Luleå HF

116764 inlägg · 888 ämnen

Luleå Hockey

« · 1007800 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey
Är det normalt att man bara tar bort motståndar inlägg och aldrig provokationerna när man ska radera i er insnöade värld?

Ja mitt raderade inlägg ger väl förklaringen och vatten på kvar för detta.
Nu ska ni få leka i fred. Glöm bara inte att varje morgon sätta dumstruten framför ansiktet så ni fortsätter med ert sköna tunnelseende. I sann LHF anda.
Kommentera

Jag måste bara säga att ni gjort en fin värvning i Kristoffer Berglund inte omöjligt att det blir årets rookie nästa år. Skulle gärna sett han i Modo :).
Kommentera

distanserad: Hade hoppats att nu när Luleås säsong var över skulle du inte hitta hit nå mer föränn i september men livet verkar inte alltid bli som man vill.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Kul för er! Och kul för djurgårn efter att "hockeyn är död i huvudstaden". Tjena. Men det vore ju roligt om några av dem hittade dit under serien också.
Kommentera

distanserad: Lite uttjatat ämne kanske å sen som att jämföra äpplen och päron.
Dessutom verkar ju både LHF och företagen vaknat till här uppe och massmedia med för den delen.
Kommentera

En skön liten känga till er igen...:

"Här har Djurgården missat slutspel två år i rad. När de äntligen är där har de blivit mer eller mindre utdömt i Hockeysverige­ för sitt spel i de två inledande kvartsfinalerna.

Så vad gör fansen?

Buar ut laget, lämnar arenan, kräver tränaren, sportchefen och hela styrelsens avgång?

Nej, då bestämmer sig 8 000 djurgårdare för att skapa det mäktigaste publiktrycket i slutspelet så här långt. "

Var själv där. Häftigt är bara förordet. Trots att jag är LHC:are. Det tyckte visst några spelare också:

"Till och med Daniel Fernholm –­ ex-djurgårdaren som gick till Linköping i somras och plötsligt blev en hora – var imponerad:

– Det var fantastiska, och så länge de inte sjunger om min mamma är det helt okej.

Det gjorde inte djurgårdsfansen i går.

– Man kanske inte ska berömma andra klackar, men det är häftigt att höra vilket enormt tryck de skapar, sa poängkungen Tony Mårtensson. "
Kommentera

Vilken härlig hockeydag detta blev. Modig lämnar sportrådet och Skellefteå åker på storstryk på sin hemmaplan!!!
Kommentera

Lindberg Råkkar: Jesse gjord eju dock en del poäng.

Jamenar kan Brendl äga i ES borde Jesse kunna vara iaf ok.
Men då måste man använda honom i den rollen.

För han gjord eju som nada på egen hand och jobba ju aldrig hem.
Kommentera

Lövva: Underbara nyheter! Startskottet mot en bättre framtid, nu väntar vi på att dom övriga i sportrådet tar samma beslut.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Modig låter bitter i NSD. Lite som Hitler i bunkern "Luleå har
Sveriges sämsta journalister" påminer lite om "Tyska folket var ej värda sin führer"
Kommentera

LL: Sen tycker jag kommentaren om Jesse skrämmer lite också, hans åsikt är fortfarande att han kan bli hur bra som helst. Det känns lite som han inte varit speciellt mottaglig för verkligheten så fort han bildat sig en uppfattning.
Kommentera

LL: Instämmer, och det är nog mycket tack vare "Sveriges sämsta journalister" som Modig hoppade av, och som allmänheten fick en lite inblick i all skit som fanns i föreningen.

Hela Norrbotten bör rikta ett stort tack till NSD och NK som hela tiden har skilldrat Luleå Hockeys verksamhet med granskande ögon.
Kommentera

Lövva: fina uttalanden am Modig. "Sveriges sämsta journalister", hej och hå. Faktum är att jag tycker att både NK och NSD ska vara förbannat stolta över i stort sett allt de har skrivit under säsongen. Hejaklacksjournalistik hjälper vare sig Luleå Hockey eller någon annan, tvärtom tycker jag att det är bra att de har lyft på locket till det som luktar illa. Och det Johan Håkansson skriver i NSD i dag (se länk) är så sant, så sant. De få bra saker som sportrådet har gjort överskuggas helt av ett alldeles för stort antal monumentala floppar.
Kommentera

Lövva: Med Luleå Hockey mot framtiden!
Kommentera

Idag är en stor och viktig dag i Luleå Hockeys historia. Lasse Modig hoppade nämligen idag av sportrådet!

Fan så underbart. Nu kan vi bygga vidare å sikta uppåt!

Men Luleå Hockey mot framtiden!
Kommentera

distanserad: Du har rätt i att det är fel att lägga pressen på en ung spelare och uttalandet var lite klumpigt. Vi har ju kvar några erfarna som har rutin och det är väl snarast dom som ska bära upp det hela. Troligen menar Husse att det blir en lucka och Berglund täcker denna lucka.
Dock skulle vi behöva ytterligare en erfaren back.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Absolut! RoR måste bort, det är det viktigaste av allt!
Kommentera

Tycho: VÄLDIGT farligt att förlita sig på att en rookie ska kunna blomma ut första året i ES och ta ett sånt stort ansvar som Luleå tycks lägga på Berglund. Så många har försökt - så många har fallerat.
Det tar någon säsong innan de har kommit in i tempo, etc.

Se t.ex. på förra årets kanske bästa forwards i Allsvenskan, Rögles Mattias Carlsson och Patrik Zackridsson som LHC värvade. Båda har haft en lite svängig säsong (Matte varit skadad länge dock) - båda har verkligen potentialen att bli riktigt bra - men man går inte in och dominerar i ES såsom man kunde dominera i AS. De får harva i 3:e/4:e linan i år för att lära och kan förhoppingsvis ta ett större ansvar nästa år.

Unga lovande spelare i all ära - men underskatta inte RUTIN.
Rutin är det som ser ut att fälla avgörandet i vår kvart mot DIF. Dif:s unga lovande trupp hänger inte med när lhc:s gamla ruttade rävar skruvar upp tempot och lirar slutspelshockey.

Man måste kunna blanda för en bra mix - och unga lovande spelare ska ALDRIG behöva axla tyngsta ansvaret - det är därför man har gamla rävar som egentligen passerat bäst före datum, men som lever på rutin. Det är vad unga spelare måste kunna få luta sig emot och lära sig av åtminståne första året i ES. Annars kommer de inte utvecklas i rätt riktning.

Men så finns det naturligtvis undantag som blommar ut första säsongen - men det gör de bara utan onödig press.
Kommentera

Lövva: Trodde att tanken var att förstärka laget ill nästa säsong.

Detta är ju knappast fallet i bästa fall kan Berglund blomma ut och vara i nivå med Saravo.
Vi var ju för böveln ett nödrop ifrån att hamna i kvalsereien, borde det inte ha fått dom att inse att laget måste förstäkas betydligt!

Om dom sitter nöjda med denna backuppstättning + Skrbek så är det bara inrikta sig på en ny nagelbitarsäsong. Behövs minst 2 till backar av hög klass.
Kommentera

Lövva: Jag tror han klarar det. Även om Saravo har varit bra så har Berglund potential att vara en riktigt bra förstaparsback.
Han var inte mycket sämre än Viktor Hedman i Modo under JVM och har fått ordentligt med speltid i Lövens BP och PP.
Kommentera

Linkan: Det är ju patetisk att dem har tänkt ha Berglund som erästtare för Saravo. Inte nog i att det känns fullständigt naivt utan det kan ju inte heller vara speciellet roligt för Berglund att känna pressen att han skall prestera såsom en finsk VM back gör.

Dåligt upplägg om man säger så
Kommentera

Linkan: Oavsett vad vi värvar känns ändå som högsta prio att byta ut tränartrojkan. För oavsett om vi får hit Ovechkin eller Lecavallier så kommer vi ligga 10-12 om de två herrarna står kvar i båset nästa säsong.

På backsidan tror jag vi kan komma att se både Berglund och Robin Olsson i ganska offensiva roller så förväntar mig en till back med defensiven som främsta egenskap och då är det inte Skrbek jag pratar om för han räknar jag redan som klar.
Kommentera

Linkan: Skulle tro at Surovy stannar. Dels för att han börjat visa sin klass nu och därmed kan ställa mer krav. Mårten och Weinis lär inte vara kvar nästa år - och Surovy lär ju inte få mindre speltid med Lener, d.v.s. han lär lira i första linan nästa år. Det tror jag även om nån av weinis, mårten är kvar.

Men men, vi får väl se.
Kommentera

Linkan: ekar det?
Kommentera

Salcin: Enligt Husse är Berglund ersättaren, känns lite sådär om det är tanken redan i år men vi ska inte börja gnälla, kan hända mycket än dessutom kan ju faktiskt Berglund funka redan första sässen som Saravos ersättare omänn det låter långsökt.
Kommentera

distanserad: Dessutom sägs det väl att Surovy inte vill förlänga med LHC på grund av lite istid. Kan ju bero på om winhandlarn och Mårtensson är kvar, men chansen att vi får se han i LHF känns av någon konstig anledning ganska hygglig.
Kommentera

distanserad: Kanske ville få speltid och stanna i norr? vad skulle passa bättre?
Kommentera

Linkan: vad var alternativet - han ville ju stanna i norr...
Kommentera

Linkan: Bra inledning av silly, nu ser jag gärna att nästa blir Saravos ersättare + en PP-back.

Hoppas också att samtidigt som Saravo sade upp sitt 1-1 kontrakt Luleå gjorde sammalika med Pukkas vill inte se han en till säsong i Luleå.
Kommentera

Bissett19: Tack, skönt med tanke på att Luleå brukar aldrig han en chans i dessa värvningar, det var ändå tio elitklubbar som ryckte i Berglund.
Kommentera

Salcin: Bra jobbat att knyta till sig Berglund vilken värvning har sett han mycket i Löven han är grym. Bara vi får behålla han efter sin första succe säsong i Luleå:-)
Kommentera

Bissett19: 2 år påskrivet av Berglund riktigt bra.

Samt Förlängda kontrakt Lindkvist och Ejdepalm 2 år
Omark 1 år.
Kommentera

Tack. Nu ser man fram emot nästa säsong även om det är nån vecka kvar. :-)
Kommentera

Linkan: Jag håller också med LL. Satsa i första hand på utespelare. Hellre några riktigt bra än ett halvdussin mediokra.
Ang målvakter så finns det ju målvakter i andra lag som också silar lite då och då. Larsson(DIF) slog ju in den i egen kasse och Backlund(TIK) släppte väl några enkla mål i sista matchen, vilket vi tackar för.
Gusten verkar ju hålla och Modig borde ju kunna komma tillbaka till fjolårsformen då han ju hade näst bäst procent av alla i serien.
Jag tror det kan fungera och dessutom kan vi ståta med 2 egna produkter på målvaktssidan. Vore trist att se någon av killarna göra succe i ett motståndarlag.
Kommentera

Salcin: Målvakterna har väl varit den största orsaken att inte vinna i jämna matcher det har handlat om 30 tal silar, så jag håller med samtidigt har LL rätt i att man bör prioritera back och forwardsstjärnor.
Kommentera

Salcin: jag tycker inte att det är målvaktssidan som är det stora problemet. Bättre att lägga pengarna på en värdig ersättare för Saravo och ett par vettiga anfallsförstärkningar.
Kommentera

LHF har alltså inte lärt sig någonting av ärets säsong, blir samma målvaktspar igen.
Kommentera

björn power: Rättar mej själv, den yngre "blomman" heter Rolf i förnamn och inget annat. Hittade nämligen en gammal supportertidning i gömmorna som heter Norrskenet (nr.3 1988). Joo men visst, samma namn som supporterklubben till LHF hette då för tiden. I den är det ett reportage om en bortaresa till Johanneshov och match mot AIK med bla "lillblomman" Rolf. Tror faktiskt det finns en broder Blomqvist till som heter Lars, även han en god supporter, hmm åren går men minnet bes..., f'låt förgås :)
Jag måste lägga till att jag vet inte ett dugg vart livet fört dessa suveräna killar idag, hoppas verkligen dom lever och har det bra.
Kommentera

Lövva: Kan ni vara snälla och vänta med blommorna tills han skrivit på för LHC ett år till.
Jag vill ju inte att han ska få några idéer... ;)
Kommentera

Bolivar: Låter bra det där. Hoppas många företag nappar.
Kommentera

Metal Guru: Jag lider verkligen med de lag som hamnar i kvalserien så tankarna finns där. Vill verkligen inte byta även om vi inte skickar några blommor:-)
Kommentera

Bolivar:
Kanske en tanke till de som var vänliga nog att ta er plats i Munch's tavla?
Kommentera

Lövva: En mycket bra idé. Ska man bidra med något? Säg till i så fall.
Kommentera

Nu börjar det hända lite mer saker. En budkavle bland företagarna, se länk.
Det verkar ha gått upp för fler hur nära det var att Luleå och Norrbotten tappade sitt elitlag.
Det kanske kan bli riktigt bra det här. Tack Larionov för stödet angående organisationen. Tror också att vi är på rätt väg nu.
Kommentera

Larionov: Det verkar ju vara ett vinnande koncept i alla fall :)

By the way, snackas lite på LuleåFans forum att dem skall skicka ner en bukett till Surovy.
Kommentera

Lövva: Skicka honom till LHC! Så kan han vara med och undanröja era motståndare nästa år med... ;)
Kommentera

Portello: Han går väl till Frölunda, eller ska vi kalla dem lill Luleå?
Kommentera

Portello: bara att tacka Pekka för de år han spelade hos oss.
Kommentera

i dagens Nsd så bekräktar Saravos agent att Pekka vill spela i ett lag med guldambitioner nästa år. Tydligen ligger Frölunda, Färjestad och Linköping närmast att få hans namnteckning. Trist men inte oväntat.
Kommentera

« · 1007800 · »