Luleå Hockey

« · 998610 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey
LL:
Kom igen LULE!! ta mora på slutspurten nu!! hellre mora än er i KS!!!
Kommentera

LL: NU PP för Luleå ska vi nte klara detta nu!!!!
Kommentera

PEN: Inget är klart än.
Kommentera

Bolivar: definitivt inte.
Kommentera

PEN: Precis vad vi behöver. Skrbek skadad :-(
Kommentera

Solklar boarding där mot Skrbek, fegt av domaren att inte blåsa där.
Kommentera

LL: Puh, inte rättvist men VI VANN.
Kommentera

LL:

Grattis Luleå,nu grejar ni nog det här.
Kommentera

LL:
Grattis då. Vad gör man inte för att hålla spänning i alla 55 omgångarna...
Kommentera

LL: ja, jävlar - vi lever ända tills på lördag.

Och tänk om vi inte hade haft den där silfinnen i mål borta mot Brynäs... då hade vi haft allt i egna händer nu.
Kommentera

LL: ...fast om och men och kanske... vi har ju tyvärr inte varit bättre än vad tabellen visar sett till hela säsongen.
Kommentera

LL:
NI HAR ALLT I EGNA HÄNDER!!! Ta vara på den nu!!! Aldrig i håvete att mora tar poäng mot LHC, spöa timrå nu så vi slipper er i KS
Kommentera

Metal Guru: tack. Vi har en målchans och gör två mål, inte alls någon dålig utdelning. (ok, vi hade väl en chans till efter 1-2 också)
Kommentera

LL: Hade vi haft några andra tränare i båset efter jul hade vi lirat slutspel ;)
Har vi mer gjorda mål än Mora? Isåfall har LHC råd släppa 1p om vi vinner.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ja, om det stannar vid 1 pinne. Hemma mot Timrå är dock ingen klar 3-poängare.
Kanske kan TIK skicka 7 juniorer (och inga fler)?
Kommentera

Lindberg Råkkar: Linköping har helvetes mycket att spela för nämligen 2:a platsen för att få en något gynsammare lott så nog tror jag att Mora ryker där, Luleå MÅSTE bara vinna och det är på med blåställen och grovjobba!!!
Kommentera

Lindberg Råkkar: jo, vi har 135 mot deras 128. Det räcker alltså med att ta två poäng mer än Mora, då är vi minst förbi på fler gjorda mål.
Kommentera

PEN: Bra insats av Luleå idag, tyvärr kunde inte vi ta chansen som gavs. Lycka till!
Kommentera

Macahan: Tack, ibland är det inte rättvist (men ack så skönt för oss just nu)
Kommentera

Macahan: Tackar för det!
Kommentera

Lövva, Portello: Stort grattis till segern och eran heroiska insats över Mora ikväll. Liket lever och hoppet är det sista som överger er.

Hoppas nu att ni krigar som några jävla galärslavar på lördageftermiddag och besegrar ett tamt Timrå på 70-80% med 2-3 måls övervikt.

Jag vill se en fruktansvärd hunger på lördag ifrån eran sida. Då blir jag stolt och glad och slipper dricka gravöl efteråt.

Vi behöver inte vika ner oss men inte kämpa livet ur oss eller...

FORZA LULE!
Kommentera

LL: Grattis till vinsten.
Lite ironiskt att just vi ska behöva hjälpa er i sista matchen... :)
Kommentera

distanserad: Ja så det kan slumpa sig det hela, Jag säger inget om vårt kära hatobjekt Blomdahl rammar Mora lirarar och sätter några baljor bakom Mora keepern!!

Weinis - Tony + Surovy GO GO GO

Luleå ska fan bara göra sitt och vinna komfortabelt!
Kommentera

distanserad: LHC-vinst och det är upplagt för drömfinal för er del HV-LHC se till att kriga för 2:a platsen på lördag nu!
Kommentera

Jag skrev det här på ett annat plank men jag skriver det här också:

Jag hoppas att ALLA som går på matchen på lördag lägger undan allt buande och allt skrikande på avgångar för ett par timmar och ger laget allt, allt, allt stöd de kan få. Nu är det allmän samling och fokusering på att vinna mot Timrå som gäller. Vi har fått en sista livlina kastad mot oss, nu jävlar ska alla hjälpas åt att få tag i den!

(och hoppas att Linköping står i den andra änden och drar... :-)
Kommentera

LL:
Skulle inte förvåna mig om det luftas juniorer på lördag,
Kommentera

LL: Håller med och blir det inte klart över 5000 på läktarna på lördag är det skandal.
Kommentera

Per HApps: vad mig anbelangar får ni gärna lämna w.o. :-)
Kommentera

PEN: Jag vet att ingen tror det hos er, men Blomdahl är riktigt bra, jag kanske lagets bästa spelare just nu. Var grym ikväll igen.

Visst ska vi vinna mot Mora. Vi ska ha andraplatsen. Det visar vi idag då vi trycker på gasen efter att ligga under med 3-0 och vänder.
Kommentera

LL: Du har helt rätt, inte ett enda buande på lördag! Nu gäller det att heja fram laget.
Kommentera

Uno Gordon: Vi hyllar Hynning på värmingen så han fattar vinken:-) tack för stödet! och hoppas Tik gör en medioker insats.
Kommentera

LL: Detta är vad som gäller för klacken på lördag:

Vi skall satsa på att fylla h-läktaren, eller i alla fall allt klackfolk redan klockan 15,00. När spelarna åker in på uppvärmningen skall det levas om så jävla mycket att ljudplattorna faller ner i COOP.

Vi kommer ej att lägga ner något som helst fokus på varken sportrådet, styrelsen eller Piff å Puff. 110 % kommer att läggas på att spelarna skall känna ett stöd i ryggen som de aldrig tidigare kunna drömma om.
Kommentera

Uno Gordon: Stort tack för dem orden!
Kommentera

distanserad: En andra plats kan förmodligen vara skillnaden mellan en extra hemma match i semin.

Hoppas ni har full fokus, då kör ni över Mora!

Kanske man till och med får jubla över att Blomdahl nätar ;)
Kommentera

Lövva: det låter bra!
Kommentera

Lövva: Jag hoppas innerligt att det är full fokus som gäller.
Förutom fördelar i slutspelet framöver, så handlar det ju också om att välja "lämplig" motståndare i kvarten. Även om det inte finns någon sådan ;)

Men kul att chansen finns för er fortfarande, jag hoppas ni tar den!
Kommentera

Larionov: Det är sant! Lär vara en viss skillnad på att möta Djurgården i en kvart än att möta Frölunda (Tar för givet att HV kommer att välja Skellefteå).

Hoppas verkligen vi får titta upp på resultattavlan och se Linköping ösa in mål. Gärna 7-0 efter en period :)
Kommentera

Lindberg Råkkar: svårt att sia om. Brynäs har ju bytt tränare o inte blivit ngt bättre,
Kommentera

Lövva: Tidigare kändes det som att alla lag utom DIF var OK i kvarten. Men efter ikväll vet jag inte om det stämmer... ;)

Men det är väl ändå så att i denna jämna ES finns det inga önskemotståndare. Tycker att vi haft svårt mot både DIF & VF. Och TIK får ju tillbaka en shitload med spelare framöver, hur mycket påverkar det?

Kan vi inte få Nybro i kvarten?
Kommentera

Linkan: Länkar till den här videon igen bara så att vi Lulingar får den perfekta uppladdningen inför matchen mot Timrå
Kommentera

Larionov:

...Å iår kan nu ju inte få möta oss i kvarten heller.
Kommentera

Lövva: Exakt... ;)

Finns det ingen händelse tidigare som kan leda till en protest som leder till några extra poäng för Luleå?
Kommentera

Larionov: Jo, vi kan nog kräva tillbaka alla poäng vi har tappat mot Skellefteå (är en hel del) med hänvisning till att dem inte hör hemma i elitserien.

Det borde föra oss upp på en åttondeplats! :)
Kommentera

Linkan: Äsch Hynning kan få vila på lördag! Också ställer vi Åkerlund i kassen.

Sedan släpper vi fram Erixon, Moe, Hård af Segerstad, Pääjärvi-Svensson, Lander och några till.
Kommentera

Lövva: Elitserien utan Luleå är som lördagsmorgnar utan "Ring så spelar vi", som kaffe utan grädde och kärlek utan kyssar. Och säg mig gott folk vad vore livet utan ovan nämnda ingredienser.

Ni har det kanske svajat nåt djävulskt det senaste åren i negativ bemärkelse. Men sammantaget är ni en vitamininjektion om vintrarna.

STORA; STARKA; STOLTA LULEÅ SKALL TILLBAKA!
Kommentera

Uno Gordon:
Tillbaka till vad???
Kommentera

Linkan: Årets största skandal i elitserien är ett faktum. Svenska Hockeyligan är tydliga då de säger att alla lag måste ställa upp med starkaste möjliga lag. Men ikvällens match ställer HV över en rad spelare med hänvisning till att det går magsjuka i klubben. Låter kanske inte så konstigt men om man kollar vilka dem berörda spelarna är kan man snabbat skilja ett mönster.

Spelarna som saknades i kvällens match var: Stefan Liv, Martin Thörnberg, Per Ledin, Janne Hrdina, Johan Davidsson, Jukka Voutilainen, Halvardsson och Melin

Alltså åtta av HV´s absoluta nyckelspelare. Inga direkta dussinlirare. Då kan man väl fråga sig, får inte "medelmåttorna" magsjuka. Har dem blivit immuna mot sjukdommen medans nyckelspelarna är extra mottagliga för den?

Tror inte direkt man är speciellet wild and cracy som man påstår att det där är HV´s åtta spelare.

Tala om att dölja sina avsikter klumpigt. Förra året åkte HV på en 9-1 förlust i slutomgångarna på hemmaplan. Och iår bevisade dem återigen hur sportsliga laget från Jönköping egentligen är. Riktigt pinsamt. Hade jag varit SSK supporter hade jag varit rasande. (Det är jag ändå då jag absolut inte unnar Skellefteå någon framgång överhuvudtaget).

BEDRÖVLIGT HV
Kommentera

Metal Guru: Vad klubben en gång var! Ett lag att räkna med, ett lag att frukta, ett lag att bäva inför!

Så är det inte längre!
Kommentera

Lövva: fast vad innebär "bästa laget"? Om stjärnorna ändå bara åker omkring och fisåker för att inte bli skadade så kan de ju lika gärna sitta på läktaren så att någon motiverad mindre meriterad spelare får chansen.
Kommentera

LL: Men någonstans måste man ju dra gränsen. Var ju lite väl för uppenbart för att det skall kunna gå förbi obemärkt
Kommentera

« · 998610 · »