Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Luleå-Frölunda

« · 659893 · » Till forumet

Luleå-Frölunda
Blir första hemmamatchen dennq säsong som jag inte kommer att se på plats känns konstigt. Men finns inte en chans att ska hinna till Luleå på 15 min, så får hålla till godo med radion idag.

Renberg är tydligen tillbaka och det känns ju mycket viktigt till dagens match mot Frölunda. Hoppas att enna match inte blir som vanligt med 2-3 snabba kontringsmål mot oss.
Kommentera

Sv: Luleå-Frölunda
Matchen döms av HD Pehr Claesson, Alvesta
Kommentera

Salcin: förmodligen blir det förlust. Även om Kallio tycks ha kallnat som målgörare så finns det ju andra begåvningar som kan näta bakom Leinonen. Dessutom är bullbakningen här i skogen inställd. Jag sitter just nu och beställer böcker från Adlibris. För tänk om: vi skulle vinna medan bokbeställningen pågår. Jaa, då fick jag ju slippa leva livet med mjöl i håret och kaneldoft i porerna. Medan travar av böcker skulle bågna huset...Det är en mycket tilltalande tanke. Vinn LHF, vinn!

Kommentera

Karoliina: Vafalls! Likt coacherna som tidigare matchat Rautio i en match "vi ändå förlorar" inställer du allså baket med samma motivering?

2-7 att vänta alltså.
Kommentera

1-0 och tänka sig målskytt Per Savalahti Nagander!
Snacka om högoddsare med Nagge som målskytt.
Kommentera

Salcin: fast på något sätt ändå inte efter att ha sett matchen mot Mora där han hade ett par rätt bra skott. Kul, får se om det kan lyfta honom ytterligare.
Kommentera

LL: 2-0 Koch, denna match har i sanning börjat otroligt bra.
Kommentera

Salcin: du ser. Att nätbeställa böcker tycks vara den nya melodin. Klickade på LE CARRÉ, JOHN:SINGLE & SINGLE, för 39,- i pocket: just när målet kom.

(bläddrar hejvillt fram nya titlar och mera mål)
Kommentera

Karoliina: 2-1 reducering av Johnson, men direkt efter ökar
Nordquist på till 3-1!!
Kommentera

Salcin: Ser ut som ni tar detta!
Kommentera

Någon som ser på matchen och kan ge en matchbild? Förutom att det står 3-1..
Kommentera

Bonuz: Jag tar inte ut något i förskott ännu, har ju hänt flertal tillfällen tidigare att Frölunda smäller in 2-3 snabba mot oss.
Men hitills ser det riktigt bra ut, skulle vara grymt skönt om vi äntligen lyckades vinna mot er!

Men riktigt trist att det blev just denna match jag missar denna säsong pga av jobb, senaste 6-7 hemmamatcherna mot bottenlag har annars varit målsnåla och trista tillställningar.
Kommentera

piff: Matchbild: Leinonensläpp 1 - Salosläpp (han står väl) 3. *kaxar lite*
Kommentera

Karoliina:
Skulle tro att Salo står men med matchbild menade jag vem som har mest spel, utvisningar, felpass etc..
Kommentera

piff: Pratade med kusin min som är på matchen och enligt honom, har Luleå spelat mycket bättre och haft bud på 1-2 mål ytterligare.
Frölunda har inte haft mycket att komma med i första perioden iaf.
Kommentera

Salcin:
Okej, tackar för den infon och hoppas på en betydligt bättre indianperiod
Kommentera

piff: Låter på webbkommentatorerna som att et inte är mycket till spel i början på andra, mest avblåsningar hela tiden.
Kommentera

Johan Harju 4-1 verkar vara dom ungas kväll detta!
Kommentera

Otroligt 5-1 Harju igen!
Kommentera

Salcin: Ja, och nu gjorde Harju 5-1. Nu ska det väl ändå hålla.
Kommentera

Bolivar: Det är proppen ur för Luleå tydligen idag:)
Kommentera

piff: Ähh, jag visar bara prov på min usla känsla för humorL

Kommentera

Säger redan nu grattis till segern, någon som vet om Salo fortfarande står kvar i målet?
Kommentera

Bolivar: Fransson 6-1 fortsatt succe för dom unga idag :)
Kommentera

piff: Än så länge står Salo
Kommentera

Salcin: fatta vad denna målorgie betyder för min hushållsekonomi. Är uppe i över 700 pix nu på Adlibris (och då har jag enbart valt pocketböcker). Hur mycket tid av matchen finns kvar? räcker målen kanske nu? Tjiisus Maria. Jag lär bli ruinerad...
Kommentera

Paus, en jobbig period kvar..Sampan MÅSTE ställa sej!! Det funkar inte med honom i målet många matcher i rad..
Kommentera

Karoliina: Ser ut som det blir dyrt för dig hädanefter ;)
Kommentera

piff: Enligt webradion var Salo och sa något till Sampan just före periodpausen. Där trodde dom att man ska byta målis till tredje även om det inte verkar vara Salos fel att det står 6-1.
Kommentera

piff:

Det spelar ingen roll vem som står i mål, så länge inte utespelarna gör sitt jobb.
Kommentera

Bolivar:
Nej självklart är det inte bara Salos fel men man ska inte släppa SEX mål på två perioder och 23 skott!!! Det ska bara en förstmålvakt inte göra..
Kommentera

Sannes:
Nej de måste göra mycket mer mål men de kan inte satsa allt framåt om de inte kan lite på sin målvakt..
Kommentera

piff: Kunde vart värre, det kunde varit FBK som spöa oss! ;-)
Kommentera

Bonuz: Tydligen bytte båda lagen målis inför tredje, och Rautio fick ingen rolig start fick släppa in ett mål per omgående.
Kommentera

Bonuz:
Ja det hade varit ännu värre men det är viktigt att de inte tappar andraplatsen, Sampan står nu..
Kommentera

piff: Nu vänder vi på detta!
Kommentera

Bonuz:
Ja, man kan ju alltid drömma. Härligt att se att Johnsson fortfarande kan göra mål iaf men det räcker ju inte med endast EN målgörare..
Kommentera

piff: 1:an kom 2:an kom 3:an kommer så småningom! Hoppet är det sissta som lämnar!
Kommentera

Bonuz:
Hoppet om denna matchen är nästan borta men inte riktigt den glada nyheten är att Hv71 ligger under mot Modo och Linköping har bara lika mot Djurgården..
Kommentera

piff: Vore mumma om DIF kunde få in en 2-1 puck, då skulle Luleå vid vinst bara vara 2p efter LHC.
Kommentera

Salcin: Ja, det vore nåt. klarar vi bara av denna utvisning tror jag det börjar vara klart.
Kommentera

Bolivar: Måste fortsätta med att vara neggo före matcher resultatet är nu omvänt mot mitt tips :) 7-2 Koch
Kommentera

Bolivar: Det börjar kännas lite uppför tycker jag! ;-)
Kommentera

Salcin: Du kanske ska fortsätta att sitta hemma i fortsättningen :-)
Kommentera

Bolivar: Kalas 1-3 till TIK i nuläget har vi 6p tillgodo på FBK.
Kommentera

Salcin: Ser riktigt bra ut. Hoppas DIF kan ta poäng av LHC också. I så fall har vi närmare till 3:e plats än 5:e.
Kommentera

Nu blir det tufft att vända!
Kommentera

Bolivar: Hade någon i somras sagt att vi efter 39 omgångar skulle ligga närmare tredjeplatsen än femteplatsen hade vederbörande troligen omedelbart blivit inlagd på närmaste slutna psykiatriska klinik :-)
Kommentera

8-2. Nu kanske till och med Salcin och Albert Hall tror på seger för Luleå?
Kommentera

LL: Ja, nu är det slut. Trevlig säsong och det roliga är att vi spelar bra också. Fortsätter Bartecko spela som han gjort på slutet måste vi försöka behålla honom. Han måste vara elitseriens bästa spelare.
Kommentera

« · 659893 · »