Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF

« · 381650 Till forumet

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Portello: Så här tror jag:

LIF-Modo: Jag tror att Leksand vinner. Det är lite av nu eller aldrig för dom.

MIF-LHC: Här tror jag på LHC. Dom har två raka förluster och är säkert ordentligt taggade nu.

TIK-DIF: TIK verkar ha tappat stilen helt. Var sorgligt dåliga i Coop i tisdags så det här vinner DIF hur lätt som helst.

HV71-SSK: SSK har varit bra på slutet men jag tror på knapp HV-seger.

VF-FBK: FBK är snudd på sämst i ES just nu och har knappast något att hämta i Scandinavium.
Kommentera

Kolla in länktipset (scrolla förbi artikeln om Leksand...) så hittar ni aftonblaskans analys av striden i botten av tabellen. Faktiskt inte helt värdelöst, även om det säkert finns faktafel i vanlig ordning.
Kommentera

Med den här kommentaren om Leksand så kan det väl inte vara helt fel, föresten:

"Talar för slutspel: Ingenting. Tåget har gått för länge sedan. Visst, laget kan kanske rycka upp sig, men i dagsläget gäller det att först och främst undvika spel i kvalserien.
Talar mot slutspel: Allt."
Kommentera

Idag är det inte lika nervöst som mot Pingen.

Som sagt, 4-0 blir det.
Kommentera

JOY: så här tror jag:

LIF-MooDoo 2
Leksand har rasat ihop. Kanske, kanske kan det bli en "nu har vi inget att förlora"-effekt och spelet plötsligt släpper, men Modo bör vara det bättre laget här.

MIF-LHC 1
LHC är i en formsvacka och har problem med effektiviteten för närvarande. MIF har varit ganska starka hemma på sistone, och jag tror att det blir tre skånska pinnar här.

TIK-DIF X
TIK är klart bättre hemma än borta för närvarande, och jag tror att det står lika efter 60 minuter.

HV-SSK 1X2
Här måste jag helgardera. Är SSK på rätt humör vinner de, men är de på fel humör så vinner HV stort.

VF-FBK 1
FBK är sämst just nu.

LHF-BIF 2
Vet inte varför, det bara känns så :-(
Kommentera

nappen: Glöm inte Oasis! ;)

Detta är en oerhört viktigt match. Om vi inte vinner idag så kan det nog bli svårt att nå slutspel.
Kommentera

Albert Hall: Bra komihåg, Albert! Och jag tar på mig lulekepsen, den som haft så fin, vinnande effekt på sistone. Speciellt i matchen mot gläfsers var den helt avgörande, och i så fall kommer kepsen naturligtvis att kroosa Pölsan. Ändrade nyss matchtips i tvävlingen. På senare tid har jag ju passerats av dig, och många andra, och hankar mig nu fram på en oframskjuten 13e plats. Men med dagens 6-2 räknar jag med att avancera!
Kommentera

Albert Hall: Nejdå. :)

Våra J18 förlora mot Korven idag. Tappade 3-1 till 3-4, inte bra.
Kommentera

nappen: i dag vinner Luleå hoppas ja
Kommentera

nappen: Jävla skitbrynäs 0-1! har du kört Oasis, nappen?
Kommentera

Liam Devlin: Jag börjar och packa din Brynäströja lite lätt....
Kommentera

Oj, så viktigt med snabb kvittering! Bra jobbat, Bulan!
Kommentera

Liam Devlin: Ja! Och nu ger den effekt! 1-1!
Kommentera

Huge: 1-1!

Du kan packa upp igen!
Kommentera

nappen: Bra, napp! Jag anser att du skall ha assistpinne på Bulans mål!

Kul grejer de har för sig på swehockey numera. Just nu berättar man att bulan satte 1-0 3.12, varefter pölsan kvitterade 4.54
Kommentera

Liam Devlin: Sablar! Sälj aldrig skinnet innan björnen är nedlagd...
Att man aldrig lär sig.... :-)
Kommentera

Liam Devlin: fast nu har de ändrat tillbaka. Förra omgången var det också en massa konstigheter. Bland annat skrev de att förlängningen var slutspelad flera minuter innan det var klart. Visst har man önskat att resultaten skall komma upp snabbare, men inte vilka resultat som helst.
Kommentera

Jamen gud förbannat...
Kommentera

Huge: Stan-i-gatan.

Nu bidde det 1-2! Vakna, Luleå!
Kommentera

Liam Devlin: Jaha... dags att öppna kappsäcken igen...
Kommentera

Verkar som om min känsla i dag var korrekt. Det blir inga poäng för oss i dag. Nej, jag tar och stänger av radion och sedan återkommer jag lite senare och kollar hur mycket vi har förlorat med.

Fan också.
Kommentera

LL:

Ni ligger under med ETT mål, nu är du väl lite väl pessimistisk?
Varför skriver vi här och inte i guldtråden föresten?
Kommentera

« · 381650