Luleå HF

116764 inlägg · 888 ämnen

Luleå Hockey

« · 962642 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey
björn power: För egen del blir det sittplats i fortsättningen, pallar inte att stå i klacken, eftersom man inte får ha åsikter. Blir man pekad finger av småpojkarna som står nedaför kan man likagärna sitta, dom vet inte vad det handlar om, bryr sig inte om Luleå förlorar med 1-7 huvudsaken man inte skriker nedlåtande åt sina egna idoler superstjärnor som Kyrö och Pukka.
Kommentera

Lövva: Där går dina och mina åsikter totalt isär, vem ska behöva betala för skiten som Luleå presterat på hemmaplan denna säsong? Tycker du det är rimligt att du tar med dig ett barn och vips kostar det 1000 kr med mat, billjett och en matchtröja till ungen. För att nästan garanterat veta att Luleå gör max två mål på en match. Tänk om tänk rätt.
Föreningen ska se till att intresset ökar, inte fan ska fansen behöva skapa det intresset som läget ser ut just nu.

Tänk om ledningen gått ut med att "vi ska förstärka" "just nu tittar vi på alla lösningar" iallafall jag hade tyckt det låter seriösare. Visst det mesta sker bakom stängda dörrar med det går faktiskt låta lite mera framåt.
Kommentera

Lövva: Såg föresten att Jan-Axel Alavaara får inte förlängt kontrakt av Kloten, vore det en bra värvning av Luleå? han är ju ändå från Kiruna! Jag tror på han.
Kommentera

Linkan:

"inte fan ska fansen behöva skapa det intresset som läget ser ut just nu"

Dem som bryr sig om föreningen skall självklart vara med att skapa ett intresse kring matcherna. Uppenbarligen ger ledningen blanka fan i om vi spelar i kvalserien i april men det gör inte du och jag. Man kan inte bara lägga sig ner och dö i lägen som detta.

Varför inte visa istället att det fortfarande finns några tappra själar (låt oss säga kring 5800 pers) som fortfarande bryr sig om Luleå Hockey istället för att lägga oss ner och dö som ledningen verkar göra.
Kommentera

Linkan: Tar mycket hellre Emil Lundberg än Alavaara
Kommentera

Lite kuriosa om ev kvalseriespel.

Kvalserien spelas senare i år än förra året vilket då innebär att vi måste pröjsa en hel del pengar för Bartecko då han ej uppfyller kraven för att gå udner artistkontrkat . Kan röra sig om några miljoner bara det. Yttligare ett argument varför vi inte får hamna i kvalserien
Kommentera

Lövva: Tänkte mer till nästa säsong, men visst vi kanske skulle spela klart denna först, vi vet ju inte ens om vi överlever.
Men skulle Alavaara ta en plats i Luleå backlinje? jag minns han som bra defensivt i från Frölunda tiden, minns jag fel?
Kommentera

Lövva: Om jag inte minns fel var det Ledningen som kallade in Bartecko, då utgår jag från att en seriös förening har klart för sig hur dom ska finansiera skiten okså.
Kommentera

Linkan: Hur seriös tror du den här föreningen är?
Kommentera

Lövva:Dom tror ju på slutspel än så...
Kommentera

Linkan: Till nästa säsong känns han tveksam då jag inte tror att han är bättre än varken Nagander eller Robin Olsson. Dessutom kan ju Hjalmarsson vara högst aktuell för spel i Sverige igen.

Lägg där till att om yttligare ett år kommer Wallin hem med största sannolikhet plus att samma år som Wallin förmodas komma hem går Frallans kontrakt ut med LHC.

Så med andra ord, på backsidan har vi hyggligt gott stältl för framtiden. (om vi är kvar i eltiserien)
Kommentera

Lövva: så beskrivs Alavaara på Eliteprospects

En defensiv back som är bra i närkampsspelet. Han är en lojal spelare som gör ett stort jobb i det tysta. Alavaara är en bra passningsspelare som spelar enkelt i egen zon. Mycket duktig i man mot man spelet. Bra i boxplay.

Typ en Janne S (inte i år janne) gör hyggligt med poäng runt 15-20varje säsong. Tror vi skulle behöva han.
Kommentera

Linkan: På bekostnad av vem?

Hjalmarsson, Frallan och Wallin är ju som sagt högaktuella för att återvända tillbaka till Lule.
Kommentera

Lövva: Ska jag vara ärlig har jag svårt att se nån av dem Walin har två år kvar, frallan likadant, Hjalmarsson kan lika gärna välja Mora.
Kommentera

Lövva: Sen kommer ju Pukka och Saravo försvinna lagomt till två år.
Kommentera

Linkan: Bägge lär nog försvinna redan efter denna säsong då båda har 1+1 på kontraket.

Att behålla Pukka är ju tjänstefel och att Saravo försvinner är nog oundvikligt då killen bör ha högre ambitioner än att spela i en Kalle Anka förening
Kommentera

ett citat från R o R
"det skönt att det finns en sådan karaktär i gruppen där alla är övertygade om att vi skall vända på det här. Ett mantra den här säsongen har varit att vi aldrig skall ge upp och det gäller i alla högsta grad just nu."

Vi får väl se ikväll igen vad dom har att ge ?
Men som jag sagt förut en förändring måste nog ske först.
Kommentera

alfnisse: Tränarna kommer att komma upp på H-läktaren efter matchen för att besvara frågor från fansen. Så har ni åsikter om tränarna så rekomenderar jag er att bege er till H-läktaren direkt efter matchen!

Nu har vi alla chansen att ställa dem mot väggen
Kommentera

Synd då att att bussarna lämnar arenan direkt efter match.
Det hade varit kul att ställa dom mot väggen.
Kommentera

alfnisse: Jag känner då inte igen mig i det dom beskriver, många matcher har man gett upp på förhand, och hemmaspelet som skulle vara så bra har vi då inte sett skymten av sen Färjestads matchen för längesen.

Lövva: Och vad tror du tränarna kommer svara på alla frågor? typ det vanliga, vi tror på det vi gör osv....
Kommentera

Linkan: Mycket möjligt att det blir så. Men vi får väl formulera frågorna så att dem ej kan svara de vanliga svaren. Men viktigt att man inte fokuserar på kvällens match, oavsett hur det går, utan att man ser till helheten. Dvs hur spelet har varit under hela säsongen, inte bara ikväll
Kommentera

Lövva: Knivig uppgift om inte journalister klarar av det hur ska då "ingastudielånsfolketklaradet" ?
Kommentera

Linkan: Är inte det minsta orolig över det men däremot om Luleå skulle vinna kommer dem hela tiden hänvisa till kvällens match å säga att allt är så bra och att nu är vi på gång.
Kommentera

Lövva: jag har faktiskt spelat en etta på Luleå idag hur dum får man va? men nån gång borde även vi vinna nån match.
Kommentera

Linkan: Du måste ha för mycket pengar ;)
Kommentera

Lövva: Skall för övrigt bli intressant och se hur många som dyker upp efter matchen. Av att dömma på hur många som har kritiserat tränarna på diverse forum så borde det ju bli packat med folk men tyvärr lär det bli som vanligt att folk föredrar att gömma sig bakom ett nick på internet istället för att framföra sina åsikter.
Kommentera

Lövva: Vore kul att höra vad som sas på mötet efter matchen.
Kommentera

Bolivar: Det var mycket kul som sades

Lite svårt att höra för de körde klunga utan mic.

Men någon engegerad får väl skriva om det.
Kommentera

Så jäkla skön seger ikväll!!! nu ska jag försöka vara positiv ett tag framöver.

Obsut var kung därute idag.
Kommentera

Bolivar: Rönnberg sa bland annat att Domare Sjöberg har en hatisk nästan mordisk blick så fort han ser en LHF:ARE!

det vart sagt en hel del resten får Lövva berätta om.
Kommentera

Linkan: Ok, tack. Idag skötte han sig ok men det fanns ju en domare till på rinken.
Kommentera

Bolivar: Lite svårt att sammanfatta det hela då en hel del hann sägas. Tror "mötet" höll på i drygt 45 minuter. Men jag skall göra ett försök att återge en förkortad version.

- På svar på varför Kerman ej spelar i en mer produktiv kedja, dvs första eller andra, svarade han att det har mer med dem andra spelarna att göra än med Kerman. Att stoppa in Kerman i en första eller andra lina gör att exempelvis Omark måste röra på sig vilket han tyckte kändes fel. Kan hålla med honom till viss del.

- För Rograrna började uppdraget i våras. Under våren drog dem upp tydliga riktlinjer hur dem vill att Luleå skall se ut de kommande åren. Majoriteten med spelare ska vara lokalproducerade spelare spetsat med utlänska stjärnor. Dock ej några utlänningar som ej går in i en första eller andra kedja.

- Dem bekräftar att det har förekommit vissa "intressekonflikter" mellan olika spelare i gruppen men att det är inget att oroa sig för då det egentligen bara är en naturlig följd av så många nationaliteter i ett lag som dessutom har oerhört starka viljor.

- Anledningen varför Luleå till viss del saknar eget spel tyckte dem berodde på att dem har svårt att ta sig in i anfallszon då motståndarlagen ställer upp med fem man på blålinjen. Nu känner dem däremto att dem har hittat farten bättre i anfallsspelet och på så sätt skall det bli lättare att ta sig in

- Dem vill ha in en till spelare i truppen, helst då en spelande back men påpekar samtidgt att OM en spelande back skulle bli tillgänlig på spelarmarknanden före transfer fönstret stänger så skulle det bli en oerhörd dragkamp om honom vilket möjlgtivis skulle göra så att Luleå plånbok skulle tvingas säga ifrån

- Dem medger att marknadsavdelningen bör göra ett bättre jobb och uppträda mer profersionellt då varenda lite krona är värdefull, inte allra minst nu då läget är som det är.

- Inte oväntat så tycker dem att "vändnignen" för Luleå kom i förra matchen mot Djurgården då dem var väldigt nöjda med det fysiska spelet samt att alla stod upp för varandra. Hur rätt dem har återstår väl att se...

- Bartecko spelar med en ny klubba. Den nya klubban är ca en centimeter längre än den gamla

- Bartecko och Larose är två av dem som har tagit Luleås "fomrsvacka" hårdast då dem har legat sömnlösa ett flertal nätter. De känner själva pressen att dem skall vara stjärnorna i laget å då prestera därefter.

- Kedjorna kommer förmodligen att förbli som dem såg ut i dagens match då spelarna sjävla trivs väldigt bra med omgivningen

- Varför allt som ofast den som har blivit fälld lägger straffen beror på lite olika anledningar. B.la har den ordinarie straffskytten varit borta ett flertal matcher (Harju???) samt att den dåvarande straffskytten ej vill lägga straffen då han ej känner sig nog het

- Dem tyckte det var ruskigt tråkigt att se så många tomma stolar på sittplats men berömde samtidgt dem som hade taigt sig till COOP

- Som jag kunde tolka det så var dem ej helt nöjda med sportrådets agerande ang. Niniimäki. Lite mellan raderna sa dem väl det...

- Powerplay spelet har tidigare under säsongen klickat för att dem har varit tvungna att kasta om mellan kedjeformationerna konstant men det tror stenhårt på dem som finns i uppställningen i dagsläget

- Rönnberg pratade med Ledin ett flertal gånger i sommras (men uppenbarligen till ingen nytta)

- Som Linkan tidigare skrev så var de riktigt missnöjd med Sjöbergs agerande senast nere i Hovet. Dem poängterade dock att nu är det slutgnällt på domare i media då det bara ser ut som dåliga bortförklarningar. Därmed inte sagt att de integör ett besök i domarrummet efter match och tar ett snack med domaren om han har vairt dålig.

Det sades oerhört mycket mer men det står still i huvudet just nu. Kanske någon annan kan fylla i det jag missade....
Kommentera

Lövva: mycket bra av tränarna att ta den diskussionen och det verkar på din återgivning som om svaren var väldigt ärliga och raka och jag tycker att det känns som om alla inblandade har insett vad som krävs för att reda upp det här. Jag tänkte redan under matchen i går att det var en helt annan attityd i spelet och intervjuerna i pauserna och efter matcherna stärkte det intrycket. Borta var standardfraserena och i stället pratade alla om att det nu är bara finns en sak som gäller och det är att jobba stenhårt. Om det räcker till att slippa kvala? Det får vi se. Men nu kan vi i alla fall för en stund glömma snacket om att laget inte har fattat vad det handlar om.

Såg också att någon här gnällde på pp i dagens match, men titta på utdelningen på senare matcher - ett mål på fem chanser (varav ett pp dessutom bara var en minut långt) i går ger 20%, mot DIF gjorde man ett mål på tre chanser (33%), mot TIK två på sex (33%), förvisso inget mot HV men ett mål på två chanser (50%) i fem mot fyra och ett mål på en chans i fem mot tre mot Modo.

Gnälla ska vi göra på det som är fel men vi måste också lyfta blicken och se när saker faktiskt blir bättre.
Kommentera

LL: Håller med, detta spel har man inte sett sen oktober matchen mot FBK, men varför ska det vara så svårt att åka skridskor i 60 minuter varje match?!
Man tacklade och satte press på Frölunda direkt från start istället för att backa hem i nån slags tråkhockey.

Rönnberg och Kyrö har fått mycket skit i vinter av mig och av många, jävligt stort att komma och möta sina fans, och även ge ärliga svar. Trodde aldrig man skulle få ur dem ett jotta. Men dom sa nästan mer än dom borde ha gjort. stort cred till dom, och stort cred till dem som stog upp för vad dom tyckt om tränarna!
Kommentera

Linkan: att det är svårt att åka skridskor i varje match är mycket en mental fråga. Jag tror att laget helt enkelt inte var förberedda på att det skulle gå så trögt och kunde inte riktigt hantera det, vilket både tränare och spelare får ta på sig i så fall. Nu verkar man ha insett vad det handlar om, bara att hoppas att det räcker tillräckligt långt.
Kommentera

LL: Jo visst kan man köpa att det är en mental grej, men likförbannat är det proffs vi snackar om. Bara en så enkel grej att jobba klart i egen zon inte glida in till båset. Det är attityden det är fel på!
Hockey spelare är okså lata, tillskillnad mot många idrotter.
Kommentera

Linkan: nej, att det går sämre än man tänkt sig är ju absolut ingen ursäkt för att sluta försöka. Man måste vara beredd på att det tar emot och inte åka omkring och hoppas att andra ska göra jobbet när det kommer en uppförsbacke.
Kommentera

Lövva: Tack för infon. Det känns, om inte bra så i alla fall, lite bättre än för bara 1 vecka sen. Nu återstår bara att laget fortsätter med samma hårda jobb i flera matcher. Starkt av tränarna att ställa upp på detta och det ska dom ha all heder av.
Gårdagens insats var kul att se. Frölunda var inte speciellt bra men det är ju lika mycket Luleås förtjänst som inte tillät dom att spela sitt eget spel.
Kommentera

Bolivar: Gårdagen seger var otroligt skön och behövlig. Äntligen fick man vara glad efter en hemmamatch.
Tycker att hela laget gör en riktigt bra match igår. Dom var beredda att ta en tackling när dom rensade pucken ( tänker på Janne i bp) samt att gör skitgörat. Tycker man såg lite av det gamla Luleå Hockey.

Riktigt kul att Larose fick hitta målet, är bara hoppas att lossnar för honom nu. Både spel och målmässigt. Men bäst på plan igår, Obsut. Tycker han var grym defensivt. Hoppas att han fortsätter så här.
Men totalt sett så tycker jag att hela backbesättningen var riktig bra igår. Ingen föll utanför ramen. Frammåt tycker jag att Harju var lite blek, känner han fortfarande av skadan?

Nu gäller det för Luleå att fortsätta som igår, hårt jobb, rejäla rensningar samt att spela hockey i 60 minuter. Då kan detta gå vägen. Men för tillfället så tycker jag att det viktigaste är att klara oss undan kvalserien. Slutspel kan vi fundera på om vi börjar vinna några matcher på raken.
Kommentera

Portello: Lite svårt att betygsätta gårdagens match då den minst sagt var märklig. Luleå gör helt klart en bra match, det kan ingen ta ifrån dem men däremot Förlundas insatts är inte speciellet svår att ifrågasätta. Under långa stunder i matchen funderade jag faktikst på om det var Frölunda vi mötte eller om det var Mariestad.

Men Luleå fick äntligen spelet att stämma, farten var där, intensiteten i närkamperna och dem stod upp för varandra i varje situation. Luleå kunde ju till och med kosta på sig att riktigt spela ut i deras tre mot noll (!) läge. Hur Saravo kunde missa är en annan historia.

Verkar som dem äntligen har hittat hem i formationerna efter ett oräkneligt antal omkastningar. Nu får vi hålla tummarna att vi får slippa skador under de närmaste veckorna så att kedjorna för vara intakta.

"Mötet" med tränarna var helt klart över förväntan då deras svar kändes väldigt ärliga. Inga vanliga floskler som han har gjort som vana att läsa i tidningarna utan riktigt svar tagna från deras hjärtan. Cred till tränarna som verkligen stod upp för sina ideér och gav oss en fin inblick i hur de ser på saker och ting.¨

Bra uppslutning bland oss suppoerters också och lite oväntat, det fanns en hel del som vågade öppna käften. Suveränt!

Om det här var vändningen återstår dock att se. En förlust borta mot Mora och vips så är den här segern inte mycket värt. Luleå har vunnit matcher tiidgare för att sedan falla tillbaka i matchen därpå, hoppas så inte är fallet nu. Det känns bättre än tidigare vinster men som sagt, det gäller att följa upp den här nere i Dalarna. Tala om sexpoängs match!
Kommentera

Riktigt urusel period av Södertälje. Å vad sysslar Färjestad med?
Kommentera

Lövva:

Å vad sysslar Färjestad med?

Dom spelar uselt som vanligt och jag vinner pengar om nu inte Brynäs drabbas av Hjärnsläpp
Kommentera

mattias - 74: Inte ofta man håller på Färjestad, och när man väl gör det verkar dem åka på stortorsk. Typiskt! Men kanske man borde hålla jämt på dem, då åker dem kanske ut :)
Kommentera

Lövva:

Jag och min kompis skall festa i 1 vecka den dagen Färjestad ramlar ut Elitserien så det kanske inte dröjer alltför länge :-)
Kommentera

Lövva: Vi får ta FBK som favvo-lag ett tag då :-D.
Nej, det verkar inte bli någon hjälp från andra i kampen att slippa kval. Dock måste ju någon av SSK och SkAIK tappa poäng ikväll. HV har i alla fall kvitterat men där är det öppet.
Kommentera

mattias - 74: ja då möter ju ni dom de blir väl kul? ;)
Kommentera

mattias - 74: Det kan bli en stor fest då. Vi är fler som ansluter:)
Kommentera

Bolivar:

Låter trevligt
Kommentera

Lövva: För vår del ser det lite bättre ut just nu. HV leder och SSK-SkAIK står oavgjort men det är ju en stund kvar.
Kommentera

Bolivar: Vilken upprykning av SSK i andra. Exakt ingenting talade för dem då Skaik spelade ut dem totalt. Såg lite ut som Luleå - Förlunda men återigen visar Hadelöv varför han går under kategorin föredetting.

Underbart, hoppas den här matchen står sig samt HV matchen. Färjestad får gärna göra några mål
Kommentera

« · 962642 · »