se länk!!!

cred till Nappen som fixade länken!
Kommentera

Och så är jag entledigad bakeriet. *pustar ut*

Kommentera

Lövva: han heter inte Antilla...*påpekar grälsjukt*
Kommentera

nappen: Men jag tror inte du hajar. Lulep hade ju inte direkt mycket att komma med så matchens utgång tror jag inte hade blivit annorlunda även om siffrorna kanske hade blivit det. Sen var det offside...
Kommentera

mok: Var det offside? Jasså, tv bilderna visar då inte det. Men det är klart, TV bilderna kanske ljuger?
Kommentera

Lövva:
Känns igentligen som det kvittar, är vi inte bättre än så här överhela banan får vi göra tio mål men vi förlorar ändå! Man tycker alltid det känns orättvisst när allt grinar emot, Obsuts avstägning,Bortdömda mål,spearingar på holma,fega frölunda kräk som slåss två mot en..osv men det är inte så jävla underligt..Frölunda har bredden, Frölunda har flyttet,Frlöunda har 7 jävlat världklassbackar och en målvakt,Som skulle kunna vinna ett Vm-guld redan i år! Vad har vi? Max två backar som håller måttet, ingen målvakt osv...målskyttar och forwards är väl det enda vi har i årets upplaga av Luleå hockey!
Luleås taktik mot VF misslyckades totalt, vi vart överkörda i vad som Micke A kallade ett krig! ha..där fick vi lappjävlar!
Kommentera

Linkan: Det råder olika uppfattningar om detta men jag tycker inte vi blev så överkörda som du påstår. Som Kahnberg sa: Målen rann iväg lite väl mycket, speglar inte alls matchen". Håller med. Men skillnaden igår var just målvaktsspelet. Visst släppte våra backar till några onödiga lägen, men det gjorde även Frölundas backar. Skillnaden var att Spearing Lundqvist räddade, Manny gjorde inte
Kommentera

Nu har jag hämtat mig, ilskan har lagt sig. Fan vad kul det är med slutspel.:)
Hoppas att Antila får chansen i morgon, det borde han få, för uppvisningen av Manny igår var inte kul. Är nog bara bra för dem båda att få tävla om platsen lite.
Obsut avstängd tydligen. Han har tydligen knuffat en linjeman i ett försök att ta sig fram och hjälpa Ledin som slogs med två Frölundaiter. Har lite svårt för det där. Måste linjemännen kasta sig in i vartenda litet gruff som sker?
Kommentera

Vivix:

Äsch, Salo stod ju bara å kramade lille Ledin och log, matchens roligaste sekvens för övrigt.
Kommentera

Vivix: Tyckte Råbjer såg roligt ut när han slet bort Luleå spelaren (Fabrocius?) som tryckte på en linjedomare.
Kommentera

mok: Vad sysslade Rådbjer i den situationen. Han fick ju värsta hetset på Fabbe och tog honom bokstavligt talat i kragen. Ingen Frölundaspelare var ju i närheten.
Kommentera

Lövva: Det var väl en raktion för att Fabbe (lättare att stava det där) putte bort en linjedomare vilket inte alltid uppskattas. Men det var lite väl hårt reagerat från Rådbjer får jag säga men man skrattade gott framför TVn iaf :)
Kommentera

mok: Rådbjer verkade inte vara på något strålande matchhumör kan man ju säga. Han var väl inte direkt dålig så men konstig. Mot Fabbe blev han ju rabiat, extra tragiskt eftersom det var just Fabbe. Han är ju sällan den som gör något man inte ska. Sedan tyckte jag att han satte en bra och tuff nivå i första perioden som han sedan sänkte till ingen alls. I sista var det knappt tillåtet att göra något.

Det bortdömda målet var dock felaktigt. Holma var inte i målgården. Det hade kunnat ge matchbilden ett annat ansikte, även om jag har svårt att tro att det räckt till seger.

Nåväl, ny match i morgon och som den optimist man är så känns det ändå som vi fortfarande har en chans. Kanske inte så jävla stor men dock ändå.
Kommentera

Vivix: Står ju bara 1-0 i matcher ännu så vad som helst kan ju hända och optimist måste man ju vara när det gäller sitt lag inget snack om saken.
Som sagt dags för ny drabbning imorgon kl 17. Blir intressant att se det live denna gången och slippa sitta framför TVn o gorma :)
Kommentera

Jag envisas med att plocka fram guldtråden. Nu ska här krigas, fredagen var inget annat än en lätt uppvärmning.

Baka karoliina, baka!
Kommentera

Vivix: räknas stekta småplättar till bakning, tro...*muttrar om oflyt senast då jag bakte 2 sorters och gav allt huset förmådde i sockerbakarväg*
Kommentera

Karoliina: Hmm, bullar är nog säkrast. Massor av bullar.
Kommentera

Vivix: OK....*som du tjatar*...jag ställer upp. Men kom i håg. Detta gör jag enbart för att du enträget uppmanar mig...*traskar motvilligt mot kök o bakbunke*
Kommentera

Karoliina: Bra, Karoliina. på med ugnen nu. En timme till matchstart....
Kommentera

Karoliina: Bullar är gott. Har lite dåligt samvete då jag är rädd att din vikt kommer att skjuta i höjden av allt kak och bullätande. Men vad gör man inte för sitt lag? Vi får helt enkelt kräva att du får vara med under sommarträningen så du hinner gå ner de kilon du lägger på dig under en säsong så att du är redo inför nästa.:)

Med en dåres envishet hävdar jag att vi vinner ikväll. 2-3 blir det. Rådbjer är domare så ge fan i linjemännen i kväll så ska det nog gå vägen.
Kommentera

Men nog var det väl ändå själva helvete att vi ska bjuda på så många öppna chanser!
Kommentera

Tungt Förlundatryck, men jag tycker faktiskt att Luleå spelar ganska bra ändå. Det blir mest spel initll sargen för VF och inga målchanser av det hela - än så länge, är väl bäst att tillägga.
Kommentera

Ärligt talat, hur fan kan Rådbjer döma mål för det där? Det måste vara kompensation för det som hade betytt 2-4 i fredags. Det var ju solklar spark av Bulan. Någon jävla ordning får det väl ändå vara!

USELT, Rådbjer!
Kommentera

LL: Äh han vill väl visa att han kan ge igen ett mål:)! Bara att tacka och ta emot det målet bugar och tackar!

Kommentera

NallePhu: jusdet. Och så fälldes ju bulan. hans sparkade inte in det med avsikt. shit happends. och vi är glada likt lärkor i skyn för det...*jonglerar med russin*
Kommentera

...fast nu när jag ser reprisen på målet så vete fan om Bulan verkligen har kontroll på foten i det läget. Han blir fälld precis när han ska sträcka fram klubban efter pucken och det är nog ändå mest en slump att den går via foten och in.
Kommentera

hittills verkar det ju funka bättre för"manny"än i fredags.hoppas det håller,enl vår vän som var här nyligt-------=han ju bäst i världen,samt att hans spel skall likna konst. go on manny!
Kommentera

LL: När FAN ska Fransson lära sig vad defensivtspel innebär som back och spela enkelt ut???????  Eller kanske spela en indianare rätt till Kalio är han syn på defensivtspel???

Kommentera

Rådbjer verkar ha oljar pipan sin för matchen idag, När ska han ge Frölunda 2st utv på raken så Luleå får spel 5-3 månne??????

Kommentera

Är det bara jag som är partisk eller blåser Rådbjer till Frölundas fördel, men 5-3 i två minuter.
Kommentera

skapligt många utvisningsminuter för oss 26(46)-6. Undrar vad Andersson skriver i sitt Lilla Men Mycket Viktiga Skrivhäfte av och till. Som när Wallin och Mäntylä satte sig i buren. Då ryckte Andersson fram skrivbokan. Vad skrev han då? "satans jävla skiit också" eller "glöm inte att köpa räkor hem"?
Kommentera

kalle_75: tycker iofs inte att han egentligen blåser så mycker till Frölundas fördel, men han missade en solklar utvisning när Bäckman flyttade målburen när Tomas Holmström dribblade sig fram till en bra målchans.

Tycker hur som helst inte att Rådbjer dömer särskilt bra. Tycker att han ger ett jävligt osäkert intryck.
Kommentera

LL: om vi säger så här han blåser inte många mot frölunda. Verkar som att frölunda är bättre på att dölja utvisningarna.
Väldigt onödigt att snacka till sig matchstraff bara sådär, ochså ganska mycket beroende på rådbjers ingripande, men ändå onödigt.

Är Obsut tillbaka på tisdag?

I slutet på matcherna saknar jag verkligen Bautin. Som i allafall tordes röja lite.
Kommentera

LL: ang. Bulans mål så var det ju ett korrekt mål, enligt regelboken. Jag kunde i alla fall inte notera någon sparkrörelse eftersom hela Bulans kropp var i enda stor rörelse.

Tycker Holmström skämde ut sig på slutet. Solklar utvisning. Begriper inte vad han blir så förbannad över. Däremot så att han sparkar Kallio - njaa. Lite å göra en höna av en fjärder. Foten glider ju bara in i Kallio. Så en spark, njasii
Kommentera

Lövva: Och som förlusten skulle vara nog, nu hoppar Rönnqvist på kryckor.Inte bra, inte bra.
Kommentera

Portello: Å tragiskt å se visa Luleå spelares diciplin. Typ Branko å Holmström. Men även andra som drar på sig onödiga tvåor....
Kommentera

Portello:

Vi kämpade bra idag. Fast Kallio har verkligen blivit ett spöke... Sjätte matchen den här säsongen som han gör mål mot Lule.

Jaja, vi ska nog bjuda upp till match även på tisdag! Just nu har normalt hemmastarka Lule faktiskt sex raka hemmaförluster i slutspel. Det räcker så tycker jag.
Kommentera

Albert Hall: På de tre senaste åren har vi för tillfället 1-11 i slutspelsmatcher. Ingen direkt smickrande statistik.
Kommentera

kalle_75: Många blåsningar är ju helt korrekta Luleå spelarna verkar koncentrerade på fel saker. Speciellt Ledin, Williams och Holmström. Men den du skriver 5-3 låget i 2 minuter var helt korrekt. Holmström gjorde inte mycket för att hjälpa laget till seger idag helt enkelt. O allt krig o hårt spel som Ledin o Co varnade för.... vart tog det vägen? Eller tog luften slut när Frölundaiterna tacklade hejvillt? Jaja ny match på tisdag som Luleå helt enkelt måste vinna.
Kommentera

mok: Håller med dig till 100%. Jag tyckte faktiskt att Rådbjer gjorde en bra match, trots alla utvisningar. Holmström var ju pinsam att se i slutet.
Kommentera

rullis: Ungefär lika pinsam som Nemi var på slutet av förra matchen!
Kommentera

Lövva: Kanske är det så, men då hade inte VF chansen att spela med en man mer på banan och NIEMI drog inte ner en spelare med 2 försvarare kvar till målet. Och framförallt tjötade han inte till sig 2+2+10. Riktigt uselt är vad det är av en sådan rutinerad och bra spelare. Synd om laget tycker jag.
Kommentera

« · 515871 · »