Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Luleå-Mora

« · 450290 Till forumet

Luleå-Mora
Jäkligt spännande match, känns som om Luleå saknat Rönnqvist mycket i andra perioden.
Kommentera

Sv: Luleå-Mora
Slitwargen: Har det spelats hockey idag? Nää...
Kommentera

Mora vann klart rättvist.

Den här säsongen vinner vi "fel" matcher. Vi vinner mot förmodade topplag och losar mot bottenkonkurrenter. 3 poäng av 18 möjliga mot Brynäs, Malmö, Södertälje och Mora är för jävligt dåligt. (Om jag nu räknade rätt i hastigheten med resultat enbart tagna ur minnet.)
Kommentera

Albert Hall:
Förmodade topplag och bottenlag är en sak. Verkliga topplag och bottenlag är en annan.
Kommentera

Albert Hall: Jag är glad att jag inte åkte till Luleå, trots att det var lördag, utan ägnade mig åt att fixa middagen för 10 pers hemma hos oss istället. Hade jag åkt "hem" hade helgen varit förstörd med tanke på resultatet.

Hur var matchen annars?
Kommentera

Ola:

Mora är inte och kommer inte att var ett topplag. Åtminstone inte i årets elitserie. Bara för att du inte ska missförstå vad jag menar så betonar jag att jag säger jag detsamma om Luleå.
Kommentera

Från kuriren. nu:

"Luleåcentern Jonas Rönnqvist klev av redan efter en periods spel. En sträckning i ryggen innebär att han tvingas tacka nej till landslagssplatsen han blivit erbjuden till Karjala Cup.
- Bittert. Men sådant som händer, sa Rönnqvist."

Lika bra det. Det låter inte så allvarligt ändå, som tur är.
Kommentera

Albert Hall: Inte ens om Mora värvar M.Nylander och Marian Hossa? Den sistnämda är väldigt nära att komma till Mora, bara hans nuvarande klubb kan tänka sig att släppa honom. Sen blir vi inte sämre när Mikkola och Pavlikovsky är tillbaks från skador, så jag tror absolut att Mora kan komma topp 5.

Tänkte också tillägga att Mora spelat ut Modo i tre perioder, slagit Timrå och haft klar poängchans mot VF tills Sundinsvinet körde över Rasta efter halva matchen... Sen dess har Mora inte spelat något vidare fast fått med sig poäng ändå i vissa matcher vilket också är en styrka.
Kommentera

Albert Hall:
Nej, Mora kanske inte kommer att vara ett topplag. Därmed inte sagt att sagt att de kommer att vara ett bottenlag. Jag tror att både Luleå och Mora kommer att tillhöra mittenlagen i elitserien.
Kommentera

Ola:

Där vi ju... överens! Fast i fallet Luleå så anser jag nog att de kan bli ett mittenlag om det går bättre än väntat. Troligast är att slåss om sista slutspelsplats och i värsta fall om att slippa kval.
Kommentera

« · 450290