Lövva: Sen är det ju ren och skär bullshit att alla Klubbar vill ha Koivisto, i sånna fall hade storlagen redan öppnat plånkan. Om nu Raperswill ska släppa han. Står säkert mellan Mora och Luleå. Men frågan är väl kanske är det ett bra nyförvärv?
Linkan: Är väl lite småskeptiskt till honom. Tycker egentligen inte han var så bra i Frölunda som många vill påstå. Däremed inte sagt att det vore en floppvärvning men vi har garanterat fyra backar i truppen som är bätttre än honom
Linkan: Samtidigt så finns det mycket kritik på att inget händer och vi ligger just nu på kvalserieplats. Om Koivisto kostar 150.000 i 3 månader och det kanske innebär en liten förbättring så kan de 18 milj man får från Canal+ vara räddade till nästa år. Chansning? Javisst, men om han är bästa alternativet som finns tillgängligt är det kanske värt ett försök.
Bolivar: Jag håller med det är en jäkla chansning, kanske man ska avakta Mora och FBK matchen först och se om Frölunda matchen var en nytändning! Vi behöver onekligen en pp- back, och jag hoppas givetvis att dom hittar en som passar in.
Lövva: Han är ju inte back och vem ska vi peta i dom två första kjedjorna? Man jag tar vad som helst som kan göra Luleå bättre som hockeylag och hålla oss kvar i eltiserien.
Lövva: Vi har forwards så det räcker och blir över det vi saknar är en right skytt på backen, Morrison i all ära men fixa ett engelsktalande advokat jobb åt hans sambo så kanhan dyka upp. Ja jag vet men under den tid hon utbildade sig var hon hemmai Amerika och Morrison lirade i MoDo, det var en av sakerna han krävde av sin nya kluubb advokatjobb te tjejen och det fann inget i Övik ett engelsktsådant!
Koivisto skulle vara bättre än Nagge och Pukka i alla lägen!
Nu finns även Daniel Johansson tillgänlig på marknaden då han har fått klara besked av Brynäs att han är 9:e back resten av säsongen. Hurvida han skulle tillföra något för Luleå låter jag vara osagt, men nog bör han vara bättre än Pukka
Linkan: Vad vi vet så finns Johansson, Kouvisto, Lundberg och Morrison tillgänliga. Min åsikt är att bara den sistnämnde kan tillföra märkbar spets men samtidgt så tycker jag Lundberg vore kanon då han säkerligen kan hjälpa till att styra upp vårat powerplay.
Lär ju dock knappast bli så att vi värvar både Morrison och Lundberg då bägge två är forwards. Skulle inte förvåna mig om vi inte värvar någon alls, sportrådet har ju trots allt fullt förtroende för truppen.
Lövva: Malmö sägs vara ute efter han och tydligen har Leksand visat lite intresse för Koivisto. Den som slänger upp mest pengar vinner, hoppas Luleå ialla fall är med och bjuder lite.
Linkan: Luleå måste sluta grina över att de inte har några pengar och istället göra någonting åt det. Jaga marknadsavdelningen med blåslampor och ge dem hamburgeförbud.
Lövva: Annars får väl MAX sponsra med ett frikort. Dom kan ju dra in sponsring till alla andra elitserielag, t ex Brynäs och lägga det på laget från hemlänet.:-)
Vad sysslar Modo med? Tre insläppta på fyra minuter i den andra perioden. En väldigt oväntat start på preioden då den första dominerades kraftigt av Modo. Lite utspelade som dem var igår, lika överlägsna var dem idag i den första perioden. Nu måste dem rycka upp sig rejält
Bolivar: Ähh, lika bra att passa på när du har chansen. Kanske inte det kommer så många tillfällen framöver då du får se Luleå i Elitserien. VIll det säg ill har dem kanske bara 20 matcher kvar i landets högsta serie
Lövva: Nja, sparar mig till slutspurten. Trots allt har vi en match kvar i Mora. Dessutom i Gävle, Jönköping och Göteborg så det finns matcher kvar att se live,
Bolivar: Förhoppningsvis så har krisen lättat lite då. Men för att den ska göra det lär det åtminstone krävas 3 segrar på de kommande 4 matcherna. Sen skulle det ju såklart inte göra nånting om vi kunde få lite hjälp från de andra topplagen.
Riktigt dåligt av Modo att inte vinna matchen. Tycker dem var överlägsna spel och chansmässigt. Dem borde helt klart avgjort matchen redan i den första perioden. Väldigt klena avslut och dåligt målvaktsspel blev avgörande. Öberg, Svartvadet och Victor Hedman få ljusglimtar i Modo
Metal Guru: Situationen förbli nog som den är. Renberg har inget att komma med mot Luleå, hade han haft det hade stämmningen kommit in i juni som han tidigare sa den skulle göra.
Vad gäller pengarna som skulle finnas i Dundee Security är jag inte ett dugg förvånad att dem saknas. Allt Bosse Johansson tidigare har sagt har ju visats sig vara skitsnack så att Dundee pengarna saknas är föga förvånande.
Den där OBol härvan lär vi nog aldrig få se ett slut på. Enda chansen är väl att de får tag i Bosse Johansson men några sådana ansträningar lär väl man knappast kunna förvänta sig
björn power: Det är ju glasklart. Fortsätt gärna att protestera mot det som behöver förändras men INTE under matcherna. Ta det före match, i pauserna och efter det laget lämnat isen.
björn power: Tycker han har rätt i en del men glömmer en del viktiga detaljer. Styrelsen? vem säger att styrelsen ska avgå? Det handlar om sportrådet, att sportrådet fiaskovärvat. Att man dunkar varandra bakom ryggen och tänker mer på sin egen prestige än om Luleå hockeys bästa. Men vad ska man begära Köhler och Modig är väl ganska tajta.
Sen trycket på matcherna har mycket med att det blvit en föryngring i klacken, ljudplattor över hela arenan (måste vara den enda hallen i världen) blir jävligt iriterad när man anklagar ståplats för bussvislingar, det var ju för fan på SITTPLATS EN GÅNG FÖR ALLA!
Linkan: Att Köhler backar upp Modig är väl egentligen ganska väntat. Återigen fortsätter ryggdunkningen som om sportrådet inte har något ansvar. Föreningen sköts bara sämre och sämre för varje år men helt plötsligt har vi en vettig styrelse som kan bygga något stort av Luleå. Ett storlag i allsvenskan? För det är väl dit vi är påväg...
Sen kan ju Köhler införskaffa sig en stege, monterna ner ljudplattorna och sen bedömma klacken. Märkligt, om vi är så dålig klack, hur kan vi åka ner till Skellefte med endast 100 pers och ändå överrösta deras klack, som sägs av många vara en av dem bättre klackarna i Sverige...
Bolivar: I 48 omgångar har vi skrikit KÄMPA och KOMIGen oavbrutet utan att någonting har hänt. helt plöstigt i omgång 49 sviker vi laget och därför spelar spelarna sämre.
Förstår inte riktigt logiken i det hela. Försöker sportrådet och de sk. tränarna lägga över ansvaret på oss? eller är dem bara livrädda för vad som komma skall?
Så här skriver Bosse Lundqvist i Piteå-tidningen hela artikeln se länk..
"Igår hörde jag en svag viskning om att rockad på tränarposten blivit en realitet redan i söndags ifall inte fansen valt en ovanlig form av missnöjesyttring i lördags kväll. En styrelse kan helt enkelt inte vika sig platt efter en dylik demonstration. Sista ordet är nog inte sagt runt Luleås organisation den här våren."
Lövva: Skitnödiga för det som komma skall, det värsta nu är att Luleå åker ur för då vet dom själva att dom satt sin sista potatis i Luleå. Att man som elitföreningen kan smutskasta sina mest trogna fans som betalar dyra billjetter och reser land och rike runt, det är inte värdigt om nått.
Linkan: Och blir man anklagad för något bör man inte försvara sig utan förklara sig, en viss skillnad.
Men tyvärr är det väl ganska väntat att nu i upprors tider att Modig klanen skall samla alla sina allierade för att försöka rädda sina positioner. Och då måste dem vända sig emot oss fans, annars medger dem ju att dem ej besitter den kompetns som krävs för att sitta på sina respektive poster.
Men vi ska vara totalt kompromisslösa
Get out of our club Get out of our cluu-uub You lacy bastards Get out of our club
Linkan: *suck* "Även om jag helst ser ett snabbt tränarbyte i Luleå vill jag ändå hävda att Roger Rönnberg och Roger Kyrö valt rätt taktik med det manskap de förfogar över. Kriga, försöka arbeta till sig ett par måls övervikt i början av matcherna. Vid flera tillfällen har det varit rätt likör. Andra gånger inte, men då har det oftast handlat om att Luleå mött bättre gäng helt enkelt."
Alltså man undrar fan om dom sett en enda hemmamatch den här säsongen, det är ju inte direkt ofta man kommit ut och krigat och skaffat sig något överläge. Allt som oftast har det ju varit exakt tvärtom med tamt, passivt ointresserade spelare och tidiga underlägen. Är någon av Kyrö och Rönnberg kvar nästa år ska inte jag spendera en enda krona på livehockey i Coop avsett vilken serie vi spelar i.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?