Luleå HF

SHL · 116793 inlägg · 888 ämnen

Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Så senaste nytt Luleå flyger ned redan i morgon till Karlstad för att förbereda sig inför Måndags matchen, Jäkla så man hyllar detta Warulfen i SeMERA det är så dem gråter att dem förlorade allt är fokus där känns bra det för Luleå åka ned och ro hem skiten!

{6908}: Ja, just nu känns det som att nu är det kört för Warulfven. Nu orkar de inte stå emot Luleå längre.

Sven.Savage: Luleå har mörat dem rejält nej är jävla imponerad över 60min!

Wilhelmsson: Håller med, FBK känner sig nog lite skärrade nu, håller vi ihop försvaret i första perioden så tror jag vi tar över och vinner matchen i Karlstad.
--------------------------------------------------------------------------------------
Ja, alltså, jag föredrar faktiskt det framför en sinnessjuk sjunde och avgörande match.

ÄVEN om det skulle vara i en hemmahall med en inramning och en atmosfär som förmodligen aldrig någonsin tidigare skådats inom svensk hockey, all and all.

Men... hoppas ändå man slipper det.....

Realisten: Yep Lassi - slutspelets bästa målvakt. Redan mot Öret, fast SeMer var för upptagna av att slicka enroths fotsulor för att upptäcka det.

Realisten: Not me det kommer stängas på måndag och då lär det vara kaos på Kallax igen då man ska möta laget, Stadsparken och då man kallar ut laget på balkongen på Statt ljuvlig syn det där!

Ljuvlig match, Ulvarna orkade inte stå emot. Ser fram emot måndag, vi har dom på gaffeln. Idag var vi ordentligt bättre.
Sen finns några spelare i FBK som försöker skada våra, avsiktligt. Det är fördjävligt!

Osj02: Det var som Einar sade nu spelare på 100% och då ser man VI är mycket bättre än Ulvarna, Sedan har jag tippat 4-1 el 4-2 i matcher samt någonstans tar Luleå en match borta....

Sedan så ser man orken börjar tryta hos Ulvarna här och där då vi får snurr och tryck på dem nere i deras zon, Sedan så kommer vi se ett annat Luleå på Måndag där vi kommer gå för det direkt från start!

DansbandsWolf: Kamrater!

Vill inte jinxa eller ta ut någonting i förväg men vill bara göra er uppmärksam på att vi är närmare gludet än på 25 år!

DansbandsWolf: Ja, det är en skön känsla. Som man vill ta med sig till måndag. Men jag kommer förstås att bli nervös redan i morgon...

Och Grattis till din härliga släkting Einar - en av de riktigt stora hjältarna denna finalserie!

Sven.Savage: Nej men så att säga skål på dig tog mig en Jaloviina Cola som så där avkoppling och reflektera över matchen, Vi är bättre över 60min totalt sett man ser ju länge matchen går ju mer Warulfen går ned sig mer och mer men piper upp stundom men men gedigen insats!

jag tror helt ärligt , det var pizzan jag tog ifrån Palma som bäddade för denna vinst

{6908}: Grattis till vinsten idag samtliga Luleå fans, idag var ni grymma (även om det går ont att erkänna)

Bor i Luleå, och va ned till ICA på Delfingatan för att hämta ut en snus stock, precis efter matchen var över. Måste säga att det är rätt nostalgiskt att se glada hockeysupportrar överallt och en stad is extas. Har inte sett det sedan 2007. Är glad att det för en gång skull inte är ett lag jag avskyr som är på väg att ta SM

Varulven: Tackar för det :)
Så här ska det vara mellan oss fans då det är match är det att vi gnider på varandra men då matchen är över så kan man säga och tacka, Detta gillar jag från fansen från er klubb kudos till god nivå och gnabb :)

{6908}: Ja här kommer en remmare med grüner veltliner aus Niederösterreich upp!

Skäl, tammefan!

Sven.Savage: Sparar min Carlsberg 175år jubileums flaska dem gonar till sig till måndag afton men då jäkla korkar man ur :)

Luleås superkedja gjorde inte en endaste poäng idag men då klev andra fram istället, och lassi, vilken jävla räddning, 1-1 i det läget kunde ha förändrat allt.

Vilken fin lördag det blev, skål

{6908}: Då sparar jag min Millenium Chimay Bleu Grand Cru till måndag afton!

Sven.Savage: Blir så där lagom gott då sätta sig ned reflektera det var -96 sist då man stod på H och då man var och fira in det där jäkla guldet live, Nu x anatal år senare då blir det mer sobert med en glädjetår....

Wilhelmsson: Men superlinan visade framfötterna och ulfvarne koncentrerade sig på att stoppa dem, men då steg andra fram. Underbart!

Skål!

Sven.Savage: Vilken skön seger. Jag hade sittplats men stod typ hela matchen liksom de flesta på läktaren. Luleå bra idag! Halleluleå!

Perro: Första matchen någonsin, för mig med 32 år med årskort på sittplats (plus 8 år med ståplatskort dessförinnan) som jag har stått hela matchen. Det var före det på E som man stod som packade sillar med tomtebloss men på sittplats aldrig i närheten av detta. Världsunikt är min tro! Går det ens att toppa?
Nästan som tomteblossen med mobiler som lyser. Måste upplevas, hela arenan skakar när 6000 personer hoppar samtidigt. Man blir glad!
Sveriges bästa sittplatser skanderade H idag, vi bidrar alla till att lyfta laget, både 6:e och 7:e spelare.

Åhh Luleå, vi ska vinna SM-glud i år …

Perro: Härligt, vilket drag! Inte vanligt att hela arenan står upp så lång tid. Där har de något att bita i, buuuu-soportrarna i Lyan!

Osj02: Vilken härlig upplevelse! Och vilken vändning finalserien nu tagit! Känns som att Luleå lyft sig till sin bästa nivå och att Ulfven inte orkar med längre. Efter första perioden i Warulfvslyan i torsdags. Sedan dess har vi 6-1 i mål, där deras enda var suddmålet.

Sven.Savage: Hoppas, men man kan inte räkna bort warulfven, aldrig någonsin, dom måste besegras

Osj02: Du har helt rätt. Vad man än tror kommer att ske får man aldrig glömma att det finns gamla djungellegender som styr över allt och alla och en sådan är att

Warulfven är Warulfven

Så vi får vackert avvakta för att se hur det kommer att gå.

Men jag har fått intrycket att i andra perioden i fjärde matchen hade Luleås lag skärpt sig och lyft en nivå där alla spelare gör det de ska och vinner närkamper mot Ulfvar. Det är fortsatt målsnålt och ulvarna kämpar hårt -men det orkar helt enkelt inte längre. Kan inte står emot Luleå när Luleå spelar sin bästa hockey. Och då blir det mycket svårt för Warulfven att vinna fler matcher mot oss. Det kändes redan match fyra i Karlstad, där de kom undan med blotta förskräckelsen, och det kändes ännu mer så i match fem i Delfinen.

Idag höll de sig dessutom borta på de fulaste överfallen vi sett tidigare matcher.

Läget är alltså nu sådant att Warulfven måste vinna två kommande matcher, på måndag i Warulfvslyan och på onsdag i Delfinen. Och man undrar om de ens kan vinna hemma på måndag?

Men vi vet ju alla att man inte kan räkna med något i förväg.

Warulfven är Warulfven.

Om det stämmer så säger Einar att han har fått låna Connollys handskar och sen började målen komma och han skulle inte ge tillbaka handskarna heller .

Sen gjorde ju Connolly 2 strutar också, han borde kan låna suspen till Pontus i nästa match :-D

Sven.Savage: OM det blir en 7e är den på torsdag 12/5

Sven.Savage: Du kan kolla på förr förra matchen som var i LLA i Ulflandet från 2:a perioden tog Luleå över där matchen tills man torska i sudden på ett defensivt misstag som man inte får göra, Sedan så forts Luleå i går att vrida ur musten från Ulfarna än mer för man ser det börjar tryta med energin hos dem mer och mer och man tappar grunderna efter Luleå kopplade greppet!

Tror att Luleå hade vunnit även om inte Lassi klivit upp och räddat det öppna målet som dem hade så bra var Luleå i går då man gick på 100% genom matchen och det var första gången man gjorde det rakt ut, I morgon kommer man göra likadant gå ut köra 100% då vinner man för Ulfarna kommer krokna vad det lider för man ser även de orkar INTE riktigt fullfölja sina hakningar heller då Luleå trampar på..

Jag har tippat 4-1 el 4-2 i matcher för Luleå så i Morgon då smäller det!

{6908}:
Såg att bara lite av första och där tyckte jag Honka var bra men lite typiskt Wikegård att inte gilla folk som kan spela pucken.

björn power: Aha, det hade jag okoll på. Tack för att du berättar det, då kan man se till att inte planera fel med annat, så det stökar ihop sig!

Wilhelmsson: Det är ju underbart! En modern uppföljare av hur Benny Guldfot i tidningen Buster hade fått tag på Kanon-Keens gamla skor!

{6908}: Ja, du har haft helt rätt om hur det ska gå för Luleå hela slutspelet. Och som du ser av namnet på den tråd vi skriver i har jag räknat med att det ska gå vägen ända sedan Skuggan, Bulan och Limpan (!) beslutade att rekrytera Lepistö och få ordning på backspelet.

Nu gäller det bara att laget skiter i ställningen och chansen och koncentrerar sig på att ta fram sitt bästa och gå ut för att vinna utan att tänka på vad vinst i just denna match kan betyda. Ungefär som när man är j-t kissnödig och har 100 meter kvar hem, men intalar sig att det återstår 1000 meter.

Ingen har väl glömt hur det var 1 april 1993, när vi i SM-finalen - bäst av fem - hade ledningen mot Pölsan med 2-0 i matcher och åkte till den gävliga arenan med hockeyutrustning inkluderande lådor med champagne och segercigarrer....

Sven.Savage: Varför tror du dem åker ned redan i dag till Karlstad Luleå???
Ena är inte riskera samma sak i morgon med flyget men mest för skärma bort allt och allting för få ro inför det som komma skall, Detta är nog en smart sak av Bulan och laget att göra detta så maximera det hela och få ro sedan är det bara tagga upp och ta hem skiten!

{6908}: Någon som vet om matchen visas på någon storbildsskärm i stan? Man hoppas ju dom skulle öppna upp delfinen och visa matchen på jumbotronen. Jag har ingen större lust att sitta hemma med ångesten och se matchen.

{6908}: Mycket klokt! Nu gäller det att inte tro att Warulfven är slagen förrän den är slagen. Hoppas de har laddat med silverkulor för att nå Gludet!
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2022-05-08-kl-140833.png

Perro: Vore ju kanon! Skulle säkert bli fullsatt igen, som så ofta denna säsong!

Sven.Savage: Du kan ta en check från period 2 i Ulfarenan tills matchen var slit i går i Delfinen så kanske du ser att Warulfen börjar trampa rätt mycket vatten och man är seg i skallen och buggarna biter inte riktigt, Luleå har malt och känt - kramat på dem rätt mycket och då blir det det energi tapp och om då man har haft tunga matcher innan då börjar det ta ut sin rätt nu..

Sedan så vete sjutton håll ögonen på tidningen eller Luleås hemsida gissar nog dem jobbar för att få till ngt i Delfinen i morgon kväll men osäker om man hinner, Gissar om guldet är klart då lär det nog bli 6150 pers mitt i natta som hoppar och sjunger tills dem kommer in på arenan....

{6908}: Ja, du och jag har ju skrivit om det där flera gånger och uppfattar det likadant. Tror också att Warulfvens tränare och spelare förstod det och också arenapubliken i Karlstad. Tror att de var verkligen överraskade att de faktiskt vann i sudd, de satt nog alla och räknade med första hemmatorsken i slutspelet.

Så med våra kompetenta intryck kan det - om Luleå fortsatt går in med 100% och Ulfven är trötta - ta slut i morgon.

Fast... Ulfven är ju jävligt lurig. Sitter och inbillar mig att de funderat ut scenariot att de släppte matchen i Luleå så där igår för att vi skulle vara stöddiga och bara komma med 98% till Karlstad i morgon. Så går de ut fulbrutalt igen och smäller på, tar matchen och så kommer de till game seven torsdag.

Fast egentligen tror jag inget lag törs riskera utan går in för att vinna varje match.

Och det betyder att det känns bättre med våra intryck fr o m andra perioden, match 4.

Men någon Jinx vill man inte riskera. Jag har dock letat upp Luleå Hockey-flagga som snabbt kan gå i topp här i Stocksund måndag kväll om det blir läge för det.

Sven.Savage: Nog är man jävligt nervös inför morgondagen, men spelar vi som vi gjorde sist där nere samt som vi gjorde igår så kan det bli en riktigt bra match i Karlstad imorgon

{9108}: Förutsatt dessutom att Warulfven är lika trötta som senast, och inte kommer ut med tacklingar över hela isen.

Snarare att vi jagar ned warulfven i Klarälven.
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2022-05-08-kl-181804.png

Sven.Savage: Nej inte släppte dem denna match nog försökte dem så gott man kunde men då Luleå gick på MAX 100% då var dem slutkörda till sist och det är lite som jag sagt Luleå har inte visat sitt max men det gjorde dem i går, I morgon kommer dem komma ut på samma sätt 100% och då kommer man krama ur musten mer av Ulfarna sedan lär dem säcka i hop för då vi får trycket klarar dem inte riktigt av att hålla i hop lagdelarna!

Matchscenariot är att Luleå kommer ta tag i matchen direkt och få grepp på Ulfarna för att få tryck på dem och få målchanser och vi HAR det tålamod som krävs för att vänta ut tills pucken går in för oss det ser man lite, Ju länge vi håller stången och trycket kommer Ulfarna mattas av mer och mer så det lär bli korkarna ur i morgon afton i Luleås omkl rum bara man spelar på 100%!

{6908}: Jag läser vad du skriver men faktum kvarstår: jag är sjukt nervös!

Vad besvikna Cmore ska bli om det blir guldfest imorrn . Man riktigt hör på dom att de är gladare miner när ulfven gör mål

{6908}: Om det blir någon match?

Sanny går bananas och går all-in. Nu kräver han att hela Luleå ska stängas av.

10 pinnar av 10 till Sanny för den krönikan.

Tvärtom jämfört med brännvinsjournalisten Fehlström som krävde att förbundet skulle ta i med hårdhandskarna mot hela Luleå Hockey, när man klacken på H-läktaren hade en banderoll med kravet "Frige Darwit!"

Sven.Savage: Äh du det där är på ironi han skriver lite läs hela krönikan så är det en hyllning till publiken i Luleå!'

Verkar ut som planet står på backen ännu på Kallix det skulle varit TO 15:30 i eftermiddag, Ska bli intressant se vad som händer här med den där kärran nu då från DAT! en ATR 72-600

Nu rullar dem ut på startbanan för TAKE OFF mot Karlstad!

{6908}: Ja, förstås. (10 pinnar av 10 till Sanny för den krönikan.)

Faktum är att jag håller på att ändra uppfattning om Sanny. När han klev in i SeMer från början var man imponerad av en person som kunde uttrycka sig med kompetens.

Men sedan lurades han in i Skrikegårdsmaffian, att hylla Apan och döda, döda-hockeyn.

Fast häromdagen förklarade han att nu är det fan dags att lägga av med skitsnacket om "tråk-Luleå" och nu kommer han med denna fina hyllning till Luleås publik.

Bra, Sanny!

Dessutom har Luleå på twitter kommit ut med info som bekräftar det du skrev om, Busen. Inte klart än, men det måste väl ordna sig. I så fall tror jag på bättre stämning i Delfinen än i warulfvslyan!

UNDERBART INITIATIV AV LULEÅ HOCKEY!
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2022-05-08-kl-193611.png

500x0-skarmavbild-2022-05-08-kl-193049.png

500x0-skarmavbild-2022-05-08-kl-193058.png

« · 2343615 · »