Luleå HF

116696 inlägg · 888 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF

« · 381456 · » Till forumet

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Huge: 19993...finns inte.

Inte förrän vi fått chansen att ge igen. Gärna i år.
Kommentera

Huge: Liten koll har jag nog på er. Har för mig att ni haft någon transatlant i erat lag också. Och kommer jag inte ihåg helt fel så gjorde han ett och annat mål.

Ett litet önskemål från min sida. Kan ni inte lämna Sjödin hemma? ;)
Kommentera

Liam Devlin: Pensionera Molin? Fan, karl´n har ju precis börjat sin nya karriär som center. Och det skall ni bli varse i morgon. Skrbek kommer att bli så uppsnurrad att han i fortsättningen skriver sitt namn med bara vokaler.
GP har sagt att vi åker upp för att vinna, och han har aldrig haft fel hittills. Och då är det inte Göteborgsposten vi talar om, utan Tre Kronors näste coach...

Jaså....
100 kr sa du?
Va fan. Jag har så mkt nålar och annat järnskrot liggandes, så en till mer eller mindre kan väl kvitta..
Topp!!

Ska vi säga dött lopp och call it even vid oavgjort efter 60min?
Kommentera

Portello: Du tänker väl förmodligen på den eminente backen Brad Berry.
Har förträngt vilket år han spelade, men han måste ha varit den ende transatlant som inte vare sig kunde tackla, skjuta, slåss eller åka skridskor. Dessutom saknade han totalt spelsinne.... :-)

Ja, vi hade ju förstås en som hette ngt på Bislet eller liknande.
Han var väl en aning målfarligare, om man säger så...

Nää, Sjödin är nog den siste jag skulle vilja lämna hemma, förutom Korhonen förstås.
Vem av era spelare skulle DU absolut inte vilja undvara?
Kommentera

Huge: Det låter rättvist: om det står oavgjort efter 60 har ingen vunnit.

Om ni segrat då, blir jag medlem i Brynäs.

Om vi segrat då, blir du medlem i Lulehockey.

Topp!

Du kommer att ha stor glädje av ditt kommande medlemsskap. Och tänk, vilka vackra tröjor du kan klä dig i!

OK. Nu är det allvar. Ingen anledning till pre-match förolämpningar. Om 17-18 timmar vet vi vem som är en god vinnare och en god förlorare. Eller tvärtom.

Må bästa lag vinna.
Kommentera

Huge: Vad hette amrikanen ni tog in för något år sedan Jeff Någonting va? Har för mig att ni plockade honom på artist kontrakt.

Hento skulle jag inte vilja avvara. Men visst finns det andra spelare också. För tillfället är Magnus Nilsson grymt het. Påminner ibland om en viss Renberg i spelstil. Tycker att Mange borde få en chans i Tre kronor om han fortsätter på den inslagna vägen. Han har #24 om du vill studera honom lite närmare.
Kommentera

Liam Devlin: Javisst...
Svart, rött och gult. Är det inte vackra tröjor så säg...
Hoppsan! Verkar som om vi båda blir nöjda hur det än går... ;-))
Kommentera

Huge: Jodå, åtminstone en av oss blir jättenöjd! Och sedan tar vi diskussionen om pingens inköp;)
Kommentera

Portello: Vi mer eller mindre panikvärvade (av nöden) en jänkare som hette Jeff Williams, och det var ifjol när skadorna började torna upp sig.
Det man kan säga om honom är väl att han kom, han sågs och han....
sågs aldrig mer. Spelade väl ett par matcher men gjorde inget större väsen av sig. Lite senare fick vi en annan som var lite bättre, Mike Harder. Men det hjälpte som bekant inte, det blev KS ändå.
Vill ogärna vara med om den erfarenheten en gång till....

Vad har hänt med Rönnquist?
Kommentera

Liam Devlin: Kan vi inte ta den diskussionen efter vår bortamatch mot just pingen på tisdag?
Vinner vi där, då har dom gjort helt rätt.
Torskar vi, då är det ett djävla köpelag.... :-)
Kommentera

Huge: Rönnqvist visar bra form. Han är härförare för Luleås bästa formation. Fabricius-Rönnqvist-Nilsson. (23-8-24)
Två andra spelare att hålla ett extra öga på är #5 (Fransson,född -85) samt # 16 (Nordqvist).
Kommentera

Portello: Ja, Fransson skall tydligen vara ngt utöver det vanliga. Tyvärr så är det restaurangbesök som gäller för mig och min moatjé i morgon klockan 1600.
Blir väl till att ta med den lilla walkmanradion till Edsbacka Krog.
Enda krogen i Sverige med 1 stjärna i Guide Michelin. Dé du....
Gör Brynäs 1-0, då blir det nog som i Oddsetreklamen:
Ett högt skrik, och ingen fattar någonting.... ;-))
Kommentera

Hett tips imorgon 1-4 anger 3 mål
Kommentera

Huge: Fransson kommer átt bli något utöver det vanligt. Bara han får vara hel. Har ju tyvärr en rätt diger skadehistoria.Bara hålla tummarna att inte ljumskarna sätter stopp, men tydligen har han inga känningar av den skadan.
Kommentera

Tack för ordlistan, vem det än var som satte dit den... :)
Kommentera

bobbe: Det är LL du ska tacka.
Kommentera

Tom: Vad drömde du sedan? Eller vaknade du ; ) Anger har ju inte direkt varit ES målkung så här långt. Hans oförmåga att göra mål den här säsongen är lika mystisk som Husses.
Kommentera

Kickan: Men två av Angers mål har tyvärr kommit mot just, ja du kan säkert räkna ut det själv. Men imorrn blir det inga mål för honom. Inte någon annan BIF:are heller för den delen.
Kommentera

Kickan: Nån gång släpper det..eller hur?? Anger älskar att pytsa på skoterraggare :-)
Kommentera

Tom: Så pass. Då kommer han att trivas när ni spelar matcher mot Kiruna om något år.
Kommentera

Portello: Ah... då så: tack LL!
Kommentera

Liam Devlin: Jag funderar på att göra som du, och ingå vad med några gävlar. Snart är de här. Tänk så många nya medlemmar vi kunde få på en gång - åtminstone 60 nya på en och samma dag.
Kommentera

Då var det äntligen hockeytime igen. Bara att hoppas på ett snabbt hemmamål, då kan denna dagen bli riktigt rolig.
Kommentera

Kvällens huvuddomare: Stefan Danielsson.
Kommentera

Portello: Brynäs ska inte få vinna två gånger i Coop Arena. Jag hoppas det blir lika lugnt som mot TIK.
Kommentera

Frisco:
Fattar jag detta rätt? Renbergs Priolista:
1.NHL
2.Familjen
3.Tre Kronor.
Kommentera

Lite tankar om de andra matcherna:

LIF-Modo :Hoppas på en hemmaseger, men Leksand är i usel form.Så mitt tips blir att MoDo tar med sig 3 pinnar till Övik.

MIF-LHC: LHC får gärna vinna denna matchen, men jag tror att MIF kommer att bjuda på hårt motstånd.Skulle inte bli förvånad om något utav lagen vinner med uddamålet.

TIK-DIF: Efter fyra raka vinster på hemmaplan har nu TIK två raka förluster på bortaplan.Börjar TIK att vinna igen? Tror att DIF blir för starka, men det lär nog bli en jämn match.

Hv71-SSK: Hoppas att Hv gör sin plikt och slår SSK hemma.

VF-FBK: Här spelar det ingen roll hur det går, men jag tror att VF tar hem det, så just därför vinner väl FBK.
Kommentera

Portello: Så här tror jag:

LIF-Modo: Jag tror att Leksand vinner. Det är lite av nu eller aldrig för dom.

MIF-LHC: Här tror jag på LHC. Dom har två raka förluster och är säkert ordentligt taggade nu.

TIK-DIF: TIK verkar ha tappat stilen helt. Var sorgligt dåliga i Coop i tisdags så det här vinner DIF hur lätt som helst.

HV71-SSK: SSK har varit bra på slutet men jag tror på knapp HV-seger.

VF-FBK: FBK är snudd på sämst i ES just nu och har knappast något att hämta i Scandinavium.
Kommentera

Kolla in länktipset (scrolla förbi artikeln om Leksand...) så hittar ni aftonblaskans analys av striden i botten av tabellen. Faktiskt inte helt värdelöst, även om det säkert finns faktafel i vanlig ordning.
Kommentera

Med den här kommentaren om Leksand så kan det väl inte vara helt fel, föresten:

"Talar för slutspel: Ingenting. Tåget har gått för länge sedan. Visst, laget kan kanske rycka upp sig, men i dagsläget gäller det att först och främst undvika spel i kvalserien.
Talar mot slutspel: Allt."
Kommentera

Idag är det inte lika nervöst som mot Pingen.

Som sagt, 4-0 blir det.
Kommentera

JOY: så här tror jag:

LIF-MooDoo 2
Leksand har rasat ihop. Kanske, kanske kan det bli en "nu har vi inget att förlora"-effekt och spelet plötsligt släpper, men Modo bör vara det bättre laget här.

MIF-LHC 1
LHC är i en formsvacka och har problem med effektiviteten för närvarande. MIF har varit ganska starka hemma på sistone, och jag tror att det blir tre skånska pinnar här.

TIK-DIF X
TIK är klart bättre hemma än borta för närvarande, och jag tror att det står lika efter 60 minuter.

HV-SSK 1X2
Här måste jag helgardera. Är SSK på rätt humör vinner de, men är de på fel humör så vinner HV stort.

VF-FBK 1
FBK är sämst just nu.

LHF-BIF 2
Vet inte varför, det bara känns så :-(
Kommentera

nappen: Glöm inte Oasis! ;)

Detta är en oerhört viktigt match. Om vi inte vinner idag så kan det nog bli svårt att nå slutspel.
Kommentera

Albert Hall: Bra komihåg, Albert! Och jag tar på mig lulekepsen, den som haft så fin, vinnande effekt på sistone. Speciellt i matchen mot gläfsers var den helt avgörande, och i så fall kommer kepsen naturligtvis att kroosa Pölsan. Ändrade nyss matchtips i tvävlingen. På senare tid har jag ju passerats av dig, och många andra, och hankar mig nu fram på en oframskjuten 13e plats. Men med dagens 6-2 räknar jag med att avancera!
Kommentera

Albert Hall: Nejdå. :)

Våra J18 förlora mot Korven idag. Tappade 3-1 till 3-4, inte bra.
Kommentera

nappen: i dag vinner Luleå hoppas ja
Kommentera

nappen: Jävla skitbrynäs 0-1! har du kört Oasis, nappen?
Kommentera

Liam Devlin: Jag börjar och packa din Brynäströja lite lätt....
Kommentera

Oj, så viktigt med snabb kvittering! Bra jobbat, Bulan!
Kommentera

Liam Devlin: Ja! Och nu ger den effekt! 1-1!
Kommentera

Huge: 1-1!

Du kan packa upp igen!
Kommentera

nappen: Bra, napp! Jag anser att du skall ha assistpinne på Bulans mål!

Kul grejer de har för sig på swehockey numera. Just nu berättar man att bulan satte 1-0 3.12, varefter pölsan kvitterade 4.54
Kommentera

Liam Devlin: Sablar! Sälj aldrig skinnet innan björnen är nedlagd...
Att man aldrig lär sig.... :-)
Kommentera

Liam Devlin: fast nu har de ändrat tillbaka. Förra omgången var det också en massa konstigheter. Bland annat skrev de att förlängningen var slutspelad flera minuter innan det var klart. Visst har man önskat att resultaten skall komma upp snabbare, men inte vilka resultat som helst.
Kommentera

Jamen gud förbannat...
Kommentera

Huge: Stan-i-gatan.

Nu bidde det 1-2! Vakna, Luleå!
Kommentera

Liam Devlin: Jaha... dags att öppna kappsäcken igen...
Kommentera

Verkar som om min känsla i dag var korrekt. Det blir inga poäng för oss i dag. Nej, jag tar och stänger av radion och sedan återkommer jag lite senare och kollar hur mycket vi har förlorat med.

Fan också.
Kommentera

LL:

Ni ligger under med ETT mål, nu är du väl lite väl pessimistisk?
Varför skriver vi här och inte i guldtråden föresten?
Kommentera

« · 381456 · »