Luleå Hockey

« · 998848 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey
Tvivlar för övrigt på att Ledin, Thörnberg och Melin skulle åka runt å glida. Dessa spelare har bara en växel, och det är högsta
Kommentera

Lövva: Grattis till segern! På Lördag avgörs det hela..Huva!
Kommentera

Lövva: Se så nu dom var magsjuka + lite andra skavaker på dessa HV lirarae så inte mer än så och då vilar dem, Det lär ske på vissa av Timrå:s nyckelspelare till på Lördag också ska du se!
Inte värt att riskera att sina bästa lirare blir skadade just innan en kvartsfinal!
Kommentera

Uno Gordon:
Tolkade dig lite mer rakt; tillbaks till ES. Vilket hade varit märkligt, om du nu inte hade pratat 'mentalt' förståss.
Kommentera

Lövva: HV har ju varit så överlägsna och gjort sig förtjänt av att vila sina bästa lirare. Däremot hade det varit bättre om man sagt rakt ut att dom vilade istället för att hitta på magsjuka som orsak. SSK har haft alla chanser i världen fixa slutspel på egen hand när dom sen inte klarar av att vinna mot Modo hemma visar det väl ändå att SAIK ligger före rättvist i tabellen.
Om jag var SSK så skulle jag störa mig mera på Rådbjär, 1-0 till SAIK görs efter att spelet är avblåst av honom men han vägrar kolla med målkameran trots protester. Dessutom var ju HV i ledningen med 10 min kvar så någon utskåpning var det inte tal om.

Jag stör mig mera på att som Boork låta Widing vila efter 2 omgångar när han gjort hattrick matchen innan eller som Timrå som vilade Hynning när han hade spelat knappa 15 matcher och gjort mål 3 matcher i rad och varit lagets bäste spelare.
Att vila spelare som lirat 50+ matcher och landslag när man leder serien med 15p och 2 omgångar kvar känns inte alls lika allvarligt. Utan mera något som jag faktiskt skulle KRÄVA att min klubbs tränare skulle göra om man hade den möjligheten.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Håller med i det mesta. Det känns som att det blir tugg hur man än gör. Åker "stjärnorna" omkring på en skridsko blir det liv om det, då maskar(?) man medvetet. Ett gäng halvtrötta "stjärnor" utan motivation gör förmodligen ett sämre jobb än hungriga junisar eller 4:e-linen som äntligen får chansen att visa vad de kan med lite mer speltid, men då blir det liv om att man bänkar sina bästa spelare istället. Tävling funkar ju så, har man inget att vinna (dvs i form av tabellplacering, fördelar inför slutspel etc) så finns inte motivationen på samma sätt. Att försöka tvinga någon till att prestera funkar ju inte heller, speciellt i en sport som hockey där 50% handlar om just inställning.
Kontentan är väl att hur HV än hade gjord hade det blivit tugg...
Kommentera

Larionov: Jag hoppas värkligen att både Timrå & Linköping går för fullt så får Mora å Luleå visa vilka som ska slippa kvala må bästa lag stanna!!För min del hoppas jag ju fortfarande på Mora men det låste sig lite i målskyttet igår mot Luleå men ni har en bra målvakt när han spelar bra.
Kommentera

SIVASN: "men ni har en bra målvakt när han spelar bra."

klockren analys må jag säga.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Rådbjers agerande såg märkligt ut, men han får inte använda målkameran för att kolla om han hade blåst av. Det enda han hade kunnat göra är att fråga sina linjemän ifall de såg om pucken var över innan avblåsningen eller inte. Det är slutsignalen i varje period han får kolla (eller egentligen klockan, själva signalen är ovidkommande) med målkameran.
Kommentera

horcoff: Tackar! Sitter och funderar hur man skall överleva morgondagen. Antar att ni har samma bekymmer. Ordet nervöst räcker knappast till. Vi får nog ta å komma på ett nytt ord för att beskriva känslorna som kommer koka inombord imorgon.
Kommentera

LL: Rätt tragiskt regel att signal för periodslut skulle vara annorlunda än en avblåsning av spelet under matchen. Dags uppdatera reglerna lite så det täcker in lite fler situationer.
Dessutom borde det vara dags göra bilderna tillgängliga efter beslut oxå, det är trots allt inte 1800-talet så tekniken ska inte utgöra något hinder.
Kommentera

SIVASN: Varken timrå eller lhc kommer gå för fullt. Det vill säga att det är helt naturligt att spelare inte kliver in i onödigt tuffa situationer - de vill spela slutspel och kommer inte offra sig med risk för skador.

LHC kommer dock säkerligen satsa "lite lagom" - 2:a platsen är åtråvärd - men inte livsviktig. I stort spelar LHC om att få välja mellan Dif och Vf eller timrå och Dif/VF. Och naturligtvis ev. få fördel av en extra hemmamatch i Semi. Som sagt - åtråvärt - men inte värt förlora nyckelspelare för.

Trots att jag önskar kvalserie för Luleå (well, jag kan tänka mig Mora också med glädje, vore så härligt att se Metal Guru harva på boforsplanket 24 timmar om dygnet - get a life) så hoppas jag att LHC kör över Mora med bästa möjliga lag. Något annat skulle faktiskt förvåna mig.
Kommentera

Lindberg Råkkar: nja, jag tycker att det är en bra regel. Det finns ju en stor skillnad mellan avblåsning och att tiden slår över till 20.00, och det är att tiden kan du synka med matchklockan medan det inte finns några garantier för att bild och ljud (dvs från pipan) ligger i synk och då går det ju inte att använda. Det kan ju tex räcka med en osynk på två tiondelar för att ett felaktigt mål ska godkännas eller tvärtom.

Däremot förstår jag inte varför man inte kan offentliggöra bilderna. Är det mål så är det väl, varför är det så svårt att visa upp?
Kommentera

Lindberg Råkkar: Liiite skillnad på fallen "Widing" och "Hynning" tycker jag!
Widing hade ingen skada-Hynning kännde av den skadade ljumsken varav han "vilade" den matchen!
Kommentera

distanserad:
visar du humor nu?
Kommentera

LL: Tydligen funkar det att synka ljud såpass bra att NHL använder sig av den möjligheten :P
Men det klart, dom har säkert modernare utrustning än den som finns i svenska ishallar.
Att få se bilderna är dock prio 1.
Kommentera

distanserad:
Ja nu får ju både Timrå ock Lhc lägga sig,men det är ju inte sportsligt ska jag vara ärlig så hade saik gärna fått kvala för mig.Men får Luleå kvala e jag helt säker på att dom grejjar det tror även Brynäs gör det men om Mora får kvala så grejjar inte min mage & nerver det fy fan vad nervigt.Hoppas vi spöar er på Lördag så slipper någon prata om läggmatcher.
Kommentera

SIVASN: Vem pratar att lägga sig? Tror du missuppfattar. Jag pratar om individuella prestationer. Om du hette Weinhandel - skulle du kasta dig och täcka skott, gå in i en situation där du vet att du kommer riskera skada - för att försvara en andra plats - och riskera att missa slutspelet?

Fighterhjärtat kommer vara mindre för lhc och timrå, oavsett vad vi tycker är fair, eller vad de själva säger. Förhoppningsvis räcker det ändå för att vinna.
Kommentera

Metal Guru: Nej, oroa dig inte. Jag bara påpekar min avsky för dig.
Kommentera

distanserad:
Nä men Frölunda - Södertälje kan ju spela precis som dom vill men LHC har ju Luleå å tänka på precis som Timrå har Mora å tänka på men visst man vill väl inte skada sig inför ett slutspel,men kämpaandan måste ju finnas där iallafall!!!
Kommentera

SIVASN: Jamen det säger väl sig självt att t.ex. LHC inte kommer slå sig gula och blå för att rädda Luleå??? Du får nog lita på att motivationen finns dels för att komma 2:a, dels för att gå in i slutspel med en bra trend, och dels för att stå upp inför hemmapubliken och trots allt göra en bra match.

Vilket jag tror de kommer göra.
Kommentera

Lindberg Råkkar: NHL är nog inte så intresserade av att det ska bli rätt, de är väl mer intresserade av en bra tv-sändning :-)

Men ok, visst går det att synka mot pipan också. Sätter du en mikrofon på domaren så går det ju att få bild och ljud att ligga exakt rätt i förhållande till varandra. Det finns många sätt att fixa så att det blir rätt även om det blir fördröjning längs vägen. Och det kanske är något sådant de har där borta?
Kommentera

Ni kommer inte att få något gratis av TIK i morgon iaf.

" Vi åker med så många som möjligt upp till Luleå, men jag tänker inte plocka in några juniorer förutom de som är ordinarie, om nu inget oförutsett händer förstås.
Backlund fortsätter i kassen."

Jag tror att Timrå kommer att försöka göra en bra match, det gäller ju att komma igån ordentligt nu.
Kommentera

TIKbiff: Intressant scenario. Vi kan alltså spela ner 2 lag i KS, inte utan att man kan tycka att det är lite roligt :)
Kommentera

TIKbiff: Trygghetsfascisten Challe "mörkar" som vanligt. Här ges minsann inga fördelar.

Men med Challe går ingen säker, det är en lurig jävel. Men Backe lär säkerligen stå.

Men om Luleå har ställt in siktet och förvaltar sina chanser skall det inte vara någon risk för Timråvinst.

Jag har uppmanat hela Norrbotten om att visa en FRUKTANSVÄRD HUNGER imorrn. Och fan ta dem om de inte gör det. Då får de faktiskt skylla sig själva. Nu har de kanske inte riktigt saken i egna händer men nästintill. Det enda de kan göra är att bara sitt. Om det sedan går åt helvete så försökte de åtminstone.
Kommentera

”Vi ska göra allt för att slå Mora”

Radarparets löfte till Luleå: Vi går för fullt!

Weinhandl lugnar Luleå
Här är glädjebesekedet till alla Luleåfans:

– Vi siktar på andraplatsen och ska göra allt för att besegra Mora, säger Linköpings Mattias Weinhandl, 27.

Serieledaren HV71 valde i går att vila ett flertal landslagsspelare mot Skellefteå.

– Jag förstår HV:s agerande. De är redan klara seriesegrare och ville säkert vila några spelare, säger Mattias Weinhandl.

Uttalandet får säkert Luleåfansen att darra. Men lugn i stormen. Linköping har inte några planer på att avgöra någon streckstrid genom att lägga sig.

– Nej, vi ställer upp med bästa laget på lördag. Vi vill ju ha andraplatsen, säger han.

Weinhandl – som dessutom jagar titeln målkung 2007/2008 efter två nya mål i går – får medhåll av lagkamraterna Tony Mårtensson och Niklas Persson:

– Vi går självklart in med bästa laget, säger Mårtensson.

– Vi spelar med alla som är hela. Det finns ingen anledning att vila, säger Niklas Persson.
Kommentera

distanserad: kan dock säg att inte HV la sej igår.
Kommentera

LL:
Jag kan inte låta bli att fundera på vart Kickan har tagit vägen?
Någon som vet?
Kommentera

Å så bra, distanserad:
Jag trodde du menade allvar.
Kommentera

Läget i Linköpings HC
Jonas Junland är osäker för spel men kommer att testa matchdagen. I övrigt ställer laget upp med samma formationer som i den senaste matchen mot Djurgården.
Kommentera

MAO ordinarie lag.
Kommentera

distanserad: Personligen känns det ointressant, oavsett vilket lag LHC ställer upp med har dom större chans vinna än Luleå har imorrn.
Själv hoppas jag på två saker, att Lidhammar spelar på Larose plats medans Larose får se matchen från läktarplats(det lär dock aldrig hända).
Att Bartecko kliver fram och levererar, 2+0 på 9 senaste är helt enkelt för dåligt av den bäst betalde spelaren i laget. Dessutom speglar det på alla sätt hur han spelat på slutet.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Instämmer men tyvärr så känns det omöjligt. Piff å Puff lät Larose spela 19 minuter mot Mora medans Lidhammar fick futtiga 4 minuter. Pinsamt dålig känsla av ekorrarna i båset
Kommentera

73Sjöbba: ingen aning faktiskt.
Kommentera

Det är dags att Bartecko levererar i morgon annars kan vi lika gärna sälja bort honom till Linköping! för han och Obsut har varit bedrövliga länge!
Som Åkerström sa till mig i torsdags "vissa gör inte sig förtjänt av sin lön".

Det känns jobigt att missa Luleås viktigaste match denna sesång.
Blir att sitta och försöka lysna på webbradio via 3G i Sälen...
Heja även för mig
/Nisse 14
Kommentera

alfnisse:
inte en chans timrå går för fullt i morgon
Kommentera

LL: En artikel ur Aftonbladet som jag läser, där står det bl.a. :

"Ser med fasa vad som sker i Luleå Hockey, där fansen kräver tränarnas avgång.

Inte nog med – klubben håller också ett ”givande möte” med fansen.

Vad håller på att hända? Är klubbarna så rädda för fansen att de låter de bestämma vem som ska styra laget?"

Vad ska man göra då? Titta på när skeppet skjunker?

Kommentera

73Sjöbba: Jag har alltid trott att en förening består av sina medlemmar men så är det tydligen inte.:-)
Kommentera

I torsdags fick jag på plats se Skellefteå gå till slutspel, undrar vad som händer i dag? För jag tur eller otur med mig - och i så fall, för vem?
Kommentera

bobbe: ja, det är en bra fråga :-)
Kommentera

Timrå verkar ju ta matchen på lagom stort allvar. Laddade upp med Gocart igår.
Kommentera

Larionov
Grattis till nytt kontrakt på förhand. Timrå har nog tankarna på matchserien mot modo som börjar på tisdag.
Kommentera

Per HApps: Vi lär ändå spela om det först, trodde ni låg 2 poäng bakom Mora ;-)
Kommentera

Per HApps: Gratulera inte mig, gratulera LHF i så fall. "Mitt" lag grejade nytt kontrakt för en god tid sedan... ;)
Kommentera

Fy faan vad skönt, hemma efter en heroisk match, både av spelare och publik (handflatorna och rösten är spruckna med det känns bara som en parentes just nu..). Lite som i fornstora dar faktiskt, men usch så djävla nervös väntan det var innan "vår" gamle kämpe Surovy sköt in spiken!

Alltid LHF, Alltid!
Kommentera

björn power: det lät fantastiskt bra i tv, det hördes att det var ett jävla tryck i hallen. Såg också att man sket totalt i förbudet mot pyro och körde tomtebloss, det var bra gjort!

Jag fick förresten precis ett SMS som berättade att klacklegenden Glenn Drugge började grina av glädje när det var klart, det gjorde han inte ens efter SM-guldet :-)
Kommentera

LL: Jag har ju varit på en del lulehockeymatcher som du vet, men vetifan om jag varit med om det tryck som det vara sista fem någonsin!
Kommentera

Albert Hall: jag hade fan i mig velat vara där. Jag satt faktiskt ända långt in på kvällen i går och övervägde ta tåget upp och se matchen på plats, men jag fegade ur då hemresan hade blivit lagom kul om det hade skitit sig.
Kommentera

Nä, nu blir det till att hämta en fölköl ytterligare!
Kommentera

LL: Jasså, tänk om vi fick Glenna att ställa sej klacken igen, han och Blomqvist bröderna är dom som kan vråla över precis hela hallen och få folk med sej. Glenna stod i klacken och BB:s satt på motsatta sidan och vrålade bla de klassiska "Ge mej ett ÄLLLL..."

Ett litet aber i em. var att när stå fick sitt att svara enormt på "sittplats är ni klara" så blev det högst lite applåder, kändes faktiskt helfel för en annan rinkräv. Tänkter tipsa kidsen att när detta jättesvar "jajjamensann-fattas-bara" kommer så ska stå fylla på med "Luleååå, klapp-klapp-klapp, Luleå,klapp-klapp-klapp" för att sedan dra igång "Ge-mej-ett-ÄLLL osv..."
Kommentera

« · 998848 · »