Luleå HF

SHL · 116791 inlägg · 888 ämnen

Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
{9108}: Inget av lagen är " fläckfria " när det kommer till detta, gäller inte bara final lagen just nu
------------------------------------------------------------------------------------
Domarnas betydelse i den första perioden är obetydlig.
Vi måste spela bättre hockey, det här duger inte!!!

1 mål på 15 Powerplay i den här matchserien säger ju allt.
Och precis nu säger bulan att en attitydsförändring krävs om det ska finnas en chans ikväll. Och hur rätt sagt var inte det!!!

Osj02: Jadu , vill man vinna en 6e SM-final ? Klurigt ?

Så, vad säger man om hockeyn då?

Ja, helt klart att Ulfven öppnat bäst och sköljt in i vår zon då och då och haft chanser. Luleå har varit mer försiktigt, mer sökt städa av ulfvarne vilket inte fungerat eftersom de har 2-0. Luleå har inte heller samspelat och passat så bra i anfall.

Så visst behöver vi bli bättre än vi varit om vi ska kunna slåss om segern idag, Men det läget har vi i underläge 2-0. Det här blir tufft.

Äcklad dessutom av att warulfvarna filmar. Och zebrorna har inte heller "imponerat".

Nu dags för andra perioden. Dags att vakna nu, Luleå!

Osj02: Bara glömma första perioden, 2-0 och det är fortfarande lång tid att spela.

Första går till Ulven, rätt klart. Vill vi vinna, vågar vi vinna?

Varulven: Ja det var ju en väldigt genomtänkt och professionell analys, tack för den.

Dembo: Boden (överlule) är väsentligen pro-Luleå men det finns en litet antal personer som fortfarande inte kan glömma att boden var bättre än lulelagen innan de slog sig ihop för 45 år sedan. Därefter konkade Bodenlaget, tappade Norrlands centralsjukhus, förlorade regementen som lades ned och staden urholkas - vilket gröningar skyller på Luleå, helt felaktigt förstås.

En gröninginsats under första perioden har varit att flertalet gånger åka fram och ställa sig vägen för en fri puck som en lulespelare ska ta. Bland annat hindrade gröningen ett 2 mot 1-läge för Luleå genom sådan insats.

Som alla förstår ska domaren INTE åka och blockera puck i sådana lägen utan åka därifrån, vända sig om, få full uppsikt, och bedöma vad som händer.

Lite därför dom bör lägga en högre böter på diving till nästa år och att man kan få en avstängning pga det med i mitt tycke. Kanske på så vis man får bort detta ifrån sporten med att lägga högre och mer straff på det

Inget av lagen är " fläckfria " när det kommer till detta, gäller inte bara final lagen just nu

Varulven: Problemet för mig är att nivån från den som Nord & Öhlund hade har svajat till och nu tar man för saker som eg i en final inte man ska in och peta på, Game 6 släpp skiten låt lagen göra upp om det och ska man ta se till då att det inte blir ngn tveksamhet på domsluten nu..

Nu den första som Luleå åkte på är en dyl man kan släppa totalt för den är då han trampar från i en båge den andra den är mer att han faller lätt då han känner där kommer en klubba, Bättre skit i dem låt spelet gå och kommer det slashing etc etc då tar man men dyl låt spelet gå bara för nu ska det avgöras då är det spelarna INTE domarna och nu var det tveksamma situationer!

Varulven: Fast enligt er så har vi bara filmare i laget, när ni har själv Lindkvist, Lennström, Lundh som är lite rund om fötterna med.

sen har jag sagt ikväll en av utvisningarna köper jag .

Ni gör en bra period

Dembo: Hela Boden är väl i stort femtekolonnare inte mycket annat mer än gröningar som håller på andra lag än Luleå, Det är så det har fungerar i Norrbotten länge nu så det är ingen nyhet tyvärr!

Bam Bam Bautin: Det är endast färjestad som förstärker och när luleå hamnar på efterkälken så är det som alla här skriver bara p.g.a domaren och aldrig för att Ulven spelar bra är min analys.

{6908}: Det finns egentligen inget att skylla på i första idag tycker jag. Ulven är minst en klass bättre än oss.
2-0 är dessvärre inte ens i underkant.

Sven.Savage: ÄNTLIGEN har bara väntat på att någon ska ta tag i skiten och spöa upp Ulfen, Lagom less på Rydahl nu och Lennström återstår att se vad som kommer ut av det där!

Sven.Savage:Hehe trodde Boden var Luleitisk koloni men det finns uppenbarligen femtekolonnare alltså?

{9108}: Alltså...
Det är pinsamt dåligt av domarna att svälja saker man inte ska svälja tyvärr........

Andersson: Apan är ena huvuddomaren, som spelade för Apan till han var tjugo år, hans farsa var ekonomichef och näst högste i Apan i massor av år.

Gröningen är björk fån boden, med en historik av att många gånger döma dramatiskt MOT Luleå.

Andersson: Domarna ikväll :d

Keriksson: Fan så billig utvisning för oss, viket lag är det som förstärker? Ja inte är det vi i alla fall, eller vad säger ni Färjestadare? Den förstärkningen måste ni väl ända ta avstånd från, jag menar ni hatar ju sånt…(tidigare i alla fall)

Andersson: Nordlöf & Björk

FYFAN VILKEN FILMNING!

En pytte-crosschecking i ruggen av Engsund på Lindquist framför Luleås mål och Lindquist ligger och kvider, grimaserar av smärta en minut efter händelsen.

Under en match ser man ett hundratal liknande situationer utan att de som blir utsatta reagerar speciellt och det blir inte utvisning.''DET DÄR VAR EN MYCKET TYDLIG FILMNING!

Och gröningen och ApZebran köper det förstås.

Fan, så pinsamt att se att Warulfven nu glidit över till att ta till fusk när de är rädda att de annars inte kan ta Luleå.

Sven.Savage: Fan alltså jag hade hoppats att ni skulle terminera matchserien ikväll(avlider om kaffe ror hem hela skiten) men än är det inte kört står trots allt bara 2 - 0

{6908}: Apan och Gröningen , vilka är det ?

Wilhelmsson: Den där hypade stämningen innan matchen med 4500 i Delfinen o s v, gav mig kalla kårar längs ryggraden, och det DIREKT när jag fick nys om det...

Just det kändes bara SÅ maplacerat, iallafall för att vara vi...

Gör vi inte nästa mål är det över, "förhoppningsvis" bara för i kväll.

{6908}: Hade också tagit utvisning där men för diving, äckligt att se. Kämpa på Luleå det här vänder ni!

{6908}: Gör FBK 3-0 är de rätt kört ja

{9108}: Som sagt Engsund petar lite lätt i ryggen och Ulfen dyker jisses så man håller på, Apan & Gröningen pallar inte trycket för fem öre helt plötsligt är det en helt annan nivå hos domarna än man haft tidigare....

Fy sjutton vilken rutten start, BP igen. Urk, blir det mål igen så är vi rätt rökta

HAHAHAAH snacka om att spela över! visst det var utvisning men att förstärka sådär

OJ det var Lindkvist igen!

Fan, en vändning av Warulfven och precis så elegant som man väntat sig att de ska kunna hantera sådana.

Ulfven lyfter ju gärna fram puck några meter framför mål vid kontringar och andra ulvar ska komma dit och precis så blev det denna gång. Linus Johansson kommer med fart, får pucken och drar Lassi och det fungerar eftersom han har så mycket fart med sig.

2-0 för Ulfven.

Wilhelmsson: åja ni kan fortfarande gå därifrån med ett guld, mycket kvar på matchen

Sven.Savage: Nu måste Bulan ta TO och det snabbt för detta är inte något man känner igen av Luleå, Vi tappar spelare i den offensiva delen av banan och låter Ulfen skölja över oss i kontring icke hållbart detta!

Nåja det är tid kvar att vända skiten på gäller bara få rättning i kabyssen sist tog vi in 2 mål på loppbitna Ulfen inte omöjligt att göra det igen!

Sven.Savage: Jodu han varnade och gormade att Luleå har några som ramlar lite enkelt

men Lennström,Lindkvist,Lundh faller inte enkelt iaf.. :D

sen är FBK väldigt starka hemma, vilket båda lagen är.

2-0, fy fasiken vilken dålig start.

Mycket bra PP av både Lules första och andra PP-femma men 0 mål.

Strax därefter känner tidigare avstängde Lundh Lepistös klubba vid skridskon - och Vips! försvinner benen.

Var väl sådant MittGnäll varnade för innan finalen, men råkade missa avseende vilket lag som kör sådant?

PP för Warulfven.

Och med 10 sekunder kvar av PP sätter Ulfven 1-0 efter distansskott av Lennström men det är Rydahl som totalskymmer Lasi som ser ingenting alls.

Sven.Savage: Den där ska Berglund styra bort samtidigt som att Engsund MÅSTE gå på kropp där, Det blir lite halv dant spel där man inte vet vad som är vad och inte rensar bort den som skymmer Lassi!

Väldigt dum utvisning Lepistö tog där, blev mer eller mindre inbjuden till att ta den sen att FBKarna ramlar lite enkelt

men men 1-1 i utvisningar, långt kvar i matchen!

Sven.Savage: Alltså dags för Apan att vakna till liv då..
Tar han ut Lepistö ska han har armbågen Ulfen ger en Luleå spelare; men han tar bara en vågat värre då det är dubbel utv där!

Fan, Lepistö ut, en solklar tripping .... håll i detta nu.

Sven.Savage: Helt ok spel i PP vi tar mer skott har trafik på kassen.....

{6908}: de la rås kör klubban i ansiktet på Tyrre och blir utvisad vilket publiken i warulfvslyan tycker är fel. Kunnigt folk där.

Satan-i-Gatan - jag hittar inte min Luleå Hockey-flagga!

Jag har ju fördelat mina Luleå Hockey-prylar uppe i Stockholm och nere på Öland och nu har jag flaggan där nere medan jag är här uppe.

Jag jinxar ju allt jag kan och hoppas på det bästa men räknar med att det blir game seven. Men det hindrar ju inte att man i alla fall kollar att man är förberedd OM det härliga skulle ske.

Eftersom jag saknar flaggan har jag kollat igenom vilken av de tiotalet matchworn jerseys jag har här uppe jag kan ta in som reserv.

Och beslutat mig för att skulle vi vinna ikväll är det Skuggan Nilssons signerade nummer fyra i vackert rött stålmannenutförande som åker högst upp i flaggstången för att visa Stockholm att det är världens nordligaste elithockeyklubb som refererar på både dam- och herrsidan i landet.

Men det är ju bara utifall att...nog fan ska väl Warulfven kunna resa sig och vinna hemma ikväll?

Realisten: Tycker på något sätt vi hanterar inledningen bra för man ser det är lite segt på sina håll hos Ulfen, Sedan är det mycket på chans man spelar det vet nog Luleå matchbilden som väntas inledningsvis!

{6908}: Detta lag är uppbyggt på ett annat sätt det finns spelare som vunnit en avgörande match tex Shinnimin dyl spelare är de som kommer före andra och visa vägen!
-------------------------------------------------------------------------------------
Jag hoppas av hela mitt hjärta att du har rätt!

Osj02: Intressant start man ser VI är med direkt i matchen det är inget tapp man forts där vi slutade, Ulfen har trubbel i pressen vi kommer på lär väl bli en liknande 1a period som sist!

Andersson: jävla vaggvisa, höll på att somna där :-D

I Delfinen är det ståplats även idag, alla står och sjunger Åhhh, Luleå …. Trots att inga spelare finns på isen 🏆🥇🙏
Alltså STÅR upp

SnabelA: På den sköld .... tar den 17 minuter att sjunga eller

Ikväll spelar klubbtillhörighet ingen roll. FBK, Luleå, oavsett vad. Ikväll är hockey, i sin finaste form. Kärlek från alla, för sitt lag. Lycka till. Det här blir en fest.

Andersson: Oja den där loppbitna odjuret ska bli avlusat och stängt in i kaffekoppsarenan denna säsong :)

« · 2344134 · »