distanserad: nja du förstår mig lite fel här! Okej jag hade gjort det om min förmögnhet var lika med noll.Micke Renberg har en förmögenhet på över 50 miljoner kr, han var kanske Luleås bästa spelare genom tiderna och han hade ett så kallat hjärta för föreningen. Så om man då väljer värsta rivalerna före sin klubb där man är hjälteförklarad, och avslutar sitt sista år på elitnivå med det så är det självklart att det rör upp känslor bland folk. Tror du Davidsson skulle välja Linköping för 50,000 kr mer i månaden?
Linkan: Davidsson den lilla horan..? Jajjemensan! Han har redan frågat, men vi vill inte ha honom. ;)
Du har en poäng, men den förstärker bara faktumet att Luleå varit grisar mot honom, annars skulle han naturligtvis inte dragit. Jag tror inte det handlar om de 50.000 kronorna. Gör det det, för att han av någon anledning behöver pengarna - så varför inte. Det är hans jobb att spela hockey. Inte hobby. Förvånadsvärt få spelare har något hjärta på det viset.
distanserad: Det är som du skriver på grund av att han anser att Luleå är skyldig han 1 miljon kr i pension, Någon stämning har ej inkommit ännu.
Men det finns vissa saker man inte gör man byter inte till rivalklubben spec inte om man heter Micke Renberg, efter som du tycker att jag hakat upp mig på att han är snål så kan jag säga han är den dummaste jävel jag träffat på . Inklusive alla affärer jag haft med han att göra. Han är dumsnål. Det var därför jag skrev till Lövva , att det skulle inte förvåna mig om det var för pengarna han gjorde det.
Jag hade aldrig sagt ett enda ord om han ville spela för ett topplag och vinna guld, det hade man accepterat.
Samtidigt vet vi ju att nuförtiden är detta spelarnas jobb och självklart kan jag förstå att spelarna vill tjäna så mycket som möjligt. Renberg har redan så han klarar sig resten av livet.
Linkan: Jovisst har han lirat där, men det är knappast aktuellt. Dels har han sagt att det är LHC som gäller om han ej tar plats i Chicago, dels är det som du säger hans moderklubb som han lirat i i större delen av sitt liv. Frölunda var ett bra steg för honom för att utvecklas i en toppklubb vid det tillfället, en sväng utomlands för att tjäna lite pengar, och sen tillbaka till LHC. Nu fick han som sagt chansen i Chicago, men det skulle förvåna mig mycket om han någonsin spelar för någon annan ES klubb än LHC då jag vet att hans flickvän velat tillbaka till Linköping hela tiden de varit borta, bla på grund av sjukdom. De är också bofasta i Linköping. Mange är Mr. LHC, att likna med Rehnberg. Skillnaden är att Mange har mycket att tacka LHC för snarare än tvärtom. Jag tror heller inte att någon klubb skulle kunna ge ett sådant bud som LHC inte kunde matcha om det gällde pengar. Som sagt, han är LHC egna och bästa produkt genom tiderna. Det är man rädd om.
Linkan: Tycker det vore tjänstefel av Husse om han inte kontaktar Justin Morison. Han må har floppat iår men det kan delvis skyllas bort på skador och dessutom så är det ju en å annan som har underpresterat i Förlunda iår.
Han visade defenivt sin kapcitet ifjol då han var högst delaktig i Modos SM guld. Så visst vore han en rejäl förstärkning.
Som sagt, tjänstefel om inte Husse försöker värva honom
distanserad:Jo har nog okså svårt att se att han ens skulle vilja dit igen, Mange trivs nog alldeles utmärkt i LHC, lönen lär ju inte vara sämst heller:- )
Lövva:Du ska få se han hamnar i Skellefteå...dom är ute efter nån tydligen jävligt desperat, så dom lär nog hugga direkt om det går, du vet faxen har väl inte uppfunnits i Luleå!
Linkan: Det lär vara svårare att hitta en "hårdskjutande back" och dessutom så kanske Obsut börjar skjuta och då har vi den där backen vi har saknat på offesiva blå.
Morrison tycker jag vore utmäkt då han faktiskt kan tillföra lite spets men även bredd i laget. Han vill säkert också stanna i Sverige plus att han får vi ta på artistkontrakt.
Lövva: Ja om Husse kan fixa fram ett jobb åt hans fru som advokat + en engelsktalade plats, kan te sig rätt svårt i en ort som Luleå! Så han hamnar i en annan klubb antingen i Finland el AHL!
Lövva: Kanske ska uttrycka mig bättre en producerande rightare på backplats.
Som kan gå rakt in som första back i PP!
Jag välkommnar alla bra spelare med lite spets. Däremot känns Lundberg lite sådär, han är ingen räddare i nöden typ. Toporowski maybe? men han går väl för bra i Finska ligan.
Här har vi en klubb som har stora problem, tycker nästan synd om dom. Tänk innan Luleå har en riktig arena har HV 71 eventuellt lyckats bygga om två gånger. Det är nästan så man blir lite avundsjuk.
Linkan: Dem har ju redan byggt ut arenan en gång. Den gången var det förvisso med bara några hundra platser men ändå....
Skillnad på intresse å intresse. Tror inte det bara är det sportsliga som spelar in utan även ett allmänt intresse av att stödja stadens största elitlag. Det märks inte minst om man tar en vända i inne i stan. Mer eller mindre varenda butik har ett "HV sponsor klistermärke" på entre dörren
Lövva: men ni har ju också Modig han tycker jag rentutsagt har spelat bättre än Gusten på sistone. Så att det kanske är läge att sätta in Modig istället för Gusten på lördag?
ajon: Nä, vi kan inte sätta in Modig på lördag då mathcen är livsviktig för oss. Att sätta in Modig i målet innebär att Mora minst får tre gratis mål pga Modig patenterade silar.
Att du tycker Modig har spelet bättre än Gusten på sistone, vad baserar du det på? Sett något träning med LHF? Modig har nämligen inte stått någon match sen i början av november.
Lövva: HV 71 har gjort det då kan Luleå okså, kan Övik ja då kan vi okså men det krävs ju först att ha en arena som håller måttet.
Men marknad sidan i föreningen har ju gjort bort sig på många företags besök i alla fall dom jag hört om i Piteå..det är lite synd, dom borde vara lite mer effektiva.
Luleå Hockey hårdsatsar på att fylla hallen nästa vecka då det är tre hemmamatcher. En riktigt fin satsning som dem skall ha cred för
Detta är saxat från Luleås hemsida:
Tillsammans satsar vi nu på att fylla COOP Arena och ge våra kämpar i Luleå Hockey en bra inramning i jakten på poäng. Med tre viktiga hemmamatcher mot Färjestad 15/1, Södertälje 17/1 och Linköping 19/1 så lanserar Luleå Hockey följande fyra erbjudanden:
Medlemmar i Luleåfans får köpa två ståplatsbiljetter till priset av en till de tre matcherna, samtidigt får den som har ståplatskort gratis bjuda med sig en kompis. Se affisch för ståplatserbjudandet.
Innehavare av privata säsongskort kan mot uppvisande av sitt säsongskort kvittera ut ytterligare en sittplatsbiljett till en av matcherna kommande vecka. Se affisch för erbjudandet till privata säsongskortsinnehavare.
Aktiva hockeyungdomar som anmäler sig lagvis och kommer iförda sitt lags matchtröja får köpa sittplatsbiljett för 50 kr och får dessutom en cool halsduk på köpet. Se affisch för erbjudandet till aktiva hockeyungdomar.
Sällskap om minst 8 personer erbjuds att köpa matchbiljett + pytt och pilsner för 250 kr eller endast sittplatsbiljetter för 150 kr. Se affisch med erbjudande till större sällskap.
Alla erbjudanden gäller hemmamatcherna vecka 3. Biljetter hämtas ut i souvenirbutiken i COOP Arena. Anmälningar för ungdomslag och pytt och pilsner skickas till [email protected].
Och du, glöm inte att ta på dig matchtröjan! Tillsammans satsar vi nu på att fylla COOP Arena och ge våra kämpar i Luleå Hockey en bra inramning i jakten på poäng. Med tre viktiga hemmamatcher mot Färjestad 15/1, Södertälje 17/1 och Linköping 19/1 så lanserar Luleå Hockey följande fyra erbjudanden:
Medlemmar i Luleåfans får köpa två ståplatsbiljetter till priset av en till de tre matcherna, samtidigt får den som har ståplatskort gratis bjuda med sig en kompis. Se affisch för ståplatserbjudandet.
Innehavare av privata säsongskort kan mot uppvisande av sitt säsongskort kvittera ut ytterligare en sittplatsbiljett till en av matcherna kommande vecka. Se affisch för erbjudandet till privata säsongskortsinnehavare.
Aktiva hockeyungdomar som anmäler sig lagvis och kommer iförda sitt lags matchtröja får köpa sittplatsbiljett för 50 kr och får dessutom en cool halsduk på köpet. Se affisch för erbjudandet till aktiva hockeyungdomar.
Sällskap om minst 8 personer erbjuds att köpa matchbiljett + pytt och pilsner för 250 kr eller endast sittplatsbiljetter för 150 kr. Se affisch med erbjudande till större sällskap.
Alla erbjudanden gäller hemmamatcherna vecka 3. Biljetter hämtas ut i souvenirbutiken i COOP Arena. Anmälningar för ungdomslag och pytt och pilsner skickas till [email protected].
Portello: Tja, ett derby och två offensiva topplag bör ju kunna bjuda på lite underhållning. Vi ska göra vårt bästa för att visa upp bländande anfallsspel... :)
Riktigt högt tempo i den första perioden. Tyvärr, för Modos del, så känns motståndet aningens övermäktiga. Ryssarna har dominerat stort i den första perioden. Modo kan nog tacka Krizan att dem fortfarande är med i matchen. Modo behöver få längre anfall, fler skott och mycket folk på mål som är beredd att slå in en ev. retur. Ryssarnas målvakt känns lite smådarrig. Känns som om det bara är fjärdelinan i Modo som får lite djup i anfallen. Övriga formationer måste upp.
Men av någon konstig känsla så känns det som om Modo kan vända på det här, trots utspelningen i den första perioden. Men som vanligt, nästa mål blir oerhört viktigt
Nu är det nog tyvärr curtains close för Modos del. Tycker annars dem gör en bra period men lyckas inte skapa så välditgt mycket med tanke på spelövertaget. Powerplay spelet var inte det bästa. Tror inte Wernblom var äns nära slottet under den minuten han var inne. Men istället för att klanka ner på Modo kan man istället beundra Metallurg, vilket fantastiskt hockeylag!
Hoppas man får många anledningar att kika på internationell klubblagshockey nästa säsong! Riktigt roligt
Tycker inte Modo ska skämmas över sin insatts. Metallurg var alldels för bra. Vilket lag alltså! Vilka uppspel, vilken fart och vilken finess i anfallaszon! Har varit två väldigt underhållande timmar, Man borde nog skaffa Viasat Sport bara för att kunna kika på ryska ligan.
Lövva: Samtliga "experter" på Canal+ slog fast att Luleå och Mora hamnar i kvalserien. Nu är det upp till bevis, Luleå. 60 poäng kvar att spela om. Viktig match på lördag mot just Mora.
Bolivar: Å inte fick vi någon hjälp av Linköping. En riktigt svag insatts av dem. Men fan va nära det var att dem kvitterade med några sekunder kvar. Riktigt bittert
distanserad: Hur bra/dålig är Surovy? igår var han kass i Surovy mått mätt, verkar finnas en del LHC spelare som inte riktigt når upp till den nivå dom kan. Hoppas det håller i sig till efter Luleå matchen!
Synd men visst är det bara inse topplagen kommer inte hjälpa Luleå eller Mora med nått. Sen är ju Skellefteå inget skitlag heller, dom kämpar på bra.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?