Luleå HF

116741 inlägg · 888 ämnen

Luleå Hockey 2024-25: Vägen mot SM-gludet!

« · 2788916 Till forumet

Sv: Luleå Hockey 2024-25: Vägen mot SM-gludet!
sargad: Om det är denna säsong du syftar på, kan det nog bli LuleÅ eller TimrÅ, eller kanske t.o.m. båda två, men knappast ModÅ...😂
Kommentera

Wilhelmsson: Det är ju inte annat än att man märker hur fullständigt STENDÖTT det här forumet är efter Savages "sannolika" frånfälle. Stone dead är vad det är.

Jag undrar i mitt stilla sinne hur många "fler" nicks som Sven Savage använt sig av för att i över över 10 års tid "hålla liv" i det här forumet. Det måste ju vara minst ett 10-tal st? Utöver sitt egna Nick "Sven Savage". Annars hade det nog för flera år sedan varit Övertydligt att han själv stod för MINST 95% av alla inlägg som skrevs. Det finns faktiskt ingen annan logisk förklaring, då forumet är fullkomligt STERILT numera, trots att Luleå ligger trea i serien...
Kommentera

Realisten: Tror något har hänt på det personliga planet, han loggar in här varje dag men vad tystnaden beror på är ju som sagt något som vi inte vet.
Kommentera

Någon skrev på Färjestadforumet att Luleås forum toppar kategorin som använder nedvärderande "smeknamn" på motståndarlagen. Jag håller inte med. Det måste vara Svens olika benämningar han avser, men om man inte fattar det roliga i Svens kommentarer så har man verkligen ingen humor.
Skrollade bakåt lite och fick ihop följande lista. All cred till Sven:

Apan - Skellefteå
MooDoo - MoDo
Pölsan - Brynäs
Warulfven - Färjestad
Plastjö - Växjö
Timret - Timrå
Fiskrenset - Frölunda
HuVa - HV71
Pungen - Linköping
Röglet - Rögle
Malmet - Malmö
Öret - Örebro
Trottoaren - Leksand

Tycker själv det är toppen 😂
Kommentera

janersa: Gangsteröret syftande på "gangster"sponsorn Mikael Fahlander är väl det bästa Sven använt om Örebro.

Percys Pågar hade varit betydligt mer passande på Malmö än intetsägande Malmet tycker iaf jag. Och Mögle passar bättre än slätstrukna Röglet...

De enda 'apor' som existerar enligt mig är Djurgården, så apan, njaa, den s.k. 'maskotkopplingen' är egentligen inge vidare rolig, tycker jag...

De övriga 'smeknamnen' är HELT på sin plats.
Kommentera

Realisten: "Apan" gissar jag beror på att Sven tycker mer illa om SAIK än om andra lag? Annars tänker jag mer på AIK (Stockholm) med sitt "apberget".

"Gangsteröret" visste jag inte om. Jättebra! Ska skrolla längre ner i tråden när jag får tid så kanske jag hittar mer.

Förstår dock inte kopplingen Pölsan-Brynäs eller Trottoaren-Leksand?
Kommentera

janersa: Trottoaren = Sälja gatsten, antar jag.
Kommentera

Törna: LOL 😆! Men varför?
Kan det inte vara laget alla trampar på eller kör över?
Kommentera

janersa: För dom sålde gatsten för att rädda föreningen.
Kommentera

Törna: Ok, då fattar jag. Fyndigt!
Kommentera

Törna: Precis så! LYXFÄLLAN!! tycker jag dock är DET namn som VERKLIGEN!! borde präntas in som det Enda!! Sanna namn!! som Leksands IF rätteligen förtjänar att kallas, då de för inte speciellt länge sedan ÅTERIGEN!!! precis som i Uppdrag Gransknings dokumentär från 2013, varit ute i ordentligt blåsväder gällande potentiella 'monumental Oegentligheter' i ekonomin.

MEN!!! från det ena till det andra. Vilken oförglömlig och oerhört angenäm viktoria vi tog under kvällen, när vi med 30 sek kvar att spela, kvitterar, och efter att inför tredje perioden hoppats på en inte alltför osannolik trepoängare, lyckas vända runt en till synes 'kassaskåpssäker' nollpoängare till 2 poäng, efter att FBK kvitterat vår 1-0 ledning och sen tagit ledningen med 1-2 i tredje perioden.

Fantastiskt förlösande måste man säga!!
Kommentera

Realisten: Grattis till segern. Skitsurt för oss att förlora som vi gjorde, men man börjar bli van med FBK denna säsong. Ni var snäppet vassare när det gällde även om det var otroligt jämnt och kunde gått hur som helst. Bra match mellan två bra lag.
Kommentera

Har inte kikat i Luleå-boken på bra länge, men Sven? Var är du? Ville gratta och tacka för segern mot FBK.
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag vet inte vad jag ska tro gällande Sven.
Jag befarar dock det värsta, att Sven inte längre är med oss.
Detta trots att ett par skribenter påstår att han fortfarande loggar in och kontinuerligt har loggat in vid ett flertal tillfällen under de drygt 2 månader som han varit helt frånvarande. Stämmer det, måste det bero på att någon annan tagit över Svens konto/konton här på Snacket. Någon som överhuvudtaget INTE är ett dugg intresserad av att skriva några inlägg.

Sunt bondförnuft säger att det måste ligga till på det viset.

Och om Sven fortfarande är i livet, måste det ha skett något mycket drastiskt med honom, som gör att han nu är Totalt Inkapabel att skriva.

Det existerar överhuvudtaget INGEN ANNAN rimlig förklaring till hans mycket abrupta och Totala tystnad i över 2 månader.

Något liknande har vad jag kan erinra mig iaf, inte skett på över 10 år!
Och definitivt ALDRIG!! mitt under en brinnande säsong.
Kommentera

« · 2788916