Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

målvakt

« · 472771 Till forumet

målvakt
Det var bara en kommentar om att det finns fler målvakter.
Nu blev det Manny Fernandez.
Allt är väl en förstärkning inget ont om Gusten och Antila.
Gusten behöver väl några år till ?
Och han blir väl kvar?
Antila verkar ha vissa problem med skador.

Den bästa julklappen vore väl att Fernendez skulle ha även Spanskt medborgarskap i bakfickan när han kommer,
vilket skulle öppna för lite fler förstärkningar.

Luleå, Träna nu i jul så att ni kommer tillbaka i bra form.
Kommentera

Sv: målvakt
Vem kommer bli utlånad ???? :S Antila eller Gusten...
Kommentera

Emma_lhf: Gusten kommer att lånas ut, Allt annat är idioti.
Kommentera

Säker ????
Kommentera

Emma_lhf: Klart han inte är säker eftersom Luleå inte har gått ut med det.
Tids nog kommer det att stå i tidningarna.Håll ut.
Kommentera

Okej.. Hoppas å hoppas...
Kommentera

Emma_lhf:

Själv så hoppas jag stenhårt på att Anitla lånas ut. Att värva honom från första början känns som ett stort misstag. Att han har haft ryggproblem en längre tid visste garanterat LHF om. Men det är ju inte bara ryggen som har gjort att han har uteblivit från matcher...skadorna haglar ju fram, av olika slag.

...sen har väl ett å annat olämpligt krog besök fått mig att få en negativ uppfattning om honom...
Kommentera

Okej, Tänkte också på skadorna han har.. Hoppas på att Gusten Kommer stanna!... BER!.. : P
Kommentera

kalle_75: Varför startar du en ny tråd för varje inlägg du skriver? Det är fullt tillåtet, och till och med önskvärt, att posta mer än ett inlägg/tråd. Här, liksom på forum, har vi lite svårt för okynnestrådskapande.
Kommentera

"antila"får nog sparken,han=en mkt bra"mv".tyvärr så har skad bliv för många,det håller bara inte"gusten"blir nog bra ned tiden,rutinen saknas
Kommentera

När tror ni vi får reda på vem som får åka ??
Kommentera

ernst udet: Skriv så man begriper fattar inget av din förkortnings språk!
Kommentera

Låt han hållas, NallePhu:
Han kanske betalar sin Internetuppkoppling baserat på antal tangentnedtryckningar.
Kommentera

Metal Guru: Håller nog med dig, Han har härjat tidigare på våra forum under ett annat alias och då blev han spärrad tillsist om jag inte missminner mig fel.
Kommentera

NallePhu: Du missminner dig förmodligen rätt.... :-)
Kommentera

www.kuriren.nu/dokument/Tidning/bildernovember2004/1466571.jpg

Undrar om Manny verkligen kan få 35:an i LHF?
Kommentera

Albert Hall: Det tvivlar jag starkt på.Tror att att någon på forum skrev atta han hade #30 i Dallas.Det är väl mer troligt.
Kommentera

Albert Hall: 35:an har ju inte pensionerats ännu, så jag tror inte alls det är uteslutet.
Kommentera

Kickan, Portello: Vam hade 35?;-)
Kommentera

Frisco: Mannen,Myten,Legeden Jarmo"The Man behind the mask"Myllys
Kommentera

Frisco: Någon finnpajsare som ingen hört talas om, tror jag : )

Annars har jag ett vagt minne av att han är KUNG, när jag nu tänker efter.
Kommentera

NallePhu: Jag tror nog att Frisco visste. Ironi, du vet.
Kommentera

Kickan:

Nej, den hänger ju inte i taket. Som Portello säger så lirade han ju tydligen i ¤30 i Dallas, så det är ju inte helt omöjligt att han är av den sällsynta typen som inte bryr sig ett smack om vilket nummer han har.

Varför är det förresten så viktigt med dessa tröjnummer? Om jag får gissa så är det lite vidskepelse och ganska mycket status.
Kommentera

Kickan: Ja men jag ville skriva hela den där ramsan, Lite efterlängtat att få göra det känns fortf rysning att få skriva de orden om Jamo!
Kommentera

Albert Hall: 35 i Luleå känns lite heligt för vissa fans, För mig är det ett nummer men visst lite speciellt är väl nummer:)
Kommentera

Kickan: Jodå, till och med jag visste vem som hade #35. Jag tycker att det hänger för få tröjor i taken. Flaggor på väggar är inte så stor status. Och sen finns det arenor där flaggorna ahr samma nummer men olika namn. Underligt.

Albert Hall: Det är nog bara status för en del med numrena. När jag spelade fotboll hade jag alltid #13. Kanske skulle haft ett annat när man ser tillbaka på den sk karriären.
Kommentera

Albert Hall: För många spelare betyder tröjnumret något speciellt. Vissa kör gärna vidare med samma nummer så långt det går under hela karriären, medan andra byter tröjnummer t ex när de byter klubb. Vissa har valt tröjnumret efter hur gamla de var när de värvades av den aktuella klubben, andra efter ett årtal då de varit med om något stort, och ytterligare andra efter vad de anser vara deras turnummer (ungefär som jag alltid har trott att 8 är mitt turnummer utan att egentligen ha något belägg för det) osv.
Kommentera

Frisco: Säg så här Foppas, Jarmos,Loobs och några legendariska namn med tillhörande nummer borde plockas bort ut laguppställningen, Men man kan ju inte göra det föräns spelaren ifråga själv säger att gära det.
Kommentera

NallePhu: #21 är L-G:s nuffra, ingen annans. Floppa får välja något annat.
Kommentera

Frisco:

Sudden har ju lyckats hyggligt med #13. Undrar hur jävla bra han kunde varit om han hade valt #21 istället?
Kommentera

Kickan: #21 är Robert Frestadius nummer. Ingen annans.
Kommentera

Albert Hall: Om Sudden haft #21 i jippomatcherna som de visat på TV de senaste dagarna hade han kanske kunnat åka skridskor. Han verkar ha glömt bort hur man gör.
Kommentera

Frisco:
Ni talar om anledningen till att Michael Nylander inte kan hamna i Mora. Där finns ju redan ett Nylle med #92.
Kommentera

Kickan: Ja i Luleås dress är L-G:s #21:a helig, L-G där hadde vi en sniper av rang minns då en tidning frågade vilken spelare dom inte ville möta helst av allt på isen alla sade L-G.
Man minns i PP där Skuggan sin vana trogen styrde upp speletmedans L-G likt en kobra snirklade runt målet och väntade, Rätt vad det var så hittade Skuggan passet som skar som en laser jäms med förlängd måljine på bortre stolpen stod L-G och väntade och pnag var det mål det du Kickan det var tider det eller hur:)
Kommentera

Vissa nummer blir ju ett slags varumärke. Som #99 och #88 till exempel.

Men visst är det en del status med i bilden. Om en rutinerat kille med stjärnstatus värvas till en klubb och en ung kille råkar ha ha hans nummer är det nog bara att ge upp eller byta klubb för fjunisen.

Det har väl inträffat att Jörgen J tvärt fått byta nummer i landslaget när någon med högre status som ville ha samma nummer plötsligt har kommit neddimpande om jag minns rätt.
Kommentera

Albert Hall: Själv tycker jag att #32 är ett trevligt nummer. Kanske borde börja samla på det...
Kommentera

Paddan: mja#69 är ju mer trvligt i alla aspekter som sagt var:)
Kommentera

NallePhu: Du som hade synpunkter om förkortningsspråket tidigare. Hur är det då med dina fortf 22:15 igår och trvligt 22:51 igår. ;-) Ajabaja.
Kommentera

Låt han hållas, Stigsson:
Han kanske har bytt till samma Internetleverantör som Ernst nånting...
Kommentera

Stigsson: Mja det slinker väl in¨en och annan forkortning men inte hela stycken och meningar:)
Kommentera

NallePhu:
Jag tycker annars att det är kreativt att förkorta hela meningar...
Synd bara att läsförståelsen blir lidande. ;0)

Ned med alla vokaler!
"Jg tckr nnrs tt dt r krtvt tt frkrt hl mnngr...
Snd br tt lsfrstlsn blr ldnd. ;0)"
Kommentera

Albert Hall skrev: "Det har väl inträffat att Jörgen J tvärt fått byta nummer i landslaget när någon med högre status som ville ha samma nummer plötsligt har kommit neddimpande om jag minns rätt"

Det beror nog på att Jörgen Jönsson varit schysst nog att släppa sitt nummer till Peter Forsberg som trots allt är ännu mer förknippad med numret än JJ. Annars tror jag att de i landslaget går på gjorda landskamper när det bestäms vilka nummer som spelarna skall få + kanske vilka nummer man haft tidigare.
Kommentera

Paddan:
ja men akta er för att göra ett Tifo med nr 21.
det fick vi ju faan för av Aftonbladet..
Kommentera

Kalle K: Hmm? Har du inte blandat ihop kritiken nu? För mig blev det ju bara en bekräftelse av vad som händer när olika lag försöker skapa en nr 21. En del lyckas bra, en del inte.
Kommentera

NuMo:
Försöka skapa?
ja det får du ta med hanssons föräldrar, vet inte vad dom gjorde för fel när dom fick till en back..
Kommentera

Jaha, det var Gusten Som fick lämna Luleå.. :'(
Kommentera

Kalle K: Äh, uppenbarligen hade herr Wennerholm, eller vad sjutton det är han heter, aldrig surfat in på divealanche-sidan. Anser själv att han överreagerade å det grövsta.

Fast samtidigt är det ju intressant att ni vill jämföra Kung Frestadius med Hansson...
Kommentera

« · 472771