Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

LuleåFans hemsida

« · 120064 · » Till forumet

Sv: LuleåFans hemsida
Lulekickan: Jo, det är jobbigt.
HV-killen var riktigt bra ifjol när jag lyssande. Har för mig att han hade nån skada spelare som bisittare i den matchen.
Lövenkillen från i höstas var också mycket bra, men han hör man ju inte under seriespelet.

Jag har heller inte lyssnat på firma Pinto o Jante, kanske man skulle stanna hemma nån gång bara för att få njuta? :-)

Inte tycker jag det gör något om kommentatorerna är lite partiska, det är ju så det ska vara. Då är det värre i TV när det märks att nån håller på nått lag. Om dom inte håller på LHF försåss, då är det helt ok även där.
Jag har alltid tyckt att Ankan är lulevänlig och Bosse Berglund tvärtom.
Kommentera

Lövva:

Vem ska vinna nästa SM guld,
vem ska krossa allt motstånd,
vem ska leka hem segern idag
och lyfta bucklan till våren?

Vi ska vinna nästa SM-guld,
vi ska krossa allt motstånd,
vi ska leka hem segern idag
och lyfta bucklan till våren.

Ja Luleå ska leka hem segern idag
och lyfta bucklan till våren.

(Under slutspel kan "segern idag" lämpligen bytas ut mot "slutspelet")
Kommentera

Frasse99: Ojdå, tror du det var en slump att det var Ekman som gjorde det å kom undan relativt billigt. Det var ju inte bara en enda gång det hände heller. Anledningen att vi skrek det var ju att dommarn, kommer inte rikgit ihåg vem det var men jag har för mig att det var Andersson verkade ta ganska lätt på att Finn Olle åkte över Myllys. Så hämden är ljuv ju :)

Det är ju inte heller första gången en DIF spelare åkte över motståndarens målvakt ganska brutalt å som du fick se i förra årets slutspel så var det ju inte heller den sista. Nää, tycker att reglerna skall skärpas i det avsendet.
Kommentera

lizzard:

Ta det som en komplimang, "Guld Bosse" är fortfarande stor.. Vi vill att alla ska heta Bo ;)
Kommentera

Lulekickan:

Tror du tappade tråden lite, det vi pratade om var kommentatorer :)
Kommentera

Dysso: Nej, då är det ju klart värre om en tränare börjar försöka påverka hela domarkåren genom att grina i massmedia, som fröken Britta under slutspelet.
Kommentera

Humm har Bulan fått nytt förnamn på Hv's sida Bo "Bulan" Berglund
Kommentera

Lulekickan:

Jo, detsåklart, ännu värre. Jag tycker dock det är väldigt störande när det låter som om hemmalaget skulle ha ett par utvisningar i varje byte, och nästan går mål hela tiden... även om det senare visar sig att dom knappt hade en chans.
Kommentera

Lövva:

Slutspelsmatchen mot DIF .. när det i tidningen efteråt stod att det var "Hatstämmning i delfinen 30 minuter före matchstart" var underbar att gå på.
Vilken tryck det var.. å sen att få skrika "Hata djurgårn" har jag inget imot, direkt ;)
Kommentera

Dysso: Det värsta är när kommentatorerna inte har någon som helst koll på vad spelarna heter. Det blir som lite svårt att få någon som helst bild av matchen då.
Kommentera

Lövva:
Låter inte som en speciellt talangfull ramsa i mina öron ;)
Det är bara att gå tillbaka till föregående säsongsslutspel och Ekmans bravad emot Lundqvist så ser man det absurda i den typen av ramsa....
Kommentera

Dysso: Precis. Desutom, det är ju när dommarna gör lite halvtaskiga matcher det blir bäst stämmning på ramsorna. Inte bara på "dommarjävel" utan även på ramsor som stöttar laget för då blir man så uppröd att man inte tänker på att halsen snart ger vika :)

Glömmer aldrig "Kör över Tellqvist" ramsan som ekade genom hela Delfinen. Det var mäktigt" :)
Kommentera

Lövva:

Ärligt talat är det nästan lite av charmen med det hela, att publiken faktiskt KAN påverka matchen lite. Sen ska det givetvis inte gå till överdrift, men att något gränsfall resulterar i utvisning tycker jag inte gör något... :)
Kommentera

Lulekickan: Haha, Bulan är helt klart kung. Kommer aldrig glömma vad han sa efter "slaggis matchen" mot Skansen. "Åker man över våran målvakt ska man ha stryk, så enkelt är det bara" å så med lite pitedialket på det :)

Fast sen kan man ju diskutera om det är så smart att mer eller mindre såga några dommare just före elitserie premiären. Men det vet nog Bulan bäst själv, han är å förblir elitseriens mest grymmaste spelare!¨

Fan vad sur jag skulle bli om jag spelade i motståndarlaget å så kom en liten uppkäftig sak å käftade mest! Visst, han har varit utvisad mycket genom tiderna, mest i elitserien, MEN jag tror också han fixar väldigt många gånger så att motståndarna får sätta sig i båset, men sånt finns det ju ingen statistik på. Tyvärr
Kommentera

Paddan: De gjorde en undersökning om det där på Liverpools fotbolluniversitet där de bjöd in Englands 20 bästa dommare.

De fick se när hemmalaget blev solklart fälda i det offensiva straffområdet. De fick se situationen utan ljud och med ljud. Samtliga skulle ha blåst straff, både med ljud och utan.

De gjorde lika dant med lite tveksammare situationer. Då blåste straff utan ljud. Med ljud blåste hela 75% straff så visst påverkar publiken undermedvetet dommarna.

Märkte man inte allra minst i Delfinen när dommarna hade gjort några halvtaskiga ingripande å vi i publiken hetsade de som mest. Det var inte alls ovanligt att motståndarna drabbades av en utvisning som var allt annat än en utvisnign.
Kommentera

Lulekickan:

Faktiskt inte så förvånande att det är rätt bra kommentatorer i just Kinnarps. Vi är kända för att ha en sportslig publik (kempehallen, någon? =)) så att kommenteringen inte är 110% partisk som den är från många andra arenor är inte oväntat...

Lyssnade på MIF's webradio nån gång, och det var en ... annorlunda kommentering. :)
Kommentera

lizzard: Ja, de sänder väl från alla matcher ikväll. Hoppas HV har samma kommentatorer om i fjol, de var klart bäst av alla kommentatorer på bortaarenorna. Om Pinto och Jante klår dem vet jag ju inte eftersom jag alltid finns på plats i Delfinen på hemmamatcherna.
Kommentera

Portello: Det blir att följa med sportradion ikväll är det någon som vet om dom kör webbradio ikväll Hv-Lhf?
Kommentera

Lulekickan: Måste vara sjuk idag, sov till 10.50 och det är inte vanligt. Börjar inte jobba än på några timmar och tyvärr har jag varken möjlighet att lyssna på sportradion ikäll, ännu mindre att följa via onlinen :(
Kommentera

Ovanligt många lulingar inloggade för att vara borde-egentligen-jobba-tid. Fler med premiärnerver, elle?
Kommentera

Albert Hall: Den kedjan kanske bara spelade (nåja) två byten dårå : )

Skulle BIK protestera hoppas jag att hela den föreningen får brinna i helvetet. Det är ju BIK som skitit i att skriva under de papper de fått skickade till sig. Dessutom är Fabbe redan registrerad som spelare för PHC.
Kommentera

Var inne på BIK:s forum och hittade det här:

"Två utvisningar med för många utespelare. En är väl för mycket och två mycket för mycket.
Nu går det inte att komma längre ner i tabellen, så botten är väl nådd. Sämt i -ligan är Gunler och Nordin med -3.
Hittar lite positivt, tredjekedjan Henriksson, Lindström, Renlund samt Ekblad spelade 0-0 iaf."

Först klagar han på att man spelat med för många utespelare, sen räknar han upp FYRA! man i tredjekedjan.
Spelade man HELA matchen med två backar och fyra kedjespelare? :-)
Kommentera

Lulekickan: Kanske inte , men möjligheten finns ju. Beror ju på BIK
Kommentera

Portello: Nog kommer Bik att protestera. Kanske får dom sina välförtjänta poäng till sist?

Observera att välförtjänta är ironi.
Kommentera

Albert Hall: Eller behöva sitta och se när de loskar i båsgolvet!
Kommentera

Portello: Nej, PHC kommer knappast att bli av med några poäng.
Kommentera

Paddan: Fast det där med kameror på hjälmen kan ju bli lite pinsamt för spelarna också. Tänk om man upptäcker att denna mer kollar brudar på läktaren än på spelet? :-)
Kommentera

Synd att Bulan inte hade kamera på hjälmen när han satte efter Tommy Westlund in i avbytarbåset. Det hade kunnat vara ganska underhållande att se : )
Kommentera

Ursäkta att jag bryter in med en anna sak.PHC kan tydligen bli av med sina 3 poäng man tog mot BIK.Tydligen så är inte Fabbe klar för spel.
Se länktips
Kommentera

Lulekickan: Just det, det hade dom. Pulsmätare alltså.
Kommentera

Lulekickan: OK, hur många pulsmätare hade han sönder då? ;)
Kommentera

Lulekickan: Ja man kan ju verkligen hoppas att Bulan är lite intresserad under seriespelet också.

Ikväll gör Petter målet. Observera singularis.
Kommentera

Paddan: Jag tror att vissa spelare hade pulsmätare den gången, Burra till exempel.
Kommentera

Paddan: Jag har inte hört nått mer om det försöket faktiskt. Jag tror att det var folk på universitetet här i stan som lekte lite.
Fast kanske om några år man kan sitta och knappa på fjärrkontrollen och välja från vilken spelare man vill följa matchen?

TV3 hade väl nått om att man kunde följa vissa spelare i senaste VM? Fast då var det ju filmat på "vanligt" sätt.
Oerhört kul att följa Salo när pucken var på andra sidan plan. Eller se vad Jörgen Jönsson hade för sig i avbytarbåset.
Kommentera

Albert Hall: Jag funderar på att rama in hela intervjun och hänga upp den på väggen, så bra är den. Jag kan läsa den hur många gånger som helst och skrattar lika mycket varenda gång. Så jäkla skön!

Bulan verkar ettrig så han gör säkert mål ikväll. Jag byter ut det mål jag tippade att Husse skulle göra mot ett Bulanmål.
Kommentera

Albert Hall: Just det ja, det har jag läst om. Kom man fram till något matnyttigt, eller är det där med kameror något som lagts på hyllan? Kanske i sådana fall skulle gå att kombinera med pulsmätare och elektroder för hjärnverksamheten så att man kanske lättare kan sätta sig in i matchsituationerna.
Kommentera

Paddan: Ok, då fattar jag. Nog kommer det nån sån forskning förr eller senare. Men nog vore det trist om dom kom fram till att hälften egentligen redan är hjärndöda.......

Förrförra säsongen gjordes försök med kameror på vissa spelares hjälmar här i Luleå. Allt för att man skulle kunna se matchen ur spelarnas synvinkel. Kanske ett steg på vägen?
Kommentera

Albert Hall: Nejdå, det var väl mer generellt den uppfattning man kan få av vissa hockeyspelare. Tur förresten att hjärnverksamheten inte mäts här på HS, då hade jag nog legat risigt till ;)

Det vore intressant att se, tänkte jag, vilka centra i hjärnan som aktiveras vid olika matchsituationer. Vad som aktiveras i hjärnan när en spelare kommer fri med målvakten, eller när en back just blivit överspelad av en motståndarforward, till exempel.
Kommentera

Paddan: Jo, som jag redan skrivit här nån gång, jag vet att man i Engelsk fotboll kollat hur många mål hemmalaget gjort när man har haft hemmaklacken bakom motståndarmålet jämfört med tvärtom.
Man hade gjort klart fler mål i det första alternativet.

Sen kan man ju kolla hemma respektive bortapoäng också. Men då kommer ju andra saker in, tex domarbedömningar.

Det där med hjärnverksamhet var väl inte appropå Bulan, va?
Isåfall blir jag suuuuuuur! :-(
Kommentera

Vore intressant att se någon forskare testa ett lags påverkan av publiken, både motståndarlagets supportrar och egna supportrarna. Borde väl kunna använda sig av elektroder, eller vad det heter, för någon typ av kontroll av aktiviteten i hjärnan. Men det är klart, det finns väl en uppenbar risk att vissa spelare kommer att visa ingen eller mycket liten hjärnverksamhet!
Kommentera

Lulekickan:
Ännu mera:

"Men vad är då det snällaste du nånsin gjort i en rink?
– Jag gör ju många snälla saker. Haha. Nej, fan. Inte vet väl jag. Jag kan inte komma på nåt. Jag har väl plockat upp pucken åt nån domare nån gång. Bara för att fjäska. Men det har ju inte gett nåt resultat."

Nu har vi snart citerad hela intervjun. Den kommer att bli en klassiker.
Kommentera

Lulekickan: Ursäkta mig, men det är väl först ikväll som matchen spelas har jag för mig!
Kommentera

Albert Hall:
Fler guldkorn:
"Ja, för du är ju inte stor?
– Nej, jag är ju inte det. I käften möjligen."

: ) Fortsätt så Bulan, det är då du är som bäst!

Huga, hur i helsike ska man kunna koncentrera sig på jobbet idag? Kunde vi inte ha fått spela premiärmatchen på hemmais, man blir ju helt stressad av att behöva sitta med bara webradio, sportradio, onlinen, forum och HS och inte kunna påverka vad som sker.
Kommentera

Lulekickan: Jo, den roligaste intervjun jag läst på länge, jag gillar det här avsnittet;
"Minns du nån situation där du själv tycker att du faktiskt spårade ur?
– Tommy Westlund gav mig en ful smäll en gång, när han spelade i Brynäs. Då jagade jag efter honom in i Brynäs avbytarbås. Jag gav mig på honom där inne. Jag slog med klubban efter honom. Det var lite... ogenomtänkt. Domaren stod dessutom en meter därifrån."

Det var lite... ogenomtänkt! Hahahahaha.....
Kommentera

Lövva: Jag läste just intervjun med Bulan i XP igen, bara för att den var så jäkla bra. Faktum är att jag blev tvungen att spara artikeln bland mina favoriter för att kunna läsa den om och om och om igen.

Ett smakprov:

"Ja, vad tycker du egentligen om svenska domare?
– De håller bra klass. Men det finns ju en del katastrofer.
Nämn gärna namn?
– Jag kan ju nämna Robert Lahti, till exempel. Han är fruktansvärt dålig. Dömer han mig på bortaplan, så vet jag att jag kommer att få minst tre utvisningar. Så fort publiken skriker, faller han för trycket.
Nån mer?
– Tomas Andersson har varit bra. Men nu är han också en katastrof. Lahti och Andersson borde aldrig få döma igen. Så jävla arroganta hela tiden."

Hahaha. Underbart! FORZA BULAN!

För hela intervjun, se länktipset.
Kommentera

Lulekickan: Helt klart! Då gäller det bara att komma på texten :)
Kommentera

Lövva: Man skulle ju nästan kunna använda Hentos spelarlåt som grund för en ramsa.
Kommentera

Lulekickan: Jasså, det fanns några små rester kvar ändå! ;)
Fyndig titel förresten.
Nä, nu är det dags att dra ur kontakten. Hej då.....
Kommentera

Paddan: Videoband? Menar du det där med sex lögner (utan kommatecken mellan sex och lögner) och videoband?

Nattinatti Paddelände.
Kommentera

Lulekickan: Så här ska man prioritera!
1 Fagemo
2 Hento
3 De övriga!
Kommentera

« · 120064 · »