LL: Det trista är att våran 1:a line är sämst på plan i match efter match. Inget tyder på att de ska hitta nån form och börja producera i kvalserien heller. Vårt hopp står till att Miettinen kan komma tillbaka och därmed borde man kunna skicka hem Larose för gott.
PEN: Ja, dessutom verkar Mora spela som bäst när dom går för fullt framåt. Ingen likhet med SSK som kan spela på en 1-0 ledning. Skulle vi få in en puck till så ser det bra ut. Inte rättvist kanske men, men..
Lindberg Råkkar: vilket pp av Luleå... man blir ju gråtfärdig av lycka av att se passningar på bladet till spelare i hög fart, massor av rörelse och skott mot mål där vi skymmer sikten för motståndarnas keeper... jaså, förlåt, jag hade råkat få in videon från Frölundaborg -96 i stället för dagens match.
En grej som jag undrar över är varför Luleå så ofta hamnar med två gubbar på puckföraren och ingen av dem går på, utan båda står på lite lagom avstånd utan att egentligen pressa motståndaren. Kan verkligen inte tränarna styra upp det?
LL: *suck* det jobbiga äår att Mora vart det bättre laget + att backarna i Luleå är totalt *gone* imatchen, Dom räknar tokfel och sedn så överbelastar dom markering på puckföraren så all som oftast så får Mora ett soprent läge!
Bolivar: Det är ju tyvärr tränarna filosofi. Man ska ligga på rätt sida och hoppas att motståndarna gör turnover via en pass genom boxen. Mot lite smarta lag leder det istället till passivt och stillastående försvarsspel samt att motståndarna får långa anfall och man måste ta utvisningar när man går bort sig.
Lindberg Råkkar: så du menar alltså att det är så illa att det är MENINGEN att de ska göra så??? Ja, inte konstigt att vi ligger där vi ligger i så fall. Och då ska tränarna BORT, BORT, BORT!
LL: Ja det är viktigare ligga på rätt sida och stänga mitten i zonen än att vinna puck vid sargen. Man hoppas motståndarna ska tappa tålamodet i slutändan och göra en svår pass. Intressant taktik onekligen, det blir som sagt svårt få till några snabba soelvändningar om man hamnar under press i 1 min i egen zon varje gång.
Kan någon förklara varför Larose får spela överhuvudtaget? Lidhammar var Luleås överlägset bäste spelare senast men det räcker tydligen inte för att få nytt förtroende. Helst ska man vara så dålig så man blir bänkad som Larose då blir man givetvis belönad med oändligt med speltid trots kassa beslut och onödiga utvisningar.
Men det är tur vi har en så kompetent styrelse och sportråd som har fullt förtroende för dessa herrar i båset.
Lindberg Råkkar: helt obegripligt att man kan hålla fast vid en sådan taktik hela säsongen när man ser att det inte funkar.
Det enda positiva med den här matchen är att Gusten visar att han kan spika igen. Helt otroligt att vi inte ligger under med tre-fyra mål, han har ju gjort flera helt makalösa räddningar.
PEN: Har är bra ikväll, Gusten. Ibland har Mora förmågan att göra målisar bra, men jag tror att Gusten själv är minst lika mycket inblandad i denna match.
PEN: Som det ser ut nu så spelar det nog ingen roll. Allt annat än nuvarande är en förbättring. Tyvärr, inför säsongen hade jag stora förhoppningar på Rönnberg.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?