Luleå HF

116764 inlägg · 888 ämnen

Luleå Hockey

« · 1062778 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey
Jesper Jonsson: Du får nog förkara lite närmre vad du menar med "sm glud". Är det nåt nytt norrbottniskt saddo-hjälpmedel?
Kommentera

distanserad: Sm GLUD
Kommentera

Larionov: Just han ja. Jarmo, made in Savonlinna 29 maj 1965.
Kommentera

distanserad: Myllys...
Kommentera

Salcin: Absolut. Värvar ni Myllis så flyttar jag dit.
Kommentera

distanserad: Du har sammanfattat läget som det är, och vad många fans också önskar att ska ske.
Ska jag tolka det som att du egentligen också vill att Luleå ska bli en klubb att räkna med igen, istället för det skämt man är idag?
Kommentera

Salcin: Tills hela Luleå vaknar upp och inser att gamla meriter och svågerpolitik inte duger varken sportsligt och än mindre organisatoriskt och ekonomiskt - och därmed sparkar precis allt och alla som jobbat med Luleå Hockey sista åren och dragit ner klubben i skiten. Jag är övertygad om att 10 streetsmarta människor som inte vet ett skit om hockey skulle bedriva klubben bättre. Det enda som behövs är ett business sinne och INTE ta hänsyn till vad någons barnbarn eller farbror heter och att denne eller något inavel i släkten kan bli ledsen om han eller hon inte får spela/sälja/marknadsföra/scouta/sköta bokföringen och pensioner/etc.

När klubben bevisat att man fattar det - då kommer jag sluta gotta mig.
Kanske.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Känns egentligen som att frågan är huruvida vi ska undvika att torska med mindre än 5 mål i premiären.

Distanserad: Hur länge har du tänkt gotta dig åt vår kassa färening egentligen?

Kvalserien är ju i de närmaste ett faktum redan före säsongsstart.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Oroa dig inte. Det är ju enligt uppgift bara ett undantag att ni var kassa förra året. Av ren tradition kommer ni gå till slutspel i år igen och alla år framöver. Skönt att slippa oroa sig för om organisationen är kompetent eller att behöva lägga pengar på klasspelare när allt ordnar sig av sig självt.
Kommentera

Jesper Jonsson: Tvåsiffrigt mot NHL-spelare i badtofflor och golfskor, utspelade av Schtaan i 2 perioder inna dom la av. Utklassade av ett finskt bottenlag, stortorsk mot Leksand och 1 ynka mål på Löven och nu utspelade av Modo som verkligen inte imponerat under försäsongen.

Palermos tränare fick sparken efter 1 match denna säsongen i serie A.
Jag förväntar mig något liknande om vi torskar premiären mot Djurgården.
Konstigt nog verkar spelarna vara belönade med en träningsfridag imorrn. Borde rimligare med lite extra träning istället, lite skridskoträning kanske.
Kommentera

Lindberg Råkkar: "Trots förlusten gjorde Luleås målvakt Gusten Törnqvist en stark insats i målet."

Se där.
Vägen mot allsvenskan startar nu....
Kommentera

Portello: Wow 1-1 mot ett allsvenskt skitlag, verkligen imponerande måste jag säga. 50 skott framåt å inga mål ... känns som om man sett det där förr, same ol' same ol'.
Kommentera

Hannu Neimi: Ikväll mot Löven så kommer följande backar inte spela av olika anledningar: Sandström, Berglund, Jonsson, Grönlund. Men om man ska tro kuriren eller nsd så ska tydligen Obsut spela.
Kommentera

Lindberg Råkkar: "Nästa säsong blir det bättre" sa man från föreningen. Nu har vi förmodligen den svagaste trupp som vi någonsin spelat i elitserien med. Det kan gå vägen men det är ett riktigt vågspel. LHF har blivit ett lindansarlag och ett lindasarlag åker ned förr eller senare.
Kommentera

Lövva: Är det inte precis som vanligt då?
Var inte slutbetalningen på årskorten satt till denna vecka, det brukar ju vara i slutet av Augusti. När den väl har passerats så berättar man i vanlig ordning att vi inte hade några pengar i år heller å allt fint snack om spetsspelare var rökridåer.

Jag ska börja hålla på Djurgården, dom kör med raka rör hela vägen från säsongsslut där man från dag 1 säger att klubben saknar sponsorstöd och pengar och därmed satsar på junk från allsvenskan.
Kommentera

En pojke reser till månen
En annan, siktar mot solen
En tredje, kommer aldrig iväg

Kanske refrängen till denna låt kan passa frammåt vårkanten?
Kommentera

MorganaLefaey: Ungefär så. Du tänker på "rätt" arena men omständighterna har ändrats något. Kommunen kommer fortsatt att äga arenan, detta beroende på en ny momslag som gjorde det, enligt kommunen, omöjligt att sälja arenan till Lulelå.

Men utbyggnaden går i alla fall enligt planerna och till att börja med håller dem på med den nya D-hallen som kommer att stå klar senare i höst.

Ungefär nu börjas det också med att bygga balkar utanför arenan så att taket är färdigt att höjjas lagom till när säsongen tar slut. Nästa sommar är då det kommer att göras felst förändringar, b.la med en ståplatsläktare på kortsidan, taket höjjs som sagt samt att loger byggs längs hela långsidan.

Det kommer dock dröjja yttligare en sommar innan hela arena komplexet står klart.
Kommentera

Lövva: Jag blev förvånad över att läsa att ni skulle få en ny arena. Tyckte mig hänga med en del i den frågan då arbetskollegan är luling och som jag förstod det så blev det först nej för att sedan bli ja och sedan en bra stund senare bli nej igen. Men är det nu alltså klart att den där arenan som ska få många små hallar skall byggas och att kommunen skulle hyra träningstider som sagt för den stora summan som tidigare skrivits?
Kommentera

Sorglig men samtdigt väntad läsning:

www.kuriren.nu/ishockey/artikel.aspx?articleid=4118020

Cred till klubbdirektörerna som trotsar Luleås tradition å verkligen lägger korten på bordet. Även om det inte direkt kommer som någon nyhet så fick vi fåra djupaste farhågor bekräftade.

Det är bara att inse, Luleå Hockey har varit misskött i alla för många år och idag kommer den riktiga smällen. Skär du dig kan du alltid sätta på ett plåster, skär du dig en till gång så funkar förmodligen plåstret igen men upprepar du det hela tiden så blir tillslut plåstret funtionslöst å det är precis vad som har hänt Luleå.

Några gånger för mycket har vi slängt pengar i sjön och i längden är det naturligtivs ohållbart.

Ninimäki blev en dyr historia för klubben, samma sak med Lener som i princip fick dubbla löner. Inte blir det bättre heller att Tarvainen och Larose floppade eller att Kerman aldrig fick visa vad han gick för.

Lägg där till den hutlösa lönespiralen på Mattias Modig så kan man fort konstatera att det är många miljoner som har gått till spillo, bara dem två senaste åren.

Just nu känns det som det var en begravningsannons som publicerades i Kurriren men jag är samtidigt medveten om att på tisdag står vi där på läktaren, sjunger för laget och låt oss göra det till det första avstampet på att VI SKALL ALLTID RESA OSS!

Något däremot jag ställer mig väldigt funderande till är att Osten går ut å pratar om en NHL meriterad back och samtidigt säger klubbdirektörerna att det finns inte pengar för en sådan värvning. Komminikationsmiss?
Kommentera

söderbergh: Tyvärr är det bara dig själv du förlöjligar. Du kanske borde överväga att bemöda dig med att se saker och ting i sitt sammanhang i framtiden.
Kommentera

distanserad: "Who's the more foolish: the fool, or the fool who follows him?"

En liten fråga, har du supit till på semestern (kl 00.53) eller är detta din filosofiska höjdpunkt (och nej, jag ska inte kritisera din engelska även om det också kunde låta sig göras)?
Kommentera

distanserad: Just de tänkte jag på när det gäller Luleås tränare. Vem är största dåren, Rograrna eller spelarna som följer dem...
Kommentera

Lövva: Who's the more foolish: the fool, or the fool who follows him?
Kommentera

distanserad: Okej, jag kan erkänna att det där gillade jag bättre. Dessutom från den första filmen så du får väl ligga på plus sidan ett tag
Kommentera

Lövva: I find your lack of faith disturbing.
Kommentera

distanserad: Ähh, föredrar Star Wars citat!
Kommentera

Lövva:

En cyniker är inte bara en som drar bittra slutsatser av det förflutna, han är också den första att dra bittra slutsatser om framtiden.

Sydney J. Harris
Kommentera

distanserad: Nämen va trevligt att du har hittat hit igen.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Jag hoppas du har fel men det kan säkert bli så också.
Kommentera

Bolivar: Fågel??? Ja det ska bli kul att se. Hur?
Kommentera

Bolivar: Med lite tur har vi en seger mot Rögle efter de 5 första matcherna.
Redan då kommer tidningarna vara fyllda av krisartiklar och det kommer garanterat vara fler som skriker efter Rograrnas avgång.
Kommentera

Bolivar: Lite som Timrås trupp då...bra men tunn.
Kommentera

Fet-Ecke:Tack för det. Vi får glädja oss så länge. Truppen är tunn men det är fler lag som känns osäkra. Kan bli både fågel eller fisk.
Kommentera

Lövva: Tittar man till försäsongsmatcherna så långt ser det ut att kunna bli en rolig säsong för er lulingar. Fortsätt så, dj...ligt roligt.
Kommentera

Riktigt kul att se Harju gå för fullt på dagens träning. Å inte nog med det, han tillsammans med Kristoffer Berglund var dem två som såg helt klart hetast ut.

Han har kommit tillbaka förvånansvärt fort, viktigt, lär behövas
Kommentera

Portello: En sak har faktiskt Rönnberg rätt om: När man fölorar säger man, ähh det är bara träningsmatch, resultatet är inte så viktigt medans när man vinner säger man härligt, det här var en viktig seger som kommer stärka oss...

Sant!
Kommentera

Portello: Kul med två segrar, reflekterar lite över Pölsans forwardsuppsättning för den skrämmer verkligen ingen. Nu vet jag inte om man saknade någon speciell men när man läser upp namnen dom har där så undrar jag hur fan dom tänkt göra mål i vinter.
För oss är det givetvis bra att dom är totalt värdelösa.
Kommentera

Lövva: Nu är det bara hoppas att ahn fortsätter att göra mål när serien startar också. För om han gör målen nu och sedan när serien startar inte gör så många så är det inte så mycket värt. Men man får hoppas att han gör mål även när säsongen startar!
Kommentera

Lövva: SM GLUD!
Kommentera

Två mål av Marre! Tala om att han är het!
Kommentera

Uno Gordon: Tackar, någon gång ska man ju ha tur :)
Kommentera

Linkan:

Prestberg valde väl Leksand för " Ejendal " att han sedan som många andra smarta människor har haft Leksand som favoritlag är kanske en av orsakerna också :)
Kommentera

Uno Gordon: Tack men jag är fortfarande djupt oroad för hur Luleå hockey ska undvika att bli en "väsby" Vi har en urkass trupp det är fakta.
Ser bättre ut för er fastän ni tappat en del tunga pjäser. Lycka till ni med vi lär säkert synas i vinter / höst.
Kommentera

mattias - 74: å andra sidan väljer spelare som Prestberg Leksand tror du på fullaste allvar Luleå kan locka tills sig han?
Kommentera

Lövva: Grattis till segern! Och tack för matchen och lektionen som ni gav. Men jag tänker inte dissa någon eller ställer några krav. Jag tar det hela med ro, stryker ett streck över denna "nattsvarta" historia och vandrar vidare i sommarnatten. För det är inte nu det gäller som mest, det är inte nu vi skall vara som bäst. Inget snack eller protest!

Lycka till i vinter! Vi syns och hörs!
Kommentera

Linkan:

Spelare lämnar Leksand också eftersom det inte är speciellt attraktivt och spela i Allsvenskan. Förstår inte spelare som t.ex Ollas som skulle kunna spela i Es men som väljer att stanna i Leksand.
Kommentera

mattias - 74: Det kan ju vara men Luleå i allsvenskan skulle inte leka hem matcher mot Almtuna och Växjö, allt för många skulle lämna laget och vi skulle få börja om från noll med juniorer och avdankade spelare.
Kommentera

mattias - 74: Det var Skellefteå alltid förr också men du ser ju vars dem är nu.
Kommentera

Linkan:

Viljan finns inte i Leksand, hade den gjort det hade vi vunnit sm guld varje år, det är en jävla skillnad att leka hem serien mot lag som almtuna och Växjö m.m men när kvalserien stundar så är Leksand inte bättre än 4 - 5. Sämst när det gäller.
Kommentera

mattias - 74: Vi är livrädda för att trilla ur elitserien gör vi det är det sista gången vi spelat där det finns inte muskler nog att ta sig upp igen, Muskler och vilja finns det däremot i Leksand och ni kommer att fixa det någon gång.
Kommentera

« · 1062778 · »