Luleå HF

116764 inlägg · 888 ämnen

Luleå Hockey

« · 963919 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey
JAAA! 4-2 till Tälje
Kommentera

68,75% blev Hadelövs imponerande räddningsprocent.

Vi får väl vara hyggligt nöjda med kvällen resultat. HV vann i alla fall
Kommentera

Lövva:
Tur att man kan lita på nån...
Kommentera

Lövva: Alla matcher där våra bottenkonkurrenter tappar poäng är bra för oss. Resten får vi sköta själva.
Kommentera

Bolivar: Har hört obekräftade uppgifter om att Emil Lundberg kommer att spela med Luleå från och med den 20:e januari.

Men som sagt, uppgifterna är ej bekräftade
Kommentera

Nu verkar arena köpet vara helt klart. Även klart att arenan byggs ut för 181 miljoner. Sossarna har fått med sig Centern!
Kommentera

Lövva: Härligt med arenan.
Emil är väl bra för bredden men hjälper ju inte om någon av de bästa är borta. Kan kanske vara en del av uppgörelsen med Jesse och då är det väl ok. Obs, bara en egen spekulation.
Kommentera

Lövva: Ja du Lövva enligt Husse står Emil under kontrakt säsongen ut, återstår att se.

men Koivisto är ju ett intressant namn...
Kommentera

Linkan: Visst är han det. Men som sagt, vi lär ju vara långt ifrån ensamma om att vilja ha honom.
Kommentera

Portello: Igentligen förstår jag inte Husses resonemang, han låter ju uppgiven på förhand. Han måste tro på det han gör! Visst handlar det om pengar men man kan ju inte lägga sig ner och dö innan man ens tagit kontakt med spelaren. oproffsiga Luleå har visat sig än en gång!
Kommentera

Linkan: Återigen skyller Husse på skador. Börjar blir lite tröttsamt...
Kommentera

Linkan: nu tycker jag att du kanske gör en väl så negativ tolkning av vad Husse säger. Han säger ju egentligen inte så mycket annat än att utbudet är magert (vilket ju är sant), och det är inte heller någon större hemlighet att de ekonomiska resurserna är begränsade. Dessutom gör de flesta så att de utåt dissar sina egna resurser för om en agent vet att en klubb har mycket pengar så blir spelaren genast dyrare, plus att man inte vill ge andra klubbar mer information än nödvändigt om hur mycket man kan bjuda emot i en eventuell budstrid. Även en så pass rik klubb som FBK har ju emellanåt gjort uttalanden i ungefär samma stil som det Husse gör nu, så det är inget som är unikt för Luleå Hockey.
Kommentera

Lövva: mycket trött på detta rena skitsnack, att vi aldrig har chans på en enda spelare och att vi alltid har skador. Nähä, men Skellefteå AIK hade råd och kunde värva Martinen (eller hur det stavas) dom har även lyckats värva det Husse misslyckats med två Kanadensare med hjärta och lite power.

Lyckas han få hem Lundberg är det en bragd!
Kommentera

LL: Visst, men nog kan du hålla med om att det låter inte vidare positivt, att jämt komma dragande på samma ursäkter, innan vi ens har försökt värva en spelare. Herregud Luleå har ju inte ens hört av sig till hans agent. Till och med inga kommentarer låter bättre.
Kommentera

Linkan: Tror i och för sig itne att Martinen (vet inte heller hur det stavas) var så het på den svenska marknaden. Han fick nog välja mellan Skellefteå eller lämna elitserien.

Däremot värvningen av Goren är riktigt imponerande då han knappast var speciellet känd bland sportcheferna i Sverige.

Men att Skellefte har sådana förmågor att värva spelare tror jag inte riktigt stämmer. Sen ryktas det ju en hel del om Skelleftenyförvärv hit och dit men jag tror personligen att Nedved aldrig kommer spela i en Skaik tröja.
Kommentera

Lövva: Nån med lite hockeykunskaper vet vad en kille som Martinen kan leverar.

Själv tycker jag att den andra Kanadensaren är lika bra minst!
Kommentera

Linkan: Kan å kan. Han floppade ju i Timrå.... Har gått bra i Skellefte.

Nån med lite hockeykunksaper vet vad en kille som som Kerman kan levera

Men likväl så tvivlar jag på att Kerman är speciellet het på markaden då han ej har producerat i Luleå
Kommentera

Lövva: Värvningen av Renfläsket, är inte så illa!
men det kanske till största del beror på Luleås proffsighet än Skellefteås.
Proffs på att klanta till sig med dom största. När och vem tror du Luleå lyckas värva från Skellefteå?
Kommentera

Lövva: Jo helt rätt, men man får sina chanser sen är man rökt från Timrå, likväl kanske han var en sånn back som kunnat styra upp vårt PP! Han har ju onekligen lyckats i Skellefteå!
Kommentera

Linkan: Tror inte Luleå finner Skellefteås lag så väldigt intressant. Den enda spelaren i dagsläget som kanske Luleå vill ha är väl Fredrik Lindgren.

Att Renberg stack till Skellefteå säger ju mer om Renberg själv än vad det säger om Skellefteås förmåga att locka till sig toppspelare. I Renberg fallet blev ju det geografiska läget avgörande.

Tvivlar på att Skellefteå någonsin kommer värva namn som Bartecko och Chabada men det har Luleå lyckas med...
Kommentera

Lövva: Haha snacka med en från Skellefteå igår han sa att Fredde Lindgren varit urkass i år, kanske ett byte där med Janne Sandström?! Nä aldrig att vi släpper Janne.

Lindgren skulle jag gärna se i Luleå Norrbottning som han är.

Om inte Luleå klantat till sig hade ju Renberg stannat. så visst föll Luleå på egna misstag. Det är ju lite som att Davidsson går till Frölunda eller LHC! ska inte kunna hända.
Kommentera

Linkan: Tycker itne Luleå föll på egna misstag för i slutändan handlade det där bara om Renbergs pensions pengar i OBOL, inget annat. Och dem pengarna hade Luleå inget att göra med.
Kommentera

Lövva: Pontus Petterström, Johan Ramstedt, Jimmie Eriksson och Johan Åkerman har Luleå velat värva från Skellefteå, det finns fler okså, så nog tror jag det intresset finns/har funnits.
Kommentera

Linkan: När Luleå skulle värva Pontus Petterström blev denne långtidsskadad så Luleå drog sig ur. Jimmie Eriksson ville till Luleå men Luleå ville INTE värva honom. Remstedt har jag adlrig någonsin hört varit aktuell och Åkerman ville nog mer till Luleå än vad Luleå ville ha honom
Kommentera

Linkan: Sen så har vi ju värvat spelare som Jonte Hedström och Fredde Svensson
Kommentera

Lövva: sista ordet är inte sagt i OBOL härvan, men jag tror inte bara det var det som fick han att gå vidare, men säkert den största anledningen.

Han uttryckte ju sig om att Luleå aldrig betalar sina egna produkter marknadsmässig lön utan betalar hellre svindyrt till finnar och tjecker. I det resonemanget har karlafan rätt.
Kommentera

Linkan: Visst har han rätt i det men det gäller naturligtivs inte Renberg som lyfte en väldigt hög lön. Allt annat än OBOL pengar var bara klena bortförklarningar från Renbergs sida.

Sen att Renberg hade fel i OBOL härvan stärks väl av att det ej har kommit in en stämningsansökan som Renberg sa skulle komma i juni redan...
Kommentera

Lövva: Petterström spelade hela förra säsongen men valde senare att skriva nytt med SKaik.
Kommentera

Linkan: Skellefte skulle säkerligen vara intresserade av att värva Janne Sandström, Harju, Omark, Saravo, Chabada, Bartecko, Obsut, Skrbek, Larose, mfl. Fast inte lär dem lyckas

För övrigt, värvades inte Janne Sandström från just Skellefte?
Kommentera

Lövva: Jag sökte på Fredde svensson på elitprospect killen lirar i tyska ligan. Jag vart nästan lyrisk! värva hem killen. Jag tror hans gamla Luleåhjärta kan stötas till liv igen. Frågan är ju om han skulle tillföra spec mycket, tänkte mest på lite nostalgi.
Kommentera

Linkan: Vi är väl inte direkt i rätt läge för att värva hem massa kult spelare. Tvivlarpå att han har något att tillföra i laget. Tror till och med Pukka är i dagsläget en vassare back än vad Svensson är. Han har nog tyvärr sett sina bästa dagar som hockey spelare
Kommentera

Lövva: Jo men på den tiden var det en divison emellan. det var det iof okså då Luleå slet i Åkerman. skitsamma men grejen är den att det är vindrigt då Skellefteå går upp i elitserien och direkt värvar en av Luleås bästa spelare genom tiderna. förstår du mitt resonemang? känns bara så där typiskt Luleå grej i min just nu negativa Hockey värld. Det kommer bättre dagar:-)
Kommentera

Linkan: Nope, förstår dig inte då Renbergs övergång egenltigen inte hade något med Skellefte i sig att göra utan bara att snåljäveln var bitter över sina förlorade pengar i OBOL. Hade ju egenltgien inget med Skellefteå att göra, bara det geografiska läget vilket knappast någon i Skellefteås ledning kan vara med att påverka
Kommentera

Lövva: Äh bullshit han är 32! han är ingen vi behöver men det var bara kul att se att han lirar än.
Kommentera

Lövva:Du vet precis vad jag tycker om Renberg! inga ord man kan skriva på nätet.
Ska jag vara ärlig? så tror jag han drog dit för att han fick mer betalt. så jävla snål är han.

Med OBOL affären är det precis som du säger och jag hoppas innerligt att Judas förlorar!
Kommentera

Linkan: Har hört mig för i den där frånga, han fick EXAKT samma lön i Skellefteå som han hade i Luleå förra året. Så det där hade inget med saken att göra.

ENDA anledningen till att Renberg drog dit var att han visste att han hade pengar inom OBOL som han ej fick tag i, sin enda utväg att få tillbaka dem pengarna var att kräva att Luleå på dem, men när ej Luleå ville betala honom blev han förbannat och drog. End of story
Kommentera

Lövva: Nä huru du, Jag vet att att Renberg fick runda slängar 50,000 mer i månaden och jag kan gissa vem din källa är! stor sponsor inom hockeyn? så kan jag säga att till mig har han sagt en annan sak och du vet precis vem jag snackar om. End of story!
Kommentera

Linkan: Och du vet nog också vem min källa är....han borde ha koll
Kommentera

Lövva: jo precis samma som till mig.
Kommentera

Linkan: Förutom att du har en "mellanhand"
Kommentera

Lövva: Dessutom så var ju Renbergs fall unikt. Tvivlar på att vi får se det igen, dvs, att Skellefte värvar en etablerad spelare från Luleå. Däremot skulle jag gärna vilja se det ske den andra vägen, alltså en Skellefte spelare till Luleå. Varför inte Lindgren som trots allt är Norrbottning
Kommentera

Lövva: jo men den mellanhanden sitter bredvid han varje match och har absolut ingen anledning att ljuga mig rakt upp i ansiktet. Så pass bra polare är vi att han aldrig gör en sån sak. nåja ut på stan och förstöra money!
Kommentera

Lövva: Skulle absolut inte ha nånting emot att Luleå värvar från SKaik, Lindgren eller varför inte självaste Lee Goren eller Kent Mcdonnell?
Kommentera

Linkan: Håller med, fast det där förutsätter ju att vi är kvar i elitserien. Mycket av det kommer att visa sig på lördag.

Ett scenarium är ju att Linköping slår Skellefte på torsdag, vi vinner mot Mora och då skiljer det bara ett poägn mellan oss å Skellefte. Men å andra sidan har jag väldigt dåliga vibbar inför Mora matchen. Tror det blir en riktigt tuff batalj.
Kommentera

Lövva: Jo, man ska som vi sa tidigare aldrig måla upp ett scenario det blir aldrig som man tänkt sig med resultaten. Men jag hoppas på nått liknande.
Borta mot Mora har vi väl ändå vunnit ganska mycket, jag tycker vi fortsätter så.
Kommentera

Linkan: Precis, det skiter sig alltid. Men man behöver väl egenltigen inte fundera så mycket på Mora matchen ännu då det är ganska många dagar kvar. Däremot imorgon blir det en rutigt intressant match i Cloetta Center. Hoppas Mårtensson och co. fortsätter på samma sätt som tidigare. Då borde Skellefteå vara chanslösa då deras målvaktsspelet på sistone har varit närmast obefintligt.

Mathcen visas för övrigt på canal+ :)
Kommentera

Lite lustigt dock med Renberg. När han drog sades han ju vara en föredetting som bara producerat vad en normalspänstig mormor skulle ha gjort med sådana kedjekamrater.
Lite anmärkningsvärt då att han numer, utan sin superomgivning, producerar ungefär exakt lika mycket som Bartecko gör i Luleå.
Kommentera

Bragd-Birger:

Svaret kanske stavas Motivation?

Han är nog rätt revanschsugen just nu, och vill bevisa för alla att han inte är slut än, speciellt för alla Luleiter.
Kommentera

Lövva: Tänka sig - du tänker heja på LHC imorgon... :)
Kommentera

Linkan: Skulle du flytta från Piteå till Skellefteå om du fick 50.000 mer i månadslön? Förmodligen. Skulle du ses som "snål" av din omgivning bara för att du ger upp bostadsort? Sluta tramsa.
Kommentera

« · 963919 · »