Luleå Hockey

« · 965132 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey
Lövva: Håll med om att detta uttalande (se länk), låter bättre än Husses eviga "alla andra vill okså ha han"
Kommentera

Linkan: Håller inte med, Simons säger ju i princip exakt samma sak som Husse säger fast med lite andra ord.
Kommentera

LL: Ja men nog fan låter det bättre än att låta uppgiven som Husse alltid gör. Men det är min åsikt.
Kommentera

Linkan: Har alla spelare som finns tillgänliga på marknaden spelat i Rapperswil? Verkar som det...

Dem måste ha en enorm spelaromsättning
Kommentera

Lövva: Han står ju tydligen under kontrakt men har väl floppat. Problemetidag är väl att man måste köpa ut spelaren och sånt lär ju kosta.

Sen blir man ju lite skeptisk, när man hör Robban Petterssons blogginlägg om Hasse H scouting.
Kommentera

Lövva: Sen är det ju ren och skär bullshit att alla Klubbar vill ha Koivisto, i sånna fall hade storlagen redan öppnat plånkan. Om nu Raperswill ska släppa han. Står säkert mellan Mora och Luleå. Men frågan är väl kanske är det ett bra nyförvärv?
Kommentera

Linkan: Är väl lite småskeptiskt till honom. Tycker egentligen inte han var så bra i Frölunda som många vill påstå. Däremed inte sagt att det vore en floppvärvning men vi har garanterat fyra backar i truppen som är bätttre än honom
Kommentera

Linkan: Samtidigt så finns det mycket kritik på att inget händer och vi ligger just nu på kvalserieplats. Om Koivisto kostar 150.000 i 3 månader och det kanske innebär en liten förbättring så kan de 18 milj man får från Canal+ vara räddade till nästa år.
Chansning? Javisst, men om han är bästa alternativet som finns tillgängligt är det kanske värt ett försök.
Kommentera

Bolivar: Men är han så mycket bättre än Nagander, Palmen och Robin Olsson?
Kommentera

Bolivar: Jag håller med det är en jäkla chansning, kanske man ska avakta Mora och FBK matchen först och se om Frölunda matchen var en nytändning!
Vi behöver onekligen en pp- back, och jag hoppas givetvis att dom hittar en som passar in.
Kommentera

Lövva: Grejen kan ju vara att han är rightare och det skulle väl passa bra in i PP spelet med direkt skott osv.
Kommentera

Lövva: Skellfteås räddning kan ju visa sig bli Jyri Marttinen.
Kommentera

Linkan: Tar som sagt hellre Morrison. Och han är dessutom kontraktslös, samt att vi får ta honom som artistare
Kommentera

Lövva: Han är ju inte back och vem ska vi peta i dom två första kjedjorna?
Man jag tar vad som helst som kan göra Luleå bättre som hockeylag och hålla oss kvar i eltiserien.
Kommentera

Lövva: Vi har forwards så det räcker och blir över det vi saknar är en right skytt på backen, Morrison i all ära men fixa ett engelsktalande advokat jobb åt hans sambo så kanhan dyka upp.
Ja jag vet men under den tid hon utbildade sig var hon hemmai Amerika och Morrison lirade i MoDo, det var en av sakerna han krävde av sin nya kluubb advokatjobb te tjejen och det fann inget i Övik ett engelsktsådant!

Koivisto skulle vara bättre än Nagge och Pukka i alla lägen!
Kommentera

Linkan: Ovechkin har skrivit ett 13 års kontrakt med Washington Capitals. Hans totala lön för de 13 åren blir 124 miljoner dollar!
Kommentera

Lövva: Jo jag såg det, fatta 13 år! han förhandlade fram allt själv utan agent.
Kommentera

Linkan: Mm, det är starkt gjort. Tror inte många hade klarat ordna det utan hjälp av en agent - allra minst Micke Renberg
Kommentera

Nu finns även Daniel Johansson tillgänlig på marknaden då han har fått klara besked av Brynäs att han är 9:e back resten av säsongen. Hurvida han skulle tillföra något för Luleå låter jag vara osagt, men nog bör han vara bättre än Pukka
Kommentera

Lövva: äsch värva ihop allt som finns åsså sorterar vi bort det som är sämst vi har ju massor med pengar!

Tror inte Johansson tillför spec mycket mer än bredd, dessutom 34 år gammal.
Kommentera

Lövva: Såg att Anson Carter är ledig på marknaden, kanske vore nått om vi behöver en forward, det jag undrar är hur han får på hjälmen på huvve?
Kommentera

Linkan: Vad vi vet så finns Johansson, Kouvisto, Lundberg och Morrison tillgänliga. Min åsikt är att bara den sistnämnde kan tillföra märkbar spets men samtidgt så tycker jag Lundberg vore kanon då han säkerligen kan hjälpa till att styra upp vårat powerplay.

Lär ju dock knappast bli så att vi värvar både Morrison och Lundberg då bägge två är forwards. Skulle inte förvåna mig om vi inte värvar någon alls, sportrådet har ju trots allt fullt förtroende för truppen.
Kommentera

Linkan: Jasså, vore defentivt ett tillskott! Vore en kanonvärvning men visst, han måste säkert ha speciall tillverkad hjälm :)

Men om chansen finns så borde vi defentivt plocka honom!
Kommentera

Lövva: Malmö sägs vara ute efter han och tydligen har Leksand visat lite intresse för Koivisto. Den som slänger upp mest pengar vinner, hoppas Luleå ialla fall är med och bjuder lite.
Kommentera

Linkan: Vi borde ju ha mer att komma med än Malmö och Leksand. Men å andra sidan, inget förvånar mig längre i denna klubb.

Men om ett allsvensk lag skulle snuva oss på en spelare vi vill ha så är det nog lika bra att vi spelar i allsvenakn
Kommentera

Lövva: Ja du vet Percy han har pengar. Men i övrigt håller jag med dig.
Kommentera

Linkan: Luleå måste sluta grina över att de inte har några pengar och istället göra någonting åt det. Jaga marknadsavdelningen med blåslampor och ge dem hamburgeförbud.
Kommentera

Lövva: Annars får väl MAX sponsra med ett frikort. Dom kan ju dra in sponsring till alla andra elitserielag, t ex Brynäs och lägga det på laget från hemlänet.:-)
Kommentera

Bolivar: Dem var ju flitiga sponsorer under Delfinen tiden men har minskat sitt stöd på sistone. Riktigt synd då dem defentivt hade behövts
Kommentera

Lövva: Vi får väl påminna dom om sitt ursprung. Blir lite fundersam då man ser MAX-personal i MoDo-tröjor. Visserligen i Ö-vik men ändå. :-)
Kommentera

Vad sysslar Modo med? Tre insläppta på fyra minuter i den andra perioden. En väldigt oväntat start på preioden då den första dominerades kraftigt av Modo. Lite utspelade som dem var igår, lika överlägsna var dem idag i den första perioden. Nu måste dem rycka upp sig rejält
Kommentera

Lövva: 4 timmar från Åkersberga till Mora. Lite sugen på att åka är man men får spara sig till kvalserien/slutspel om vi nu inte hamnar 9-10.
Kommentera

Bolivar: Ähh, lika bra att passa på när du har chansen. Kanske inte det kommer så många tillfällen framöver då du får se Luleå i Elitserien. VIll det säg ill har dem kanske bara 20 matcher kvar i landets högsta serie
Kommentera

Lövva: Nja, sparar mig till slutspurten. Trots allt har vi en match kvar i Mora. Dessutom i Gävle, Jönköping och Göteborg så det finns matcher kvar att se live,
Kommentera

Bolivar: Förhoppningsvis så har krisen lättat lite då. Men för att den ska göra det lär det åtminstone krävas 3 segrar på de kommande 4 matcherna. Sen skulle det ju såklart inte göra nånting om vi kunde få lite hjälp från de andra topplagen.
Kommentera

Riktigt dåligt av Modo att inte vinna matchen. Tycker dem var överlägsna spel och chansmässigt. Dem borde helt klart avgjort matchen redan i den första perioden. Väldigt klena avslut och dåligt målvaktsspel blev avgörande. Öberg, Svartvadet och Victor Hedman få ljusglimtar i Modo
Kommentera

Lövva:
Nya (men inte så oväntade) bud i Mellerrud regarding Obol.
Kommentera

Metal Guru: Situationen förbli nog som den är. Renberg har inget att komma med mot Luleå, hade han haft det hade stämmningen kommit in i juni som han tidigare sa den skulle göra.

Vad gäller pengarna som skulle finnas i Dundee Security är jag inte ett dugg förvånad att dem saknas. Allt Bosse Johansson tidigare har sagt har ju visats sig vara skitsnack så att Dundee pengarna saknas är föga förvånande.

Den där OBol härvan lär vi nog aldrig få se ett slut på. Enda chansen är väl att de får tag i Bosse Johansson men några sådana ansträningar lär väl man knappast kunna förvänta sig
Kommentera

Lövva: Med andra ord har de fryst tomma konton? ELler har de länsat frysta konton?
Kommentera

Jesper Jonsson: Förmodigen har FI fryst ett tomt konto, för hur kan annars pengarna saknas?
Kommentera

Jaha boys and girls, vad tycker ni om denna artikel, skriven av en dom största spelarna i vår förenings historia?
Kommentera

björn power: Det är ju glasklart. Fortsätt gärna att protestera mot det som behöver förändras men INTE under matcherna. Ta det före match, i pauserna och efter det laget lämnat isen.
Kommentera

björn power: Tycker han har rätt i en del men glömmer en del viktiga detaljer. Styrelsen? vem säger att styrelsen ska avgå? Det handlar om sportrådet, att sportrådet fiaskovärvat. Att man dunkar varandra bakom ryggen och tänker mer på sin egen prestige än om Luleå hockeys bästa. Men vad ska man begära Köhler och Modig är väl ganska tajta.

Sen trycket på matcherna har mycket med att det blvit en föryngring i klacken, ljudplattor över hela arenan (måste vara den enda hallen i världen) blir jävligt iriterad när man anklagar ståplats för bussvislingar, det var ju för fan på SITTPLATS EN GÅNG FÖR ALLA!
Kommentera

Linkan: Att Köhler backar upp Modig är väl egentligen ganska väntat. Återigen fortsätter ryggdunkningen som om sportrådet inte har något ansvar. Föreningen sköts bara sämre och sämre för varje år men helt plötsligt har vi en vettig styrelse som kan bygga något stort av Luleå. Ett storlag i allsvenskan? För det är väl dit vi är påväg...

Sen kan ju Köhler införskaffa sig en stege, monterna ner ljudplattorna och sen bedömma klacken. Märkligt, om vi är så dålig klack, hur kan vi åka ner till Skellefte med endast 100 pers och ändå överrösta deras klack, som sägs av många vara en av dem bättre klackarna i Sverige...
Kommentera

Bolivar: I 48 omgångar har vi skrikit KÄMPA och KOMIGen oavbrutet utan att någonting har hänt. helt plöstigt i omgång 49 sviker vi laget och därför spelar spelarna sämre.

Förstår inte riktigt logiken i det hela. Försöker sportrådet och de sk. tränarna lägga över ansvaret på oss? eller är dem bara livrädda för vad som komma skall?
Kommentera

Så här skriver Bosse Lundqvist i Piteå-tidningen hela artikeln se länk..

"Igår hörde jag en svag viskning om att rockad på tränarposten blivit en realitet redan i söndags ifall inte fansen valt en ovanlig form av missnöjesyttring i lördags kväll. En styrelse kan helt enkelt inte vika sig platt efter en dylik demonstration. Sista ordet är nog inte sagt runt Luleås organisation den här våren."
Kommentera

Lövva: Skitnödiga för det som komma skall, det värsta nu är att Luleå åker ur för då vet dom själva att dom satt sin sista potatis i Luleå. Att man som elitföreningen kan smutskasta sina mest trogna fans som betalar dyra billjetter och reser land och rike runt, det är inte värdigt om nått.
Kommentera

Linkan: Och blir man anklagad för något bör man inte försvara sig utan förklara sig, en viss skillnad.

Men tyvärr är det väl ganska väntat att nu i upprors tider att Modig klanen skall samla alla sina allierade för att försöka rädda sina positioner. Och då måste dem vända sig emot oss fans, annars medger dem ju att dem ej besitter den kompetns som krävs för att sitta på sina respektive poster.

Men vi ska vara totalt kompromisslösa

Get out of our club
Get out of our cluu-uub
You lacy bastards
Get out of our club
Kommentera

Linkan: *suck*
"Även om jag helst ser ett snabbt tränarbyte i Luleå vill jag ändå hävda att Roger Rönnberg och Roger Kyrö valt rätt taktik med det manskap de förfogar över. Kriga, försöka arbeta till sig ett par måls övervikt i början av matcherna. Vid flera tillfällen har det varit rätt likör. Andra gånger inte, men då har det oftast handlat om att Luleå mött bättre gäng helt enkelt."

Alltså man undrar fan om dom sett en enda hemmamatch den här säsongen, det är ju inte direkt ofta man kommit ut och krigat och skaffat sig något överläge. Allt som oftast har det ju varit exakt tvärtom med tamt, passivt ointresserade spelare och tidiga underlägen.
Är någon av Kyrö och Rönnberg kvar nästa år ska inte jag spendera en enda krona på livehockey i Coop avsett vilken serie vi spelar i.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Yttligare en grej som faller under "det viktgaste är inte att vinna, utan att deltaga"

Riktig looser attityd som genomsyrar hela föreningen.
Kommentera

« · 965132 · »