Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF

« · 381650 · » Till forumet

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Portello: Så här tror jag:

LIF-Modo: Jag tror att Leksand vinner. Det är lite av nu eller aldrig för dom.

MIF-LHC: Här tror jag på LHC. Dom har två raka förluster och är säkert ordentligt taggade nu.

TIK-DIF: TIK verkar ha tappat stilen helt. Var sorgligt dåliga i Coop i tisdags så det här vinner DIF hur lätt som helst.

HV71-SSK: SSK har varit bra på slutet men jag tror på knapp HV-seger.

VF-FBK: FBK är snudd på sämst i ES just nu och har knappast något att hämta i Scandinavium.
Kommentera

Lite tankar om de andra matcherna:

LIF-Modo :Hoppas på en hemmaseger, men Leksand är i usel form.Så mitt tips blir att MoDo tar med sig 3 pinnar till Övik.

MIF-LHC: LHC får gärna vinna denna matchen, men jag tror att MIF kommer att bjuda på hårt motstånd.Skulle inte bli förvånad om något utav lagen vinner med uddamålet.

TIK-DIF: Efter fyra raka vinster på hemmaplan har nu TIK två raka förluster på bortaplan.Börjar TIK att vinna igen? Tror att DIF blir för starka, men det lär nog bli en jämn match.

Hv71-SSK: Hoppas att Hv gör sin plikt och slår SSK hemma.

VF-FBK: Här spelar det ingen roll hur det går, men jag tror att VF tar hem det, så just därför vinner väl FBK.
Kommentera

Frisco:
Fattar jag detta rätt? Renbergs Priolista:
1.NHL
2.Familjen
3.Tre Kronor.
Kommentera

Portello: Brynäs ska inte få vinna två gånger i Coop Arena. Jag hoppas det blir lika lugnt som mot TIK.
Kommentera

Kvällens huvuddomare: Stefan Danielsson.
Kommentera

Då var det äntligen hockeytime igen. Bara att hoppas på ett snabbt hemmamål, då kan denna dagen bli riktigt rolig.
Kommentera

Liam Devlin: Jag funderar på att göra som du, och ingå vad med några gävlar. Snart är de här. Tänk så många nya medlemmar vi kunde få på en gång - åtminstone 60 nya på en och samma dag.
Kommentera

Portello: Ah... då så: tack LL!
Kommentera

Tom: Så pass. Då kommer han att trivas när ni spelar matcher mot Kiruna om något år.
Kommentera

Kickan: Nån gång släpper det..eller hur?? Anger älskar att pytsa på skoterraggare :-)
Kommentera

Kickan: Men två av Angers mål har tyvärr kommit mot just, ja du kan säkert räkna ut det själv. Men imorrn blir det inga mål för honom. Inte någon annan BIF:are heller för den delen.
Kommentera

Tom: Vad drömde du sedan? Eller vaknade du ; ) Anger har ju inte direkt varit ES målkung så här långt. Hans oförmåga att göra mål den här säsongen är lika mystisk som Husses.
Kommentera

bobbe: Det är LL du ska tacka.
Kommentera

Tack för ordlistan, vem det än var som satte dit den... :)
Kommentera

Huge: Fransson kommer átt bli något utöver det vanligt. Bara han får vara hel. Har ju tyvärr en rätt diger skadehistoria.Bara hålla tummarna att inte ljumskarna sätter stopp, men tydligen har han inga känningar av den skadan.
Kommentera

Hett tips imorgon 1-4 anger 3 mål
Kommentera

Portello: Ja, Fransson skall tydligen vara ngt utöver det vanliga. Tyvärr så är det restaurangbesök som gäller för mig och min moatjé i morgon klockan 1600.
Blir väl till att ta med den lilla walkmanradion till Edsbacka Krog.
Enda krogen i Sverige med 1 stjärna i Guide Michelin. Dé du....
Gör Brynäs 1-0, då blir det nog som i Oddsetreklamen:
Ett högt skrik, och ingen fattar någonting.... ;-))
Kommentera

Huge: Rönnqvist visar bra form. Han är härförare för Luleås bästa formation. Fabricius-Rönnqvist-Nilsson. (23-8-24)
Två andra spelare att hålla ett extra öga på är #5 (Fransson,född -85) samt # 16 (Nordqvist).
Kommentera

Liam Devlin: Kan vi inte ta den diskussionen efter vår bortamatch mot just pingen på tisdag?
Vinner vi där, då har dom gjort helt rätt.
Torskar vi, då är det ett djävla köpelag.... :-)
Kommentera

Portello: Vi mer eller mindre panikvärvade (av nöden) en jänkare som hette Jeff Williams, och det var ifjol när skadorna började torna upp sig.
Det man kan säga om honom är väl att han kom, han sågs och han....
sågs aldrig mer. Spelade väl ett par matcher men gjorde inget större väsen av sig. Lite senare fick vi en annan som var lite bättre, Mike Harder. Men det hjälpte som bekant inte, det blev KS ändå.
Vill ogärna vara med om den erfarenheten en gång till....

Vad har hänt med Rönnquist?
Kommentera

Huge: Jodå, åtminstone en av oss blir jättenöjd! Och sedan tar vi diskussionen om pingens inköp;)
Kommentera

Liam Devlin: Javisst...
Svart, rött och gult. Är det inte vackra tröjor så säg...
Hoppsan! Verkar som om vi båda blir nöjda hur det än går... ;-))
Kommentera

Huge: Vad hette amrikanen ni tog in för något år sedan Jeff Någonting va? Har för mig att ni plockade honom på artist kontrakt.

Hento skulle jag inte vilja avvara. Men visst finns det andra spelare också. För tillfället är Magnus Nilsson grymt het. Påminner ibland om en viss Renberg i spelstil. Tycker att Mange borde få en chans i Tre kronor om han fortsätter på den inslagna vägen. Han har #24 om du vill studera honom lite närmare.
Kommentera

Huge: Det låter rättvist: om det står oavgjort efter 60 har ingen vunnit.

Om ni segrat då, blir jag medlem i Brynäs.

Om vi segrat då, blir du medlem i Lulehockey.

Topp!

Du kommer att ha stor glädje av ditt kommande medlemsskap. Och tänk, vilka vackra tröjor du kan klä dig i!

OK. Nu är det allvar. Ingen anledning till pre-match förolämpningar. Om 17-18 timmar vet vi vem som är en god vinnare och en god förlorare. Eller tvärtom.

Må bästa lag vinna.
Kommentera

Portello: Du tänker väl förmodligen på den eminente backen Brad Berry.
Har förträngt vilket år han spelade, men han måste ha varit den ende transatlant som inte vare sig kunde tackla, skjuta, slåss eller åka skridskor. Dessutom saknade han totalt spelsinne.... :-)

Ja, vi hade ju förstås en som hette ngt på Bislet eller liknande.
Han var väl en aning målfarligare, om man säger så...

Nää, Sjödin är nog den siste jag skulle vilja lämna hemma, förutom Korhonen förstås.
Vem av era spelare skulle DU absolut inte vilja undvara?
Kommentera

Liam Devlin: Pensionera Molin? Fan, karl´n har ju precis börjat sin nya karriär som center. Och det skall ni bli varse i morgon. Skrbek kommer att bli så uppsnurrad att han i fortsättningen skriver sitt namn med bara vokaler.
GP har sagt att vi åker upp för att vinna, och han har aldrig haft fel hittills. Och då är det inte Göteborgsposten vi talar om, utan Tre Kronors näste coach...

Jaså....
100 kr sa du?
Va fan. Jag har så mkt nålar och annat järnskrot liggandes, så en till mer eller mindre kan väl kvitta..
Topp!!

Ska vi säga dött lopp och call it even vid oavgjort efter 60min?
Kommentera

Huge: Liten koll har jag nog på er. Har för mig att ni haft någon transatlant i erat lag också. Och kommer jag inte ihåg helt fel så gjorde han ett och annat mål.

Ett litet önskemål från min sida. Kan ni inte lämna Sjödin hemma? ;)
Kommentera

Huge: 19993...finns inte.

Inte förrän vi fått chansen att ge igen. Gärna i år.
Kommentera

Portello: Känslorna har du kanske förträngt... (retas lite)
Scerban var med när vi möttes i finalserien 1993.
Kort, teknisk, fyrkantig stabil back.
Ville bara kolla hur mkt koll du har på motståndarna.... ;-)
Kommentera

lizzard: Vilken vacker uppställning du visar! Varje namn, ja varje bokstav är ren poesi. Tänk *drömma* om man också sett en back vid namn Petter Nilsson och en forward kallad Stefan Nilsson i den uppställningen? men, men, vi har redan brytit ihop och vi har också kommit igen. Det lag du presenterar är sä j-a bra att pölsan är chanslös.

Jag hat varit tveksam och osäker inför fyrtio av årets seriematcher. Men i morgon är det inget att snacka om. Den pölsan. . . is no more.
Kommentera

Huge: Platon refererade väl bara Sokrates? Men sa han "sug på den" gissar jag att han hade andra, vid sidan av spökförfatteriet, mer tvingande böjelser.

Det kommer att kosta hundra spänn, ungefär för ditt kommande medlemsskap i LHF. Vilket är rena gåvan, med tnke på den vackra nål och innehållet i de frekventa klubbtidningar du under året erhåller.

Visst finns det endagsmedlemsskap, inga problem. För att rationalisera kostar de lika lite som ettårs, lätt som en plätt.

När man tänker på saken "kan man lära, när man redan är fullärd?" säger allt om hur ni pölsor ser på verkligheten. I morgon kommer den uppfattningen att skaks i sina grundvalar. Ni får änkligen pensionera mohlin. han får konvertera till gubbhyllan, där han kommer att passa bra under de kommande trettio åren. I allsvenskan och lägre divisioner. Även om han kommer att störa övriga gubbar med sin vana att falla pladask på golvet, trots att ingen rört honom, för att kräva utvisning när det hettar till.
Kommentera

Huge: Visst klingar det namnet bekant. Men jag får inga direkta känslor av det namnet. Borde jag det?
Kommentera

Liam Devlin: Tyvärr har du rätt - för en gångs skull: Brynäs är hockeyns Norrköping. Hela Gävle tror att Brynäs fortfarande är en stormakt i hockey och publiken är lika glad och entusiastisk som Norrköpings.

Men det spelar ingen roll i morgon: Renmärkarna krossar vi på en skridsko. I förlängningen.
Kommentera

Portello: Hehe, nä den senaste tjeck vi hade var väl Scerban.
Honom minns du säkert. (alltför väl?) ;-))
Kommentera

Liam Devlin: Laget imorgon

Målvakt: Daniel Henriksson Gusten Törnqvist

1:a Backpar: VB Johan Fransson HB Pavel Skrbek
2:a Backpar VB Roger Åkerström HB Jonas Johansson
3:e Backpar: VB Tuukka Mäntylä HB Jan Sandström

1:a
VF Magnus Nilsson CF Jonas Rönnqvist HF Karl Fabricius
2:a
VF Richard Kapus CF Johan Tellström HF Jonas Nordquist
3:e
VF Hans Huczkowski CF Kamil Brabenec HF Linus Fagemo
4:e:
VF Per Ledin CF Thomas Berglund HF Emil Lundberg
Kommentera

westerlind: Visst är jag från Luleå. vi är inte kända för att pladdra i onödan. men nu gäller det hockey.

Ni Pölsor är hockeyns Norrköping. lever på gamla lagrar, och inbillar er att ni har någon sorts gudomlig rätt att för den skuld kräva er plats i solen år efter år. Och på läktaren har ni er gubbhylla som påminner övrig publik, domare, tränare och spelare ur båda lagen om detsamma. . .vi har tolv guld? Det rör oss, som en mygga på skoterns bakdel när vi sätter fart. Eller som en redan lagd avföring i den tunna vi ämnar lyckliggöra på en kommunal toalett, när vi passerar gästrikland på fär mot andra civiliserade landskap.

Molin avgöra i morgon? Du vet att uttrycka dig. Finns det något värre att tänka sig? Knappast. Skönt att det är en omöjlighet. Vi tar inte stryk ev er i morgon.

Vi tillåter det helt enkelt inte.

Att vi vinner i morgon är ungefär det säkraste jag varit på resultat när det gäller de, inklusive morgonmatchen, hittills spelade 41 omgångarna av årets elitserie.
Kommentera

Huge: Skrbek var redan tillbaka mot LHC.
Cslsthl, någon import från Tjeckien? ;)
Kommentera

Portello: Jaså, Skrbek är tillbaka.
Vi får väl kontra med Cslsthl... :-)
Kommentera

Liam Devlin: Kan man lära när man redan är fullärd?
Sug på den, som Platon så vist sa....

Vad kostar ett medlemskap?
Finns det korttids? (typ 1dags?)
Kommentera

Paddan: De öppna lågorna ligger nog närmast det jag menade.
Kommentera

Portello: Älsklingarna kommer att dominera. Tre mål var från Mange, Rönnqvist och Fabbe, tre mål var från Kapus, Kamil, Nordan, Frallan, Sandström, Skrbek, Fagemo, Bulan, Tuukka och Tellström. Två mål var från resten, undantaget Hento som gör 7 mål.
Kommentera

Kickan: Med Skrbek med i laget så är det garanterad vinst. Sådetså!
Kommentera

Kickan: Ajajaj, Kickan, det där låter som allvarliga saker. Har du tänkt se till att deportera Skrbek eller var det bara så att Portello skulle akta sig för öppna lågor ifall han råkar se dig imorgon vid ett eventuellt underläge?
Kommentera

Portello: Eftersom Danmarks förbundskapten var i Kempis igår hade jag naturligtvis Danmarkströjan på mig.
Kommentera

Portello: Vad är väl en bal på slottet? Jämfört med vad som händer de avslutande nio matcherna i serien, sedan vi krossat pölsa i morgon? Timrå, Linkping, Pölsa. . .och framför allt ett mer komplett, oskadat lag med stjärnor som får via galactica att verka släkt. I morgon tar vi dem, som partyillern skulle uttrycjka det, Big Time. De suger. Vi osuger. Såerebara.
Kommentera

Liam Devlin: Hahaha, f-n vad du skriver människa - är du verkligen från Luleå?

1) Jag flirtar med vem jag vill - t o m en luling. Men gjorde jag det?

X) Ja, hur det går i slutspelet vet i f-n, men ingen blir väl förvånad om oddsen på Luleå och Brynäs ganska höga?

2) Att jämföra Brynäs med Luleå och Timrå var väl ändå lite magstarkt? Lule har väl knåpat ihop 1-2 guld och Timrå har läst om dem i tidningarna. Brynäs har 12 guld, men det visste du ju redan.

Hur som helst, ska bli kul i morgon: Jag tror det blir en stenhård match som slutar 2-2. Sedan avgör Ove Molin (Brynäs).
Kommentera

Portello: Huruvida den är överljuvlig eller inte kan man ju ha olika uppfattning om. Fundera över hur det gick senast mot Pölsan och överväg om det är värt risken att ta på dig tröjan. Ligger vi under efter första perioden kommer jag personligen att se till att tröjan upphör att existera. Var så säker.
Kommentera

Huge: Ni pölsor har mycket att lära, och ni får gärna lära er det i allsvenskan. Högmod är bara en av de egenskaper som kräver sin nemesis, i ert fall.

När jag informerar om att ni får stryk i morgon, handlar det inte om högmod. Men ren och klar realism. I morgon får ni stryk.

Om du lovar att bli medlem i Lulehockey vid förlust, lovar jag att bli medlem i Pölsan om ni vinner.

Där har du det, öppet och ärligt. Vågar du hålla emot?
Kommentera

Kickan: Imorgon kan jag garantera att Mange,Hento,Frallan och gänget kommer att vara övermagiska,överljuvliga och helt underbaaaaaara.
Som SMÅLAND brukar säga: Trust me! :)
Kommentera

« · 381650 · »